Mietittekö koskaan että mitä niistä koulun kilteistä pojista tuli?
Ja että olisiko heillä asiat paremmin, jos olisivat saanut myös kokea sen kaikkein kauneimman?
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Olin kiltti nuorena miehenä, eikä naiset kiinnostuneet minusta lainkaan. Sitten rupesin ryyppäämään ja rellestämään ja naisia oli lopulta jonoksi asti. Kiltit miehet eivät saa mitään. Viina ja tupakka tuo naiset miehen luokse. Tämä on luonnonlaki.
Totta. Siksi en polta, käytä huumeita ja alkoakin menee max viinilasillinen vuodessa. Yleensä työpaikan pikkujouluissa.
Karkottaa tehokkaasti kaikki naiset.
Optikko, hitsari, it-hemmo, koneyrittäjäx2. Loput ei olleet kilttejä poikia, yksi on pitkäaikaistyötön ja yksi päätyi vankilaankin hetkeksi.
Kaikilla perheet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kiltti nuorena miehenä, eikä naiset kiinnostuneet minusta lainkaan. Sitten rupesin ryyppäämään ja rellestämään ja naisia oli lopulta jonoksi asti. Kiltit miehet eivät saa mitään. Viina ja tupakka tuo naiset miehen luokse. Tämä on luonnonlaki.
Mä olin kiltti poika, ei naishommista tullut mitään. Sitten opin näkemään naiset huomattavasti enemmän kanssaihmisinä ja vähemmän halujeni kohteina. En enää yrittänyt "iskeä" naisia, vaan puhuin heille ihan tavallisesti eli siten kuin ihminen puhuu toiselle ihmiselle. Ja kas kummaa, naiset alkoivatkin kiinnostua minusta.
Olet kertonut tämän sadun ennenkin. Oli yhtä uskottava silloinkin.
Vierailija kirjoitti:
No yhden koulun kiltistä pojasta tuli mieheni. Muutenkin vähän ihmettelen aina näitä avauksia. Ainakin omassa nuoruudessa kaikenlaisille ihmisille löytyi omansa. Eikä kyse ollut mistään ulkonäöstä vaan kiinnostuksen kohteista ja luonteesta.
Oma tyttö on nyt teini. On kiinnostunut lähinnä skeittauksesta ja Marvelista. On tosi nätti tyttö, mutta outo porukoissaan, niin ei ne suositut pojat sillä tavalla (onneksi) kiinnostu.
Ap ei ymmärrä pariutumisen logiikkaa ollenkaan, kun tekee näitä narina-aloituksia.
Tietenkin on mahdollista että sinä et yksinkertaisesti nähnyt mitä ympärilläsi tapahtui
Vierailija kirjoitti:
Yhdestä heistä tuli minun aviomieheni ja lasteni isä. Ja kyllä, olen se kaunis ja suosittu.
Mistä vetoa että et tiedä kaikkea hänen menneisyydestään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun luokallani ei ollut kilttejä poikia. Kaikki pojat, siis joka ainoa, menivät amikseen ja ovat luultavasti työttömiä juoppoja.
Itse löysin yliopistosta kiltin pojan, ja olemme onnellisia.
Duunari tekee jotain hyödyllistä toisin kuin "korkeakoulutettu" välimerkkitutkija.
Korkeakoulutettu tekee esimerkiksi päätöksiä siitä, mitä rakennuksia mihinkin tullaan rakentamaan ja minkä korkuisia ne saavat olla. Korkeakoulutettu päättää, hoidetaanko syöpää vai laitetaanko ihminen saattohoitoon. Korkeakoulutettu päättää, riittävätkö pelkät päiväsakot, vai heilahtamiseen häkki. Korkeakoulutettu päättää, minkälainen puhe ukin hautajaisissa pidetään. Korkeakoulutettu päättää, otetaanko lapsesi huostaan, vai riittääkö, että sinua yritetään vielä tukea olemaan aikuinen.
Suomessa on näitä "korkeakoulutettuja" hallitus täynnä. Hyvin menee eikö?
Ai niin. Ne rakennukset on homeessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kiltit pojat olivat niitä suosituimpia. Kovikset ja sosiaalisesti oudot erakot olivat epäsuosittuja.
Ao varmaankin tarkoittaa kiltillä jotain sosiaalisesti omituista nurkassa kyhjöttäjää? Eihän sellaisesta voi tietää, että onko kiltti vaiko ei, kun mitään kontaktia ei saa. Eivätköhän kouluampujatkin ole tällaisia olleet. Pelottavia tapauksia.
Ne sosiaalisesti oudot nurkassa kyhjöttäjät olivat sellaisia, koska muut heitä syrjivät ja eivät edes yrittäneet ottaa kontaktia. Älä nyt valehtele netissä. Ei nyt kukaan olisi syrjitty, jos ei häntä aktiivisesti taikka passiivisesti syrjittäisi. Mutta ihmiset aina jaksavat valehdella näistä ja muistakin asioista. Taisit ottaa piikit...
Totuus sattuu. Varsinkin tällä palstalla on runsaasti pysyvästi laput silmillä eläviä
joutuiko se sitten ampumaan sen silloisen pahan pojan joka jo koulunkin pihalla soitti suutansa, ihan viran puolesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kiltit pojat olivat niitä suosituimpia. Kovikset ja sosiaalisesti oudot erakot olivat epäsuosittuja.
Ao varmaankin tarkoittaa kiltillä jotain sosiaalisesti omituista nurkassa kyhjöttäjää? Eihän sellaisesta voi tietää, että onko kiltti vaiko ei, kun mitään kontaktia ei saa. Eivätköhän kouluampujatkin ole tällaisia olleet. Pelottavia tapauksia.
Ne sosiaalisesti oudot nurkassa kyhjöttäjät olivat sellaisia, koska muut heitä syrjivät ja eivät edes yrittäneet ottaa kontaktia. Älä nyt valehtele netissä. Ei nyt kukaan olisi syrjitty, jos ei häntä aktiivisesti taikka passiivisesti syrjittäisi. Mutta ihmiset aina jaksavat valehdella näistä ja muistakin asioista. Taisit ottaa piikit...
Ei se, että joku kyhjöttää nurkassa tarkoita sitä, että olisi syrjitty. Jotkut vain ovat sellaisia, itsekin joskus haluan olla siellä nurkassa kyhjöttämässä, sosiaaliset tilanteet joskus kuormittavat. Meillä kutsuttiin mukaan kaikki, ja kaikkien kanssa oltiin kavereita, mutta jotkut vain eivät osanneet tai halunneet joukossa olla ja toimia.
Joopa joo. Taas tommosta soopaa. Tai sitten olet jostain pieneltä paikkakunnalta. Itse olin yläasteella kiusattu ja lukiossa sitten syrjitty. Ei kyllä kutsuttu mihinkään koskaan, enkä koskaan ollut yhdessäkään semmoisessa teinibileessä. Kyllä te jotkut kognitiivisessa dissonanssissa olevat ihmiset valehtelette jatkuvasti, ei pelkästään muille, vaan myös itsellenne. Ja sit syytätte niitä joita tavalla tai toisella on syrjitty. Kyllä se nuoruus muovaa ja kasvattaa ihmisestä sit sellaisen mitä ovat kokeneet. Itse kasvoin sellaiseksi ihmiseksi, joka pyrkii minimoimaan veronmaksun ja maksimoimaan voitot. Sitä saa mitä tilaa. :)
Ihan Helsingissä olen koko ikäni asunut. En kiellä, etteikö kiusaamista ja syrjintää olisi, tietysti sitä on. Ei kuitenkaan läheskään kaikkien hiljaisten ja syrjään vetäytyvien kohdalla. Meillä kyllä otettiin kaikki halukkaat mukaan aina bileisiin ja menoihin, vasta lukiossa oikeastaan alkoi enemmän eritymään porukat. Toisaalta sitten taas yliopistossa oli kaikki halukkaat aina taas tervetulleita mukaan.
Eri kouluissa ja luokissakin varmasti on eroja.
Ao ei puhu kiusatuksi tulemisesta mitään, joten hänen kohdallaan ei tule olettaa että olisi ollut kiusattu. Jos olisi ollut, niin sitten ap varmasti kyselisi, että olisiko ollut hyvä ottaa niitä kiusattujakin mukaan. Se keskustelu olisi todennäköisesti aika eri näköinen.
Se "keskustelu" olisi täynnä haukkumista ja sen kiusatun syyttelyä. Ja entä sinä? Sulkisit silmäsi ja kääntyisit pois. Niin kaikki tekevät.
-eri
Sitten kun kiltit pojat alkaa tienata massia, aukeaa naisten reidet.
Voisi tietysti kysyä, että miksi se, että ei kykene saamaan ainuttakaan naista kiinnostumaan itsestään seksuaalisesti saa nämä miehet kuvittelemaan, että he olisivat jotenkin aivan erityisen kilttejä ja kunnollisia.
Insinöörejä, lääkäreitä, lakimiehiä, virkamiehiä. Sosiaalisesti aktiivisista tuli poliitikkoja tai toimittajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole miettinyt, mutta lehdistä luin, että tuli tuomittu pedofiili eräästä kiltistä opettajien suosikista.
Fakta on se, että opettajien suosikki ei ole "kiltti". Opettajat ylläpitävät kiusaamis-kulttuuria, joten jos on opettajien suosikki, niin on kaikkea muuta kuin kiltti.
Totta. Jos opettaja suosi jotakuta, joutui tämä lähes poikkeuksetta muiden silmätikuksi. Ellei jo ollut sitä. Ennemmin tai myöhemmin se suosiminen myös nousi päähän.
Vierailija kirjoitti:
Määritellään nyt ensin kuitenkin se kiltti poika:
- ei ryyppää
- ei sekoile
- on omissa oloissaan, harrastaa jotain sosiaalisesti epähyväksyttyä: videopelit, anime, tieteiskirjallisuus
- huono/kömpelö liikunnassa, tulee 99% ajasta valittuna viimeiseksi
- tytöt eivät kiinnostuneet, esim. kouludiskoissa ei koskaan tanssinut hitaita (yleensä myös oman uskaltamattomuuden takia)
- introvertti ja hiljainen
- YH-äidin kasvattama
- vähän tai ei ollenkaan kavereita
- jollain asteella koulukiusattu
- lätkänpelaajajuntteja sun muita amistason koulukiusaajia intellektuellimpi
- vapaa-ajasta suurin osa kotona tietokoneen tms äärellä
Minä. Kaikki kohdat paitsi vika osuu. Vika ei osunut koska pc oli aika uusi juttu ja maksoi sen verran paljon ettei mulla sellaista ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se, että joku kyhjöttää nurkassa tarkoita sitä, että olisi syrjitty. Jotkut vain ovat sellaisia, itsekin joskus haluan olla siellä nurkassa kyhjöttämässä, sosiaaliset tilanteet joskus kuormittavat. Meillä kutsuttiin mukaan kaikki, ja kaikkien kanssa oltiin kavereita, mutta jotkut vain eivät osanneet tai halunneet joukossa olla ja toimia.
Joopa joo. Taas tommosta soopaa. Tai sitten olet jostain pieneltä paikkakunnalta. Itse olin yläasteella kiusattu ja lukiossa sitten syrjitty. Ei kyllä kutsuttu mihinkään koskaan, enkä koskaan ollut yhdessäkään semmoisessa teinibileessä. Kyllä te jotkut kognitiivisessa dissonanssissa olevat ihmiset valehtelette jatkuvasti, ei pelkästään muille, vaan myös itsellenne. Ja sit syytätte niitä joita tavalla tai toisella on syrjitty. Kyllä se nuoruus muovaa ja kasvattaa ihmisestä sit sellaisen mitä ovat kokeneet. Itse kasvoin sellaiseksi ihmiseksi, joka pyrkii minimoimaan veronmaksun ja maksimoimaan voitot. Sitä saa mitä tilaa. :)
Ihan Helsingissä olen koko ikäni asunut. En kiellä, etteikö kiusaamista ja syrjintää olisi, tietysti sitä on. Ei kuitenkaan läheskään kaikkien hiljaisten ja syrjään vetäytyvien kohdalla. Meillä kyllä otettiin kaikki halukkaat mukaan aina bileisiin ja menoihin, vasta lukiossa oikeastaan alkoi enemmän eritymään porukat. Toisaalta sitten taas yliopistossa oli kaikki halukkaat aina taas tervetulleita mukaan.
Eri kouluissa ja luokissakin varmasti on eroja.
Ao ei puhu kiusatuksi tulemisesta mitään, joten hänen kohdallaan ei tule olettaa että olisi ollut kiusattu. Jos olisi ollut, niin sitten ap varmasti kyselisi, että olisiko ollut hyvä ottaa niitä kiusattujakin mukaan. Se keskustelu olisi todennäköisesti aika eri näköinen.
Olet täysi valehtelija ja vielä AMK:ssakin syrjittiin erilaisia ihmisiä. Tosin siellä oli jo jotain kypsiäkin ihmisiä, mutta silti yli 50 %, ehkä jopa 70 % oli sielläkin epäkypsiä ihmis-raakileita. Kaikki tuo sinun kokemus on tuollaista anekdoottista todistelua. Elikä olet sitä mieltä, että koska sinun napasi ympärillä olevat ihmiset sitä ja tätä, niin "kaikki ihmiset"...elikä et edes kykene näkemään niitä ihmisiä joita et tunne. Minun lukiooni sattui tulemaan yksi tyttö, joka oli ollut samalla yläasteella. Hän sitten sanoi "ai joo, mäkin olin sillä yläasteella", ja ei toki edes tiennyt olemassaolostani. Elikä oli elänyt täysin samanlaisessa kuplassa kuin sinäkin. Se sinun ympäristösi EI ole yhtä kuin kaikki ihmiset, vaikka sinä toki itsekeskeisessä kuplassasi niin yritätkin uskotella!
Juuri nimenomaan puhuin omista kokemuksistani, missään en sanonut että "kaikki ihmiset"
Meillä oli niistä bileistä luokan seinällä itse tehdyt julisteet, ja mukaan todellakin sai tulla kaikki jotka halusivat, ei niihin erikseen ja yksittäin ketään kutsuttu. Luokattomassa lukiossa niitä lappuja sitten jaettiin koko ryhmälle niin, että lappupino kiersi luokkahuoneen ympäri ja jokainen halukas sai sellaisen ottaa.
Sulla on jotain ongelmia lukea mitä sanon omien asenteidesi läpi. Meillä oli näin. Ikävää, että sinulla oli toisin.
Tuo nyt on tuollaista mukamas läpinäkyvää touhua. Todellisuudessa niihin bileisiin ei kannattanut mennä jos ei kuulunut suosittuihin. Epäsuosittuja aina vältellään tuollaisissa tapahtumissa ja pahimmassa tapauksessa vedetään turpaan. Elikä nuo tuollaiset tapahtumat ei todellakaan ole tehty jokaista varten.
Kyllä ne meillä vain olivat, ja kyllä niihin hiljaisemmatkin hyvin mielellään tulivat. Ja koskaan ei mitään turpaanvetämisiä ollut. Missä ihmeen slummissa sä olet kasvanut?
Kaikkialla ei ole tuollaista, kuin sinulla ilmeisesti on ollut.
Sinä ja koulusi se poikkeus on
Olettaen että mikään sanomasi on edes totta
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ei ryyppää
- ei sekoile
- on omissa oloissaan, harrastaa jotain sosiaalisesti epähyväksyttyä: videopelit, anime, tieteiskirjallisuus
- tytöt eivät kiinnostuneet, esim. kouludiskoissa ei koskaan tanssinut hitaita (yleensä myös oman uskaltamattomuuden takia)
- YH-äidin kasvattama
Tuo ei kyllä ole ollenkaan hyvä kuvaus kiltistä.
Keksi joku parempi sana. Kiltti yhäkin tarkoittaa sellaista ihmistä, joka on tottelevainen ja kohtelee muita ystävällisesti. Kiltteys ei sisällä suurinta osaa noista listaamistasi ominaisuuksista.
Sinulla on melko ruusuinen kuva ihmisistä. Naiivi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun luokan ns kiltistä pojasta tuli melko hyvätuloinen it-tyyppi. Opiskeli diplomi-insinööriksi kuten minäkin. Itse olin näkymätön nörttityttö, joiden koko olemassaolo useimmiten kiellettiin 90-luvulla.
Ei tyttöjä ja naisia syrjitä. Olen vain erittäin harvoin nähnyt näin tapahtuvan. Kaikki yksittäistapauksia.
Sanoisin, että tyttöjä ja naisia syrjitään jopa enemmän. Sinä vain ilmeisesti olet sille sokea.
Koko oman elämäni ajan tyttöjä ja naisia on suosittu. Poikien ja miesten kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ei ryyppää
- ei sekoile
- YH-äidin kasvattama
Tuo ei kyllä ole ollenkaan hyvä kuvaus kiltistä.
Keksi joku parempi sana. Kiltti yhäkin tarkoittaa sellaista ihmistä, joka on tottelevainen ja kohtelee muita ystävällisesti. Kiltteys ei sisällä suurinta osaa noista listaamistasi ominaisuuksista.
Tuo nimenomaan määrittelee sen kehityskulun jonka myötä kiltti poika kasvaa naisille kelpaamattomaksi kiltiksi mieheksi. Ei yhtään niitä ekstrovertin koulukiusaavan urheilijapojan ominaisuuksia joita kaikki naiset mieheltä haluavat ja vaativat.
Se ekstrovertti voi aivan yhtä hyvin olla kiltti, eikä mikään koulukiusaaja.
Kiltti on todella huono sana tuolle, ja jos haluat keskustella tuollaisesta aiheesta, niin käytä jotain kuvaavampaa sanaa. Niin kauan kuin puhut kilteistä, ihmiset puhuvat takaisin kilteistä, eli niistä hyvin käyttäytyvistä ja muita kivasti kohtelevista. Olivat ne sitten ekstroverttejä tai introverttejä.
Sinun typerässä manosfäärissäsi tuollainen saattaa olla hyväksytty määritelmä kiltille, mutta oikeassa maailmassa se ei sitä ole, joten manosfäärisi ulkopuolella sinun tulee käyttää tilanteeseen parempaa määritelmää.
Kommentointisi on asiatonta.
-eri
Jep. Siksi perhe....