Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun lapsettomalta aina kysytään että "kuka sinut hoitaa" niin hoidatteko te lapselliset sitten itse omat vanhempanne?

Vierailija
30.03.2026 |

Ja odotatte että lapsenne hoitavat teidät? 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan hoida. Lastenhoitoapua eivät antaneet koskaan. Mädäntykööt keskenänsä.

Vierailija
2/26 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuskin on syy hankkia lapsia. Ei kuitenkaan eletä enää 1800-lukua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on hoitaa, kun ei niiden eläke mihinkään riitä ja onhan ikiaikainen tapa, että vanhuksista pidetään huolta.

Vierailija
4/26 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kuitenkin tämä on ensimmäinen kommentti jos joku on lapseton. 

Vierailija
5/26 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti sun tuttavat elää 1800-luvulla.

Vierailija
6/26 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysistä, läsnäoloa vaativaa hoitotyötä ei olla tehty, eikä tulla tekemään. Todella paljon yleistä auttamista ja ns. metatyötä on kuitenkin ollut. Asioidenhoitoa, laskujen maksua, viranomaisasioita, vaate ym. ostoksia, ruokaa viety, saatettu kaihileikkaukseen, hankittu apuvälineitä, ostettu uusia kännyköitä ja liittymiä vessanpönttöön tippuneiden tilalle, autettu lukittuneiden sim-korttien kanssa. Kaikkea käsittämätöntä esim. kun vanhempien TV:n kauko-ohjain katosi, soittivat minulle ja minä sitten etänä rauhoittelen ja neuvon mistä kannattaa etsiä, kun olivat ihan paniikissa. 

Ne ikäihmiset joilla ei ole ketään auttamassa, ovat todella pulassa nykyisin, digiaikana. 

Vierailija
7/26 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän tuolla varmaan tarkoitetaan sitä, että jos kukaan ei tekisi lapsia, niin ei olisi sitä työikäistä seuraavaa sukupolvea, joka vanhuksia hoitaisi edes hoitolaitoksissa.

Toinen asia on sitten ihan kotona asuvan vanhemman avustaminen ihan arkisissa asioissa. Vaikka ette uskokaan, kaikki vanhenee ja jossain vaiheessa tulee taas jotain uutta, jota ei ole vanhana enää niin helppoa omaksua, tai voimat eivät riitä kaikkeen, vaikka kunto muuten riittäisi kotona asumiseen.

Vierailija
8/26 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hoida. Eivät hoitaneet minua. 

Vierailija
9/26 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti sun tuttavat elää 1800-luvulla.

Ei, vaan tätä hokee ne lapselliset mammat.

Vierailija
10/26 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fyysistä, läsnäoloa vaativaa hoitotyötä ei olla tehty, eikä tulla tekemään. Todella paljon yleistä auttamista ja ns. metatyötä on kuitenkin ollut. Asioidenhoitoa, laskujen maksua, viranomaisasioita, vaate ym. ostoksia, ruokaa viety, saatettu kaihileikkaukseen, hankittu apuvälineitä, ostettu uusia kännyköitä ja liittymiä vessanpönttöön tippuneiden tilalle, autettu lukittuneiden sim-korttien kanssa. Kaikkea käsittämätöntä esim. kun vanhempien TV:n kauko-ohjain katosi, soittivat minulle ja minä sitten etänä rauhoittelen ja neuvon mistä kannattaa etsiä, kun olivat ihan paniikissa. 

Ne ikäihmiset joilla ei ole ketään auttamassa, ovat todella pulassa nykyisin, digiaikana. 

Kyllä kuule rahalla saa omankin 

Vierailija
11/26 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä argumenteista huvittavin. Asun satojen kilometrien päässä vanhemmistani, joten minun varaan ei voi laskea. Viimeksi olen käynyt viime toukokuussa.

Vierailija
12/26 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä vanhusten parissa ja siellä on tosi paljon vanhuksia joila on kyllä lapsia, mutta jotka ovat tyystin "unohtaneet" heidät eivätkä ikinä käy tai soita.

Vierailija
13/26 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti hoitivat minut, joten tuskin. Parempaa kohtelua saaneet sisarukset hoitakoot. Rakasta ja huolehtivaa anoppia hoidan mielelläni, tiedän olevani hänelle tärkeä ja hän on myös minulle.

Vierailija
14/26 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit pitäs jäädä töistä pois että vois hoitaa täyspäiväisesti. Kuka mun talolainan sitten maksaa?

Vierailija
15/26 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki palvelut tarjotaan edelleen myös fyysisesti puhelimella soittamalla, palvelutiskillä, suoraveloituksella ja niin edelleen.

Vierailija
16/26 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nämä vanhuksia tarvitse yhtään mihinkään muuhun kuin lastenhoitoon. Muuten eivät edes muista vanhempiensa olemassaoloa

Apua muka antavat. Pyh. Kun ei lastenhoitajaa enää tarvita, niin joutaa mennä 

Vierailija
17/26 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isä (81v) sekä äiti (76v) ei ole tarvinneet minkäänlaista apua näin nykyisin digiaikana. Sukkelasti osaavat itse hoitaa netti ja puhelin yms asiansa.

Vierailija
18/26 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän tarkoitetaan sukupolvien ketjua, ei mitään henkilökohtaista vastuuta.

Lisäksesi on näköjään paljon muitakin idiootteja. 

Vierailija
19/26 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhemmat (yli 80 molemmat) pärjäävät vallan erinomaisesti, eivätkä tarvitse apua vielä. Appivanhempia sen sijaan autamme säännöllisesti, varsinkin nyt apen sairastuttua vakavasti on anoppi ollut vähän ihmeissään juuri laskujen ym. asioiden kanssa.

Vierailija
20/26 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko teitä vahaaälyisiä todella noin paljon?

Kysessä on huoltosuhde eli työikäisten määrä vähenee huollettaviin nähden.  Ei mikään hoidonko mammani-tilanne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi