Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää tuoko taaperoita joka paikkaan

Vierailija
29.03.2026 |

Käytän esimerkkinä vaikka ulkokuntosaleja, kun käyttäjät haluaa tulla treenaamaan niin sinne tulee joku jolla ei ole aikomustakaan käyttää kuntosalivälineitä, mutta tuo 1-3v lapsensa siihen kiipeilemään kuntolulaitteissa. Ymmärrän että tuossa iässä lapsella on kova oma tahto ja uteliaisuus mutta ainakin omalta osalta harmittaa kun vapaa-aikaa on rajallisesti niin sinne tullaan leikkimään tai viettämään sellaista aikaa mille alue ei ole ensisijassa varattu.

Tekee käyttäjäkokemuksesta epämiellyttävää ja jos joku keksii kysyä, että miksi en mennyt sanomaan niin hyvä kysymys, minulla ei ole auktoriteettiä lähteä ketään häätämään julkiselta paikalta sekä toivon että nämä lapsien vanhemmat ymmärtää olla tuomatta lapsia joka mahdolliseen paikkaan. Tai ainakin silloin kun siellä on useampi muu harrastaja.

Kommentit (263)

Vierailija
181/263 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas sanon että niin vähän näkee lapsia että tuokaa heitä enemmän kaikkialle! Lapset ovat elämän ilo ja meidän tulevaisuutemme. Lapsettomat katkeraksi jääneet ihmiset eivät päätä millaisen yhteiskunnan haluamme.

Vierailija
182/263 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien kannattaisi muistaa, että koko maailma ei ole leikkipuisto. Kun antaa niiden lasten kiipeillä kassoilla, leikkiä rullaportaissa ja juosta ympäri niin siinä voi sattua vaikka mitä. Eikö vanhemmat halua pitää lapsiaan hengissä, luuleeko ne, että autot ei aja päälle ja kaikki ihmiset vain tykkää lapsista, miten nykyvanhemilla ei ole suojeluvaistoa mikä kertoisi onko turvallista opettaa pyöräilyä tässä mäen päällä ajotien vieressä vai olisiko joku muu paikka parempi.

Taas se etuliite NYKY putkahti sieltä. Kyllä aina on ollut monenlaisia vanhempia ja ennen vanhaanhan lasten annettiin tehdä vaikka mitä vaarallistä mikä ei nykyään tulisi edes mieleen tai on lasu perässä välittömästi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/263 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelussa aikuiset (?) ihmiset itkevät kuin pikkulapset "olet tyhmä"-iässä siitä että pikkulapsilla pitäisi olla paremmat tavat. JA heidät pitäisi lukita koteihinsa.

Mielenkiintoista.

Eiköhän enemmänkin siitä että näillä vanhemmilla ei ole mitään auktoriteettia omiin lapsiinsa, eivätkä enää edes yritä komentaa näitä kun eivät kuitenkaan heitä tottele. 

Lakien kunnioituskin romahtaisi jos poliiseja kiellettäisiin ottamasta kiinni ihmisiä ja antamasta sakkoja.

Lastenkasvatuksessa on tapahtunut juuri niin. Kun kurinpito kiellettiin niin anarkia ottii vallan.

Juuri tämä, jos se poliisikin joka kerta kun juoksen kaljapussin kanssa lähimarketista huutelisi, tai siis sanoisi rauhallisella äänellä että noh noh Pertti, tuo oli nyt vähän tuhmasti tehty, niin ottaisin varmasti opikseni enkä tekisi sitä enää? Ainakaan ennen kun jano iskee seuraavan kerran.

Vierailija
184/263 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilassa jossa aikuiset ovat rauhallisia ja ystävällisiä lapsille, lapset käyttäytyvät hyvin. Tilassa, jossa aikuiset mulkoilevat ja ovat epäystävällisiä, lapsi oppii että heidän seurassaan voi olla epäystävällinen.

Tämä on muuten totta! Ehkä nykyihminen on niin yksilökeskeinen ettei ihan hahmota sittä että juuri hän tuo tilaan oman osuutensa tunnelmaan ja asenteeseen. Lapset ovat herkkiä sen huomaamaan. Lapsen vanhemmat eivät voi oikein mitään sille jos ympärillä olevat aikuiset luovat stressiä. Heillä ei ole mitään taikasauvaa.

Vierailija
185/263 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilassa jossa aikuiset ovat rauhallisia ja ystävällisiä lapsille, lapset käyttäytyvät hyvin. Tilassa, jossa aikuiset mulkoilevat ja ovat epäystävällisiä, lapsi oppii että heidän seurassaan voi olla epäystävällinen.

Tämä on muuten totta! Ehkä nykyihminen on niin yksilökeskeinen ettei ihan hahmota sittä että juuri hän tuo tilaan oman osuutensa tunnelmaan ja asenteeseen. Lapset ovat herkkiä sen huomaamaan. Lapsen vanhemmat eivät voi oikein mitään sille jos ympärillä olevat aikuiset luovat stressiä. Heillä ei ole mitään taikasauvaa.

Esimerkiksi jos pieni lapsi itkee bussissa. Jos ympäristö on empaattinen ja ajattelee "voi pikkuista", lapsi rahoittuu helpommin ja nopeammin. Ja yksikin lähistöllä mulkoilee tai jopa kiukuttelee ääneen, voi olla etkä itku lähinnä yltyy.

Vierailija
186/263 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas sanon että niin vähän näkee lapsia että tuokaa heitä enemmän kaikkialle! Lapset ovat elämän ilo ja meidän tulevaisuutemme. Lapsettomat katkeraksi jääneet ihmiset eivät päätä millaisen yhteiskunnan haluamme.

Ehkä suomalaiset eivät ansaitse enempää lapsia

Vierailija
187/263 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ihmetyttää julkissa paikoissa ,esim junissa kun lasten annetaan pelata äänet päällä. Harva ulkopuolinen jaksaa kuunnella toisten pelin ääniä. Tai jos lapsi itse leikkii kovin äänekkäästi. Tai vanhemmat leikittävät lasta , niin että siinä kiljumaan koko aika.  Lapset ovat ihan suloisia ja niiden kuuluu liikkua ja pitää ääntä. Siinäkin voi ottaa huomioon muut. 

Aikuisilla on omat ärsyttävuäyyrensä.  

"Tai vanhemmat leikittävät lasta , niin että siinä kiljumaan koko aika. "

Ja sitten kun et tee näin, kirjoitellaan miten taas äiti vaan tuijotteli ikkunasta, vaikka lapsi oli selkeästi halunnut huomiota :D

Onneksi oma lapseni on jo isompi. Pikkulapsen äitinä et vaan koskaan voi tehdä mitään oikein.

Vierailija
188/263 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monta lasta on kuollut ulkoliikuntapaikalla?

Eiköhän ole turhaa hysteriaa ilmassa. 

Vierailija
189/263 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi jos pieni lapsi itkee bussissa. Jos ympäristö on empaattinen ja ajattelee "voi pikkuista", lapsi rahoittuu helpommin ja nopeammin. Ja yksikin lähistöllä mulkoilee tai jopa kiukuttelee ääneen, voi olla etkä itku lähinnä yltyy.

Jaa että syytät aina niitä muita ihmisiä siellä bussissa siitä et kakaras huutaa, kun se lukee niiden ajatukset ja sit sille tulee paha mieli... ohhoijaa...

Vierailija
190/263 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkulapset pitäisi kieltää uimahalleissa, varsinkin jos allasvedet ovat yhteydessä toisiinsa, oksettavia UIMAvaipat, ei tiedä mitä liejua sisältävät, eivätkä todellakaan ole vesitiiviitä, itselläni lapsia ja uimaan mennään kun osataan käydä itse wc pöntöllä hoitamassa hommat..

Vierailija
191/263 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa että syytät aina niitä muita ihmisiä siellä bussissa siitä et kakaras huutaa, kun se lukee niiden ajatukset ja sit sille tulee paha mieli... ohhoijaa...

Oelt tyhmä vai esitätkö sellaista? Tiedät aivan hyvin mitä saat aikaan jos mulkoilet itkevää pikkulasta. Teetkö tahallaan?

Vierailija
192/263 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkulapset pitäisi kieltää uimahalleissa, varsinkin jos allasvedet ovat yhteydessä toisiinsa, oksettavia UIMAvaipat, ei tiedä mitä liejua sisältävät, eivätkä todellakaan ole vesitiiviitä, itselläni lapsia ja uimaan mennään kun osataan käydä itse wc pöntöllä hoitamassa hommat..

Kuinka monessa uimahallissa altaat ovat suorassa yhteydessä toisiinsa? Itse en ole tällaista nähnyt vielä kertaakaan.

Vierailija
193/263 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on ihania. Outoa tuo suomalainen lapsikielteisyys. Italiassa ja eteläisessä Euroopassa lapset saavat paljon rakkautta ja arvostusta. Suomalaislapset ankeistetaan jo pienenä.....

Vierailija
194/263 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monessa uimahallissa altaat ovat suorassa yhteydessä toisiinsa? Itse en ole tällaista nähnyt vielä kertaakaan.

En minäkään. Aina on erikseen lastenaltaat. 

Vierailija
195/263 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua häiritsi kampaajalla, kun siellä oli yhdellä asiakkaalla taapero mukana.  Kyseisen naisen oli tietysti hankala vahtia lapsensa touhuja samalla, kun hänen hiuksiaan värjättiin, pestiin ja leikattiin, ja tenava oli koko ajan touhuamssa jotain kampaajien työvälineiden ja muiden tavaroiden kanssa. Välillä tenava oli menossa alakertaan johtaviin portaisiin, ja kampaajat joutuivat paimentamaan häntä pois niistä. Lapsen äitiä tämä ei näyttänyt haittaavan yhtään, mutta kolmea kampaajaa ja meitä paria muuta asiakasta häiritsi. Itse on tykännyt, kun tenava yritti avata mun laukkua ja onnistuikin laukun taskusta jo nappaamaan avaimet käsiinsä.

Vierailija
196/263 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset on ihania. Outoa tuo suomalainen lapsikielteisyys. Italiassa ja eteläisessä Euroopassa lapset saavat paljon rakkautta ja arvostusta. Suomalaislapset ankeistetaan jo pienenä.....

Kyllä ja turha tähän lässyttää sitä valhetta, että muualla lapset muka tönöttäisi näkymättömänä paikoillaan. Ei todellakaan! Esimerkiksi Italiassa lapset kyllä kuuluu ja näkyy! Suomessa pitäisi olla vaan hiljaa. Känniset saa möykätä.

Vierailija
197/263 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua häiritsi kampaajalla, kun siellä oli yhdellä asiakkaalla taapero mukana.  Kyseisen naisen oli tietysti hankala vahtia lapsensa touhuja samalla, kun hänen hiuksiaan värjättiin, pestiin ja leikattiin, ja tenava oli koko ajan touhuamssa jotain kampaajien työvälineiden ja muiden tavaroiden kanssa. Välillä tenava oli menossa alakertaan johtaviin portaisiin, ja kampaajat joutuivat paimentamaan häntä pois niistä. Lapsen äitiä tämä ei näyttänyt haittaavan yhtään, mutta kolmea kampaajaa ja meitä paria muuta asiakasta häiritsi. Itse on tykännyt, kun tenava yritti avata mun laukkua ja onnistuikin laukun taskusta jo nappaamaan avaimet käsiinsä.

Niin varmaan.

Vierailija
198/263 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

PK-seudulla olen usein miettinyt että voi kumpa julkisessa liikenteessä olisi enemmän lasten kälätystä ja vähemmän päihdemiesten hörötystä

Vierailija
199/263 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen vaippapissa ja - kakka ei ole ollenkaan yhtä oksettava kuin aikuisen. Jos sinulla oikeasti olisi lapsia niin et olisi tuota kirjoittanut. 

Vierailija
200/263 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PK-seudulla olen usein miettinyt että voi kumpa julkisessa liikenteessä olisi enemmän lasten kälätystä ja vähemmän päihdemiesten hörötystä

Ja vähemmän huumehörhöjä!

Ehkä lapsettomuus onkin hyvä valinta näin lapsikielteisessä maassa. Ja noi ulkkarit sitten lisääntyvät sitäkin ahkerammin.... 😞

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi