Älkää tuoko taaperoita joka paikkaan
Käytän esimerkkinä vaikka ulkokuntosaleja, kun käyttäjät haluaa tulla treenaamaan niin sinne tulee joku jolla ei ole aikomustakaan käyttää kuntosalivälineitä, mutta tuo 1-3v lapsensa siihen kiipeilemään kuntolulaitteissa. Ymmärrän että tuossa iässä lapsella on kova oma tahto ja uteliaisuus mutta ainakin omalta osalta harmittaa kun vapaa-aikaa on rajallisesti niin sinne tullaan leikkimään tai viettämään sellaista aikaa mille alue ei ole ensisijassa varattu.
Tekee käyttäjäkokemuksesta epämiellyttävää ja jos joku keksii kysyä, että miksi en mennyt sanomaan niin hyvä kysymys, minulla ei ole auktoriteettiä lähteä ketään häätämään julkiselta paikalta sekä toivon että nämä lapsien vanhemmat ymmärtää olla tuomatta lapsia joka mahdolliseen paikkaan. Tai ainakin silloin kun siellä on useampi muu harrastaja.
Kommentit (263)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan ulkokuntosalilleni mielummin lapsia kuin näitä nyrpistelijöitä jotka pilaavat muidenkin päivät
Sovitaanko että minä olen se Keisari joka päättää kuka saa käyttää ilmaista julkista tilaa
Lapsivihaajat voisivat perustaa kokonaisen oman kaupunkinsa niin muut saisivat nauttia kivasta elämästä ilman ankeita naamoja
Ai tällaisia:
Lapset pitäisi pitää kotona ettei lapsenvihaajalla tule paha mieli? Kuka on niin tyhmä että haluaa yhteiskunnan jossa lapset ovat kasvaneet tynnyrissä piilossa? Sitten 18-vuotiaana yhtäkkiä paljastetaan että on täällä tälläinen maailmakin olemassa.
Enemmänkin rakennetaan paikoista enemmän sellaisia joihin lapset mahdollisimman helppo ottaa mukaan. Sekä rakenteilla että asenteilla. Idiootit pysykää kotona kunnen asenne kunnossa, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taaperoa voi rajoittaa monin tavoin. Ihan vaikka pitelemällä sylissä, käyttämällä valjaita, asentamalla portteja tai laittamalla johonkin aitaukseen kuten matkasänkyyn tai leikkikehään. Vanhemmat eivät kuitenkaan mielellään niin tee, koska rajoittamista pidetään huonona vanhemmuutena. Lopputuloksena taapero sitten riehuu ja terrorisoi ympäristöään.
Eli sulla on vain kaksi ääripäätä? Joko lapsi sidotaan tai sitten se riehuu?
Voihan sitä toki lempeästi kehottaa olemaan riehumatta ja sanoittaa tunteita myönteisessä hengessä. Mutta se, että toimiiko kyseinen menettelytapa on sitten täysin eri juttu.
Miksei toimisi? Huutaminenhan toimiikin 😅
Kyllä lapsi turtuu sille huudollekin.
No niin tekee. Siitä ole mitään hyötyä alun alkaenkaan. Huomaa ettei lapseton tiedä lainkaan mistä puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan ulkokuntosalilleni mielummin lapsia kuin näitä nyrpistelijöitä jotka pilaavat muidenkin päivät
Sovitaanko että minä olen se Keisari joka päättää kuka saa käyttää ilmaista julkista tilaa
Lapsivihaajat voisivat perustaa kokonaisen oman kaupunkinsa niin muut saisivat nauttia kivasta elämästä ilman ankeita naamoja
Onneksi nykyään on sentään lapsivapaita ravintoloita yms. Vaikka näistäkin nämä minäminä äitylit nostavat mekkalan pystyyn kun juuri tähän ravintolaan minun on nyt pakko päästä janipetterin kanssa..
Vierailija kirjoitti:
Olin kirkossa musiikkitapahtumassa ja menin lehterille, kun oli paljon väkeä. Sieltä oli ihan hyvät näkymät, mutta joku isä toi pienen lapsensa sinne. Lasta ei kiinnostanut vähääkään koko asia, vaan pyöri edessä ja heitteli lelua, hyppi tasajalkaa ja pyöri ympyrää. Lasten leikkipaikka on alhaalla eikä sielä ylempänä. Koska en voinut haukkua sitä miestä lyttyyn, vaihdoin paikkaa. Samantien sitte häipyivät yllättäen. MIKSI pitää ottaa ne lapset mukaan häiritsemään?? Minulla on itsellä erityislapsi enkä vie häntä mihinkään aikuisten tapahtumiin.
Kuka sanoikaan: Sallikaa lasten tulla minun tyköni!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelle tai minne se lapsi on tarkoitus jättää siksi aikaa, jos on viikonloppu eikä kotona ole ketään?
Kannattaisiko pitää välit kunnossa siihen isään? Kai tiedät kuka se on?
Tästä näemmekin minkälaiset ihmiset ovat niitä, jotka tekevät keskustelun kaltaisia aloituksia. Haluammeko elää näiden ihmisten arvojen mukaisesti? Mieluummin kohteliaiden ja sivistyneiden, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi nykyään on sentään lapsivapaita ravintoloita yms. Vaikka näistäkin nämä minäminä äitylit nostavat mekkalan pystyyn kun juuri tähän ravintolaan minun on nyt pakko päästä janipetterin kanssa..
Voisitte pysyä vain ja ainoastaan niissä lapsivapaissa karsinoissanne. Mahtava kehitys.
Omassa elämässäni olen tehnyt kiinnostavan havainnon: ne ihmiset jotka kovaan ääneen ylistävät lapsivapaita tiloja (osalla myös omia lapsia), eivät ole kivoja ihmisiä. Nykyään jätän tuollaiset henkilöt automaattisesti ulos sisäpiiristäni.
MIKSI pitää ottaa ne lapset mukaan häiritsemään?? Minulla on itsellä erityislapsi enkä vie häntä mihinkään aikuisten tapahtumiin.
Mikäs aikuisten tapahtuma toi oli? Oliko se k-18 kirkon musiikkitapahtuma? Miksi pitää ottaa lasten osallistuminen häiritsemisenä? Mielummin siellä sitä lasta katsoo kuin ihmistä, joka luulee olevansa jumalanpalveluksessa.
Vierailija kirjoitti:
Lapset pitäisi pitää kotona ettei lapsenvihaajalla tule paha mieli? Kuka on niin tyhmä että haluaa yhteiskunnan jossa lapset ovat kasvaneet tynnyrissä piilossa? Sitten 18-vuotiaana yhtäkkiä paljastetaan että on täällä tälläinen maailmakin olemassa.
Enemmänkin rakennetaan paikoista enemmän sellaisia joihin lapset mahdollisimman helppo ottaa mukaan. Sekä rakenteilla että asenteilla. Idiootit pysykää kotona kunnen asenne kunnossa, kiitos.
Haarat voi välillä pitää myös kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muut aikuiset huolehtivat, että kaikilla on turvallista. Esimerkiksi Ranskassa kaikki pitävät lapsista. Suurimmassa osassa maita kaikki pitävät.
Lapset alkavat häiriökäyttäytyä, kun huomaavat että aikuiset eivät arvosta heitä.Ranskassa kaikki pitävät lapsista, koska lapset opetetaan ihan pienestä alkaen käyttäytymään todella hyvin eikä lapsia viedä erilaisiin tapahtumiin häiriköimään sillä mentaliteetilla, että kyllä juuri minun lapseni saavat olla missä tahansa ja tehdä mitä tahansa. Ja tiedän, mistä puhun, koska olen asunut puolet aikuisiästäni Ranskassa ja vielä työskennellyt paikassa, jossa kävi todella paljon perheitä ihan pientenkin lasten kanssa. Kun polvenkorkuinen taapero sanoo "pardon, madame" ja "merci, madame" asioidessaan parikymppisen aspatytön kanssa, huomaa olevansa aika eri kulttuurissa.
Ranskassa on ruumiillinen kuritus käytössä joten vanhempien on helppo opettaa lapsensa tottelemaan.
Rikoslaki kieltää niin aikuisen kuin lpsen pahoinpitelyn. Rikollinen on aikuinen joka koittaa kätensä heikompaan puolustuskyvyttömään lapseen. Lapsi joitisi väkin asumaan koko ikänsä pahoinpitelijänsä kanssa. 👹👹👹👹👹👹
Ranskassa on fiksumpi rikoslaki. Siellä ei oleteta, että lapsen tulisi voida puolustautua sitä vastaan, kun auktoriteetti rankaisee häntä tottelemattomuudesta. Sehän on absurdi ajatuskin näin tarkemmin mietittynä. Eivät esim. vangitkaan juuri pysty puolustautumaan sitä vastaan kun heidät on lukittu vankilaan ja se tuntuu olevan ihmisille ok.
Saako sinua puolta isomi ja moninkertaisesti vahvempi lyödä, läpsiä repiä hiuksista ym ??? Miksi aikuisen pahon pitely on rangastava rikos ?... Vastaa.🤮😝
Miksi oman lapsen puhelimen saa ottaa pois mutta ei naapurin puhelinta? Miksi oman lapsen kädestä saa ottaa kiinni mutta jos tarraa naapurista kiinni niin se on vapaudenriisto?
Miksi kyselet tyhmiä. Kun kysyttiin lapsen fyysisestä pahoinpitelystä!!!! Tottakai saa ottaa omalta lapselta puhelimen pos. Naapurin lapselta puhelimen otto on varastamista ja loukkaamista. Tottakai omaa lasta saa ottaa kädestä kiinni kun vaan ei satuta yhtään. Ei tietenkään muiden lapsiin luvatta kosketa mitenkään ellei ole vaara tilannetta. Et vastannut kysymykseen saako sinua lyödä moninverroin vahvevempi ja metriä pidempi aikuinen. ?? VASTAA.🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelle tai minne se lapsi on tarkoitus jättää siksi aikaa, jos on viikonloppu eikä kotona ole ketään?
Tästä näemmekin minkälaiset ihmiset ovat niitä, jotka tekevät keskustelun kaltaisia aloituksia. Haluammeko elää näiden ihmisten arvojen mukaisesti? Mieluummin kohteliaiden ja sivistyneiden, kiitos.
Eli osui ja upposi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta: Ajatteletko olevasi ihminen joka herättää kunnioitusta ja ajatuksen "oi hänellä on varmaan fiksuja ajatuksia"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muut aikuiset huolehtivat, että kaikilla on turvallista. Esimerkiksi Ranskassa kaikki pitävät lapsista. Suurimmassa osassa maita kaikki pitävät.
Lapset alkavat häiriökäyttäytyä, kun huomaavat että aikuiset eivät arvosta heitä.Ranskassa kaikki pitävät lapsista, koska lapset opetetaan ihan pienestä alkaen käyttäytymään todella hyvin eikä lapsia viedä erilaisiin tapahtumiin häiriköimään sillä mentaliteetilla, että kyllä juuri minun lapseni saavat olla missä tahansa ja tehdä mitä tahansa. Ja tiedän, mistä puhun, koska olen asunut puolet aikuisiästäni Ranskassa ja vielä työskennellyt paikassa, jossa kävi todella paljon perheitä ihan pientenkin lasten kanssa. Kun polvenkorkuinen taapero sanoo "pardon, madame" ja "merci, madame" asioidessaan parikymppisen aspatytön kanssa, huomaa olevansa aika eri kulttuurissa.
Ranskassa on ruumiillinen kuritus käytössä joten vanhempien on helppo opettaa lapsensa tottelemaan.
Rikoslaki kieltää niin aikuisen kuin lpsen pahoinpitelyn. Rikollinen on aikuinen joka koittaa kätensä heikompaan puolustuskyvyttömään lapseen. Lapsi joitisi väkin asumaan koko ikänsä pahoinpitelijänsä kanssa. 👹👹👹👹👹👹
Ranskassa on fiksumpi rikoslaki. Siellä ei oleteta, että lapsen tulisi voida puolustautua sitä vastaan, kun auktoriteetti rankaisee häntä tottelemattomuudesta. Sehän on absurdi ajatuskin näin tarkemmin mietittynä. Eivät esim. vangitkaan juuri pysty puolustautumaan sitä vastaan kun heidät on lukittu vankilaan ja se tuntuu olevan ihmisille ok.
Saako sinua puolta isomi ja moninkertaisesti vahvempi lyödä, läpsiä repiä hiuksista ym ??? Miksi aikuisen pahon pitely on rangastava rikos ?... Vastaa.🤮😝
Miksi oman lapsen puhelimen saa ottaa pois mutta ei naapurin puhelinta? Miksi oman lapsen kädestä saa ottaa kiinni mutta jos tarraa naapurista kiinni niin se on vapaudenriisto?
Miksi kyselet tyhmiä. Kun kysyttiin lapsen fyysisestä pahoinpitelystä!!!! Tottakai saa ottaa omalta lapselta puhelimen pos. Naapurin lapselta puhelimen otto on varastamista ja loukkaamista. Tottakai omaa lasta saa ottaa kädestä kiinni kun vaan ei satuta yhtään. Ei tietenkään muiden lapsiin luvatta kosketa mitenkään ellei ole vaara tilannetta. Et vastannut kysymykseen saako sinua lyödä moninverroin vahvevempi ja metriä pidempi aikuinen. ?? VASTAA.🤔
Sinusta on todella syytä tehdä lasu, ja heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitte pysyä vain ja ainoastaan niissä lapsivapaissa karsinoissanne. Mahtava kehitys.
Vaikka ravintolasta ei olisi lapsia kielletty ei se sitä silti tarkoita että siellä ei pitäisi käyttäytyä.
Jos siellä vaikka joku känninen juoksee ympäriinsä huutaa kurkku suorana ja häiirtsee muiden ruokailua, poistetaan se ravintolasta samantien
mutta jostain syystä kun se nepsylapsi siellä huutaa kurkku suorana ja heittelee lelujaan muita asiakkaita päin ja juoksee ympäriinsä ja häiritsee samalla tavalla muiden ruokailua eikä äiti/isä tee mitään rauhoittaakseen tätä lasta, muiden pitäisikin vain olla ok sen kanssa että maksanu kalliin hinnan ravintolaillasta ja lapsen hoitajasta eikä pääsekään nauttimaan siitä rauhallisesta ravintolaillallisesta kun meno on kuin lastentarhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli osui ja upposi.
Ei vaan sinä teit itsestäsi moukan. Annoit kuvan että lapsivapaita tiloja vaativat ovat öyhöttäviä moukkia. Etkä ole edes tarpeeksi fiksu näkemään sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta: Ajatteletko olevasi ihminen joka herättää kunnioitusta ja ajatuksen "oi hänellä on varmaan fiksuja ajatuksia"?
Pane nyt jo turpas kiinni huo-ra ja mene imettämään sinä toukkaas.
Monissa maissa on aikuisillekin ruumiilliset rangaistukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ravintolasta ei olisi lapsia kielletty ei se sitä silti tarkoita että siellä ei pitäisi käyttäytyä.
Jos siellä vaikka joku känninen juoksee ympäriinsä huutaa kurkku suorana ja häiirtsee muiden ruokailua, poistetaan se ravintolasta samantien
mutta jostain syystä kun se nepsylapsi siellä huutaa kurkku suorana ja heittelee lelujaan muita asiakkaita päin ja juoksee ympäriinsä ja häiritsee samalla tavalla muiden ruokailua eikä äiti/isä tee mitään rauhoittaakseen tätä lasta, muiden pitäisikin vain olla ok sen kanssa että maksanu kalliin hinnan ravintolaillasta ja lapsen hoitajasta eikä pääsekään nauttimaan siitä rauhallisesta ravintolaillallisesta kun meno on kuin lastentarhassa.
Eihän tällaista tapahdu.
Moi keskustelun lasten hakkaaja. Tutkitusti paska idea pahoinpidellä lapsia.