Juoko joku viiniä ruuan kanssa oikeasti vain maun takia?
Tekeekö joku oikeasti näin? Ostaa kalliita viinejä vain ruokajuomiksi? Miksi? En tajua millään.
Halvallakin viinillä saa ruokailun yhteydessä kivan nousuhumalan, jos haluaa. Ja tällöin yleensä ruokailu ja tilanne on heti parempi.
Kommentit (464)
Ihan tarkoituksella kysyin. Paljon olen asiaa miettinyt.
Samaan jatkoon liittyy se, että kuka tarvii viinikaapin kotiin?
-ap
Vierailija kirjoitti:
-ap
mulla on parisataa pulloa viiniä. Kyllä siihen viinikaappi tarvitaan
Ähäkutti! Juon viiniä ja nautin siitä ja sen mausta! Ärsyttääkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viini maistuu pahalle. On aina maistunut.
No sehän on pilaantunutta mehua periaatteessa.
Kerroppas sitten miten se mehun valmistus menee siitä viinistä ihan alkutuotannosta asti. Kiinnostaa, kun lapset voisivat sitten juoda tätä, kun me vanhemmat juodaan oikeaa viiniä
Kunhan "hieman" karrikoidusti totesin asian. Otan ennemmin laadukkaan oluen tiettyjen ruokien kanssa kuin viiniä. Mutta kyllä. Aluksi on rypäleistä paskaisilla jaloilla tallottu mehu, joka ei ole vielä pilalla. Joskin saattaa jo sisältää jalkasilsaa, kynsisientä jne.
Onko tuotannollisissa mehuissa kuten appelsiinimehuissa alkoholia? Tässähän siis haettiin sitä, miten mehussa voi olla alkoholia tuotannon jälkeen? Niin suuret valvonnat, että ei ole mahdollista!
Nyt puhuttiin viinistä. Tiedät varsin hyvin, että kun viinistä poljetaan silsaisilla jaloilla se mehu, se on vain mehua ennen fermentaatiota. Ja kyllä. Tuotannollisiin mehuihin muodostuu alkoholia ajan kanssa, mikäli vain jaksat odottaa. Ja se, että puhuu mehusta, ei tarkoita sitä että puhuisi tuotannollisista mehuista. Mehu on mehua vaikka ei olisikaan kaupallista.
Itse aloit puhumaan viinistä mehuna urpo! Voin kyllä kuvitella, että sinun mehut alkaa käymään! Tarkoituksella varmaan ja teet ilmeisesti myös kiljua? En minä jaksa sun kanssa enää vääntää! Päivänjatkot!
Kyse on jatkumosta. Et voi erottaa mehua viinistä. Ensin on mehu joka fermentoituu (pilaantuu) osin alkoholiksi. Lopputuloksena on viini, eli siis pilaantunut mehu. Etyylialkoholi neurotoksiini eli hermomyrkky. Metabolian kautta muodostuu asetaldehydiä ja muuta kivaa syöpää aiheuttavaa. En muuten ole itsekään mikään raittiusintoilija, mutta en viitsi valehdella itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Kohta se kysyy, miksi siihen tarvitaan sähköt? Miten sait sen kannettua sisälle jne 😂
Kyl tuo nyt näyttää siltä että osa juo viiniä ilaman että karkaa käsistä osa sitten enempi. Ps. Viinin vanhaa polkemis tapaa
Käytetään ainoastaan jollain festivaaleilla tai tarinoina. Ei oikeasti viinin valmistuksessa enään.
Vierailija kirjoitti:
Parempaa ruokajuomaa kuin maito ei ole olemassa. Maito sopii niin puuroihun kuin pihveihin.
Tosin minua aliarvioidaan maidon juonnin takia.
Lehmänmaito ei ole aikuiselle Homo Sapiensille soveltuva juoma
Vierailija kirjoitti:
Ikinä en totu tykkäämään viinistä. Miten niin moni voi olla riippuvainen. Shampanja on yhtä pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Viiniä enkä alkusnapseja juo ollenkaan - aikaisemmin kyllä.
Kauheinta on ulkomailla kun tarjotaan limua ja kivennäisvettä ruuan kanssa. Fantaa ja omenaschorlea, ei ruoka voi pahemmalle maistua.
Omena- tai Apfelschorle on mitä parasta esimerkiksi Wienerschnitzelin kanssa, jos haluaa alkoholittoman vaihtoehdon. Pitää toki olla tehty suodattamattomaan omenamehuun eikä näihin kaupan kirkastettuihin variantteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto kun näkee niitä maalaisia viljelmillään polkemassa rypäleitä hiivasienisillä, likaisilla jaloillaan. Sitä sitten sivistyneesti porukat siemailee ihastellen makua:D
Millon viimeksi näit kun ei niitä enää poljeta nykyisin?
Joo eihän niitä enää maalais viininviljelmillä... Se on perinne ja siinä pysytään.
Missä? 😂😂😂😂
Ainakin ALKO:lla on polkijoita. Osa on ollut polkemassa marjoista jo Vinettoa, Aperitaa, Sorbusta, Ruskaa ja muita tilaviinejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Kohta se kysyy, miksi siihen tarvitaan sähköt? Miten sait sen kannettua sisälle jne 😂
En. Vaan kysyn mihin ihmeeseen tarvii satoja pulloja viiniä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viinietiketteihin pitää saada varoitukset syövästä ja kuvat rasvoittuneesta maksasta ja kurkkusyövästä.
Tai sitten voit vaan itse olla juomatta ja jättää se meille joilla on normaali itsesäätelykyky. Muuten saatte kaikki päivähoidettavat kohta asua keskenänne Suomessa, mutta kuka teitä sitten hoitaa?
Niin hyvä itse säätely kyky että pakko saaha viikottainen viiniannos. :D ahahahhaha
Voit länkyttää hamaan tappiin asti. Me juomme joka ilta viiniä illallisella. Tv. italialaisen vaimo.
Sen viinin sisältämä etanoli vaikuttaa sinun ja italialaisen miehesi oletettuihin aivoihin kuin hiekka kuulalaakeriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Ei tyhjille pulloille kaappia tarvita.
Saan aloitusviestistä sellaisen kuvan, että AP:lla tekee tiukkaa jättää alkoholin nauttiminen esim. ruoan kanssa vain siihen yhteen tai kahteen annokseen. Ts. kun juodaan, se on humalahakuista.
Vierailija kirjoitti:
Saan aloitusviestistä sellaisen kuvan, että AP:lla tekee tiukkaa jättää alkoholin nauttiminen esim. ruoan kanssa vain siihen yhteen tai kahteen annokseen. Ts. kun juodaan, se on humalahakuista.
Olet aivan oikeassa. Tämän takia en juo viiniä ruuan kanssa kuin poikkeustilanteissa. Ja tällöin voi sitten tyhjentää koko pullon.
Minulle on täysin vieras ajatus, että avataan viinipullo ja juodaan siitä vain yksi pieni lasi. Ja tehdään usein näin.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempaa ruokajuomaa kuin maito ei ole olemassa. Maito sopii niin puuroihun kuin pihveihin.
Kyllä mulle kelpaa joka päivä.Olen pysynyt suhteellisen terveenä kiitos maidon.Vieläkin valkoiset hampaat ja paksut hiukset. Maito on paras lääke ja vitamiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle kelpaa joka päivä.Olen pysynyt suhteellisen terveenä kiitos maidon.Vieläkin valkoiset hampaat ja paksut hiukset. Maito on paras lääke ja vitamiini.
Mihin maito on paras lääke?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroppas sitten miten se mehun valmistus menee siitä viinistä ihan alkutuotannosta asti. Kiinnostaa, kun lapset voisivat sitten juoda tätä, kun me vanhemmat juodaan oikeaa viiniä
Kunhan "hieman" karrikoidusti totesin asian. Otan ennemmin laadukkaan oluen tiettyjen ruokien kanssa kuin viiniä. Mutta kyllä. Aluksi on rypäleistä paskaisilla jaloilla tallottu mehu, joka ei ole vielä pilalla. Joskin saattaa jo sisältää jalkasilsaa, kynsisientä jne.
Yök, olet ollut siellä siis polkemassa…. aikaahan siitä pitää ollakkin, kun ei noita enää nykyisin poljeta
Kyllä muuten poljetaan usein varsinkin pienten tuottajien toimesta, koska kyse on traditiosta. Suuremmat tuottajat eri asia.
Ei poljeta. Pienemmillä viinintuottajilla on ollut ja on osuuskuntia jonne vievät rypäleensä ja koneellisesti hoituvat hommat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elimistö ei hyödynnä juurikaan maitoa murrosiän jälkeen. Toki siitä saa hiukan rasvaa. Maito luokitellaan ruoaksi, ei juomaksi.
ruokaviini ei ole tarkoitettu päihtymiseen ikinä. vaan tukemaan ruuan sävyjä.
itse en juoi ikinä viiniä ruuan kanssa- se pilaa ruokanautinnon . pahaa.
juon viiniä muuna aikana- olkoonkin sen funktio mikä hyvänsä silloin.
ruuan kanssa kotikaljaa.- toki jokin ammattilaisen valitsema olut sopii lihan kanssa tai grillatun ruuan painikkeeksi. vesi on pääsääntöinen ruokajuoma.
kaikki alkoholi maistuu pahalle. toki jokin trooppinen kesäinen drinkki taidolla tehtynä ok.
viiniä voin juoda koko pullon nopeaan tahtiin mm. musiikin yhteydessä. eikä maun vuoksi