Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoko joku viiniä ruuan kanssa oikeasti vain maun takia?

Vierailija
29.03.2026 |

Tekeekö joku oikeasti näin? Ostaa kalliita viinejä vain ruokajuomiksi? Miksi? En tajua millään. 

Halvallakin viinillä saa ruokailun yhteydessä kivan nousuhumalan, jos haluaa. Ja tällöin yleensä ruokailu ja tilanne on heti parempi.

Kommentit (464)

Vierailija
341/464 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viinietiketteihin pitää saada varoitukset syövästä ja kuvat rasvoittuneesta maksasta ja kurkkusyövästä.

Miksi pitäisi olla jos et niitä itse edes käytä? Vai käytätkö kuitenkin?

No hän ehdottelee täällä kuvia, kun ei osaa lukea!

Vierailija
342/464 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin ryyppäämisen vuosia sitten. Kumma kyllä, ainoa mitä maun puolesta kaipaa on viini yhdessä tukevan ruoan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/464 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viinietiketteihin pitää saada varoitukset syövästä ja kuvat rasvoittuneesta maksasta ja kurkkusyövästä.

kaikkiin alkoholi juomiin tämä :D

Myös erään kansanedustajan kuva.

Vierailija
344/464 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempaa ruokajuomaa kuin maito ei ole olemassa. Maito sopii niin puuroihun kuin pihveihin. 

Tosin minua aliarvioidaan maidon juonnin takia. 

Vierailija
345/464 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hän ehdottelee täällä kuvia, kun ei osaa lukea!

Ehotti se varoitustakin ei pelkästään kuvia.

Vierailija
346/464 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tupakassakin vaikka en itse niitä käytä. Sama viiniin ja muuhun alkoholia sisältävään juomaan.

Jaaha, ja missä seuraavaksi? Karkissa? Pitäisi olla myös maidossa havainnoillistava kuva varmaan se laktatiivisistä vaikutuksista, että sinun kaltaisille menee kaaliin. Myös pesuaineet ja kaikki kemikaalit aiheuttavat syöpää. Shampoopulloon?

Vierailija
347/464 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viini maistuu pahalle. On aina maistunut.

No sehän on pilaantunutta mehua periaatteessa.

Kerroppas sitten miten se mehun valmistus menee siitä viinistä ihan alkutuotannosta asti. Kiinnostaa, kun lapset voisivat sitten juoda tätä, kun me vanhemmat juodaan oikeaa viiniä

Kunhan "hieman" karrikoidusti totesin asian. Otan ennemmin laadukkaan oluen tiettyjen ruokien kanssa kuin viiniä. Mutta kyllä. Aluksi on rypäleistä paskaisilla jaloilla tallottu mehu, joka ei ole vielä pilalla. Joskin saattaa jo sisältää jalkasilsaa, kynsisientä jne.

Vierailija
348/464 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä juonut mitään alkoholia humaltumistarkoituksessa. Toki hyvä juoma rentouttaa, mutta humala ei ole ikinä tavoite ja omat määrät pysyvätkin sellaisissa rajoissa, ettei humaltumisvaaraa ole.

Normaaliarjessa ruokajuomani on vesi, mutta hyvin usein, kun ruokailen yhdessä miesystäväni tai muiden ystävieni kanssa ja ateria on harkittu kokonaisuus ravintolassa tai kotona, nautitaan ruokiin sopivaa viiniä ja todellakin sen maun ja tunnelman vuoksi. Enpä ole koskaan ajatellut että viinin juominen olisi jotain hienostelua, nautinto se kyllä on, niin kuin hyvä ruokakin. 

Vierailija
349/464 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten voit vaan itse olla juomatta ja jättää se meille joilla on normaali itsesäätelykyky. Muuten saatte kaikki päivähoidettavat kohta asua keskenänne Suomessa, mutta kuka teitä sitten hoitaa?

Niin hyvä itse säätely kyky että pakko saaha viikottainen viiniannos. :D ahahahhaha

Voit länkyttää hamaan tappiin asti. Me juomme joka ilta viiniä illallisella. Tv. italialaisen vaimo.

Vierailija
350/464 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot kuva liikalihavista sipsipusseihin. XD Sehän on nykyään paljon suurempi ongelma.

Vierailija
351/464 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä yrittää selittää että ei osaa lukea luetaan ja kirjoitetaan kuiten palstalla.

Vierailija
352/464 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tupakassakin vaikka en itse niitä käytä. Sama viiniin ja muuhun alkoholia sisältävään juomaan.

Sinussa on kyllä ainesta vaikka jehovantodistajaksi, kun niin yrität antaa terveysvalistusta ja pelotella helvetillä jos juo tuota syntistä juomaa

Vierailija
353/464 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiniä enkä alkusnapseja juo ollenkaan - aikaisemmin kyllä.

Kauheinta on ulkomailla kun tarjotaan limua ja kivennäisvettä ruuan kanssa. Fantaa ja omenaschorlea, ei ruoka voi pahemmalle maistua. 

Vierailija
354/464 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isot kuva liikalihavista sipsipusseihin. XD Sehän on nykyään paljon suurempi ongelma.

Ja liikaöihavuus varoitukset. Ja se että aiheuttaa sydänkohtaksia jne.

Vierailija
355/464 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheinta on ulkomailla kun tarjotaan limua ja kivennäisvettä ruuan kanssa. Fantaa ja omenaschorlea, ei ruoka voi pahemmalle maistua. 

Taidat käydä jossain Itävallassa.

Vierailija
356/464 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä juon viiniä ruuan kanssa ihan maun takia. En edes kokkaa pihviä jos ei ole punkkua, menee hyvä pihvi hukkaan. Sama herkkujuustoissa, viini on olennainen osa sitä makunautintoa. Ei toki tarvitse ymmärtää.

Vierailija
357/464 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinussa on kyllä ainesta vaikka jehovantodistajaksi, kun niin yrität antaa terveysvalistusta ja pelotella helvetillä jos juo tuota syntistä juomaa

Mitä sää selität. Ei tässä millään. Helvetillä ole yritetty ketään pelotella.

Vierailija
358/464 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan muutaman pullon vuodessa alkoholitonta, halpaa valkkaria tai punkkua ihan vain maun takia.

Kuivakännit sinä niillä vedät.

Alkoholittomalla? Oletko jo pienestä pitäen ryypännyt aivosi täysin mössöksi?

Vierailija
359/464 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viini maistuu pahalle. On aina maistunut.

No sehän on pilaantunutta mehua periaatteessa.

Hyi hitto kun näkee niitä maalaisia viljelmillään polkemassa rypäleitä hiivasienisillä, likaisilla jaloillaan. Sitä sitten sivistyneesti porukat siemailee ihastellen makua:D 

Vierailija
360/464 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat käydä jossain Itävallassa.

Kivennäisvesi on hyvä ruokajuoma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan