Kansalaisaloite kolmannesta juridisesta sukupuolesta etenee eduskuntaan
Kommentit (169)
Miksi nykyään siirrytään kohti keskiaikaa, jolloin hylättiin havaintoihin perustuva tutkimus
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Toivottavasti laki menee läpi. Vaikka itse toivoisin enemmän vaan koko sukupuolimerkinnän poistamista siellä missä sillä ei ole oikeasti merkitystä, eli lähinnä jossain terveydenhoidon tietokannoissa
Samaa mieltä mutta kun..mieheksi ja naiseksi jumala heidät loi....stn
Vierailija kirjoitti:
Miksi nykyään siirrytään kohti keskiaikaa, jolloin hylättiin havaintoihin perustuva tutkimus
Vasemmistolaisuus selittää tätä ilmiötä parhaiten. Tutkimuksia käytetään ihmisten ohjaamiseen ja siksi suurin osa professoreistakin on vasemmalla. Toinen puoli on business, joka tuottaa markkinaehtoisia tutkimuksia.
Miksi muiden pitää hyväksyä tuo identiteetti?Ollaanko niin muitten hyväksynnästä riippuvia luusereita, että anotaan hyväksyntää tämä ihmislaji. Jos tuntee itsensä joksikin, mitä hittoa se muille kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Miksi muiden pitää hyväksyä tuo identiteetti?Ollaanko niin muitten hyväksynnästä riippuvia luusereita, että anotaan hyväksyntää tämä ihmislaji. Jos tuntee itsensä joksikin, mitä hittoa se muille kuuluu?
Ei kuulukaan. Miksi sitten vaahtoat siitä? Elä omaa elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolaisuus selittää tätä ilmiötä parhaiten. Tutkimuksia käytetään ihmisten ohjaamiseen ja siksi suurin osa professoreistakin on vasemmalla. Toinen puoli on business, joka tuottaa markkinaehtoisia tutkimuksia.
Totta. Muiden vihulaisia ovat ihmiset, jotka haluavat muuttaa maailmaa itselleen mieluisaksi ja vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulukaan. Miksi sitten vaahtoat siitä? Elä omaa elämääsi.
En vaahtoa. Kerroin vain, minkä sinäkin hyväksyt.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Toivottavasti laki menee läpi. Vaikka itse toivoisin enemmän vaan koko sukupuolimerkinnän poistamista siellä missä sillä ei ole oikeasti merkitystä, eli lähinnä jossain terveydenhoidon tietokannoissa
Mihinkään virallisiin papereihin ei tällaista muuttumisleikki-soopaa saa päästää!
Mitä seuraavaksi?
Tunnen itseni lääkäriksi vaikka olen opiskellut vain puoli vuotta autonasentajalinjalla, kyllä minun on päästävä töihin leikkaussaliin.
Ja jälleen kerran asia mikä vaikuttaa vain niihin ihmisiin, jotka kyseistä merkintää kaipaavat omiin tietoihinsa. Omaan elämääni ei vaikuttaisi millään tavalla, ei vaikka se olisi läheinen tai työkaveri jonka passimerkintä muuttuu, koska nimellä minä heistä puhun silti.
Silti jotkut yrittää täällä keksimällä keksiä miksi tämä olisi huono ajatus. "Ööööh et voi enää matkustaa (täysin ihmisarvoja rikkovaan maahan mihin et varmaan muutenkaan menisi vaikka maksettaisi)". Säälittävää. Sanokaa nyt edes suoraan että ette ymmärrä ja se ahdistaa kun ette ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avasin tämän ketjun ihan mielenkiinnosta, nähdäkseni millaista sukupuolikeskustelu palstalla on. Ja kyllä huomaa, että palstan keski-ikä on 50+, plus jokunen eksynyt ylilautalainen seassa. Onneksi voin normaalielämässä ympäröidä itseni omanikäisilläni "liberaalimmilla" ihmisillä, jotka hyväksyvät sukupuoli-identiteettini, eikä siitä tarvitse käydä tällaista vääntöä ja väittelyä.
Mutta tiedänpähän vastaisuudessakin pysyä tällaisista ketjuista poissa.
Minusta on liberaalimpaa ymmärtää, että esim. naisia on monenlaisia. Ei vain niitä meikkaavia, äidillisiä, mekoista pitäviä.
Hirveän ahdasmielistä kuvitella, että jos ei siihen Hollywood-muottiin koe kuuluvansa, ei olisi nainen.
Vapaa nainen elää omaa elämäänsä välittämättä toisten asettamista muoteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihinkään virallisiin papereihin ei tällaista muuttumisleikki-soopaa saa päästää!
Mitä seuraavaksi?
Tunnen itseni lääkäriksi vaikka olen opiskellut vain puoli vuotta autonasentajalinjalla, kyllä minun on päästävä töihin leikkaussaliin.
Puoskariksi varmaan voisit päästäkin. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuitenkin, kaikki tätäkin kannattavista ovat syntyneet joko miehiksi tai naisiksi.
Ei kaikki. Joillakin sukupuoli jää syntyessä määrittelemättömäksi.
Ei enää nykyään. Vaikka sitä ei heti silmällä katsoen voi määritellä, se pystytään nykyään selvittämään.
Ei aina pystytä mutta pakko merkitä mieheksi tai naiseksi. Tällainen ihminen tietää itse mikä on.
Seuraava vaihe sitten on, että kaikki ne, jotka eivät vastaa stereotyyppista naista tai miestä, luokitellaan "muuksi". Nainen saa ehkä valita leikkauttaako itselleen silikonit ja ghettoper seen vai tyytyykö olemaan "muu", jolloin sitten silvotaan sukupuolielimet pois harhauttamasta muu-identiteettiä.
Vierailija kirjoitti:
Seuraava vaihe sitten on, että kaikki ne, jotka eivät vastaa stereotyyppista naista tai miestä, luokitellaan "muuksi". Nainen saa ehkä valita leikkauttaako itselleen silikonit ja ghettoper seen vai tyytyykö olemaan "muu", jolloin sitten silvotaan sukupuolielimet pois harhauttamasta muu-identiteettiä.
Kukaan ei määrittele ketään miksikään. Ihminen saa itse määritellä itsensä. Ja tekee niin tuosta laista huolimattakin. Joten mikä se iso juttu tässä nyt on? Sä et näe mistään kenenkään sukupuolimerkintää. Ei vaikura sun elämään millään tavalla mitä kelläkin missäkin lukee.
Vierailija kirjoitti:
Intersukupuolisilla voisi olla oma luokka, ainakin lääketieteellisissä yhteyksissä, ehkä passissakin.
Joissakin maissa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei määrittele ketään miksikään. Ihminen saa itse määritellä itsensä. Ja tekee niin tuosta laista huolimattakin. Joten mikä se iso juttu tässä nyt on? Sä et näe mistään kenenkään sukupuolimerkintää. Ei vaikura sun elämään millään tavalla mitä kelläkin missäkin lukee.
Kyllähän nämä vähemmistöt haluavat enemmän ihmisiä joukkoihinsa. Jo nyt lapsia aivopestään kouluissa ajattelemaan, että ovat jotakin muuta sukupuolta kuin mitä syntymässään on todettu ja mitkä vehkeet siellä jalkojen välissä on. Ei ihme, että nuorilla on nykyään enemmän mielenterveysongelmia kuin koskaan ennen.
Jatkossa sitten nuorelle tarjotaan ratkaisuksi kaikkiin epävarmuuksiin, erityisesti tyytymättömyyteen ulkonäköönsä, että identifioidu "muuksi" niin olet cool.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avasin tämän ketjun ihan mielenkiinnosta, nähdäkseni millaista sukupuolikeskustelu palstalla on. Ja kyllä huomaa, että palstan keski-ikä on 50+, plus jokunen eksynyt ylilautalainen seassa. Onneksi voin normaalielämässä ympäröidä itseni omanikäisilläni "liberaalimmilla" ihmisillä, jotka hyväksyvät sukupuoli-identiteettini, eikä siitä tarvitse käydä tällaista vääntöä ja väittelyä.
Mutta tiedänpähän vastaisuudessakin pysyä tällaisista ketjuista poissa.
Miksi olet ikärasisti? Miksi haukut ihmisiä jotka ovat eri mieltä kanssasi?
Hän pelkää tai kieltää oman vanhenemisen, ja sen, että voi silloin nähdä asiat eri tavoin.
Osa kuvittelee elävänsä ikuista nuoruutta, eikä ymmärrä, että vanhemmat ihmiset on myös olleet nuoria, mutta sen lisäksi he ovat eläneet sen ajanjakson ohi, ja siten heillä on tietoa ja kokemusta jostain, mistä nuorella ei.
Vierailija kirjoitti:
Yhtä asiaa en muunsukupuolisissa ymmärrä, miksi ne aina kuvittelee että kaikilla muilla on joku mystinen vahva "sukupuolitunne". En minä ainakaan ole keksinyt mikä sellainen on, en minä päänsisälläni tunne jotain "naistunnetta". Mulle sukupuoli on sitä mihin kehoni pystyy tai ei pysty. Ja kyllä paljon epämukavuuttakin siihen liittyy, josta en yhtään pidä, esimerkiksi kuukautiset, synnytyskipu jne. Ja ei, en pidä mekoistakaan.
Minullekin sukupuoli on sitä, että minulle on kerrottu että olen tyttö ja että tytöillä on tällaiset elimet ja että pojilla on toisenlaiset. Sitä on sitten vaan ollut, että ok.
Teini-iässä tosin ärsytti se, että pojat saivat tehdä kivempia juttuja.
Ei käynyt mielessäkään, että sukupuolen voisi valita. Sitä vaan piti sopeutua siihen kehoon johon oli syntynyt.
Viimeinkin. Minä kuulun viidenteen sukupuoleen, jään odottamaan omaa vuoroani.
Mitä vaikutusta identiteetilläsi on ympäröivään maailmaan ihosi ulkopuolella? Mitä vaikutusta identiteetilläsi on kehoosi? Mitä identiteettisi oikein onkaan, onko sitä oikeasti olemassa lainkaan?