Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saramo kutsui YTK-kassaa huijaukseksi. Millä perusteella se on huijaus?

Kommentit (328)

Vierailija
261/328 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni taitaa kuvitella, että ammattiliitot maksavat työttömyyskorvaukset?

Niin kuvittelee. Ei sinänsä ihme, kun liitot antavat näin ymmärtää.

Ettehän tekään kuvittele.

Tuo on tuollaista vaihtoehtotodellisuuden luomista tyyliin mutkusanna mutkusanna.

En ole koskaan kuullut ytk:n jäsenen sanovan sitä liitoksi. Sen sijaan olen kuullut monesti että liitto maksaa ansiosidonnaisen.

Vierailija
262/328 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin jostain kumman syystä kaikki jotka haluavat riistää työntekijöiden oikeuksia ovat jostain syystä ammattiliitto vastaisia ja suosivat YTK tai. Kuten nykyinen hallitus. Mistähän johtuu? Tämä pitäisi tässä vaiheessa jo oikeasti tyhmemmänkin tajuta. Kohta on liian myöhäistä.

Sanotaanko näin, että itse kyllästyin jo 1990-luvulla tukemaan "oikeita" ammattiliittoja, jotka ratsastivat 1970-luvulla taisteltujen ja saavutettujen etujen maineella ja oikeasti pikkuhiljaa koko ajan joka ikisessä työehtosopimusneuvottelussa aina vain luovuttiin työntekijän eduista (palkanlisät ja työterveyden taso muiden muassa) pikkuhiljaa työnantajan hyödyksi. Mitään konkreettista apua ja tukea en ole "oikeilta" ammattiliitoilta saanut koskaan, joten katsoin, että aivan sama kuulua Loimaan kassaan. 

Jengi on nykyään niin munatonta, että ei uskalleta enää edes lakkoilla. Mitä järkeä vain rahoittaa  liiton herrojen (ja rouvien) saunailtoja, laivareissuja ja muita selkääntaputteluryyppäjäisiä. Ei kiitos. Sinä päivänä, kun alakohtaisista ammattiliitoista on oikeasti rivityöntekijälle konkreettista etua, voin harkita liittyä takaisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/328 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YTK on yllättävän kallis työttömyyskassa. Itsekin kuulun työttömyyskassaan, mutta sen maksu on huomattavasti edullisempi. Kannattaa kilpailuttaa.

YTK on Työnantajien perustama Työttömyyskassa.

Sen tarkoitus on ajaa Ammattiliitot alas. 

Moniin työläisiin se ansa on hyvin toiminutkin.

Menin lopulta YTK: n, kun oma ammattiliittoni ei ajanut minun ammattiasioitani ollenkaan. Viimeinen pisara oli, kun postissa tuli paikallisyhdistyksen vihkonen, jossa kerrotiin heidän toiminnastaan. Vihkonen oli täynnä kuvauksia jäsenten ryyppymatkoista. Päätin, että minun rahoillani eivät ainakaan juhli. Olen muuten vasemmistolainen. 

Vierailija
264/328 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kahdessa eri  ammattiliitossa ennen kuin menin YTK: n jäseneksi. YTK on hoitanut asiani parhaiten ja esim. sain välittömästi yhteyden asianajajaan ja lakineuvoja. 

T:  Yli 30 vuotta palkkatyössä ollut

Hauska tarina. Siis jos olisi tosi. Työnantaja toimii itseään vastaan. Juupa juu.

Vierailija
265/328 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YTK on yllättävän kallis työttömyyskassa. Itsekin kuulun työttömyyskassaan, mutta sen maksu on huomattavasti edullisempi. Kannattaa kilpailuttaa.

YTK on Työnantajien perustama Työttömyyskassa.

Sen tarkoitus on ajaa Ammattiliitot alas. 

Moniin työläisiin se ansa on hyvin toiminutkin.

Menin lopulta YTK: n, kun oma ammattiliittoni ei ajanut minun ammattiasioitani ollenkaan. Viimeinen pisara oli, kun postissa tuli paikallisyhdistyksen vihkonen, jossa kerrotiin heidän toiminnastaan. Vihkonen oli täynnä kuvauksia jäsenten ryyppymatkoista. Päätin, että minun rahoillani eivät ainakaan juhli. Olen muuten vasemmistolainen. 

Miksi olet vieläkin vasemmistolainen vaikka näet ettei aate ole mitään muuta kuin puolue-eliitin r yyppäjäisten rahoittamista?

Vierailija
266/328 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kahdessa eri  ammattiliitossa ennen kuin menin YTK: n jäseneksi. YTK on hoitanut asiani parhaiten ja esim. sain välittömästi yhteyden asianajajaan ja lakineuvoja. 

Hauska tarina. Siis jos olisi tosi. Työnantaja toimii itseään vastaan. Juupa juu.

Meinaat että YTK:n juristi antaa eri akiapua kuin liiton juristi?

Vierailija
267/328 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa nämä punamulkun selittelyt ja kiemurtelut. Mutkusanna vaan itsellesi :D

Naurattamisen luen ymmärtämättömyydeksi.

Nimittely kertoo argumenttien loppumisesta.

Jäljelle jää vain tuomio: MAGA

Vierailija
268/328 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään tarina. Miksi helvetissä keksisin valheita. Kerroin oman kokemukseni.

Vierailija
269/328 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minä olen YTK:n jäsen, en sen työntekijä.

eri

Vierailija
270/328 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeiset 5 kertaa kun käynyt skimbakeskuksissa Tahko, Levi, Ruka, ..., niin joka kerta ollut joku ay-liiton ryyppyremmi paikalla "kokoustamassa". En ymmärrä, kuka noitakin haluaa rahoittaa

Vierailija
271/328 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään tarina. Miksi helvetissä keksisin valheita. Kerroin oman kokemukseni.

Sinua on huijattu. Paljonko maksoi?

Vierailija
272/328 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minä olen YTK:n jäsen, en sen työntekijä.

eri

Ja itse asiassa yhdistyksen jäsenenä minä olen oikeastaan juristin työnantaja.

sama

Vierailija
273/328 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuuluisin mielelläni ammattiliittoon, jos liitto oikeasti ajaisi asioitani. Oma ammattiliittoni on todella heikko (Talentia) ja tästä syystä erosin. En ole katunut päätöstä. 

Vierailija
274/328 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AY-liike maksaa vain noin 5. jotain prosenttia työttömyyskassan maksamista tuista . Loput menee veronmaksajien pussista.

Ay-liikkeelle meni ainakin ennen valtaosa rahoista demareiden vaalitukeen. Eräskin rouva sai aivan hirmuisen summan aikoinaan.

Vierailija
275/328 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ytk on tasan sitä mitä se markkinoi olevansa: liittojen ulkopuolinen työttömyyskassa. Ei siis huijausta millään mittapuulla.

Liittojen ulkopuolella ja työnantajien puolella. Millaisiakohan maksullisia juridisia neuvoja sieltä saa? 

Minkälaisia juridisia neuvoja muilta työttömyyskassoilta sitten saa? Vai etkö ymmärrä mikä työttömyyskassa on?

Etkö sinä ymmärrä mitä on juridiikka? Tiedätkö mikä on liiton ja kassan ero?

Ei lakineuvot eroa mitenkään siinä, onko neuvoa antamassa YTK vai ammattiliitto. Jos eroaisi, se olisi juristin etiikan vastaista.

Miksi vertaat YTK:ta ammattiliittoon kun pitäisi verrata työttömyyskassoihin?

Vertasin YTK:n maksullisia lakipalveluita ammattiliiton vastaaviin. Oliko tämä liian vaikeaa hoksata?

Sinulle näyttää olevan vaikeata hoksata, että ammattiliitot ovat eri asia kuin työttömyyskassat.

Ja edelleenkö et ymmärrä, että puhuin VAIN niiden tarjoamista lakipalveluista. En muusta toiminnasta.

Vierailija
276/328 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinua on huijattu. Paljonko maksoi?

Et ole ihan terve. 

Vierailija
277/328 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni taitaa kuvitella, että ammattiliitot maksavat työttömyyskorvaukset?

Niin kuvittelee. Ei sinänsä ihme, kun liitot antavat näin ymmärtää.

Ettehän tekään kuvittele.

Tuo on tuollaista vaihtoehtotodellisuuden luomista tyyliin mutkusanna mutkusanna.

En ole koskaan kuullut ytk:n jäsenen sanovan sitä liitoksi. Sen sijaan olen kuullut monesti että liitto maksaa ansiosidonnaisen.

Nyt sinua ei voi enää käyttää esimerkkinä kun aloit kuulemaan kaikenlaista ja kuvittelet olevasi kuulematta asioita, monesti.

Perutaan se, että et kuvittele ammattiliittojen maksavan työttömyyskorvaukset.

Vierailija
278/328 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

YTK:n Perusti vuonna 1991 Tekstiilialan Yrittäjä Juho Paloheimo.

Tarkoituksena heikentää Ammattiyhdistysliikkeen asemaa.

Vierailija
279/328 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YTK:n Perusti vuonna 1991 Tekstiilialan Yrittäjä Juho Paloheimo.

Tarkoituksena heikentää Ammattiyhdistysliikkeen asemaa.

Kokoomuksen Iiro Viinanen sitä myös kovasti mainosti Työläisille.

Vierailija
280/328 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YTK on niille jotka eivät ymmärrä yhteiskunnan toiminnasta mitään, liitot neuvottelevat mutta YTK kerää rahat.

Vanha sanonta "hullu paljon töitä tekee..." 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan