Saramo kutsui YTK-kassaa huijaukseksi. Millä perusteella se on huijaus?
Kommentit (319)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kahdessa eri ammattiliitossa ennen kuin menin YTK: n jäseneksi. YTK on hoitanut asiani parhaiten ja esim. sain välittömästi yhteyden asianajajaan ja lakineuvoja.
T: Yli 30 vuotta palkkatyössä ollutHauska tarina. Siis jos olisi tosi. Työnantaja toimii itseään vastaan. Juupa juu.
Ei ole mikään tarina. Miksi helvetissä keksisin valheita. Kerroin oman kokemukseni.
Sinua on huijattu. Paljonko maksoi?
Et ole ihan terve.
Taisi osua, paljonko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ytk on tasan sitä mitä se markkinoi olevansa: liittojen ulkopuolinen työttömyyskassa. Ei siis huijausta millään mittapuulla.
Liittojen ulkopuolella ja työnantajien puolella. Millaisiakohan maksullisia juridisia neuvoja sieltä saa?
Minkälaisia juridisia neuvoja muilta työttömyyskassoilta sitten saa? Vai etkö ymmärrä mikä työttömyyskassa on?
Etkö sinä ymmärrä mitä on juridiikka? Tiedätkö mikä on liiton ja kassan ero?
Ei lakineuvot eroa mitenkään siinä, onko neuvoa antamassa YTK vai ammattiliitto. Jos eroaisi, se olisi juristin etiikan vastaista.
Miksi vertaat YTK:ta ammattiliittoon kun pitäisi verrata työttömyyskassoihin?
Vertasin YTK:n maksullisia lakipalveluita ammattiliiton vastaaviin. Oliko tämä liian vaikeaa hoksata?
Sinulle näyttää olevan vaikeata hoksata, että ammattiliitot ovat eri asia kuin työttömyyskassat.
Ja edelleenkö et ymmärrä, että puhuin VAIN niiden tarjoamista lakipalveluista. En muusta toiminnasta.
Edelleenkään jos Saramo haukkuu yhtä työttömyyskassaa huijaukseksi niin siihen eivät minkään ammattiliiton tekemiset liity pätkän vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen laissa ei ole palkkaa sairaan lapsen hoitamisen ajalta, se on vain työehtosopimuksissa.
Jos liitot loppuvat niin sitten ei enää saa palkkaa sairaan lapsen hoitamisen ajalta.
Ja näin se kuuluisikin olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ytk on tasan sitä mitä se markkinoi olevansa: liittojen ulkopuolinen työttömyyskassa. Ei siis huijausta millään mittapuulla.
Liittojen ulkopuolella ja työnantajien puolella. Millaisiakohan maksullisia juridisia neuvoja sieltä saa?
Minkälaisia juridisia neuvoja muilta työttömyyskassoilta sitten saa? Vai etkö ymmärrä mikä työttömyyskassa on?
Etkö sinä ymmärrä mitä on juridiikka? Tiedätkö mikä on liiton ja kassan ero?
Ei lakineuvot eroa mitenkään siinä, onko neuvoa antamassa YTK vai ammattiliitto. Jos eroaisi, se olisi juristin etiikan vastaista.
Miksi vertaat YTK:ta ammattiliittoon kun pitäisi verrata työttömyyskassoihin?
Vertasin YTK:n maksullisia lakipalveluita ammattiliiton vastaaviin. Oliko tämä liian vaikeaa hoksata?
kuinka monella ammattiliiton työttömyyskassalla on lakipalveluja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YTK on yllättävän kallis työttömyyskassa. Itsekin kuulun työttömyyskassaan, mutta sen maksu on huomattavasti edullisempi. Kannattaa kilpailuttaa.
YTK on Työnantajien perustama Työttömyyskassa.
Sen tarkoitus on ajaa Ammattiliitot alas.
Moniin työläisiin se ansa on hyvin toiminutkin.
Menin lopulta YTK: n, kun oma ammattiliittoni ei ajanut minun ammattiasioitani ollenkaan. Viimeinen pisara oli, kun postissa tuli paikallisyhdistyksen vihkonen, jossa kerrotiin heidän toiminnastaan. Vihkonen oli täynnä kuvauksia jäsenten ryyppymatkoista. Päätin, että minun rahoillani eivät ainakaan juhli. Olen muuten vasemmistolainen.
Luulen että Loimaan kassa (YTK) pitää virkistäytymispäiviä sinunkin maksamilla kassarahoilla vai mistä he ne rahat loihtii.
Vassarin mielestä on huijausta että työttömyyskassa ei toimi liiton yhteydessä. Tämä selvä. Järjestäytymisvapauskaan ei näytä liiemmin kiinnostelevan vassaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen laissa ei ole palkkaa sairaan lapsen hoitamisen ajalta, se on vain työehtosopimuksissa.
Jos liitot loppuvat niin sitten ei enää saa palkkaa sairaan lapsen hoitamisen ajalta.
Suomen laissa on, että saa jäädä hoitamaan sairasta lasta kotiin, mutta palkkaa ei tarvitse maksaa.
Nykyään kun on niin monessa hommassa etätyömahdollisuus, niin tämäkin on jo mennyttä elämää. Töitä voi tehdä kotoa käsin ihan hyvin ja hoitaa pe r s he de lm ät samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näin se kuuluisikin olla.
Ajat siis liittojen lopettamista. Onko sinulla jokin ideologia minkä perusteella toimit?
Olen saanut YTK:n kautta ansiosidonnaisen ilmoitettujen käsittelyaikojen puitteissa. Ei kertaakaan mitään maksuvaikeuksia. Olen saanut YTK Työelämän kautta juridista neuvontaa puhelimitse, olen päässyt vakuutuksen puitteissa yksityislääkärille vapaa-ajan tapaturman jälkeen, olen saanut neuvoja työnhakuun ja cv:n parantamiseen.
Miten minua on huijattu?
Toivottavasti Saramo selventää asiaa enemmän. Yhdistykset ja vellikassat pitäisi erottaa ja kirjata lakiin niin että ne ei saa mainostaa toisiaa vaan toimivat erikseen omissa tiloissa ja henkilökunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Saramo selventää asiaa enemmän. Yhdistykset ja vellikassat pitäisi erottaa ja kirjata lakiin niin että ne ei saa mainostaa toisiaa vaan toimivat erikseen omissa tiloissa ja henkilökunnalla.
Kannatan. Liitot ja kassat pitäisi erottaa toisistaan kokonaan. Ei enää mielikuvamarkkinointia liiton rahoista.
Kun on ollut työelämässä 30 vuotta ja sinä aikana alallani ei ole näkynyt ainoatakaan ammattiliiton saavuttamaa parannusta työolosuhteisiin ja palkankorotuksetkin ovat jääneet alle inflaation, niin täytyy kyllä ihmetellä minkä vuoksi ihmiset ovat niin innoissaan noista liitoista?
Mitä jokin liitto on saavuttanut 2000 -luvulla? Historiasta en niin välitä, se ei koske minua.
Vierailija kirjoitti:
Kun on ollut työelämässä 30 vuotta ja sinä aikana alallani ei ole näkynyt ainoatakaan ammattiliiton saavuttamaa parannusta työolosuhteisiin ja palkankorotuksetkin ovat jääneet alle inflaation, niin täytyy kyllä ihmetellä minkä vuoksi ihmiset ovat niin innoissaan noista liitoista?
Mitä jokin liitto on saavuttanut 2000 -luvulla? Historiasta en niin välitä, se ei koske minua.
Paljonko työnantaja on antanut sinulle palkankorotuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta, olen saanut huomattavasti parempia palkankorotuksia henkilökohtaisilla ansioillani kuin liiton neuvottelemana.
Historian perusteella. Sen perusti porvaristo vaihtoehdoksi työntekijäjärjestöjen kassoille, vesittämään työväen järjestäytymistä.
Saramon mielestä YTK:n yli 500 000 jäsentä huijataan? Palvelu oli ok.
Entinen jäsen, nykyinen eläkeläinen.
Liityin ytk:hon, koska haluan ansiosidonnaisen, jos jään työttömäksi. Otin myös lisäpalvelun, koska se oli mielestäni edullinen jo pelkästään tapaturmavakuutuksen vuoksi. Liittojen toiminnasta en ole kiinnostunut. Olen nähnyt läheltä yrittäjän/ työllistäjän elämää ja olen sitä mieltä, että yrittämisen haasteita on tarpeen poistaa (mm. irtisanomisen helpottaminen), vaikka se heikennyksiä työntekijän asemaan toisikin. Yrittäminen ja yritykset ovat elintärkeitä maallemme. t. duunari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko työttömyyskassa on antanut sinulle palkankorotuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta, olen saanut huomattavasti parempia palkankorotuksia henkilökohtaisilla ansioillani kuin liiton neuvottelemana.
Pohjalla oleva palkkataso perustuu kuitenkin siihen tasoon minkä liitot on neuvottelulla saaneet aikaiseksi. Yksikään liitto ei kiellä maksamasta päälle hyvän miehen lisää.
YTK ei maksa vasemmiston ja demareiden vaalikassaan suojeluraha...