Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ei soita eikä käy. Sanoi syyksi yli 30 vuoden takaiset tukkapöllyt

Vierailija
28.03.2026 |

Siis tottakai silloin 90-luvulla annettiin lapsille tukkapöllyä, mutta pitääkö niitä nyt tuoda esiin? Anteeksikin voi antaa. En näe edes lapsenlapsia. Se suruttaa

Kommentit (143)

Vierailija
121/143 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lapsesi kokee tulleensa rangaistuksi liian rankasti ja/tai ilman kunnolista syytä.

Vierailija
122/143 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. No kunhan nyt ensin vanhenet, saat tukkapöllyä vanhainkodissa, niin katsellaan ditten seuraavassa elämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/143 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli lapsesi kokee tulleensa rangaistuksi liian rankasti ja/tai ilman kunnolista syytä.

Ei lapsen pahoinpitelyyn ole mitään syytä. Itsekään en halua lapsien tapaavan vanhempiani tai ketään joka on pahoinpidellyt minua. Tietenkään. 

Vierailija
124/143 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun anteeksipyyntö ja oikeasti pahoillaan oleminen ei auta, niin mitä siinä voi. Sitä en sitten tiedä, miten aloittajan lapsi estää omien täysi-ikäisten lastensa vierailut inhoamansa äidin luona. Tehtyä ei saa tekemättömäksi, se on ikävä tosiasia ja silloin kun toinen päättää vihata sinua loppuelämänsä, niin ei siinä silloin mitään voi tehdä. 

Vierailija
125/143 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, valitettavasti tällöin monet vanhemmat oli kyvyttömiä ja yksinkertaisia, että ainoa kasvatustyyli oli väkivalta ja pelottelu.

"Kyvyttömiä ja yksinkertaisia"? Joo, en itse kasvattanut lapsia väkivalloin, mutta kun seuraa tämän päivän vanhempia niin nyt se kyvytön ja yksinkertaisuus vasta näkyykin. Ennen, opetettiin lapsille ihan peruskäytöstavat, oltiin lasten kanssa ulkona ja sisälläkin leikittiin yhdessä. Nyt ei lapsia ulkona näy, puhelin kädessä istutaan kotona lapset ja vanhemmat. 2v kirkuvalta kakaralta kysellään kaupassa että, mitäs se pikku viivi oikein haluaisi tänään syödä. Mitä helevettiä siellä puhelimessa muuten on niin tärkeetä, että se pitää olla liimattu käteen kiinni.

Vierailija
126/143 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti olet trolli. Ei todellakaan ollut ok 90-luvulla. Sehän oli silloin laitonta. Jos et näe omassa toiminnassa vikaa niin en yhtään ihmettele ettet näe lapsenlapsia. Kuulostaa ihan hirveältä tuo sinun lapsesi tilanne.

Kyllä se aikalailla oli vielä tuolloin ok ja moni sitä käytti. 

Eibole ollut ikinä ok eikä rikosra voi puokystella väittämällä että muutkin tekevät.

Sano nyt vielä että raiskaaminen on ihan ok jos ei vapaaehtoisesti anneta niin näytät persun koko ruman kuvan.

Vierailija
127/143 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 70-luvulla syntynyt ja maalla kasvanut. Meidät kasvatettiin herran nuhteessa ja ei me lapset saatu kuulua eikä näkyä. Jos tehtiin tyhmästi tai saatiin vaikka huono numero kokeesta, kyllä saatiin pelätä miten isä reagoi. Olen saanut isältäni remmiä ja tukkapöllyä ja kaikenlaista nujuuttamista. Naapurin mies yritti joskus 90-luvulla estellä kun isä oli pihalla veljelleni kovakourainen, mutta ei isän raivolle kukaan mitään mahtanut. Äiti oli myös isän tarkkailun alla ja kotona vallitsi pelon ilmapiiri.

Omalle lapselleni olen aina opettanut ehdottomasta fyysisestä koskemattomuudesta. En ole ikinä edes korottanut ääntä lapselleni. Isääni näen kerran 3 kk ja soittelemme kerran kuussa. Hän on jo vanha mies ja minä kohta 50 mutta ikinä en anna anteeksi tekoja joista kärsin henkisesti yhä. 

Äitini ei oikein pysty ymmärtämään miksi emme ole veljeni kanssa isälle antaneet anteeksi. Turhaa yrittää sitä selittää jos ei kerran itse ymmärrä. 

Vierailija
128/143 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tottakai"? Miten niin tottakai? Tukkapölly oli kyllä jo ysärillä rikoslaissa kielletty ja olisit ollut oikeuden edessä saamassa sakot, merkinnän rikosrekisteriin ja tuomion pahoinpitelystä, jos olisit jäänyt kiinni. Mieti sitä. Että totta kai aikuisena ihmisenä osoitit fyysistä väkivaltaa lasta kohtaan! Lasta, joka on ollut täysin riippuvainen sinusta ja jonka olisi pitänyt voida luottaa sinuun. Ja lapsi on tuonut esille aikuisena traumatisoituneensa väkivallastasi ja sinä vain vähättelet tätä.

Mieti nyt. Mikä hemmetti sinua vaivaa? Et voi luultavasti ikinä rakentaa lapsellesi perusturvallisuuden tunnetta, jonka olet aiemmin tältä tuhonnut. Mutta lakkaisit edes väheksymästä.

Vierailija
129/143 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet aidosti pyytänyt anteeksi niin ei siinä voi muuta kun odottaa että toinen antaa anteeksi. Sen enempää tietämättä mitä taustalla on niin painostaminen ei ainakaan auta. Anna tilaa ja toivo parasta, samalla voi itsereflektoida että onko jotain jäänyt huomaamatta, oletko kuunnellut tarpeeksi lastasi jne... 

Onko anteeksi antamimen se syy miksi joku haluaa minun seuraani? Minusta ei. Tapaamisten on annettava jotakin muutakin kuin että ne on velvollisuus siitä että olen antanut anteeksi sen että minua on kohdeltu väärin. Pelkästään se että annetaan anteeksi puolim tai toisin että haluaisi pitää yhteyttä. Yhteyden pitoon pitää olla syy.

No olisiko vaikka sitten näiden lastenlasten hyvä tavata mummoansa, jos ei muuta. Kuten sanottu, ei tiedetä sen enempää millainen aloittaja on ja mitä taustalla on. Mutta jos oletetaan että hän tiedostaa virheensä ja puutteellisuutensa lapsensa kasvatuksessa, pyytänyt anteeksi ja kuunnellut lastaan niin muuta ei voi tehdä. Se on hänen lapsensa joka sitten näkee onko syytä nähdä anteeksiantamisesta huolimatta. Aloittajan mukaan kyse on kuitenkin tästä kurituksesta muinoin, että olisiko lapsella sitten muitakin syitä miksi ei halua nähdä, tiedä häntä.

Vierailija
130/143 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään viitsisi ap:ta tavata.

Omiin lapsiin kohdistettu väkivalta on törkeää ja aloitus merkki matalasta älystä.

Vierailija
131/143 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuka sinua sitten vanhana hoitaa?"

Tuskin varsinkaan se, jota hakkasit ja jota edelleenkin solvaat.

Vierailija
132/143 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin syy on vanhempien itsekeskeisyys. Lapset huomaavat varhain, kenen silmistä rakkaus ja mielenkiinto näkyy. Totta kai vanhemmilla on työ ja vaiva ja väsymys nuoressa perheessä ja parhaansa yrittävät. Mutta vanhemman valtava itsekeskeisyys on sama halki vuosikymmenien. Ei ikinä ole se hetki, että kuuntelisi toista. Vanhuudessa olisi kiva, jos iki-itsekäs vanhempi olisi reilu eikä valittaisi ja ruikuttaisi jälkikasvunsa perään. Myöntäisi, ettei itselle tupata kylään, koska ei ole ikinä ollut sellaista suhdetta lapsiinsa rakentamassa. Myttyyn meni, koska aina oli tärkeämpää tekemistä.

Vierailija
133/143 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla mitään lapsia edes ole, inceli. Mutta todennäköisesti isäsi löi sinua.

Vierailija
134/143 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syntynyt 70-luvulla, vanhempani tukistivat minua muutaman kerran, kun tein kiellettyjä asioita, mutta lopettivat tuon 1984 kun se laissa kiellettiin. 

Vierailija
135/143 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos sain kunnolla selkääni jos olin tehnyt tyhmyyksiä. Herra tietää millainen minustakin olisi ilman rajoja ja kuria tullut. Kyllä katselen nykymeininkiä ja hellää vanhemmuutta päätäni pudistellen.

Vierailija
136/143 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti olet trolli. Ei todellakaan ollut ok 90-luvulla. Sehän oli silloin laitonta. Jos et näe omassa toiminnassa vikaa niin en yhtään ihmettele ettet näe lapsenlapsia. Kuulostaa ihan hirveältä tuo sinun lapsesi tilanne.

Itseäni taas on 90-luvulla piiskattu risulla ja vyöllä persuksille. En ole asiaa sen enempää jäänyt miettimään. Se oli itselleni normaalia, koska en muusta tiennyt.

Vierailija
137/143 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ap ylipäötään kiitollinen, jos sinulla on jälkipolvi vielä elossa väkivaltasi jälkeen eikä kukaan ole kuollut päihteisiin tai oman käden kautta.

Vierailija
138/143 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet aidosti pyytänyt anteeksi niin ei siinä voi muuta kun odottaa että toinen antaa anteeksi. Sen enempää tietämättä mitä taustalla on niin painostaminen ei ainakaan auta. Anna tilaa ja toivo parasta, samalla voi itsereflektoida että onko jotain jäänyt huomaamatta, oletko kuunnellut tarpeeksi lastasi jne... 

Onko anteeksi antamimen se syy miksi joku haluaa minun seuraani? Minusta ei. Tapaamisten on annettava jotakin muutakin kuin että ne on velvollisuus siitä että olen antanut anteeksi sen että minua on kohdeltu väärin. Pelkästään se että annetaan anteeksi puolim tai toisin että haluaisi pitää yhteyttä. Yhteyden pitoon pitää olla syy.

No olisiko vaikka sitten näiden lastenlasten hyvä tavata mummoansa, jos ei muuta. Kuten sanottu, ei tiedetä sen enempää millainen aloittaja on ja mitä taustalla on. Mutta jos oletetaan että hän tiedostaa virheensä ja puutteellisuutensa lapsensa kasvatuksessa, pyytänyt anteeksi ja kuunnellut lastaan niin muuta ei voi tehdä. Se on hänen lapsensa joka sitten näkee onko syytä nähdä anteeksiantamisesta huolimatta. Aloittajan mukaan kyse on kuitenkin tästä kurituksesta muinoin, että olisiko lapsella sitten muitakin syitä miksi ei halua nähdä, tiedä häntä.

Sehän riippuu ihan mummosta onko häntä syytä tavata vai ei. Ei niistä lapsista tai lastelapsista. Jos tapaaminen on vastemielistä ja mummo antaa vain määräyksiä miten kuuluisi elää niin mitä ne lapselapset tapaamisesta saavat.

Vierailija
139/143 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukkapöllytkö on sukupolven tuhonnut? Itketään menneistä, traumatisoidutaan ja hakeudutaan hoitoon.

Menkää töihin ja olkaa aikuisia.

"Tukkapöllytkö on sukupolven tuhonnut? Itketään menneistä, traumatisoidutaan ja hakeudutaan hoitoon.

Menkää töihin ja olkaa aikuisia."

Ap:han täällä on se, joka itkee: "Lapsi ei soita eikä käy."

Tyypillistä pahantekijöille ja kuisaajille, että vähättelevät tapahtunutta, eivätkä tajua, että pahanteolla on seurauksia, 
odottavat vaan, että uhri haluaisi olla yhteydessä niinkuin mitään ei olisi tapahtunut. 
Sitten kun näin ei ole, vollottelevat tunteissansa, tai löytävät seuraavan uhrin, tai molempia. 
Aitoa ymmärrystä ja vilpitöntä anteeksipyyntöä on aika turha odotella, siksi monet päätyvät laittamaan suhde poikki.

Vierailija
140/143 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos vanhemmistani, jotka osasi kasvattaa ilman väkivaltaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi