Mies valehteli tuloistaan, mitä nyt?
Sattumalta yhteisen lapsemme kautta sain tietooni miehen oikeat vuositulot. Palkkatulojen lisäksi oli reippaasti pääomatuloja.
Summa summarum, olen maksanut enemmän asuntolainaa miehen valheiden vuoksi.
Avioero?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Olet höynäytetty hölmö. Jos asunto on puoliksi teidän, tottakai asuntolainakin maksetaan puoliksi. Ei siihen tulojen pitäisi mitään vaikuttaa.
Kyllä pitää vaikuttaa siten, että jos yhteinen lapsi vähentää äidin tuloja, isän pitää maksaa vastaavasti enemmän, jotta tämä yhteisen asian takia tapahtuva tulonmenetys jaetaan oikeudenmukaisešti tasan. Ei miehen pidä maksattaa naisella oman lapsensa hoitamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä näen asian siten, ettei kumppanillani ole mitään tekemistä minun päomatulojeni kanssa. Ne ovat seurausta vuosien säästämisestä, kun taas kumppanini on mieluummit matkustellut ja kokenut elämyksiä.
Siksi jos maksetaan tulojen mukaan, lasken siihen vain palkkatulot.Pääomatulot eivät aina tarkoita osakesäästämistä.
Voi olla myös sijoitusasuntoja jotka on velalla ostettu. Ei mitään tekemistä säästämisen kanssa.
Asiåuntosijoittajana sanoisin, että on sillä paljonkin tekemistä säästämisen kanssa. Asuntosijoittajan pääomatulot menevät suoraan velkojen lyhentämiseen, niin ne eivät ole käytettävissä olevia tuloja samalla tavalla kuin vaikka osingot.
Vierailija kirjoitti:
Eli sinä olet maksanut perheen elämisen ja mies sijoittanut omat rahansa? Pidä huoli erotessa että todellakin saat myös kaiken mikä sinulle kuuluu.
Suominaisia kiinnostaa vain miehen rahat.
Jutteleppa miehesi kanssa asiasta ja tulevaisuudessa myös. Täältä saat vain huonoja ja hyviä neuvoja ja saatat valita sen huonon.
Siunausta!
Vierailija kirjoitti:
Mikä on minun, on minun. Mikä on sinun, on meidän.
Naisten periaate.
Miehen periaate näissä tapauksissa on ettei kotityöllä ja lastenhoidolla ole mitään arvoa. Kannattaa muuttaa jenkkilään ja teettää kymmenillä tuhansilla sijaissynnytys per lapsi. Sitten palkata apu kotiin. Ai niin, mutta eihän miehen rahat riitä siihen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mies oikeasti valehdellut vai onko kysymys vain siitä, että koskaan ei ole sovittu yhteisesti, mitä tarkoitetaan, kun puhutaan "tuloista".
Miksi vain palkkatulot laskettaisiin, eihän siinä mitään järkeä ole.
Esimerkiksi minä en miellä pääomatulojani ollenkaan samalla tavalla tuloikseni kuin palkkatulot. Pääomatuloni menevät minulla saman tien takaisin sijoituksiin, joten en miellä niitä käytettävissä oleviksi tuloiksi.
Tietenkin tarkasti ajateltuna pääomatulot ovat myös tuloja. Mutta jos keskustelisin puolisoni kanssa kummankin tuloista täsmentämättä "tuloja" mitenkään tarkemmin, voisin hyvin puhua pelkistä palkkatuloistani ihan ajattelemattomuuttani ilman minkäänlaista hämäys- tai huijaustarkoitusta.
Tämäpä juuri. Esimerkki:
omistat 100 000 eurolla suomalaisia osakkeita, sinulla on pääomatuloja.
omistat 100 000 eurolla suomalaisia osakkeita indeksirahaston kautta, sinulla ei ole pääomatuloja koska osingot maksetaan itse rahastoon.
Ja kuten joku jo kirjoittikin, pääomatulot ovat seurausta aikaisemmasta säästämisestä, kun rahaa on sijoitettu kuluttamisen sijasta. Olen kyllä huomannut, että rahanaiset ovat kovasti sietä mieltä ettei heidän varallisuutensa ole sellaista joka pitäisi jakaa miehen kanssa. Mutta sitten kun naisella ei olekaan rahaa, kummasti mennään kommunismin mukaan.
m43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on minun, on minun. Mikä on sinun, on meidän.
Naisten periaate.Miehen periaate näissä tapauksissa on ettei kotityöllä ja lastenhoidolla ole mitään arvoa. Kannattaa muuttaa jenkkilään ja teettää kymmenillä tuhansilla sijaissynnytys per lapsi. Sitten palkata apu kotiin. Ai niin, mutta eihän miehen rahat riitä siihen...
Ai että niinkö se menee, että nainen synnyttää lapsen miehelle? Nainen ei itse halua lasta ollenkaan?
Ja on sillä kodinhoidolla arvo. Mutta ei se arvo ole "puolet hyvin tienaavan miehen omaisuudesta", vaan sitten mennään TES-taulukkopalkkojen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Lakkaa antamasta ukolle pillua.
Ja anna jatkossa sitä naapurin Makelle miehesi silmien edessä.
Miten miehen tulot liittyy sinun asuntolainan maksamiseen? Jos haluatte että asunto on tasavertaisesti molempien, niin tottakai maksatte sitten 50/50. Ihan tuloista riippumatta. Jos mies omistaa asunnosta isomman osan, niin silloin hänen tietenkin täytyy myös maksaa isompi osa. Jos tosiaan asunto on on ostettu molempien nimiin samalla omistusoikeudella, niin silloin maksatte tietenkin siitä minkä omistatte, eli puolet. Näin mekin tehtiin. Mies osti oman puolikkaansa suoraan velattomaksi, ja minä otin omaan puolikkaaseeni lainan. Haluan että asunto on puoliksi minun ihan laillisesti, eikä niin että mies omistaa sen, ja minä vaan saan asua siinä. Mies kyllä ehdotti, että hän ostaisi koko asunnon, vaikka asuisimme siinä yhdessä. En suostunut siihen.
Miehesi on sika joka asuu sinun kustannuksella. Sinulla on kaikki oikeus nyhtää äijä varattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet höynäytetty hölmö. Jos asunto on puoliksi teidän, tottakai asuntolainakin maksetaan puoliksi. Ei siihen tulojen pitäisi mitään vaikuttaa.
Kyllä pitää vaikuttaa siten, että jos yhteinen lapsi vähentää äidin tuloja, isän pitää maksaa vastaavasti enemmän, jotta tämä yhteisen asian takia tapahtuva tulonmenetys jaetaan oikeudenmukaisešti tasan. Ei miehen pidä maksattaa naisella oman lapsensa hoitamista.
Näin voi ajatella, että mies maksaa enemmän juoksevista menoista jos nainen on poissa työelämästä lapsen hoitamisen vuoksi. Omistaminen on ihan eri juttu. Jos jotain haluaa omistaa, niin tietenkin se on itse myös maksettava. Toisaalta on se ja sama kumpi omistaa, jos yhdessä pysytään loppuun asti. Se yhteinen lapsihan jokatapauksessa perii asunnon sitten aikanaan. Jos jommallakummalla on muitakin lapsia, niin se tietysti muuttaa tilanteen.
No ei ole järkevää, kun tehdään lapsia ja äidin tulot kärsivät siitä enemmän kuin isän tulot. Päin vastoin, hirveän epäreilua, että synnyttää yhteisen lapsen ja on poissa töistä tämän takia, ja sitten joutuu laittamaan oman lainansa vielä lyhennysvapaalle, toisen jatkaessa oman lainansa lyhentämistä kuin ei mitään tapahtuisi.
Yhä edelleen naiset ovat paljon pitemmän aikaa perhevapailla kuin miehet.