Kannattaako pulloja ja tölkkejä enää palauttaa?
Kaikki on niin kallista että panttien arvo on jo niin olematon että ei maksa vaivaa.
Kommentit (43)
tuntuu niin hölmöltä säilöä 10 1,5 litrasta ja raahata kauppaan ja saada 4 euroa. Eihän sillä oikein saa mitään enää.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Aika on rahaa ja pullojen palauttamiseen kuluva aika ei korvaa menetettyä aikaa ainakaan minulla.
Miten paljon aikaa sulla sitten kuluu pullojen palauttamiseen?
Pitäisi sitoa pantit elinkustannusindeksiin.
Vierailija kirjoitti:
tuntuu niin hölmöltä säilöä 10 1,5 litrasta ja raahata kauppaan ja saada 4 euroa. Eihän sillä oikein saa mitään enää.
Viedä pullot kauppaan ja saada rahaa vs. ei viedä pulloja kauppaan ja ei saada rahaa... Siinäpä vaikea valinta. Ymmärrän, että kaikki eivät pikkurahaa tarvitse, mutta mulle se ainakin kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Prismasta 4 l Valio arkimaitoa.
Yhdestä kaljalaatikostaa saa pantteja 3,60 €. Viikossa jo kertyy yli 20 eurolla palautettavaa.
Onhan panttien arvossa ollut raju inflaatio. Tuohan hoituisi sillä että kautta linjan panrteja korotettaisiin vaikka 10 senttiä.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Aika on rahaa ja pullojen palauttamiseen kuluva aika ei korvaa menetettyä aikaa ainakaan minulla.
Aina ne tyhjät pullot ja tölkit voi lahjoittaa jollekulle, joka ehtii ne palauttaa. Enemmän minulla kuluu kyllä aikaa kauppaan lähtemisen suunnitteluun kuin napata pullot kassiin ja palauttaa ne kaupassa.
Laita pussiin ja jätä roska katokseen näkyvälle paikalle niin pummit saa viedä ne sun puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Neljällä eurolla saa 5kg perunoita. Paljon helpompaa on palauttaa kassillinen pulloja kuin viljellä itse 5 kg perunoita.
No samalla ne pussit vie palautukseen kun menee kauppaan. Eilen 12.10 ruokalaskusta pois
Jos ei jaksa niin menee muovin keräykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viedä pullot kauppaan ja saada rahaa vs. ei viedä pulloja kauppaan ja ei saada rahaa... Siinäpä vaikea valinta. Ymmärrän, että kaikki eivät pikkurahaa tarvitse, mutta mulle se ainakin kelpaa.
Mitä ajattelit ostaa pikkurahalla? Dumble tikkarin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prismasta 4 l Valio arkimaitoa.
sillä pärjää sitten hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ne tyhjät pullot ja tölkit voi lahjoittaa jollekulle, joka ehtii ne palauttaa. Enemmän minulla kuluu kyllä aikaa kauppaan lähtemisen suunnitteluun kuin napata pullot kassiin ja palauttaa ne kaupassa.
itseasiassa ei voi sillä juuri hiljattain tuli laki että niistä pitää tehdä veroilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Laita pussiin ja jätä roska katokseen näkyvälle paikalle niin pummit saa viedä ne sun puolesta.
ja maksaa niistä verot? eli saa vielä vähemmän.
Pullojen keräilijät jättävät lasiset skumppapullot viimeiseksi. Kymmenen sentin pantti ei houkuttele kantamaan painavaa lasia. Mutta lopulta nekin kerätään.
En ihan ymmärrä logiikkaasi, mutta eipä minun tarvitsekaan.
Itse palautamme ja tälläkin hetkellä n.200€ kipossa palautusrahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljällä eurolla saa 5kg perunoita. Paljon helpompaa on palauttaa kassillinen pulloja kuin viljellä itse 5 kg perunoita.
tai melkein kilo tomaattia. mieti mitä sai 20 vuotta sitten.