Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäköhän Shirlystä tuntuu kun Ahti ja Sanni nokittelee toisilleen? Siis exä ja nyxä.

Vierailija
27.03.2026 |

Sanni: sinä ja se poitsu

Ja Ahti lataa takaisin kappaleella: Poitsu

Ja Shirly varmaan miettii, että:

Kommentit (131)

Vierailija
61/131 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy ymmärtää että Sannifanit eivät voi olla  kovin älykkäitä eivätkä tietenkään osaa suomen erisnimien taivutusta yleisnimien tapaan. 

Ahtiliinin äippäkö siellä?

Vierailija
62/131 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy ymmärtää että Sannifanit eivät voi olla  kovin älykkäitä eivätkä tietenkään osaa suomen erisnimien taivutusta yleisnimien tapaan. 

Kyllä mä pitäisin tyhmänä ihmistä, joka tulis mun nimeä vääntämään yleisnimen taivutuksella vain, koska se on myös yleisnimi ja siksi taivutusmuoto sanakirjan mukaan on suositeltu astevaihtelullisena. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/131 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahti on noista se, joka haluaa hyötyä asiasta, ei Sanni. Pikkasen on isot luulot itsestään. On kartanot ja missivartalot 🙄 Mä miettisin pikkasen tarkemmin hänen naisystävänään kannattaako olla suhteessa ihmiseen, joka kuvaa mua vain ulkonäön kautta. 

Levy-yhtiöhän nuo päättää ei artisti.

Mitkä? Parisuhteet vai? 

Biisit mitkä julkaistaan. Ja muokkaavat niitä.

Vierailija
64/131 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sannihan ei nokittele yhtään mitään eikä ole edes lainkaan selvää liittyykö Ahtiin. Ja jos liittyy, ei ole tylyttävä. Ahti taas? Nolo! Sanni muka hänen kauttaan nostaa uraansa, vaikka Ahti tässä leijuu ilman ensimmäistäkään todellista saavutusta koskaan. Täys pyrkyri.

Ja mitä ajattelee Shirkku? Tuskin kauheesti. 

Tottakai se on Ahtista, mutta just siinä mäkyy Sannin ammattilaisuus tekstinkirjoittajana, että ei suoraan tuutata asiaa vaan käytetään sanaleikkejä ja kielikuvia. Näin biisi toimii vaikka ei alleviivaa tai korosta itseään. Ahtin ns. sanoitukset sitten taas? 😂

Siis herranjumala mä kävin kuuntelemassa molemmat biisit, ja siis onhan tää tilanne nyt 100-0 Sannin hyväksi.

Toi AHTIN biisi on niiiiiin nolo! Miten hitossa se kehtaa kirjoittaa tollasta pas    kaa kun miettii mitkä on Sannin meriitit musamaailmassa ja mitkä jonkun viiiii tun nolon lenkkariräppäri-Ahtin...

Jos oisin Shirly, häpeäisin silmät päästäni tollasta noloa vauvapoikaa.

Vierailija
65/131 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahti on noista se, joka haluaa hyötyä asiasta, ei Sanni. Pikkasen on isot luulot itsestään. On kartanot ja missivartalot 🙄 Mä miettisin pikkasen tarkemmin hänen naisystävänään kannattaako olla suhteessa ihmiseen, joka kuvaa mua vain ulkonäön kautta. 

Meinaat, että Sanni teki biisin ei- hyötymismielessä. Juu, juu. 

No ei ainakaan Ahdista halua hyötyä, sillähän ole mitään mistä hyötyä. 

Ahtihan on todella suosittu artisti tällä hetkellä.

Vierailija
66/131 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että julkisuudessa on vain jäävuoren huippu. Nää "siistit" erot on aina vähemmän siistejä. Eikä asia muille kuulukaan, jokaisella pitäisi olla oikeus yksityisyyteen. Tosin tässä on itse haettu huomiota puolin ja toisin. Tykkään kyllä edelleen Sannin musiikista :)

Lesbo ei ikinä eroa siististi. 

No ei ne kuitenkaan yhtä usein tapa eksää kuin heteromiehet.

Tutkimusten mukaan lesbosuhteissa on enemmän lähisuhdeväkivaltaa kuin heteroilla. 

Lesbosuhteissa on läväreitä, heteromiehet tappaa. 

Vierailija
67/131 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Levy-yhtiöhän nuo päättää ei artisti.

https://www.is.fi/viihde/art-2000011907320.html

Ahti kertoo nyt oman versionsa Poitsu-kappaleen synnystä somessa.

Viime viikkoina ikäni ja parisuhteeni on revitty ilman ennakkovaroitusta otsikoihin toisen artistin toiminnan seurauksena. Minut on kasvatettu pitämään aina omieni puolta. Niin toimin myös tässä tilanteessa, hän kirjoittaa.

Kun kohu alkoi, kirjoitin kappaleeni samalta istumalta hyvin terapiamuotoisesti, vailla tarkoitusta edes julkaista sitä. Biisiä paljon ystäville, omalle tiimille ja kollegoille soitettuani lopulta en nähnyt muuta vaihtoehtoa kuin sen, että tää on saatava ulos. Poitsu ulkona nyt, räppäri kertoo.

Vierailija
68/131 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun katson tuota Ahtin kuvaa, tulee mieleen keskenkasvuinen nuorimies pierun hajuisine kalsareineen. Jouuu mään, mull on missi muijana🤡

Kun katson Sannen kuvaa, mieleen tulee pillunhajuinen puhkifistattu ja tatskattu läski rupsahtanut miesnainen. 

En tiedä kuka on Sanne josta puhut. 

Et tietenkään ymmärtänyt kommentissani olevaa piikkiä erisnimien taivutuksesta. 😂

Vierailija
69/131 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sannihan ei nokittele yhtään mitään eikä ole edes lainkaan selvää liittyykö Ahtiin. Ja jos liittyy, ei ole tylyttävä. Ahti taas? Nolo! Sanni muka hänen kauttaan nostaa uraansa, vaikka Ahti tässä leijuu ilman ensimmäistäkään todellista saavutusta koskaan. Täys pyrkyri.

Tottakai se on Ahtista, mutta just siinä mäkyy Sannin ammattilaisuus tekstinkirjoittajana, että ei suoraan tuutata asiaa vaan käytetään sanaleikkejä ja kielikuvia. Näin biisi toimii vaikka ei alleviivaa tai korosta itseään. Ahtin ns. sanoitukset sitten taas? 😂

Ahti

Ahdin

Ahdista

Ahdille

Nimet kyllä yleisesti taipuu Ahti, Ahtin, Satu, Satun jne. Ahti itse tuntuu sanovan Ahdista, sopii hyvin ahdistukseensa toki.  

Ei taivu. Nykysuositus on että erisnimet taipuvat samalla tavalla kuin yleisnimi, poikkeuksena ne i-päätteiset, joissa vartalo muuttuu (Lumi, Suvi). 

Vai nykysuositus. Aina on ollut suositus taivuttaa kuten yleisnimet, mutta nimenomaan nykyään taivutetaan useammin astevaihteluttomasti. Todellisuudessa henkilö itse määrittelee sen ja silti moni käyttää muotoa Sadun tai Lukaksen jne. 

Vierailija
70/131 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahti

Ahdin

Ahdista

Ahdille

Nimet kyllä yleisesti taipuu Ahti, Ahtin, Satu, Satun jne. Ahti itse tuntuu sanovan Ahdista, sopii hyvin ahdistukseensa toki.  

Suomessa erisnimet taipuvat samoin kuin vastaavat yleisnimet. Toki teillä junteilla on eri säännöt. 

Sinä siis menet Onnen kanssa Suvelle juhlimaan Meren syntymäpäiviä?

Vai sittenkin Onnin - Suville -  Merin?

Vierailija
71/131 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaat, että Sanni teki biisin ei- hyötymismielessä. Juu, juu. 

No ei ainakaan Ahdista halua hyötyä, sillähän ole mitään mistä hyötyä. 

Ahtihan on todella suosittu artisti tällä hetkellä.

Varmaan sun uhopiireissäsi joo. 

Vierailija
72/131 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis herranjumala mä kävin kuuntelemassa molemmat biisit, ja siis onhan tää tilanne nyt 100-0 Sannin hyväksi.

Toi AHTIN biisi on niiiiiin nolo! Miten hitossa se kehtaa kirjoittaa tollasta pas    kaa kun miettii mitkä on Sannin meriitit musamaailmassa ja mitkä jonkun viiiii tun nolon lenkkariräppäri-Ahtin...

Mutta kun olet ruma ja yksinäinen vanhapiika. Aika lailla Shirly vastakohta. 

Vierailija
73/131 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tässä haluaa hyötyä sanni, ahti sekä levy-yhtiö. Ei tollasta muuten julkaista. Näillähön on sama levy-yhtiö ja levy-yhtiöhän sen päättää mitä julkaistaan.

Vierailija
74/131 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahti

Ahdin

Ahdista

Ahdille

Suomessa erisnimet taipuvat samoin kuin vastaavat yleisnimet. Toki teillä junteilla on eri säännöt. 

Suomalaisten sukunimet ovat suurimmaksi osaksi tavallisia kielen sanoja: yleisnimiä eli appellatiiveja tai laatusanoja ja niistä yhdistämällä muodostettuja erisnimiä tai nen-, la- ~ -, ma- ~ -, mo- ~ -,io- ~ - ja ri-loppuisia johdoksia.

Taivutukseltaan valtaosa sukunimistä on ongelmattomia: sukunimiä taivutetaan kuten vastaavia appellatiiveja. Tämä pääperiaate riittää varmasti ohjeeksi yli 90 prosenttiin kansalaistemme nimistä. Syytä on ehkä tähdentää vain sitä, että sukunimet niin kuin muutkin erisnimet suomen kielessä taipuvat lauseyhteyden mukaan. Nykyään näkyy jossain määrin kummallista arkuutta sukunimien käytössä. Niitä pyritään väen vängällä pitämään perusmuodossaan niin kuin nimen kirjainjono olisi kiinteä kappale. Elävässä kielessä nimet eivät ole logojen tai merkkien tapaisia elementtejä. Erisnimien ja logojen viestitystehtävät ovat osin lähellä toisiaan, mutta niiden käyttöalueet hyvin erilaiset. Nimet voidaan siirtää puheeksi, logoja ei.

Vierailija
75/131 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanni on jotenkin aina ollut "vettuuntuneen" oloinen

Vaikka tässä olen täysin Sannin puolella, niin mua on myös tosi usein hänen biiseissään häirinnyt sanoitukset, ja niistä välittyvä hänen maailmankuvansa. Monet on tosi jotenkin likaisia, pinnallisia ja surkeita. Varsinkin ne itse parisuhteisiin liittyvät, sitten taas erobiisit on upeita.

Vierailija
76/131 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä pitäisin tyhmänä ihmistä, joka tulis mun nimeä vääntämään yleisnimen taivutuksella vain, koska se on myös yleisnimi ja siksi taivutusmuoto sanakirjan mukaan on suositeltu astevaihtelullisena. 

Olet yhtä tyhmä ja itsekäs kuin Orpo. 

Vierailija
77/131 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun olet ruma ja yksinäinen vanhapiika. Aika lailla Shirly vastakohta. 

En ymmärrä mitä höliset ja kehen viittaat.

Vierailija
78/131 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se Sannikaan huvikseen käynyt pussailemassa tunnin verran uutta naistaan rymy eetussa. Iha julkisuutta näillä haetaan.

Vierailija
79/131 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahti

Ahdin

Ahdista

Ahdille

Suomalaisten sukunimet ovat suurimmaksi osaksi tavallisia kielen sanoja: yleisnimiä eli appellatiiveja tai laatusanoja ja niistä yhdistämällä muodostettuja erisnimiä tai nen-, la- ~ -, ma- ~ -, mo- ~ -,io- ~ - ja ri-loppuisia johdoksia.

Taivutukseltaan valtaosa sukunimistä on ongelmattomia: sukunimiä taivutetaan kuten vastaavia appellatiiveja. Tämä pääperiaate riittää varmasti ohjeeksi yli 90 prosenttiin kansalaistemme nimistä. Syytä on ehkä tähdentää vain sitä, että sukunimet niin kuin muutkin erisnimet suomen kielessä taipuvat lauseyhteyden mukaan. Nykyään näkyy jossain määrin kummallista arkuutta sukunimien käytössä. Niitä pyritään väen vängällä pitämään perusmuodossaan niin kuin nimen kirjainjono olisi kiinteä kappale. Elävässä kielessä nimet eivät ole logojen tai merkkien tapaisia elementtejä. Erisnimien ja logojen viestitystehtävät ovat osin lähellä toisiaan, mutta niiden käyttöalueet hyvin erilaiset. Nimet voidaan siirtää puheeksi, logoja ei.

Paljon puhetta sukunimistä mutta kummin se nyt oli, Suvelle vai Suville?

Vierailija
80/131 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahti

Ahdin

Ahdista

Ahdille

Ei taivu. Nykysuositus on että erisnimet taipuvat samalla tavalla kuin yleisnimi, poikkeuksena ne i-päätteiset, joissa vartalo muuttuu (Lumi, Suvi). 

Vai nykysuositus. Aina on ollut suositus taivuttaa kuten yleisnimet, mutta nimenomaan nykyään taivutetaan useammin astevaihteluttomasti. Todellisuudessa henkilö itse määrittelee sen ja silti moni käyttää muotoa Sadun tai Lukaksen jne. 

Jokainen narsisti - kuten Orpo - voi määritellä vaikka mitä, mutta kieliopin mikaan taivutetaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi