Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään muuta joka nolaa itsensä lähes joka kerta kun on ihmisten kanssa tekemisissä? Olen ihan hiton nolo ja tämä masentaa!

Vierailija
27.03.2026 |

En kestä enää. Olen aika hajamielinen ja keskityn mieluiten yhteen asiaan kerralla mutta mielessä pyörii kyllä paljon muutakin. Minun on joskus vaikea kuunnella vaikka yritän. Joskus kun olen väsynyt niin puhun ihan mitä sattuu ja puhe saattaa olla kaiken lisäksi vielä aika epäselvää. Jännitän vähän ihmisiä mutta yritän olla tietenkin ystävällinen. Välillä suustani tulee todella typerän kuuloisia juttuja. Oikeasti hävettää miten tyhmä välillä olen. Tiedostan oman käytökseni mutta en ymmärrä miksi olen sellainen. Tämä tuottaa jatkuvaa alemmuutta, häpeää ja jopa masennusta sekä sen että en oikein jaksa rakentaa ihmissuhteita elämässäni. Etten vain ole riittävä. Muut kyllä näkevät minussa paljon hyvää mutta kyllä minua aika yksinkertaisenakin pidetään. Itselle aika kova paikka, vaikka tiedänkin etten ole terävin tyyppi niin silti asia ahdistaa kun en vain ole rauhallinen normaali oma itseni. 

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamaan noloon tilanteeseen joutunut, kun en näe kunnolla  kauas. 
En voi hankkia laseja, enkä laittaa piilolinssejä. Siis oikeast en voi, koska oito silmäsairaus jota ei ole osattu parantaa silmälääkärissä, eikä  lääkitä oikein.

Ihan näkyviä muutoksia silmän pinnalla  joyen tunkekaa jo persuksiin  mt-väitteet.

No, 4 vuotta  sitten , ennen mystisiä oireita käutin piilolinssejä, jos oli hyvä  nähdä  tarkkaan  kauas. Tosin lähimpään maitokauppasn en aina laittanut mitään, mutta tuolloinkin ilman laseja tai linssejä  näkökyky n.  10 x parempi ennen näitä mystisiä oireita. 

Joitain huvittaa, että en näe kauas? Luulevat että kyse siitä, kun en halua käyttää  laseja? Buhahaa! 

Kantsii  haastaa älyä ja miettiä ensinnäkin  mitä vonolla   kuseessä kun oireet  on sabotoitu rikoksin?

Nyt miettikää miten voisi olla  ja jos on niin miten? 

Hei naapuri. Tiedän kuka olet.

Kirjoitanko nimesi?

Vierailija
42/56 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmasi on enemmänkin ylikorostunut itsekritiikki ja erilaiset itseen liittyvät ajatusvääristymät, ei niinkään se, mitä oikeasti sanot tai teet. Lopeta jatkuva itseesi keskittyminen, tuokin on vissiin jokin narsismin muoto. Eivät muut ihmiset ole niin kiinnostuneita virheistäsi. Ehkä sinua pidetään vähän hajamielisenä töksäyttelijänä, mutta mitä sitten. Meitä on täällä moneen junaan, kuten sanonta kuuluu.

Alkuosa tästä oli ihan jees, mutta loppuosa ja narsismikortti turhaa. 

Ei minulta. Mustisnaisten jargonia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap:n kuvailema tilanne on varsin tuttu myös minulle.

Vierailija
44/56 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole nolo kun tunnistat jännittämisen, tyhmempiä he jotka sanovat: älä välitä, koska tämä on useimmilla ainakin joskus.

Vierailija
45/56 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli korkean neuroottinen temperamentti ja kenties sitä vielä korostaneet kasvuolot. Hyvin yleistä Suomessa.

Vierailija
46/56 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoille ja mielialalle hyvää: 

Kuntoilu, aerobinen ja lihasharjoittelu kuntosalilla

Ruoka

rasvaisen kalan syönti esim. lohi, makrilli, sardiini, B-monivitamiini lisäravinne (esim. Berocca), vihreä tee tai Matchatee, kylmäpuristettu extra neitsytoliiviöljy, kananmuna keltuaisineen, naturel pähkinät mm. saksanpähkinä ja kuorimaton manteli, täysjyväkaurahiutalepuuro, juurrettu täysjyväruisleipä, maustamaton Ab-luonnonjogurtti, Tummat lehtivihreät, villivihannekset ja -yrtit (esim. vesikrassi, lehtikaali, mustakaali, pinaatti, mangoldi, tumma salaatti, kaalit, rucola, ja monet erilaiset yrtit: basilika, rosmariini), valkosipuli ja keltasipuli, tumma suklaa/raakasuklaa/kaakaonipsit, mustikat ja mustaherukat. Täysjyvähiutaleet, -leipä ja jogurtti lisäävät suoliston hyvien bakteerien määrää joka vaikuttaa myös mieleen. 

Vierailija
47/56 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari lasillista vihreää teetä päivässä tasaa mieltä ja vähentää itsensä tarkkailua sekä pähkäilyä mitä muut susta ajattelevat. 

Vierailija
48/56 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä alustalla kuka tahansa 

Asperger-hlö saatetaan

luokitella vammaiseksi/

nimittää kehariksi.

[Suokaa anteeksi ko. ilmaisu;

lainasin av:llä näkemääni 

materiaalia].

Eipä todellakaan tee mieli tehdä 

tuttavuutta näin ajatteleviin kiusaajamoukkiin].

..

Pienten paikkakuntien dominoiva,

ei aidosti hyvää toiselle toivova

low integrity juoruilumentaliteetti

on ikävä kyllä absoluuttinen

turn off minulle. Toisaalta ymmärrän:

Eihän pikkupaikassa joka oksalla kyhjötä

sitä omaa NHL-kultapoikaa, missiä,

kirjailijaa, taiteilijaa, näyttelijälegendaa.

Ei liioin ministeriä, suuren

seuraajakunnan someammattilaista >

joku sitten revitään ko. positioon/

rooliin kaffejuorujen raaka-aineeksi..

Vierailija
49/56 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bridget Jones oli myös nolo. Söpöllä tavalla.  Silti sillä oli kavereita ja mies joka rakasti sitä aidosti. Koska Bridget Jones oli aito ja mukava ihminen. Tunsi koki ja näytti fiiliksensä.

Nykynaiset ovat pelottavia ylivoimaisessa mä en tarvii ketään-pärjäävyydessä. Independent Woman- (ankkahuulet kutsuvan lupaavasti töröllä selfiessä) on päivän sana. Hui.

Bridget ei olisi saanut tätä miestä ellei olisi ollut kuviteltu elokuvahahmo. Ikävää oikeassa elämässä on, että moni aito ja mukava, hiukan erilainen ihminen koetaan jotenkin oudoksi tai jonka kanssa ollaan hiukan varuillaan mitä tämä päästää suustaan tai miten toimii. Harvalla on itsellä niin hyvä itsetunto, että suhtautuu luontevasti hiukan erilaiseen ihmiseen. Varsinkin kun on muita ihmisiä läsnä. Kahden kesken voi olla ihan ystävää, mutta ulkomaailmassa varautunut kun miettii muiden mielipiteitä ystävyydestä. 

Olen kokenut, kun olen itse hieman erilainen ihminen. Hiukan kuin Bridget, mutten niin höpsö. 

Vierailija
50/56 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

🌺 Hienoja yleishyödyllisiä

jokaiselle suomalaiselle 

sopivia kommentteja, kiitos.

Nyt poistun sivustolta. ~x~

Vierailija
51/56 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen juuri samanlainen mutta en ihan juuri ja juuri

Samoilla linjoilla mennään täälläkin , usein harmittelen kotona miksi sanoi noin ja noin . Elämä on rasittavaa.

Vierailija
52/56 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sattuma, että julkaisit tämän aloituksen juuri nyt! Eilen nimittäin häpesin koko illan, kun tuli möläyteltyä taas niin idioottimaisia asioita eilisessä palaverissa. Olen työporukan outolintu joka kovasti yrittää sopeutua porukkaan, mutta ei siitä mitään tule. 

Kun kahvitauolla jutellaan asiasta x, yritän pysyä mukana keskustelussa ja sitten mieleen pulpahtaa ajatus jonka möläytän ilmoille ja tajuan vasta myöhemmin miten typerä kommentti se oli. En siis ole ilkeä muita kohtaan. Heittoni ovat enemmänkin sellaisia, että niiden jälkeen muut ovat vähän hämillään kommentistani. Lisäksi jos joku kysyy minulta jotain, alan jaarittelemaan.

En siis osaa keskustella normaalisti. Joko jaarittelen omista mielenkiinnonkohteistani, tai möläyttelen ihmeellisiä kommentteja. Huomaan, että normaalissa keskusteluissa ihmiset usein kysyvät toiselta jotain. Minä en osaa, koska siinä tilanteessa ei tule mieleen yhtäkään järkevää kysymystä.

Jokaisen möläytyksen jälkeen teen aina päätösen, että vastasuudessa yritän pysytellä hiljaa ja kommentoin vaan silloin, kun joku kysyy minulta jotakin. Valitettavasti olen vain luonteeltani liian puhelias tällaiseen joten kai minun pitää vain hyväksyä, että olen outo. 

Eli kiitos ap aloituksestasi. Helpottaa niin paljon tietää, että on muitakin jotka painivat täsmälleen samojen ajatuksien kanssa. 

Vierailija
53/56 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin tässä kun kirjoitin että olen oikeasti aika ihana. Tosi hölmö välillä ja ehkä se tekee minusta myös pidetyn. Olen nauranut nyt tänään tälle asialle kun päätin hyväksyä, että minä olen tällainen kun olen. Tuli vapautunut olo ja hyvä mieli vaikka eilen meinasin todella pahasti mennä sinne maan alle. Hävetti niiiiiiin hitosti taas mutta en kuollut. :D oikeastaan olen nolannut itseäni tällä viikolla enemmän kuin normaalisti mutta silti minulle ei ole käynyt kuinkaan eikä ole "hylätty" vaan minua on jopa lähestytty eri tavalla eikä mitenkään huonossa mielessä. Minut hyväksytään tällaisenaan ilmeisesti ja kun kerta olen tällainen niin sitten olen. Minun täytyy hyväksyä itseni ja todeta, että olen ihminen ja ihana sellainen. 

Kiitos kaikille ihanille ja hyvää elämää teille!

Kuunnelkaa vaikka piristykseksi Samu Haberin biisi - sä.  Tuli sattumoisin just eteeni ja sopii aiheeseen. :) Ap

Vierailija
54/56 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama täällä. Sitten kotona jälkikäteen iskee aina kauhea häpeä. 

Vierailija
55/56 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaltaisesi norsu porsliinipuodissa, huutavan ääni kirjastossa, unpikuuro ja sokea liikennevaloissa. Hyvä kohtaloni jakaja, ystävä nolouden saarella, sinä tuntematon läheinen: katso maailmaa ja huomaat miten normaaleja mekin olemme kaiken koheluksen keskellä. Julistan sinut terveeksi ja autuaaksi. Hyvää pääsiäistä oi puhdas ja ihailtu ikisielu! Siis kaikkea hyvää nyt ja tulevaisen maallisen vaelluksen ajan. 

Vierailija
56/56 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kaltaisesi norsu porsliinipuodissa, huutavan ääni kirjastossa, unpikuuro ja sokea liikennevaloissa. Hyvä kohtaloni jakaja, ystävä nolouden saarella, sinä tuntematon läheinen: katso maailmaa ja huomaat miten normaaleja mekin olemme kaiken koheluksen keskellä. Julistan sinut terveeksi ja autuaaksi. Hyvää pääsiäistä oi puhdas ja ihailtu ikisielu! Siis kaikkea hyvää nyt ja tulevaisen maallisen vaelluksen ajan. 

Ooooi ihana! Kiitos ja sinulle myös kaikkea hyvää! Ap 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi