Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään muuta joka nolaa itsensä lähes joka kerta kun on ihmisten kanssa tekemisissä? Olen ihan hiton nolo ja tämä masentaa!

Vierailija
27.03.2026 |

En kestä enää. Olen aika hajamielinen ja keskityn mieluiten yhteen asiaan kerralla mutta mielessä pyörii kyllä paljon muutakin. Minun on joskus vaikea kuunnella vaikka yritän. Joskus kun olen väsynyt niin puhun ihan mitä sattuu ja puhe saattaa olla kaiken lisäksi vielä aika epäselvää. Jännitän vähän ihmisiä mutta yritän olla tietenkin ystävällinen. Välillä suustani tulee todella typerän kuuloisia juttuja. Oikeasti hävettää miten tyhmä välillä olen. Tiedostan oman käytökseni mutta en ymmärrä miksi olen sellainen. Tämä tuottaa jatkuvaa alemmuutta, häpeää ja jopa masennusta sekä sen että en oikein jaksa rakentaa ihmissuhteita elämässäni. Etten vain ole riittävä. Muut kyllä näkevät minussa paljon hyvää mutta kyllä minua aika yksinkertaisenakin pidetään. Itselle aika kova paikka, vaikka tiedänkin etten ole terävin tyyppi niin silti asia ahdistaa kun en vain ole rauhallinen normaali oma itseni. 

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita edes vähän tsempata. Kuulostat aika luuserilta.

Vierailija
2/56 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen juuri samanlainen mutta en ihan juuri ja juuri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä keskityt vähän liikaa miettimään omia sanojasi ja tekemisiäsi tai pelkäät jo ennakkoon että teet jotakin pieleen? Itsellä on samaa vikaa ja siitä seuraa jännittyneisyyttä.

Vierailija
4/56 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle käy kans usein tolleen että suusta karkaa joku tyhmä tai asiaankuulumaton lause. Sit pohdin myöhemmin että mitä helkkaria taas..

Vierailija
5/56 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, ihan normaalia. Moni jännittää tuollaisia tilanteita ja hermostuneena lipsauttelee kaikkea. Ei ne muut kuitenkaan kiinnitä siihen niin paljon huomiota kuin sinä itse, eivätkä varsinkaan märehdi sitä jälkikäteen. 

Vierailija
6/56 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADD? 

Vierailija
7/56 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta en vaan enää jaksa välittää ja se on antanut paljon itsevarmuutta, kun ei yhtään tarvitse miettiä mitä muut ajattelevat. Ehkä sekin helpotti, kun sain virallisen varmistuksen, että olen oikeasti huomattavan älykäs, vaikka sosiaalisissa tilanteissa on vaikeaa keskittyä ja saatan unohtaa oman nimenikin. Ihmiset tuntuvat nykyään viihtyvänkin seurassani, kun olen vilpittömästi hölmö oma itseni ja osaan nauraa itselleni. Tuleehan siitä helposti muille vaivaantunut olo, kun huomaa toisen sietämättömän häpeän ja ikävät ihmiset huomaavat siinä tilaisuutensa valta-asemaan ja nöyryytykseen. 

Vierailija
8/56 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mä olen ihan samanlainen. Älä välitä, nykyään ihmiset ymmärtää paljon paremmin kaikenlaista hajamielisyyttä ja autistisia piirteitä, kun niistä on puhuttu julkisuudessa. Yritä kohdella ihmisiä tietoisen ystävällisesti ja tervehtiä hymyillen jne. Voit myös kertoa, että olet vähän hajamielinen ja puhut usein itseksesi jne. Minä olen tehnyt niin. Yleensä ihmiset pitää sellaisista ihmisistä, jotka ovat rehellisesti omia itsejään eivätkä yritä esittää muuta. Tsemppiä!

Vierailija
9/56 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bridget Jones oli myös nolo. Söpöllä tavalla.  Silti sillä oli kavereita ja mies joka rakasti sitä aidosti. Koska Bridget Jones oli aito ja mukava ihminen. Tunsi koki ja näytti fiiliksensä.

Nykynaiset ovat pelottavia ylivoimaisessa mä en tarvii ketään-pärjäävyydessä. Independent Woman- (ankkahuulet kutsuvan lupaavasti töröllä selfiessä) on päivän sana. Hui.

Vierailija
10/56 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, mä olen ihan samanlainen. Älä välitä, nykyään ihmiset ymmärtää paljon paremmin kaikenlaista hajamielisyyttä ja autistisia piirteitä, kun niistä on puhuttu julkisuudessa. Yritä kohdella ihmisiä tietoisen ystävällisesti ja tervehtiä hymyillen jne. Voit myös kertoa, että olet vähän hajamielinen ja puhut usein itseksesi jne. Minä olen tehnyt niin. Yleensä ihmiset pitää sellaisista ihmisistä, jotka ovat rehellisesti omia itsejään eivätkä yritä esittää muuta. Tsemppiä!

Kiitos! Vähän auttaa teidän lämminhenkiset kommentit. 🙏 Kiva kun ymmärrätte. 

Onneksi ihmiset tosiaan ymmärtää nykyään paljon paremmin tällaisia. Minun pitäisi käsitellä tätä häpeää joka on voimakasta itselläni. Muut ihmiset onneksi näkevät että olen vilpitön ja aito, vaikkakin vähän outo ja hajamielinen. Yritän kuitenkin parhaani tilanteissa omana itsenäni. Joskus vain teen niin epäloogisia asioita ja puhun outoja että meinaan vajota maan alle. Huoh. Se tuntuu aina yhtä kauhealta mutta yritän kestää ja toivottavasti joskus tämä häpeä hälvenisi. Ap

Vierailija
11/56 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bridget Jones oli myös nolo. Söpöllä tavalla.  Silti sillä oli kavereita ja mies joka rakasti sitä aidosti. Koska Bridget Jones oli aito ja mukava ihminen. Tunsi koki ja näytti fiiliksensä.

Nykynaiset ovat pelottavia ylivoimaisessa mä en tarvii ketään-pärjäävyydessä. Independent Woman- (ankkahuulet kutsuvan lupaavasti töröllä selfiessä) on päivän sana. Hui.

Olen tosiaankin kuin Bridget Jones sosiaalisissa suhteissa... Huh huh. Ap 

Vierailija
12/56 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta en vaan enää jaksa välittää ja se on antanut paljon itsevarmuutta, kun ei yhtään tarvitse miettiä mitä muut ajattelevat. Ehkä sekin helpotti, kun sain virallisen varmistuksen, että olen oikeasti huomattavan älykäs, vaikka sosiaalisissa tilanteissa on vaikeaa keskittyä ja saatan unohtaa oman nimenikin. Ihmiset tuntuvat nykyään viihtyvänkin seurassani, kun olen vilpittömästi hölmö oma itseni ja osaan nauraa itselleni. Tuleehan siitä helposti muille vaivaantunut olo, kun huomaa toisen sietämättömän häpeän ja ikävät ihmiset huomaavat siinä tilaisuutensa valta-asemaan ja nöyryytykseen. 

Hienoa. Kuulostatte niin ihanilta. Tuo asenne minun täytyy ottaa itsellenikin. Ap 

Vierailija
13/56 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä ihmisten kanssa juttelemisesta kun en keksi puhuttavaa ja jos puhun niin suustani pomppii sammakoita. Olen myös huono kuuntelija eli yht' äkin ajatukseni karkaavat ja mulla ei ole mitään käsitystä mitä toinen on sanonut. Toisaalta saatan alkaa höpöttämään ihan omiani kun keskustelutilanne tuntuu epämiellyttävältä enkä pääse karkuun. Lisäksi mulla on aivan järkyttävän huono kasvomuisti eli lähikaupassakaan en tiedä ketä pitäisi tervehtiä joten hymyilen vaisusti vähän jokaiselle. Ja sitten vielä se pahin eli kun otan alkoholia, käyttäydyn kuin täysi idiootti eli nolaan itseni niin että saan vuosia hävetä. Parempi olisi olla ilman ihmiskontakteja ja ottaa kuppia vain kotisohvalla 🥺

Vierailija
14/56 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorempana samanlainen. Kasvoin uskonnollisessa perheessä, jossa kaikki kivat asiat oli kiellettyä kuten hengailu keskustassa, disco, musiikki, tv ja moni muu asia. Jäin monessa asiassa ulkopuoliseksi ja tuo ulkopuolisuus vaikutti minuun ja käytökseeni voimakkaasti.

Minun oli vaikea saada ystäviä, koska ei ollut oikein mitään yhteisiä jaettavia asioita. Minua kyllä kiinnosti musiikki ja moni minulta kielletty asia. Jäin tahtomattani ulkopuolelle eikä minua edes kutsuttu mihinkään kun en kuitenkaan olisi saanut lähteä.

Nuorena erosin tuosta uskosta ja halusin kokea niitä asioita jotka minulta oli kielletty. Minun piti esittää, että esimerkiksi elokuviin meno ei olisi ollut ensimmäinen kertani, tai festareille osallistuminen. En kehdannut myöntää sivistymättömyyttäni, koska pelkäsin että minut hylätään tai minulle nauretaan. 

Tämä identifioi minua pitkälle aikuisuuteen ja koin etten osannut olla ihmisten seurassa luontevasti- aina piti esittåä jotain roolia. Vasta kolmenkympin jälkeen aloin luottaa itseeni ja ensimmäistä kertaa aloin ihmisten seurassa olla luonteva. 

Sanoisin, että älä murehdi etukäteen- puhu jollekin ja mieti mikä sinua jännittää? Oikeasti kukaan ei spekuloi kenenkään suusta tulleita sammakoita niin paljoa kuin ihminen itse. 

Tsemppiä!

Vierailija
15/56 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tutulta kuulostaa. Nolaan aina itseni muiden seurassa, en ole mikään fiksu ja puheeni on takeltelevaa ja epävarmaa johtuen sosiaalisesta fobiasta. Esim töissä tuntuu että kaikki on niin supersosiaalisia ja älykkäitä ja hyviä verkostoitumaan ja entäs minä, tällainen tyhmä ja epäsosiaalinen. Suorastaan ihme, että olen saanut pitää työpaikkani vaikka monet yt:t jo läpikäynyt.

Vierailija
16/56 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmasi on enemmänkin ylikorostunut itsekritiikki ja erilaiset itseen liittyvät ajatusvääristymät, ei niinkään se, mitä oikeasti sanot tai teet. Lopeta jatkuva itseesi keskittyminen, tuokin on vissiin jokin narsismin muoto. Eivät muut ihmiset ole niin kiinnostuneita virheistäsi. Ehkä sinua pidetään vähän hajamielisenä töksäyttelijänä, mutta mitä sitten. Meitä on täällä moneen junaan, kuten sanonta kuuluu.

Vierailija
17/56 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vaativassa työssä jossa tapaan paljon uusiakin ihmisiä. Heidän kanssaan mulla ei ole mitään vaikeutta tai hankaluutta keskustella kun olen työroolissani. Minua usein kiitelläänkin kuinka ystävällinen ja kaikkien kanssa hyvin toimeentuleva olen, sanavalmis ja fiksu, mutta mielessäni ajattelen, että tietäisittepä vain totuuden. Vapaalla olen porukan hiljaisin ellei sitten höpötysvaihde iske päälle ja taas sammakot lähtevät pomppimaan. Olen varmaankin introvertti kun en osaa olla ihmisten seurassa luonnollinen, paitsi töissä, eikä minulla ole yhtään todella hyvää ystävää. Edes työkaverit eivät ole tulleet läheisiksi. Olen nro. 13 kirjoittaja 😳

Vierailija
18/56 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritäpä miettiä, miten monta jonkun toisen ihmisen "noloa" tekoa muistat. Esimerkiksi itse on nyt äkkiseltään muista yhtäkään, vaikka tiedän toki, että joskus olen ajatellut jostakin, että olipa vähän hömelöä. Mutta eivät nämä muille ihmisille yleensä mieleen jää, ellei kyse ole jostain loukkaavasta asiasta. Todella surullista, että joku kuluttaa elämänsä tämmöisten miettimiseen. 

Vierailija
19/56 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos keskittyisit niihin muihin ihmisiin itsesi sijasta? Kyttäät neuroottisesti itseäsi ja mietit vain omia sanojasi ja tekemisiäsi. 

Vierailija
20/56 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on besserwisserit paikalla 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi