Miksi joitain ärsyttää niin paljon se, että jonkun toisen lapsi on tarhassa?
Tosi usein tuohonkin ketjuun, missä tapahtui onnettomuus tarhassa käytiin kommentoimassa että miksi tekee lapsia, jos ne pitää laittaa hoitoon.
Eihän tuolla logiikalla kannattaisi tehdä yhtään mitään. Miksi hankkia kumppani, jos ei halua olla jatkuvasti yhdessä, miksi käydä töissä, jos ei halua asua siellä yms...
Miksi joku vastustaa niin paljon sitä, että toiset laittaa lapsensa päivähoitoon?
Kommentit (63)
Koska on kivempi olla yhteiskunnan tuilla kotona, kuin töissä/työnhakijana. Puolustelevat omaa uravalintaansa.
Siksi että sillä tavoin voi päästä palstalla riitelemään.
Vierailija kirjoitti:
Koska on kivempi olla yhteiskunnan tuilla kotona, kuin töissä/työnhakijana. Puolustelevat omaa uravalintaansa.
Mitäs tukea kptiäidille maksetaan 3-6-vuotiaasta lapsesta?
Minäpä luulen, että useampi on havahtunut siihen, että päiväkodit eivät ole paikkoja, johon lapsi kannattaa laittaa. Ja on vain hyvä, että useampi hoitaa ne lapsensa itse. Toki pitää miettiä miten ajatuksensa ilmaisee.
Itse olin kotona lasten kanssa 10 vuotta ja päivääkään en vaihtaisi ja lapsetkin on enemmän kuin tyytyväisiä ratkaisuun. Edelleen teen vain puolikasta viikkoa kun lapset on 12 ja 14.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs tukea kptiäidille maksetaan 3-6-vuotiaasta lapsesta?
Minäpä luulen, että useampi on havahtunut siihen, että päiväkodit eivät ole paikkoja, johon lapsi kannattaa laittaa. Ja on vain hyvä, että useampi hoitaa ne lapsensa itse. Toki pitää miettiä miten ajatuksensa ilmaisee.
Itse olin kotona lasten kanssa 10 vuotta ja päivääkään en vaihtaisi ja lapsetkin on enemmän kuin tyytyväisiä ratkaisuun. Edelleen teen vain puolikasta viikkoa kun lapset on 12 ja 14.
Ai niin, sori yleistys oman elämän mukaan, voihan se olla koti-isäkin. Mitään tukeahan kotona oleva vanhempi ei saa 3-6-vuotiaasta lapsesta.
Vierailija kirjoitti:
Onko aloittajakin tämä ?
Jotkut ihmiset kuvittelevat, että muut ihmiset jotka tekevät eri valintoja, arvostelevat heitä. Nämä sitten defenssipäissään arvostelevat takaisin ja jo vähän etupeltoon.
Esim. yksi työkaveri kun kuuli että olen menossa naimisiin alkoi hirveästi selittelemään miksi he eivät ole menneet naimisiin vaikka lapsiakin on. Ok, ei se minuun liity eikä minua kiinnosta vaikka teen toisin - kaikki tehköön mikä tuntuu itselle hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vastustajat on katkeria siittä, että toiset pääsee edes hetkeksi eroon kakaroistaan.
Onko sinusta oikein, että naapuri on päivät kotona ja lapsi lähimmässä päiväkodissa, sinä lähdet joka aamu töihin hyvissä ajoin kun pitää lapset viedä ympäri kaupunkia päivähoitoon ja ei tietenkään siellä päinkään missä oma työpaikka on ?
Vierailija kirjoitti:
Vastustajat on katkeria siittä, että toiset pääsee edes hetkeksi eroon kakaroistaan.
Lapset eivät ole kakaroita. Töissä on pakko käydä rahatilanteen vuoksi, niin minä kun moni muukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko aloittajakin tämä ?
Ei ole, omat lapseni ovat jo koulussa. Ap
Sehän on aivan hirveää, että äitikin saa tehdä uraa ja se mahdollistetaan päivähoidolla. Kateus näissä on takana.
Ei makseta juuri mitään. Kotihoidontuki on ehkä satasen 3-vuotiaasta lapsesta, pikkasen enemmän alle 3-vuotiaalle. Siihen verratuna päiväkoti (8h/päivä 5 päivää viikossa) maksaa noin tonni per lapsi (verorahoja, siis). Vähän huvittaa lukea täällä palstalla ja muuallakin kun ihmiset suuttuvat siitä että joku jää kotiäidiksi "loisimaan" yhteiskunnan verorahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset kuvittelevat, että muut ihmiset jotka tekevät eri valintoja, arvostelevat heitä. Nämä sitten defenssipäissään arvostelevat takaisin ja jo vähän etupeltoon.
Esim. yksi työkaveri kun kuuli että olen menossa naimisiin alkoi hirveästi selittelemään miksi he eivät ole menneet naimisiin vaikka lapsiakin on. Ok, ei se minuun liity eikä minua kiinnosta vaikka teen toisin - kaikki tehköön mikä tuntuu itselle hyvältä.
Tämä! Kun on oma raskaus alkoi näkyä niin pari velaa alkoi perustella omaa elämäntyyliään kiihkeästi työpaikalla. Ei minua kiinnosta, miksi joku lisääntyy ja joku toinen ei.
Ylipäätään ihmiset kuvittelevat olevansa toisen mielestä paljon kiinnostavampia kuin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on aivan hirveää, että äitikin saa tehdä uraa ja se mahdollistetaan päivähoidolla. Kateus näissä on takana.
Mistä he ovat kateellisia siis? Ai siitä, että molempien vanhempien on pakko mennä töihin kun lapsi on pieni? Miksi siitä joku olisi kateellinen?
Nykyään on varhaiskasvatusyksiköt eikä tarhoja. Varhaiskasvatus on osa koulutusjärjestelmää ja kaikkien lasten oikeus. Kyseessä ei ole mikään hoito vaan suunnitelmallinen ja tutkittuun tietoon pohjautuva kasvatustoiminta jossa painottuu erityisesti pedagogiikka.
T: vakalainen
Vierailija kirjoitti:
Joka perheessä on eri tilanteita, rahan puute, mt ongelmia, Ym. Ym.....on helppo haukkua puoleen ja toisen tietämättä miksi eri perheissäon eri ratkaisut. Aamen. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Vierailija kirjoitti:
Ei makseta juuri mitään. Kotihoidontuki on ehkä satasen 3-vuotiaasta lapsesta, pikkasen enemmän alle 3-vuotiaalle. Siihen verratuna päiväkoti (8h/päivä 5 päivää viikossa) maksaa noin tonni per lapsi (verorahoja, siis). Vähän huvittaa lukea täällä palstalla ja muuallakin kun ihmiset suuttuvat siitä että joku jää kotiäidiksi "loisimaan" yhteiskunnan verorahoilla.
Eihän se äiti eikä lapsikaan kehity siellä kotona miksikään! Eivät nämä ole niin suoraviivaisia laskutoimituksia.
"Koska MINUN verorahoillani ja lässyn-vtun-lää."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinusta oikein, että naapuri on päivät kotona ja lapsi lähimmässä päiväkodissa, sinä lähdet joka aamu töihin hyvissä ajoin kun pitää lapset viedä ympäri kaupunkia päivähoitoon ja ei tietenkään siellä päinkään missä oma työpaikka on ?
Mulla on kolme päiväkoti-ikäistä lasta, käyn päivätöissä, joka arkipäivä, tunnin työmatka suuntaansa. Omat lapset ovat maksimimäärät päivähoidossa. Ei vois vähääkään kiinnostaa pitääkö joku toinen lapsensa päivähoidossa vai ei. Eikä vähääkään kiinnosta se, mitä mieltä joku on minun valinnastani.
M43
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on varhaiskasvatusyksiköt eikä tarhoja. Varhaiskasvatus on osa koulutusjärjestelmää ja kaikkien lasten oikeus. Kyseessä ei ole mikään hoito vaan suunnitelmallinen ja tutkittuun tietoon pohjautuva kasvatustoiminta jossa painottuu erityisesti pedagogiikka.
T: vakalainen
Juu, paperilla. Todellisuudessa päiväkodit ovat laitoksia, joissa lapsi on sillä aikaa kun vanhemmat on töissä. Odottaa vain että pääsee kotiin.