Päivi Räsäselle rikostuomio
Korkein oikeus on tuominnut Päivi Räsäsen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan.
Kommentit (2333)
Vierailija kirjoitti:
En Päivin kanssa ole oikeastaan mistään asioista samaa mieltä mutta siltikin tämä tuomio aivan...käsittämätön. Sananvapautta tällä kavennetaan. Ja surkuhupaisinta on että Suomessakin on nähty ja kuultu eräiltä uskonoppineilta ihan suoria uhkauksia ja kehoituksia homoseksuaalisten hengen riistämiseen. Olisi nyt edes aloitettu naulaaminen niistä niin oikeuslaitoksella olisi jokin uskottavuus.
Mielenkiintoista, kun nykyään "väärät" ajatukset ovat rikoksia. On vain päätetty, ettei homous ole sairaus, mutta ei se tee asiasta faktaa. Kuka on oikea päättämään, mikä on sairaus?
Nyt jyrähtää Franklin Graham
Vierailija kirjoitti:
Minua loukkaa se, että lestojen mielestä en pääse taivaaseen. Kun en ole lesta ja olen kaksi kertaa eronnutkin. Selkeästi pitävät minua ja kaikkia ei-lestoja itseään alempiarvoisena.
Tämä on niin totta. Ainoastaan lestadiolaiset pääsee taivaaseen. Ja totta kai Räsänen. Nahkurin orsilla tavataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että monilla menee sekaisin se mikä on sananvapaus ja se että mikä on nykypäivän hallitsevasta subjektiivisesta näkökulmasta tulkittavissa asialliseksi puheeksi. Sillä ei ole mitään väliä mitä joku homo ajattelee siitä jos hänestä puhutaan ilkeästi. Sananvapaus on kaikista pyhin ja ylin oikeus ja se on koskematon länsimaisessa yhteiskunnassa.
Yhtäläiset ihmisoikeudet ovat myös kaikista tärkeimpiä oikeuksia, ja parissa kohtaa ne menevät demokraattisessa tasa-arvoisessa oikeusvaltiossa sanavapauden ohi.
Joillakin tuntuu olevan vaikea sisäistää tätä asiaa.
Osoita jokin konkreettinen vahinko ihmisoikeuksille, joka on aiheutunut Räsäskän pefletistä, joka on ollut saatavilla 20 vuotta?
Eihän kysymys ole vahingonaiheuttamisesta ihmisoikeuksille vaan ihmisille.
Sä mainitsit ihmisoikeudet. Mitä konkreettista haittaa ihmisille on koitunut 20 vuotta vanhasta pamfletista, jonka olemassaolosta ei tiedetty ennen syytettä?
Kysy ihmisiltä.
No etkö sä just ole ihminen?
Yksikössä, en voi vastata muiden puolesta.
Mitä haittaa on ylinopeudesta tai rattijuopumuksesta?
Ylinopeudesta ja rattijuoppoudesta voidaan osoittaa konkreettiset haitat. Entä Räsäsen 20 vuotta esillä olleesta pamfletista?
Ei ennen vahinkoa. Silti niistä rangaistaan?
Jos Päivi kertoo uskovaisille, mitä lääkärikirjassa lukee, siis kehtaa käyttää häiriö-sanaa, niin ei siitä kuitenkaan ihan taida samanlaista haittaa olla kuin ylinopeudesta tai rattijuopumuksesta.
"Tämä on niin totta. Ainoastaan lestadiolaiset pääsee taivaaseen." Ei niistäkään kaikki. Tältä osin kilvoittelevat keskenään taivaspaikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkein oikeus väittää perusteluissaan, että jos homoseksuaalisuutta pitää normaalista seksuaalisuudesta poikkeavana, silloin näitä ihmisiä pidetään alempiarvoisena (päätös s 34)
Siis aivan naurettava johtopäätelmä.
Se että joku on jossain asiassa poikkeava, et liity mitenkään ihmisarvoon. Miten ihmeessä poikkeama alentaisi ihmisarvoa?
Onko muka vaikkapa vammaiset jotenkin alempiarvoisia? No ei tietenkään, miten ruma ajatuskin!
Kyllä nyt KKO:lta on mennyt puurot ja vellit sekaisin, myötähävettää.
Niin, sylettää oikein miten asiat väännetään kieroon. Mua saa pitää sairaana kuka tahansa, asiasta tahansa, en mä syytettä nosta.
Eri asia olisi selkeä nimittely tai kehotus syrjimiseen esim.työnhaussa.
Tuo eka lause tuolla ylhäällä: Korkein oikeus väittää perusteluissaan, että jos homoseksuaalisuutta pitää normaalista seksuaalisuudesta poikkeavana, silloin näitä ihmisiä pidetään alempiarvoisena (päätös s 34) Siis aivan naurettava johtopäätelmä.
Huomaako kukaan sitä kuinka tässä tasoitetaan tietä jo seuravan häiriön normaalina pitämiselle? Kohta ne kaikki Setan lanseeraamat seksuaalisuudet on pidettävä normaalina, eikä mitään saa sanoa poikkeavaksi.
Kohta mennään siihen että vain Jeesuksen seuraajat mielipiteineen ovat poikkeavia ja häiriöisiä. Useissa maissa ovatkin jo, koska heitä viedään satapäin saunan taakse. Jotkut ovat ääneen sanoneet että haluavat niin olevankin, että uskovat kaikki pois niin maailma olisi parempi paikka olla ja elää. Mutta olisiko todella niin? Jos muutama Päivi Räsänen ja se suuri hiljaisuudessa elävä uskovien joukko olisi täältä pois? Tulisiko rauha maahan? Ilmestyskirjasta voi lukea millainen maailma on, kun uskovat ovat poissa.
Niin, Ilmestyskirjan mukaan mennään. Olikos se lisäksi Paavali vai Pietari joka sanoi, että lopun ajan ihmiset ovat nautintokeskeisiä ja Sodoma palaa takaisin.
Seuraavaksi on (sotien lisäksi) vuorossa kombo
-seksuaalinen vapautuminen (ensin) ja konservatiiveja aletaan savustaa yhteiskunnasta
-sama seksiporukka päästää lisää musli-meja Eurooppaan
-tulee yksi, yhtenäinen maailmanhallinto ja raha
-tulee 1, yhtenäinen maailmanuskonto, ns.suoeruskonto joka on joko a.) sekoitus isoja kirkkokuntia ja maailman uskontoja tai b.) is-lam ottaa vallan. En tiedä, kumpi vaihtoehto.
-siinä sitä Antikristusta ja Petoa sit onkin riittämiin...
Vierailija kirjoitti:
Mitäkö mietin? No sitä minä mietin, että mitä ylimmäinen tuomari Jumala on näistä asioista mieltä jos on sellainen homo tai lesboperhe joka on jo valtavan kauan ollut yhdessä ja heillä on lapsiakin? Vaatiiko Jumala heitä hylkäämään perheensä?
Jumala vihaa hylkäämistä, eli todennäköisesti ei vaadi.
Jos sanoisin, että teillä ääriuskovaisilla on kehityshäiriö, mitä tykkäisitte? Vaahtoaisin siitä vuosikymmeniä. Nyt itkisin, kun siitä tulisi minulle tuomio. Sorry vaan, en näe teitä kovinkaan fiksuina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkein oikeus väittää perusteluissaan, että jos homoseksuaalisuutta pitää normaalista seksuaalisuudesta poikkeavana, silloin näitä ihmisiä pidetään alempiarvoisena (päätös s 34)
Se että joku on jossain asiassa poikkeava, et liity mitenkään ihmisarvoon. Miten ihmeessä poikkeama alentaisi ihmisarvoa?
Onko muka vaikkapa vammaiset jotenkin alempiarvoisia? No ei tietenkään, miten ruma ajatuskin!
Niin, sylettää oikein miten asiat väännetään kieroon. Mua saa pitää sairaana kuka tahansa, asiasta tahansa, en mä syytettä nosta.
Tuo eka lause tuolla ylhäällä: Korkein oikeus väittää perusteluissaan, että jos homoseksuaalisuutta pitää normaalista seksuaalisuudesta poikkeavana, silloin näitä ihmisiä pidetään alempiarvoisena (päätös s 34) Siis aivan naurettava johtopäätelmä.
Huomaako kukaan sitä kuinka tässä tasoitetaan tietä jo seuravan häiriön normaalina pitämiselle? Kohta ne kaikki Setan lanseeraamat seksuaalisuudet on pidettävä normaalina, eikä mitään saa sanoa poikkeavaksi.
Kohta mennään siihen että vain Jeesuksen seuraajat mielipiteineen ovat poikkeavia ja häiriöisiä. Useissa maissa ovatkin jo, koska heitä viedään satapäin saunan taakse. Jotkut ovat ääneen sanoneet että haluavat niin olevankin, että uskovat kaikki pois niin maailma olisi parempi paikka olla ja elää. Mutta olisiko todella niin? Jos muutama Päivi Räsänen ja se suuri hiljaisuudessa elävä uskovien joukko olisi täältä pois? Tulisiko rauha maahan? Ilmestyskirjasta voi lukea millainen maailma on, kun uskovat ovat poissa.
Niin, Ilmestyskirjan mukaan mennään. Olikos se lisäksi Paavali vai Pietari joka sanoi, että lopun ajan ihmiset ovat nautintokeskeisiä ja Sodoma palaa takaisin.
-seksuaalinen vapautuminen (ensin) ja konservatiiveja aletaan savustaa yhteiskunnasta
-tulee 1, yhtenäinen maailmanuskonto, ns.suoeruskonto joka on joko a.) sekoitus isoja kirkkokuntia ja maailman uskontoja tai b.) is-lam ottaa vallan. En tiedä, kumpi vaihtoehto.
Siis "superuskonto".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että monilla menee sekaisin se mikä on sananvapaus ja se että mikä on nykypäivän hallitsevasta subjektiivisesta näkökulmasta tulkittavissa asialliseksi puheeksi. Sillä ei ole mitään väliä mitä joku homo ajattelee siitä jos hänestä puhutaan ilkeästi. Sananvapaus on kaikista pyhin ja ylin oikeus ja se on koskematon länsimaisessa yhteiskunnassa.
Yhtäläiset ihmisoikeudet ovat myös kaikista tärkeimpiä oikeuksia, ja parissa kohtaa ne menevät demokraattisessa tasa-arvoisessa oikeusvaltiossa sanavapauden ohi.
Joillakin tuntuu olevan vaikea sisäistää tätä asiaa.
Osoita jokin konkreettinen vahinko ihmisoikeuksille, joka on aiheutunut Räsäskän pefletistä, joka on ollut saatavilla 20 vuotta?
Eihän kysymys ole vahingonaiheuttamisesta ihmisoikeuksille vaan ihmisille.
Sä mainitsit ihmisoikeudet. Mitä konkreettista haittaa ihmisille on koitunut 20 vuotta vanhasta pamfletista, jonka olemassaolosta ei tiedetty ennen syytettä?
Kysy ihmisiltä.
No etkö sä just ole ihminen?
Yksikössä, en voi vastata muiden puolesta.
Mitä haittaa on ylinopeudesta tai rattijuopumuksesta?
Ylinopeudesta ja rattijuoppoudesta voidaan osoittaa konkreettiset haitat. Entä Räsäsen 20 vuotta esillä olleesta pamfletista?
Ei ennen vahinkoa. Silti niistä rangaistaan?
Sä oikeasti mietit, miksi liikenteen vaarantaminen on rangaistava teko?
Vierailija kirjoitti:
Jos sanoisin, että teillä ääriuskovaisilla on kehityshäiriö, mitä tykkäisitte? Vaahtoaisin siitä vuosikymmeniä. Nyt itkisin, kun siitä tulisi minulle tuomio. Sorry vaan, en näe teitä kovinkaan fiksuina.
Joka päivähän meille palstalla v-ttuillaan :D
Vierailija kirjoitti:
Kuule evvk. Voit tehdä niin ihan kaikessa rauhassa ja vapaasti. Emme haastaisi sinua oikeuteen mokomasta.
Vierailija kirjoitti:
Päivin sanoin: siitä vaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivi on taas kaikkien perökammarien runkkareiden kova sankari ja marttyyri, mutta kysytäönpös mitö mieltö se Päivi onkaan siitä alkoholin myymisestä ja sen vapauttamisesta entistä laajemmin,nin mites päin runkkarin suupeilet siinövaiheesa kööntyykään?
Räsäsen sananvapautta ja oikeutta vakaumukseen voi ja pitää puolustaa, vaikkei jakaisi hänen homonäkemyksiään tai alkoholipolitiikkaansa.
Minä en kyllä puolustaisi missään vaiheessa tuollaista syöjätärtä. Niin paljon ahdistusta aiheuttanut, varsinkin nuorille, jotka vasta etsivät seksuaalisuuttaan. Häpeäisi edes.
Mielenpahoittumisen riski on sananvapauden hinta. Loukatut tunteet ja fyysinen väkivalta eivät ole sama asia.
Mistä sinä sen tiedät onko sama asia?? Sanoillakin voi paljon haavoittaa. Ja tiedän mistä puhun, koska olen 80- ja -90-luvun nuori ja homoseksuaali. Päivi oli jo tuolloin äänessä.
Jos Räsänen pitää jotain ominaisuutta ei-toivottavana, niin et sinä voi siitä johtaa sellaista, että Räsänen pitäisi kyseisen ominaisuuden omaavaa ihmistä alempiarvoisena. Tuo on täysin omaa keksintöäsi, eikä sitä tue mikään fakta.
Jep. Newsflash: Päivi ei leimaa koko ihmistä, vaan tämän seksuaalisen suuntautumisen ja sen mukaiset teot. Hän tulee juttuun homojenkin kanssa.
No miten ihmisestä voidaan erottaa hänen seksuaalisuutensa?? Minäkin voisi vaikka tummalle ihmiselle, että hyväksyn kyllä sinut, mutta en sinun ihonväriäsi. Eikö olisi sairasta?? Äärihihhulit eivät ymmärrä mitä homoseksuaalisuus on. Taas helppo huomata näistä heidän kommenteistaan. He luulevat, että se on jotain, jonka itse voi valita jne.
Nämä mainitsemasi "äärihihhulit" joiden joukossakin homoseksuaaleja on, kääntävät sitä kuusisivuista palikkaa ja ovat löytäneet enemmän kuin yhden näkökulman ajatella koko homousasiaa. Jo syntyessään vauva on seksuaalinen olento ulkoiselta olemukseltaan. Ihonvärin sijaan koettu seksuaalisuus / taipumukset ovat väkisinkin ainakin osittain aivokemiaa. Se miten hahmotan ja koen itseni, olemiseni, miten ajattelen ja olen, nousee minuudesta (sielu) ja korvien välistä (aivokemiat). Minuus ja minäkuva on kaikilla enemmän tai vähemmän rikki eikä täysin ehyt. Vai olemmeko kaikki aina ja kaikissa tilanteissa aina tasapainoisia, omanarvontuntoisia ja omaamme oikein vahvan itsetunnon. Kolhuja löytyy. Samoin aivokemia. Kyllä siellä yhdeltä ja toiselta löytyy kaikenlaista puuttuvaa välittäjäainetta, vajaata toimitaan tai liikatoimintaa.
On ihminen siis varustettu minkälaisella tahansa taipumuksella, halulla tai himolla niin ei se oikeuta tietynlaiseen käyttäytymiseen. Toisten standardit ovat maallisia ja pitäydytään maallisen lain puitteissa -->(vrt. insesti, ped, tai vaikka väkivalt.seksikäyttäytyminen jne). Toisten standardit ovat korkeammalla, kun halutaan pitäytyä Luoja-Jumalan antamissa laeissa. "Äärihihhulit" homoseksuaalit käyvät melkoisen kamppailun itsensä kanssa, joka voi kestää hautaan asti. Ei se herkkua ole. Tässä tulee nyt se eroavaisuus miksi joku pamfletti on osoitettu seurakuntalaisille, Jeesuksen seuraajille ja miksi maallisen väen ei pitäisi sitä ottaa kovin vakavasti siihen asti, jos eivät halua olla Jeesuksen seuraajia. On myös kasvamattomia ja ymmärtämättömiä uskovaisia, jotka haluavat pitää homoseksuaalisen identiteettinsä Jumalan lapsen identiteetin sijaan. Ongelmia tulee jos käyttäytyy ottamansa identiteetin mukaan eikä halua seurata Jeesusta myös teoin eli kieltämällä tässä kohtaa itsensä.
Voi hevosen takapuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis "superuskonto".
...ja se liberaali superuskonto on kauhean mukava kaikille liberaaleillekin, mutta vainoaa raamatullisia kristittyjä.
Jo nyt luterilaisuus on haikailemassa katolisen kirkon syliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäkö mietin? No sitä minä mietin, että mitä ylimmäinen tuomari Jumala on näistä asioista mieltä jos on sellainen homo tai lesboperhe joka on jo valtavan kauan ollut yhdessä ja heillä on lapsiakin? Vaatiiko Jumala heitä hylkäämään perheensä?
Jumala vihaa hylkäämistä, eli todennäköisesti ei vaadi.
Kaikki samaan uuniin. Matt. 13:33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua loukkaa se, että lestojen mielestä en pääse taivaaseen. Kun en ole lesta ja olen kaksi kertaa eronnutkin. Selkeästi pitävät minua ja kaikkia ei-lestoja itseään alempiarvoisena.
Tämä on niin totta. Ainoastaan lestadiolaiset pääsee taivaaseen. Ja totta kai Räsänen. Nahkurin orsilla tavataan.
Mutta minua ei kiinnosta (oikeasti), mitä lestadiolaiset ajattelevat. Toiseksi: tiedän, että olen syntinen joka tapauksessa. Ei ole tarvetta loukkaantua ja lähteä sotaan sitä ajatusta vastaan (että enpäs ole).
Vierailija kirjoitti:
Tuo väite ei olisi totta. Mutta se on totta, että ateistit ovat uskovaisia älykkäämpiä. Ja se että sanoo homouden olevan sairaus voi olla totta.
Vierailija kirjoitti:
Voi, juuri niinhän monet täälläkin ovat vuosikymmeniä jauhaneet :) Ei tunnu kivalta, mutta en loukkaannutkaan. Sinä et tiedä tai tunne Jeesusta, totta kai se tuntuu sinusta kehitys- tai mielenhäiriöiseltä. Jollain tasolla siis ymmärrän sinua. Ajattelen myös, että et tunne kivoja uskovaisia etkä ymmärrä kehityshäiriön ilmiötä, ja jokainen puhuu vain oman kokemuksensa ja ymmärryksensä mukaan.
Et sinä rikollinen ole vaikka ilkeä meitä kohtaan olisitkin, minusta et ansaitsisi tuomiota.