Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nyt jonkin aikaa tehnyt keikkaa henkilökohtaisena avustajana, enkä vieläkään oikein ymmärrä työn tarkoitusta

Vierailija
26.03.2026 |

Tuntuu, että tarkoitus on olla lähinnä joku viihdyttäjä. Kukaan ei ole kertonut minulle mitä odottaa minun varsinaisesti tekevän. Jos yritän ehdottaa vaikka että siivoan, pyykkään, käyn kaupassa niin usein vastaus on että ei tarvitse. Sitten vaan ihmetellään että mitäs nyt. Yksi jopa sanoi suoraan että haluaa seuraa. Sitten katsoin vaan leffoja ja olin seurana kun asiakas ryyppää.

Muidenkin kohdalla tuntuu siltä että vaan odotetaan että minä olen jotenkin koko ajan vastuussa siitä että keksin jotain keskustelun aihetta, muuten vaan istutaan hiljaa.  Ja jos on jotain oikeaa tekemistä niin sen saa nopeasti tehtyä, mutta silti odotetaan että olen täydet tunnit siellä sitten, jostain tuntemattomasta syystä. Ja nämä asiat ja tekemisen puute toistuu eri asiakkaiden kanssa, joten mietin onko vika minussa, en osaa olla viihdyttäjä tai en vain ymmärrä mitä minulta odotetaan. Onneksi jopa kerran oli yksittäisellä keikalla selvät hommat mitä teen, ja sain lähteä kun oli valmista.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

muakin joskus palkattiin tosta vaa netin kautta. Ei tarvinnut edes tulla paikan päälle esittäytymään. Kun menin iltavuoroon yhdelle rouvalle niin siel oli vielä edellinen avustaja joka oli äärimmäisen huonossa kunnossa oleva nuori mies joka näytti siltä että oli vetänyt tavaraa.

Tää on järkyttävän villiä touhua!!

Vierailija
2/7 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läsnä oleminen on varmaan se, mitä moni yksinäinen toivoo. En tiedä, mutta luulisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa henkisesti melko raskaalta. Pitäisikö siihen asennetoitua, että riittää, kun vaan on paikalla? Voisiko pelata jotain korttia?

Vierailija
4/7 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirry lastensuojeluun, älä välitä niistä säännöistä ettei unta kaipaava umpiväsynyt äiti yarvitse konkreettista apua vaan kotikäynneillä yksin pistät äidin nukkumaan ja sillä välin lapsen tai lasten kanssa siivoat, teet ruokaa tms.

Kirjauksiin laitat jotain soopaa siten ettei lapsista huolestuta liikaa mutta käyntisi jatkuvat.

Vierailija
5/7 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läsnä oleminen on varmaan se, mitä moni yksinäinen toivoo. En tiedä, mutta luulisin.

Joo, mutta nää on yhteiskunnan kustantamia, eli avustettavalla pitää olla joku rajoite eli tarve avulla, jotta saa palkata avustajan, esim. näkövamma. Ei ne avustettavat niitä palkkoja omasta pussista maksa. Eli sitä varmaan aloittaja ihmettelee. Ei pelkkää seuralaista saa yhteiskunnan piikkiin.

Vierailija
6/7 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta nää on yhteiskunnan kustantamia, eli avustettavalla pitää olla joku rajoite eli tarve avulla, jotta saa palkata avustajan, esim. näkövamma. Ei ne avustettavat niitä palkkoja omasta pussista maksa. Eli sitä varmaan aloittaja ihmettelee. Ei pelkkää seuralaista saa yhteiskunnan piikkiin.

Joo nimenomaan ihmettelen kun johonkin tarpeeseen on sitä apua saanut. Mutta mihin? On henkisesti ihan tosi raskasta kun ei oikeasti tiedä miksi on töissä ja täytyy vain itse kannatella koko tilannetta yksin. Jos olisi jotain missä voisin konkreettisesti auttaa, niin siinä varmasti tulisi luonnollisesti myös keskustelua siinä samalla.

Viimeksi ajattelin kun otin avustettavan, että kyllä pari kertaa viikossa 3 tuntia kerralla menee, mutta mulla ei ollut siellä mitään tekemistä ja asiakaskin oli todella vanha eikä tiennyt kuka olen, mutta hänen tyttärensä halusi jostain syystä minut sinne ja keksivän tekemistä. Huomenna pitäisi taas mennä jonkun uuden luo ja ahdistaa jo valmiiksi.

Ap

Vierailija
7/7 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä katsotaan valokuvia, muistellaan- kyselet niitä hänen nuoruus-lapsuusaikoja jne. töitä mitä teki.  lempivärejä, aivot saa virikkeitä. voit hakea työnohjausta sosiaalitoimi- vanhussosiaalityö, ole kunnianhimoisempi. olet ammattitaidoton.

monesti- vessa -asiointiaapu, manikyyri-pedikyyri, jalkakylpy,  koko pesussa apuna, papiljotit tai muu kampaus.

pestään koneellisia tekstiilejä. huoleditaan ruoka-ajat,lääkkeet.

siivotaan jokin perssiivous, harvemmin isoja pesuja.pesulaan viemiset,ikkunat, ovet, -siis isot siivoukset kuuluvat toiselle.

tuki-turva jos riski saada kohtaus, ajanviete, silläkin merkitystä kuin läsnäolo.

no nythän saat laiskotella ja rahavirrat juoksee jasilti valitat.

moni on loukannut loppuelämäkseen mm välilevytyrällään kun joutuu nostamaan huonoilla nostotekniikoilla pyörätuolista esim. vessanpytylle ees taas.

työsopimuskin määrittää---- lue myös hänelle. kuunnelkaa radiota niissä hänellekin sopivia kanavia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan