Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten eroon naapurin yksinäisestä papparaisesta?

Vierailija
24.03.2026 |

Asun omakotitalossa ja parin talon päässä asuu yksinäinen eronnut vanhempi mies. Aina kun menen ulos haravoimaan tai jotain  puuhaamaan, äijä iskeytyy seuraan juttelemaan. En osaa olla ilkeä ja sanoa, että häivy häiritsemästä. Nyt kun kevät tulee taas, en tiedä miten estän ettei tule taas. Hänelle ei riitä lyhyt jutustelu, äijästä ei meinaa millään päästä eroon. Aina pitää valehdella jotain ruoka uunissa -juttuja ja häipyä sisälle. Mutta kun haluaisin tehdä ne pihahommat

Kommentit (269)

Vierailija
81/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhat papparaiset ja mummelit ovat tottuneet keskustelemaan face to face, toisin kuin nuoremmat. Opettele sinäkin sitä, jos on hyväntahtoinen pappa niin helppo sen kanssa puhelua harjoitella. 

Hölöpölö. Jos ap:lla on omakotitalo, niin tuskinpa mikään ihan teini on. 

Olen viisikymppinen ja todellakin tottunut juttelemaan kasvotusten (sen on muute se sana suomeksi 😉), ja kyllä mua silti ärsyttää, kun naapuri lyöttäytyy seuraan paasaamaan juttujaan, kun itse olen mennyt sinne puutarhatöihin nollaamaan päätäni työasioista. Kotirauha koskee myös pihoja! 

Vierailija
82/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat sille pillua ja sanot sitten, että lerppamulkun ei kannata tulla toiste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkevä aikuinen ihminen osaa keskustella vaikka hankalastakin asiasta. Eli jos ei toimi se, ettei ole aikaa jutella ja hyvän päivän toivotukset ei tehoa, niin sitten täytyy mennä vielä pidemmälle. Sanoo, että "Anteeksi, toivottavasti et pahoita mieltäsi, mut sopiiko jos jutellaan joskus toiste." Ja ystävällinen hymy perään.  Vaihtoehtoja on ihan hirveästi muitakin, kuin tekosyyt ja ne voi silti sanoa ihan ystävälliseen sävyyn. 

Nämä "Suksi kuuseen siitä tontiltani" neuvot ovat töykeitä ja eivät tuo kenellekään hyvää mieltä. Opetelkaa sosiaalisia taitoja, sillä niistä on hyötyä ihan kaikkialla. 

Maailman onnellisin kansa, yksin omassa onnellisessa kuplassaan. "Mene hel**ttiin siitä ja ei tartte auttaa,"

Vierailija
84/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä jokainen voi olla toivon majakka toiselle ihmiselle. Valon pilkahdus. Ei se vaadi paljon.

Kuunnella toista ihmistä. Olla läsnä.

Ei se estä pihatöiden tekemistä.

Vierailija
85/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meistä jokainen voi olla toivon majakka toiselle ihmiselle. Valon pilkahdus. Ei se vaadi paljon.

Minä kuuntelen toisia ihmisiä jo työssäni, vapaalla tarvitsen tilaa itselleni, että jaksan. Ja kyllä, se todellakin estää pihatöiden tekemisen, että samalla pitää keskittyä jonkun puhetulvaan! Pihatöitä tehdessäni olen luovassa tilassa: suunnittelen, mallailen, visioin lopputulosta päässäni, mittailen, pähkäilen, kokeilen, teen ratkaisuja. Ihastelen lopputulosta, tuijotan maisemaa, kuuntelen lintuja, tutkailen kasveja, ihmettelen ötököitä, havannoin ympäristöä kaikilla aisteillani. Tässä omassa tilassani mun ei todellakaan tarvitse olla kenenkään majakka. 

Vierailija
86/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot lyhyen keskustelun jälkeen: anteeksi, mutta minun pitää jatkaa hommia, että saan tämän valmiiksi ennen .... voit keksiä hyvän syyn.

Vierailija
87/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuista pääse. Sun pitää tehdä niitä pihahommia se pieni hetki päivässä kerrallaan ja mennä aina sisälle, kun tuo ukkeli tulee. Hoksaa ehkä joskus.

Vierailija
88/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistä kuulokkeet korville

Vierailija
89/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arsenikkiahan näihin on perinteisesti käytetty.

Aika ylimitoitettu ratkaisu kyllä minun mielestäni.

Vierailija
90/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuuntelen toisia ihmisiä jo työssäni, vapaalla tarvitsen tilaa itselleni, että jaksan. Ja kyllä, se todellakin estää pihatöiden tekemisen, että samalla pitää keskittyä jonkun puhetulvaan! Pihatöitä tehdessäni olen luovassa tilassa: suunnittelen, mallailen, visioin lopputulosta päässäni, mittailen, pähkäilen, kokeilen, teen ratkaisuja. Ihastelen lopputulosta, tuijotan maisemaa, kuuntelen lintuja, tutkailen kasveja, ihmettelen ötököitä, havannoin ympäristöä kaikilla aisteillani. Tässä omassa tilassani mun ei todellakaan tarvitse olla kenenkään majakka. 

Ei sinun tarvitse erityisemmin keskittyä hänen puheeseensa. Riittää kun olet siinä. Puuhaat omia hommiasi omia aikojasi. Ehkä puheletkin itseksesi. Ehkä vastailet joskus "juu" tai "aivan" hänen juttuihinsa.

Mutta olet siinä. Hän on halunnut tulla sinun luoksesi. Sinulla ei ole vastuuta tilanteen sujuvuudesta hänen näkökulmastaan. 

Olet vain ihminen ihmiselle. 

Vierailija
91/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun sotealueet ajavat alas vanhusten palvelut ja hallitus kurjistaa talouden, niin eiköhän näitä ikäihmisiä pyöri jatkossa enemmän naapurin ovella. Joku neropatti/päättäjä taisi jo ehdottaa tätä naapuriavun lisäämistä.

Vierailija
92/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, sen naapurin pitäisi kuunnella toisen rajoja eikä tunkea toisen pihalle omia tarpeitaan tyydyttämään. 

Vierailija
93/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Mitä se on keltään pois jos jutustelee yksinäisen kanssa? Pihatyöt hoituu siinä samalla. Jeskamanderas että nykyään on paljon itsekkeäitä ja ilkeitä ihmisiä!

Vierailija
94/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano suoraan sille naapurille että sun tarvii olla omien ajatustesi kanssa nyt. Ei siihen muu auta. 

Vierailija
95/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee korkea aita tai paksu tuija-aita,niin ei tule pihallesi juttusille kun ei edes näe sinua siellä. Tai ota puhelin korvalle/nappikuuloke ja esitä puhuvasi siihen. Eipä sillon jutella muille, kun sulla on 5 tunnin puhelu kaverin kanssa.

Täähän se ois.

Näin mäkin teen. x

Vierailija
96/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Mitä se on keltään pois jos jutustelee yksinäisen kanssa? Pihatyöt hoituu siinä samalla. Jeskamanderas että nykyään on paljon itsekkeäitä ja ilkeitä ihmisiä!

Se on pois siitä omasta rauhasta jota monet tarvii. Se on yhtä lailla tarve kuin sosiaalisuuden tarve.

Vierailija
97/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekästä ja ilkeää on mennä naapurilta vaatimaan huomiota ja viihdykettä. Ihmissuhteet on vapaaehtoisia ja tasaveroisia. Ei voi yksipuolisesti vaatia tai painostaa. Se on todellakin moraalitonta!

Vierailija
98/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelu ei ole vaatimista tai painostamista.

Vierailija
99/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun sotealueet ajavat alas vanhusten palvelut ja hallitus kurjistaa talouden, niin eiköhän näitä ikäihmisiä pyöri jatkossa enemmän naapurin ovella. Joku neropatti/päättäjä taisi jo ehdottaa tätä naapuriavun lisäämistä.

Toivottavasti yksinäiset löytää toisensa, joilla on samat tarpeet.

Vierailija
100/269 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit tehdä niitä pihahommia samalla kun kuuntelet. Välillä sanot "niin" tai "ymmm", "sepä se" tms. Saat pihahommat tehtyä ja samalla päivän hyvä työ, yksinäinen vanhus saa iloa elämäänsä.

Pihahommat ovat meditaatiota, jolloin niiden hyöty mielenvirkistäjänä katoaa. Energiasyöpöt vievät kaiken energian muilta. Suositeltavaa lähettää hänelle lasku terapoinnista.