Miten eroon naapurin yksinäisestä papparaisesta?
Asun omakotitalossa ja parin talon päässä asuu yksinäinen eronnut vanhempi mies. Aina kun menen ulos haravoimaan tai jotain puuhaamaan, äijä iskeytyy seuraan juttelemaan. En osaa olla ilkeä ja sanoa, että häivy häiritsemästä. Nyt kun kevät tulee taas, en tiedä miten estän ettei tule taas. Hänelle ei riitä lyhyt jutustelu, äijästä ei meinaa millään päästä eroon. Aina pitää valehdella jotain ruoka uunissa -juttuja ja häipyä sisälle. Mutta kun haluaisin tehdä ne pihahommat
Kommentit (269)
Etsi jostain joku herttainen, yksinäinen mummeli ja tee heille sokkotreffit
En valitettavasti kerkeä nyt enempää juttelemaan, pitää saada nämä pihahommia tehtyä ennen asiaa x
Vierailija kirjoitti:
Jonain päivänä tekin olette vanhuksia jotka kaipaa juttuseuraa
Kyllä ne juttuseuraa hakevat ikääntyneetkin hyvin huomaa sen millä tavoin toinen suhtautuu, mutta jos eivät piittää niin saattaa olla jonkinlaista kiusaamista. Sellaiseen ei pidä haksahtaa, siitä voi tulla mitä ilkein kierre johon itse reagoi ettei pääse helposti eroon.
Vierailija kirjoitti:
Onko sitä juttu seuraa vain naapurissa (ja sielläkin keväisin kesäisin)? Menkööt jonnekin vanhusten kerhoon.
Täydellinen ghostaus on ainoa ratkaisu päästä eroon. Lähde sisälle, kun huomaat sen lähestyvän ja vaihda kadun puolta kun tulee vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Kosi sitä, sen jälkeen hän ei enää ole yksinäinen.
Minulle tapahtui näin. Olin aivan yksin ja yksinäinen. Sitten eräänä päivänä tapasin naisen, joka sanoi että voidaan olla yhdessä, mutta hän haluaa naimisiin mahdollisimman pian. No en todellakaan vastustellut asiaa ja nyt en ole enää yksinäinen höpöttelijä.
Jos siinä sellainen ystävällinen papparainen haluaisi jutella, niin kysyisin, että pystyisikö hän auttamaan sinua jossain vaikka haravoimisasiassa. Yleensä ok-taloissa pihatöitä on niin paljon, että työssäkäyvät ihmiset ja varsinkin pienten lasten vanhemmat ovat todella kiitollisia, jos niihin saavat apua. Sitten kun pappa on muutaman kerran auttanut sinua, niin pyydä hänet kahville tai tarjoa lounas kiitokseksi. Jos pappa erehtyy luulemaan että tässä on nyt jotain flirttiä, niin palauta ystävällisesti maanpinnalle. Ja jos hän ei halua auttaa sinua, niin silloin hän ei tule ulkotöitäsi häiritsemään.
Itse olisin onnellinen tuollaisesta papasta. Tietenkin limaiset äijät on sitten opposite. Voi olla, että elämässäsi tulee hetki, milloin vähän jopa kaipaat tätä kyseistä henkilöä. Nykyisin sellainen ystävällinen ja mutkaton kanssakäyminen on niin harvinaista, että ei kannata antaa livahtaa sormien läpi. Mielestäni tässä voisi olla sellainen win/win-tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli samanlainen ongelma pitkään, pappa tuli aina puheisille, keksi tikusta asiaa eikä lähtenyt kulumallakaan. Kerran kuuntelin hänen juttujaan tarkemmin ja käytti sanaa "me" kun puhui kodistaan, kysyin kenen kanssa asutte niin vastaus oli vaimoni! Hyvät hyssykät, olin pitänyt seuraa naimissaolevalle ihmiselle jonka vaimo oli päässyt pälkähästä vuoden päivät. Enpä mene toista kertaa retkuun tuommoseen yksinäisyys nillitykseen.
Voi olla yksinäinen, vaikka on kaksin. t. Kokemusta on
Sata vuotta sitten oli täysin normaalia, että ihmiset jutustelivat ja viettivät iltoja kyläillen toistensa luona. Ilmoittamatta tultiin tupaan istumaan. Näitä aikoja olen kuullut vanhojen ihmisten kaiholla muistelevan.
Järkevä aikuinen ihminen osaa keskustella vaikka hankalastakin asiasta. Eli jos ei toimi se, ettei ole aikaa jutella ja hyvän päivän toivotukset ei tehoa, niin sitten täytyy mennä vielä pidemmälle. Sanoo, että "Anteeksi, toivottavasti et pahoita mieltäsi, mut sopiiko jos jutellaan joskus toiste." Ja ystävällinen hymy perään. Vaihtoehtoja on ihan hirveästi muitakin, kuin tekosyyt ja ne voi silti sanoa ihan ystävälliseen sävyyn.
Nämä "Suksi kuuseen siitä tontiltani" neuvot ovat töykeitä ja eivät tuo kenellekään hyvää mieltä. Opetelkaa sosiaalisia taitoja, sillä niistä on hyötyä ihan kaikkialla.
Joku muukin jo sanoi, että vedät vaan selvät rajat. Lyhyen juttelun jälkeen toteat napakasti, että nyt pitää lopettaa tämä puhuminen, että ehdit saada hommat tehtyä, ja sitten vaan selkeä "hei hei" tai "päivän jatkot", tai mitä nyt sanotkin, ja käännät selkäsi ja marssit pois. Ei siis tarvitse olla ilkeä, pelkästään napakka. Tämä joka kerta ja vaikka kesken puhetulvan, ja ennen kuin se tilanne menee niin pitkälle, ettet enää kehtaa sanoa. Tyyliin kuuntelet yhden asian, ja kun asia vaihtuu toiseen, niin siinä kohtaa sanot, että oli kiva jutella, mutta nyt mun täytyy jatkaa näitä hommia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette inhottavia ihmisiä.
Lopeta.
Inhoan sua.
Ei kiinnosta.
Kunnon ämyrit, örinähevi soimaan ja volumit kaakkoon. Testaat sillä ukkelin musamaun. Myös räppi saattas toimia.jou.
Vanhat papparaiset ja mummelit ovat tottuneet keskustelemaan face to face, toisin kuin nuoremmat. Opettele sinäkin sitä, jos on hyväntahtoinen pappa niin helppo sen kanssa puhelua harjoitella.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jo nyt yksin.
Ja olen nuori.
Monta vuotta jo.
Vuorovaikutuksen laatu kuin määrä.
Vierailija kirjoitti:
Täydellinen ghostaus on ainoa ratkaisu päästä eroon. Lähde sisälle, kun huomaat sen lähestyvän ja vaihda kadun puolta kun tulee vastaan.
Kuulostaa julmalta... :(
Nää toisten energian hyväksikäyttäjät tunnistaa liian kiltit joita voi käyttää hyväksi. Sellaiset, jotka ei pysty sanoon suoraan. Siksi ei auta kuin sanoa suoraan ettei halua jutella vaan haluaa olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Järkevä aikuinen ihminen osaa keskustella vaikka hankalastakin asiasta. Eli jos ei toimi se, ettei ole aikaa jutella ja hyvän päivän toivotukset ei tehoa, niin sitten täytyy mennä vielä pidemmälle. Sanoo, että "Anteeksi, toivottavasti et pahoita mieltäsi, mut sopiiko jos jutellaan joskus toiste." Ja ystävällinen hymy perään. Vaihtoehtoja on ihan hirveästi muitakin, kuin tekosyyt ja ne voi silti sanoa ihan ystävälliseen sävyyn.
Nämä "Suksi kuuseen siitä tontiltani" neuvot ovat töykeitä ja eivät tuo kenellekään hyvää mieltä. Opetelkaa sosiaalisia taitoja, sillä niistä on hyötyä ihan kaikkialla.
No jos nää tyypit on valmiita itse pahoittamaan toisen mielen tunkemalla sinne toisen tontille, niin ei tarvii hirveän kohtelias olla. Jämäkkyys ja suoruus toimii. Jos sanoo jutellaan joskus toiste niin se on huomenna taas pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Vastailet korkeintaan hajamielisesti jotain. Välillä vastailet niin että käy selväksi että et ole kuunnellut ollenkaan mitä hän on puhunut.
Tällainen ei toimi. Näiltä puuttuu taito lukea sosiaalisia piiloviestejä. Ovat ehkä niin paljon yksin, että se on hävinnyt. Eämää pyörii oman navan ympärillä. Ei ne tajua pikku vihjailuja.
Yleensä ihminen luottaa siihen, että toinen pikku vinkeistä ymmärtää milloin pitää häipyä ja lopettaa juttelu, ongelma on, että nämä eivät tajua.
Hommaa toinen puhelin ja siihen prepaid liittymä, soita sitten ittelles tasku puhelu ja valittele "äijälle" kiireitä...Kustannus noin 7 ekee (Sen verran saa ostaessa yleensä puhe aikaa kyljessä.) eli kustannus käytännössä nolla, ja toimii monessa muussakin tilanteessa ku tarvis on!