Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten eroon naapurin yksinäisestä papparaisesta?

Vierailija
24.03.2026 |

Asun omakotitalossa ja parin talon päässä asuu yksinäinen eronnut vanhempi mies. Aina kun menen ulos haravoimaan tai jotain  puuhaamaan, äijä iskeytyy seuraan juttelemaan. En osaa olla ilkeä ja sanoa, että häivy häiritsemästä. Nyt kun kevät tulee taas, en tiedä miten estän ettei tule taas. Hänelle ei riitä lyhyt jutustelu, äijästä ei meinaa millään päästä eroon. Aina pitää valehdella jotain ruoka uunissa -juttuja ja häipyä sisälle. Mutta kun haluaisin tehdä ne pihahommat

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei niitä pihahommia voi tehdä samalla kun kuuntelee toisen juttuja.

Koska en halua. Enkä halua, että kulkee perässäni yhtään askelta peremmälle pihalle

Ap

Muuta jonnekin evakkoon sitten missä lähimpään naapuriin on 50km.

No enkä muuta! Muuta keskenäs!

KYLLÄ MINULLA ON OIKEUS ASUA KAUPUNGISSA 

Vierailija
42/56 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä juttuja ei voi olla kuuntelematta?

Tätä kysymystä ei ekstrovertti pysty milloinkaan tajuamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta vastaavasta. Paitsi, että minulla se meni astetta pahemmaksi. Kun hyvää hyvyyttäni juttelin vastentahtoisesti papparainen kanssa niin  hän otti sen niin, että meillä on sutinaa. Voi kiesus, ei ollut tullut pieneen mieleenkään. Sitten hänellä ja miehelläni meni sukset ristiin, kun hän alkoi tunkemaan kaljakassin kanssa meille, vaikka lapsia oli paikalla. Tämän jälkeen hän ei tullut pihaamme, mutta alkoi lähettelemään minulle kortteja. Lisäksi olisi halunnut kyyditä minua aina kun meni autollaan ohi, kieltäydyin kun halusin kävellä. Tämä show loppui vasta kun löysi itselleen naisystävän. Papparaisten kanssa kannatta pitää hyvin neutraalit välit etteivät saa mitään luuloja 

Kaikenlainen "hyvää hyvyyttä" miehelle tarkoittaa heille aina sutinaa. Olen kantapään kautta oppinut. 

Tämän papparaiscasen jälkeen minäkin opin tuon! 

Vierailija
44/56 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupeat paasaaman sille kaikenlaista vegaani-liberaalia. Ei varmasti vanhene kauan siinä jatkossa.

Vierailija
45/56 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kulkee vastaavanlainen mummeli. Siis keväisin huomaan et menee ihan pihoille. Mulla rivitalokämppä niin ei tähän tuu. Tavallaan säälittää. Fyysisesti hyväkuntoinen et en tiiä onko muutakin taustalla sit.

Ei taustalla tarvitse olla mitään muuta, kun että on vain yksinäinen ja kaipaa juttuseuraa. Yksinäisiä vanhuksia on paljon, heiiltä, jotka eivät käy enää juurikaan kodin ulkopuolella, puoliso haudattu ja ystävätkin harvenneet ympäriltä. Yrittäkää vähän edes ymmärtää, vanhenette joskus itsekin.

Vierailija
46/56 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette inhottavia ihmisiä.

Perustelu?

Vierailija
47/56 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska en halua. Enkä halua, että kulkee perässäni yhtään askelta peremmälle pihalle

Ap

Muuta jonnekin evakkoon sitten missä lähimpään naapuriin on 50km.

No enkä muuta! Muuta keskenäs!

KYLLÄ MINULLA ON OIKEUS ASUA KAUPUNGISSA 

Noh, nauti sit kaveristasi.

Vierailija
48/56 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kulkee vastaavanlainen mummeli. Siis keväisin huomaan et menee ihan pihoille. Mulla rivitalokämppä niin ei tähän tuu. Tavallaan säälittää. Fyysisesti hyväkuntoinen et en tiiä onko muutakin taustalla sit.

Ei taustalla tarvitse olla mitään muuta, kun että on vain yksinäinen ja kaipaa juttuseuraa. Yksinäisiä vanhuksia on paljon, heiiltä, jotka eivät käy enää juurikaan kodin ulkopuolella, puoliso haudattu ja ystävätkin harvenneet ympäriltä. Yrittäkää vähän edes ymmärtää, vanhenette joskus itsekin.

Sitä vartenhan tämäkin kirjepalsta on!

Tulen trolo-lollaamaan täällä vuonna 2080 like neva beföör.

Vierailija
49/56 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te ihmiset osaa sen vertaa kommunikoida, että vedätte rajanne! Pappa varmaan jutustelee niin kauan kuin juttua riittää. Mut sitten voi sanoa, että Noniin, kiva ois rupatella pidempäänkin mut nyt pitää alkaa tehdä nää puutarha hommat, tai jäävät pian tekemättä. Mukavaa päivää sinulle! 

Vierailija
50/56 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä samaa ongelmaa naapurin mummelin kanssa. Kerrostalo, ja aina tämä ilmaantuu pihalle, kun menen lasten kanssa taloyhtiön leikkipaikalle. Sitten tulee juttusille voivottelemaan kuinka hirveää, kun isännöitsijä ei tee sitä eikä tätä ja valittaa aivan kaikesta. Vastailen lyhyesti, mutta ei se silti ymmärrä poistua. Lähdemme lasten kanssa sit muualle hyvin nopeasti, kun alkaa itseäkin ärsyttää jatkuva valitus ja negatiivisuus. Esittää myös lapsirakasta, mutta toiselta naapurilta kuulin, että on haukkunut meidän(kin) lapsia, vaikka ovat ihan tavallisia lapsia, joilla on ihan tavanomaiset leikit, ei mitään riehumista koskaan. 

Vierailija
51/56 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minkä ikäinen on "vanhempi" mies?

Itsellä on kokemusta reilusti yli seitsenkymppisistä. Heille ei kannata olla yhtään ystävällinen. Luulevat, että hyvät ja huomioivat käytöstavat ovat kutsu suhteeseen.

Vierailija
52/56 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aidosti asia ärsyttää, niin mikset tee asiaa suoraan selväksi?

Tontti on sinun yksityisaluetta, ja sinne pappa ei omin lupineen tule, piste.

Olen perusystävållinen ja kohtelias lähtökohtaisesti kaikille, mutta tuossa sanoisin että olkaa hyvä ja poistumaa tontiltani. En kaipaa tänne ketään häiritsemään. Hyvää päivän jatkoa.

Vierailija
53/56 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kävisi mieleenikään että kiusaisin tuntemattomia ihmisiä ja tuputtaisin seuraani

Vierailija
54/56 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonain päivänä tekin olette vanhuksia jotka kaipaa juttuseuraa

Vierailija
55/56 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahimmillaan tilanne voi eskaloitua kuten Kristiinankaupungissa Siipyyssä kävi kun kahdeksankymppinen kyläyhteisön hylkimä mies mies luuli ystävällisestä jutustelusta enemmän, lopulta pettyneenä a m p u i nelikymppisen paikkakunnalle muuttaneen naisen ja sen jälkeen itsensä. Vuonna 2012.

Jos haluaa olla rauhassa, ei kannata muuttaa mihinkään omakotitaloalueelle missä talot ovat lähekkäin.

Vierailija
56/56 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa. Meidän naapurin Pappa soittaa 3 kertaa päivässä ovikelloa. Itse olen introvertti, enkä haluaisi ketään kotiini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan