Miten eroon naapurin yksinäisestä papparaisesta?
Asun omakotitalossa ja parin talon päässä asuu yksinäinen eronnut vanhempi mies. Aina kun menen ulos haravoimaan tai jotain puuhaamaan, äijä iskeytyy seuraan juttelemaan. En osaa olla ilkeä ja sanoa, että häivy häiritsemästä. Nyt kun kevät tulee taas, en tiedä miten estän ettei tule taas. Hänelle ei riitä lyhyt jutustelu, äijästä ei meinaa millään päästä eroon. Aina pitää valehdella jotain ruoka uunissa -juttuja ja häipyä sisälle. Mutta kun haluaisin tehdä ne pihahommat
Kommentit (269)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä on hirveitä ihmisiä täällä ei minkäänlaista empatiaa vanhuksia kohtaan ei tälläistä ennen ollut. mistä näitä tulee ,säälimättömiä kylmiä ihmisiä, jotka eivät piittaa kuin itsestään. häpeisivät mutteivat osaa sitäkään. Minä minä minä..mitä muista ihmisistä. kummia tyyppejä.
Minusta nämä rajattomat väkisin toisten pihoille tunkeutujat eivät piittaa kuin itsestään, ovat juuri niitä minäminäminä-ihmisiä. Olen vanha, mutta en kyllä missään nimessä haluaisi, että joku pitäisi seuraa säälistä. Enkä todellakaan jaksa keskustella, jos ei ole mitään yhteistä säveltä!
Piha on kotiin kuuluva alue, yksityisaluetta eikä ole hyvää käytöstä mennä kutsumatta häiritsemään. Ei se ollut hyvää käytöstä ennenkään. Olen maalta kotoisin ja muistan ajan kun kaikilla ei ollut puhelimia. Kutsumatta ei menty kylään ollenkaan ja kutsuttuna tiedettiin sopivat ajankohdat, jos ei voinut sopia etäisyyden tai puhelimen puutteen takia. Toisten töiden tai vapaa-ajan vieton keskelle ei kyllä tungettu seurustelemaan. Jos oli asiaa naapuriin, niin piipahdettiin pikaisesti.
Ei mekään maalla sukulaisvierailuilla käyty rajanaapurin pihalla kuin kutsuttuna jossain sukujuhlissa. Minä ajattelin että kun talot oli lähekkäin, niin luotiin etäisyyttä noin.
Vierailija kirjoitti:
Itsekunkin kannattaa miettiä omaakin vanhuuttaan ja sitä miten haluaa, että tulee kohdelluksi eri tilanteissa. Kun kukaan ei voi mennä takaamaan omaa käytöstään etten minä ainakaan tule olemaan kenellekään vaivaksi. Oikeasti.
Siinäpä hyvä neuvo👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap = sika joka ei välitä ihmisistä. Noh, eipä yllätä, kun on suomiakka taas kyseessä.
Toivottavasti kaikki kaverit jättää sut ja joudut olemaan yksin kotona lopun elämääsi.
🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐽
Menköön miehet miehille puhumaan, ja mummotkin. Miksei silloin riitä sitä juttua tunniksi, pariksi? Haiskahtaa, kun naisiin takertuvat.
Tämä.
Olen vasta muuttanut, nainen pihallamme on yksi takiaispappa. En ole nähnyt miesten kanssa juttelemassa.
Ylipäätään on outoa että juttelukaveriksi kelpaa nainen muttei toinen mies, naiselle taas kelpaa molemmat sukupuolet juttelukaveriksi, haiskahtaa kyllä se jos papalle kelpaa vain naiset juttelukaveriksi vaikka oliskin harmiton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekunkin kannattaa miettiä omaakin vanhuuttaan ja sitä miten haluaa, että tulee kohdelluksi eri tilanteissa. Kun kukaan ei voi mennä takaamaan omaa käytöstään etten minä ainakaan tule olemaan kenellekään vaivaksi. Oikeasti.
Siinäpä hyvä neuvo👍
Minä olen miettinyt ja juuri siitä syystä kannatan selkeiden rajojen asettamista. Kun omat hoksottimet eivät enää pelaa ja arviointikyky sakkaa, haluatteko oikeasti olla niitä vanhuksia, jotka hortoilevat toisten pihoissa naapuriston painajaisina?! Minä en halua olla. Joten haluan, että minua estetään, ellen itse ymmärrä toimia paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttelu ei ole vaatimista tai painostamista.
Se on huomion vaatimista ja toisen tilaan tunkeutumista. Vielä toisen pihalla. Ketkä sitä puolustelee ja ap:tä vaatii kuuntelemaan, painostaa.
Ei ole. Se on juttelua.
Minä en ole vaatinut ap:tä kuuntelemaan.
Olen kirjoittanut, että se ei vaadi paljon kohdata hänet inhimillisesti.
Jatkaa omia touhuja. Hymyillä.
Ei sanoa että "voisitko mennä pois?"
itse asiassa aloituksessa ei sanota että on tullut pihalle. Sitä voi jutella piha-alueen ulkopuoleltakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttelu ei ole vaatimista tai painostamista.
Se on huomion vaatimista ja toisen tilaan tunkeutumista. Vielä toisen pihalla. Ketkä sitä puolustelee ja ap:tä vaatii kuuntelemaan, painostaa.
Missä kohtaa luki että on ollut pihalla? lue aloitus uudelleen!
Laita kuulokkeet päähän ja kerro kuuntelevasi äänikirjaa. pahoittele.
Vierailija kirjoitti:
Se on puppa 👴🏻 tahtoo vain hyvää
Sinä olet ääliö ja haluat vain häiritä tyhmillä jutuillasi.
Suomessa on paljon yksinäisiä vanhuksia.
Ollaan heille ystävällisiä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on paljon yksinäisiä vanhuksia.
Ollaan heille ystävällisiä.
Kaikille pitäisi olla ystävällisiä ei vain vanhuksille, kuitenkaan ei tarvitse sietää rajatonta ja estotonta vanhusta joka kyttää omasta asunnostaan ja "valitsee uhrinsa". Ja kyllä voi jutella ja keskustella mutta siihenkään ei tarvitse käyttää koko päivää aikaa jos ei itse halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä hyvä neuvo👍
Minä olen miettinyt ja juuri siitä syystä kannatan selkeiden rajojen asettamista. Kun omat hoksottimet eivät enää pelaa ja arviointikyky sakkaa, haluatteko oikeasti olla niitä vanhuksia, jotka hortoilevat toisten pihoissa naapuriston painajaisina?! Minä en halua olla. Joten haluan, että minua estetään, ellen itse ymmärrä toimia paremmin.
Sama täällä, sit jos musta tulee höperö etten tajua omia rajojani tai toisen rajoja niin toivoisin että tehtäisiin huoli ilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Järkevä aikuinen ihminen osaa keskustella vaikka hankalastakin asiasta. Eli jos ei toimi se, ettei ole aikaa jutella ja hyvän päivän toivotukset ei tehoa, niin sitten täytyy mennä vielä pidemmälle. Sanoo, että "Anteeksi, toivottavasti et pahoita mieltäsi, mut sopiiko jos jutellaan joskus toiste." Ja ystävällinen hymy perään. Vaihtoehtoja on ihan hirveästi muitakin, kuin tekosyyt ja ne voi silti sanoa ihan ystävälliseen sävyyn.
Nämä "Suksi kuuseen siitä tontiltani" neuvot ovat töykeitä ja eivät tuo kenellekään hyvää mieltä. Opetelkaa sosiaalisia taitoja, sillä niistä on hyötyä ihan kaikkialla.
Jos sulla on aikaa mielistellä ihmisiä se on sinun asiasi. Suksi kuuseen on toimivin ratkaisu ja saat olla rauhassa, ilman tekosyitä ja jonninjoutavaa rupattelua.
Vierailija kirjoitti:
Vanhat papparaiset ja mummelit ovat tottuneet keskustelemaan face to face, toisin kuin nuoremmat. Opettele sinäkin sitä, jos on hyväntahtoinen pappa niin helppo sen kanssa puhelua harjoitella.
Onneksi noita paikkoja on missä vanhukset voivat keskenään pälätellä esim. Kaupan kanssa, aapeesee yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonain päivänä tekin olette vanhuksia jotka kaipaa juttuseuraa
Onko sitä juttu seuraa vain naapurissa (ja sielläkin keväisin kesäisin)? Menkööt jonnekin vanhusten kerhoon.
Hienoa asennetta tällä torjutaan yksinäisyyttä ja lisätään yhteenkuuluvuuden tunnetta. Yksinäinen tulee hakemaan kontaktia kuten jankutetaan ole vastavuoroinen ja sitten hänelle sanotaan etsi muualta, ala vetämään! Ei ihme että ne itsemurha luvut on niin korkeita kun edes naapurin papparainen ei ole ansainnut yhteisöllisyyttä.
Miksi sen yksinäisen pitää tulla hakemaan yhteisöllisyyttä okt pihasta yksin puuhailevalta naiselta? Miksei mene muiden vanhusten kanssa rupattelemaan? Toki ei noi edes minun kanssa jää juttelemaan, mut ai että kun emäntä on pihalla, on heti kimpussa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä asui kerrostalossa joskus viinaanmenevä, mutta ihan lupsakka keski-ikäinen mies rappua ylempänä, jolla oli nuori tytär. Hän tuli aina ajoittain iltakymmeneltä pimputtamaan meidän ovikelloa ja horisemaan omia asioitaan, usein pikku hiprakassa. Ei koskaan sanottu hänelle, että mene nyt jonnekin siitä, vaan kuunneltiin vaan ja sitten se oli siinä, kunnes tuli taas seuraava kerta. Vähän myöhemmin, kun olin jo muuttanut pois ko. talosta, näin hänen kuolinilmoituksensa. Tämä tapahtui kolmekymmentä vuotta sitten, kun vielä oltiin myötämielisempiä naapuruston yksinäisille outolinnuille.
Itse olisin soittqnut poliisin hakemaan hampin helvettiin. Kotirauhanrikkomista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä asui kerrostalossa joskus viinaanmenevä, mutta ihan lupsakka keski-ikäinen mies rappua ylempänä, jolla oli nuori tytär. Hän tuli aina ajoittain iltakymmeneltä pimputtamaan meidän ovikelloa ja horisemaan omia asioitaan, usein pikku hiprakassa. Ei koskaan sanottu hänelle, että mene nyt jonnekin siitä, vaan kuunneltiin vaan ja sitten se oli siinä, kunnes tuli taas seuraava kerta. Vähän myöhemmin, kun olin jo muuttanut pois ko. talosta, näin hänen kuolinilmoituksensa. Tämä tapahtui kolmekymmentä vuotta sitten, kun vielä oltiin myötämielisempiä naapuruston yksinäisille outolinnuille.
Viinanhuuruinen pultsari on ihan eri asia kuin herttainen papparainen joka hakee naapureista seuraa. Ennen vanhaan oli tapana että naapurit kävivät kylässä ja kysyivät kuulumisia muttei enää nykyään kun kaikilla on oma kupla mihin ei huolita ulkopuolisia.
Onko tämä mielestäsi väärin? Ihmisillä on vapaus valita seuransa.
ja mitenkä eroon pennusta jota ei ole kysytty aikomaan päivittäin päätä?
tai lemmenkipeää kakaramuijaa rakkausaddiktionsa kanssa?
pannaanko siihen toiseen holeen taas?
Noo, oisko se ny niin paha ollu jos oisit vähän antanut paapalle?