Maahanmuuttovastainen, mutta vasemmistolainen - ketä äänestää?
Onko meitä muita? En tarkoita maahanmuuttovastaisuudella, ettei tänne kukaan saisi tulla, mutta vastustan tätä nykyistä kehityssuuntaa. Suomi ei todellakaan tarvitse lähes 50k uutta muuttajaa "työvoimapulan" takia, kun suomalaisetkaan eivät pääse töihin.
En myöskään kannata SETAa, vaikka tasa-arvo ja ihmisoikeudet ovat tärkeitä. SETA ei mielestäni aja näitä asioita enää.
Puoluekenttä tuntuu kummalliselta nykyään.
Kommentit (148)
Voisi käyttää sanaa maahanmuuttokriittinen. Nykyisen mallin puutteita, ongelmia ja vaikutuksia pitää pystyä nostamaan esille ilman että pelataan rasistikorttia. Tämä asia vaan on joillekin ns. pyhä lehmä. Mitä ei ymmärretä on se, että maahanmuuton puolesta liputtavan henkilön pitäisi itsekin aktiivisesti pyrkiä löytämään, näkemään ja käsittelemään näitä niin että mallista voidaan tehdä kaikkien mielestä järkevämpi ja kestävämpi.
Näin on monessa muussakin asiassa ja kyllä, joskus se tarkoittaa, että asioita tehdään eri tavalla kuin itse haluaisi.
Itse äänestän sdp tai vasemmistoliitto. Ajattelen, että kun työehdoista pidetään kiinni niin sitä vähemmän mahdollisuuksia halpatyömarkkinoille. Ja ainakin sdp vastustaa saatavuusharkinnan poistamista.
Itärajan hoiti marinin hallitus kuntoon. Ja siis rikollisia on karkoitettu yhtä lailla edellisen hallituksen aikana, nyt vaan ps on nostanut asian esille muka omana saavutuksenaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen osittain samaa mieltä. Toivon, että itäraja avataan, mutta siitä ei saa yksikään tulla Suomeen ilman passia ja viisumia.
Kaikki paperittomat on välittömästi laitettava palaamaan takaisin sinne mistä tulivat. Jos Venäjä ei ota takaisin, jääkööt kökkimään tarkastusasemien väliin. Mitäs läksivät.
Miksi toivot, että itäraja avataan? Oletko Pietarista?
Minä en ainakaan toivo, että itärajaa avataan ennen kuin Venäjällä on joku hallitsija kuin Putin.
Monessa maassa on käytössä pisteytysmalli, minkä mukaan tulijat seulotaan. Eli onko heillä sellaista osaamista ja koulutusta, jota todella tarvitaan Suomen työmarkkinoilla. Tuo että otetaan joku 40-50t. tulijakönttä vuosittain on ihan ihmeellistä haihattelua, kun meillä on muutenkin paljon työttömiä reservissä.
Vierailija kirjoitti:
Itse äänestän sdp tai vasemmistoliitto. Ajattelen, että kun työehdoista pidetään kiinni niin sitä vähemmän mahdollisuuksia halpatyömarkkinoille. Ja ainakin sdp vastustaa saatavuusharkinnan poistamista.
Itärajan hoiti marinin hallitus kuntoon. Ja siis rikollisia on karkoitettu yhtä lailla edellisen hallituksen aikana, nyt vaan ps on nostanut asian esille muka omana saavutuksenaan.
Miksi kannatat SDP:tä, kun Lindtman haluaa nostaa työperäisen m muuton 40 000 / vuosi?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5ea7a7b2-a95a-4fc2-ac0c-860c8568f…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri olin lukevanina, että SAK vastustaa EK:n näkemystä 45 000 uudesta ulkomaalaistaustaisesta työntekijästä. Eikö SDP ole yleensä ollut SAK:n kanssa samoilla linjoilla? Tarkemmin ajateltuna, muistelisin että ei ole kauaakaan kun SDP vastusti ns. tarveharkinnan poistoa.
Antti Lindtman haluaa 40 000 m muuttajaa Suomeen vuosittain, joten hän on eri linjoilla SAK:n kanssa tässä.
Tuon mukaan hän haluaa, että ulkomaalaistaustaiset menevät töihin (onko sitten risuja keräämään Riikka Purran malliin vai jotain muuta, en tiedä). Siinä ei ole mitään mainintaa, että tarvittaisiin lisää väkeä, niin kuin EK haluaa asian nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen osittain samaa mieltä. Toivon, että itäraja avataan, mutta siitä ei saa yksikään tulla Suomeen ilman passia ja viisumia.
Kaikki paperittomat on välittömästi laitettava palaamaan takaisin sinne mistä tulivat. Jos Venäjä ei ota takaisin, jääkööt kökkimään tarkastusasemien väliin. Mitäs läksivät.
Minä en ainakaan toivo, että itärajaa avataan ennen kuin Venäjällä on joku hallitsija kuin Putin.
Eri mutta en halua käydä henkilökohtaista sotaa venäläisiä vastaan.
Itse äänestän samoista syistä kuin ap perussuomalaisia ja pesen käteni kloriitilla äänestyskopista kotiin päästyäni. Perinteiset vasemmistopuolueet ovat nyt parissa hyvin tärkeässä asiassa niin väärässä että niitä en voi äänestää.
Vaalien jälkeen seuraan persujen mokailua ja häpeän. Äänestin viime vaaleissa Purraa...
Täällä on monesti kysytty samaa kysymystä kuin ap. Mutta vastauksia on ollut niukalti.
Itseäni ihmetyttää, että miksi nämä nykyiset puolueet eivät tartu näihin äänestäjiin, jotka olisivat jaossa. Kenellekään ei tunnu kelpaavaan muut äänestäjät, vain kahdenlaisista kilpaillaan eli oikeistolaisista ja vasemmistoliberaalaista. Mutta kun ihmiset eivät oikeasti ole noin mustavalkoisia. Ja Suomessa on kuitenkin 9 ihan varteenotettavaa puoluetta, niin miksi on käytännössä vain kahta eri linjaa eikä 9 selvästi erilaista linjaa.
Pahan pistit.
Rääkyfriikit ovat vallanneet vasemmistopuolueet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri olin lukevanina, että SAK vastustaa EK:n näkemystä 45 000 uudesta ulkomaalaistaustaisesta työntekijästä. Eikö SDP ole yleensä ollut SAK:n kanssa samoilla linjoilla? Tarkemmin ajateltuna, muistelisin että ei ole kauaakaan kun SDP vastusti ns. tarveharkinnan poistoa.
Antti Lindtman haluaa 40 000 m muuttajaa Suomeen vuosittain, joten hän on eri linjoilla SAK:n kanssa tässä.
Tuon mukaan hän haluaa, että ulkomaalaistaustaiset menevät töihin (onko sitten risuja keräämään Riikka Purran malliin vai jotain muuta, en tiedä). Siinä ei ole mitään mainintaa, että tarvittaisiin lisää väkeä, niin kuin EK haluaa asian nähdä.
No niin, olisiko asia ratkaistu. SDP:tä äänestämään sitten vaan. Saatavuusharkinta pysyy ja Suomeen tulee Tanskan malli, jossa yli vuoden ulkomailla oleskelleet menevät keräämään risuja tai askartelemaan, oman valintansa mukaan. Kaikki voittavat.
Hieman sama ongelma, mutta kyllä mä silti vasemmistoa äänestän, sillä en halua pissiä omiin muroihinkaan. Haluan, että Suomessa asuvilla on yhtäläiset oikeudet ja että perustuslakia kunnioitetaan siinä asiassa, mutta täytyykö ne kaikki tulijat ottaa, kun eivät kotoudu ja omillekaan ei ole töitä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on monesti kysytty samaa kysymystä kuin ap. Mutta vastauksia on ollut niukalti.
Itseäni ihmetyttää, että miksi nämä nykyiset puolueet eivät tartu näihin äänestäjiin, jotka olisivat jaossa. Kenellekään ei tunnu kelpaavaan muut äänestäjät, vain kahdenlaisista kilpaillaan eli oikeistolaisista ja vasemmistoliberaalaista. Mutta kun ihmiset eivät oikeasti ole noin mustavalkoisia. Ja Suomessa on kuitenkin 9 ihan varteenotettavaa puoluetta, niin miksi on käytännössä vain kahta eri linjaa eikä 9 selvästi erilaista linjaa.
Yrittävät samanlaiseen kaksipuoluejärjestelmään kuin USA?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri mutta en halua käydä henkilökohtaista sotaa venäläisiä vastaan.
Ei kai rajan sulkeminen ole mitään henkilökohtaista sotaa venäläisiä vastaan? Venäläiset itse rupesivat työntämään Lähi-idän epeleitä rajan, siksi se suljettiin.
Ja venäläiset ostelevat tontteja kriittisiltä alueilta ja kannattavat Putinia. He ovat Suomessa turvallisuusriski.
Entäs ne kymmenet tuhannet ukrainalaiset, suurin osa haluaa jäädä tänne työhön ja vähintään tuplaantuvat sitten kun perheet yhdistetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itärajan hoiti marinin hallitus kuntoon. Ja siis rikollisia on karkoitettu yhtä lailla edellisen hallituksen aikana, nyt vaan ps on nostanut asian esille muka omana saavutuksenaan.Miksi kannatat SDP:tä, kun Lindtman haluaa nostaa työperäisen m muuton 40 000 / vuosi?
No täytyy toivoa, että nyt ai:n kehityksen myötä miettii asiaa uudestaan, tuo on kuitenkin jo muutaman vuoden vanha juttu.
Ja siis toivon, ettei tänne vaan tuoda ns. reserviä vaan nämä ihmiset ovat hakeneet johonki työhön ja tulleet valituksi siihen.
Sä nyt vaan et ole enää vasemmistolainen.
Vierailija kirjoitti:
Entäs ne kymmenet tuhannet ukrainalaiset, suurin osa haluaa jäädä tänne työhön ja vähintään tuplaantuvat sitten kun perheet yhdistetään.
Tervetuloa, he sopeutuvat tänne yhdessä sukupolvessa toisin kuin Lähi-idän ja Afrikan miehet.