Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähes 9000 aborttia vuosittain Suomessa

Vierailija
23.03.2026 |

Suomessa abortoidaan hurja määrä, keskimäärin noin 24 vauvaa päivässä.

https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/eduskuntatalon-portaille-sytyte…

Kommentit (993)

Vierailija
581/993 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tekee itse tämän päätöksen oman elämäntilanteensa mukaan. Aikuinen ihminen tekee itse omat päätöksensä ellei ole virallisesti holhouksen alainen. Miten voikin jonkun henkilökohtaiset terveysasiat kismittää näin, valinta on yksilön oma.

Jos se koskiskin vain sun henkilökohtaista terveyttä. Valitettavasti siinä päättyy toinen elämä. Sellaisen, jolla ei ole mahdollisuutta puolustautua.

Sivistyneessä yhteiskunnassa heikoimpia pyritään puolustamaan.

Ok, kerro sitten vielä, miten sitä heikointa voidaan puolustaa? Kahlitaanko raskaana olevat sänkyyn, etteivät vahingoita sikiötä? Eikös tuosta ole sellainen kirja- ja tv-sarja? 

Vierailija
582/993 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko linkin tuohon tutkimukseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/993 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaen huomioon että nykyään tehdään abortteja kaikkiaan suunnilleen saman verran kuin ennen 70-luvun lakia tehtiin laillisia abortteja, määrät ovat oikeasti aika vähäisiä. Tietysti olisi hyvä jos tehtäisiin vielä vähemmän, mutta se pitää tapahtua ei-toivottujen raskauksien vähentämisen kautta eikä aborttikriteerejä kiristämällä ja abortin saamista vaikeuttamalla.

Vierailija
584/993 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden abortin vielä ymmärrän, mutta jos sama nainen käy useamman kerran tekemässä sellaisen niin samalla pitäisi katkaista piuhat pois. Eli toisesta abortista automaattisesti sterilisaatio, mistä ei voi kieltäytyä.

Entä jos kummallakin kerralla sama mies on tehnyt naisen raskaaksi? Tehdäänkö miehelle vasektomia?

Nainen on vastuussa kehostaan.

Vierailija
585/993 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tekee itse tämän päätöksen oman elämäntilanteensa mukaan. Aikuinen ihminen tekee itse omat päätöksensä ellei ole virallisesti holhouksen alainen. Miten voikin jonkun henkilökohtaiset terveysasiat kismittää näin, valinta on yksilön oma.

Jos se koskiskin vain sun henkilökohtaista terveyttä. Valitettavasti siinä päättyy toinen elämä. Sellaisen, jolla ei ole mahdollisuutta puolustautua.

Ok, kerro sitten vielä, miten sitä heikointa voidaan puolustaa? Kahlitaanko raskaana olevat sänkyyn, etteivät vahingoita sikiötä? Eikös tuosta ole sellainen kirja- ja tv-sarja? 

Esim. Juuri tällaisilla kynttilätapahtumilla, kirjoituksilla eri medioihin, ylipäätään keskustelua herättämällä. Tämän keskustelun perusteella monella ihmisellä on melko vääristynyt kuva aborteista ja niiden syistä.

Vierailija
586/993 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan koskee naisen terveyttä. Nainen menee sinne potilaana ja saa tarvitsemansa lääkkeet, koska tekee itse täysivaltaisena aikuisena päätökset omasta kehostaan ja tarvitsemastaan hoidosta.

Vierailija
587/993 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kuvia?

Vierailija
588/993 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

9000 tapettua lasta.

Vierailija
589/993 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan koskee naisen terveyttä. Nainen menee sinne potilaana ja saa tarvitsemansa lääkkeet, koska tekee itse täysivaltaisena aikuisena päätökset omasta kehostaan ja tarvitsemastaan hoidosta.

Tai nainen pirauttaa tk:een ja muistelee että edellisistä menkoista ei ole kovin pitkään. Saa lääkkeet ja synnyttää pönttöön. 
Kyllä vauvat tarviivat puolustajan.

Vierailija
590/993 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin tullut ehkäisyn petettyä raskaaksi ensimmäisen poikaystäväni kanssa, en olisi tehnyt aborttia. En olisi edes kysynyt poikaystävältä mitä mieltä hän on asiasta. Sen tiesin, että parikymppinen mies ei lapsia olisi halunnut. Suhde olisi loppunut, mutta olisin pakottanut miehen hyväksi isäksi. Elatusmaksut ja tapaamiset olisi sujuneet kuten olisin halunnut.

Vierailija
591/993 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä miehiä harmittaa, kun naiset päättävät omasta kehostaan. :)

Omastaan - ja syntymättömän lapsen. 

Vierailija
592/993 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Juuri tällaisilla kynttilätapahtumilla, kirjoituksilla eri medioihin, ylipäätään keskustelua herättämällä. Tämän keskustelun perusteella monella ihmisellä on melko vääristynyt kuva aborteista ja niiden syistä.

Rahallinen kannustus ja joku, jonka luokse raskaana oleva voisi muuttaa saamaan tukea toimisi kaikkein parhaiten. Jos yöllä iskee ahdistus, on lähellä joku, jonka kanssa voi keskustella samoin tein.

Vierailija
593/993 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahallinen kannustus ja joku, jonka luokse raskaana oleva voisi muuttaa saamaan tukea toimisi kaikkein parhaiten. Jos yöllä iskee ahdistus, on lähellä joku, jonka kanssa voi keskustella samoin tein.

Eli raskaana oleva muuttaa kotoaan muualle saamaan tukea ja jättää puolison ja/tai lapset selviämään keskenään? Hieno idea.

Vierailija
594/993 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raiskaajat pitäisi kastroida. Tulee sitten vähemmän vahinkoraskauksia kun nuo raiskaajat kuohitaan. Pallit pois ja testosteronitasot alas, niin ei enää seiso. Jossain maissa onkin käytössä kastraatio (kemiallinen kastraatio) seksuaalirikoksia tekeville miehille.

Vierailija
595/993 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lasten oikeuksia ja syntymättömien lasten oikeuksien väheksymistä ei sivistyneessä yhteiskunnassa sovi unohtaa,"

Jos muutaman viikon ikäinen sikiö on sinusta lapsi jolla on täyden oikeudet niin kerrotko että miksi vaikka keskenmenossa kuollutta "lasta" ei meillä haudata normaalein menoin samoin kuin jo syntynyt ihminen haudataan jos hän kuolee? Emme me käytännössä oikeasti pidä sikiötä lapsena muuten kuin silloin kun vastustetaan aborttia. Jos raskaus menee kesken niin sitä kohdellaan solumöykkynä joka mene jätteeksi.

Eikä edes Raamattu pidä sikiötä ihmisenä. En tiedä mistä nämä hihhulit keksii sen. 

"Samalla hetkellä kun tervehdyksesi tuli korviini, LAPSI hypähti riemusta kohdussani." (Luuk. 1:44) 

Lukekaa enemmän (Raamattuakin), luulette vähemmän. 

Vierailija
596/993 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli raskaana oleva muuttaa kotoaan muualle saamaan tukea ja jättää puolison ja/tai lapset selviämään keskenään? Hieno idea.

Eiväthän he ole raskaana eivätkä tarvitse tukea. Mies hoitaa arjen ja lapset, nainen voi tavata lapsiaan välillä. Ja onhan noita ensi kertaa raskaana oleviakin, osa sinkkujakin. Ilmainen täysihoito sielua hellivässä ympäristössä on odottavalle ihan parasta, mielikin lepää.

Vierailija
597/993 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä miehiä harmittaa, kun naiset päättävät omasta kehostaan. :)

Ja monet haluavat päättää murhaavasti myös kohdussansa kehittyvän lapsensa kehosta. 

Vierailija
598/993 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa, abortinvastustajat, kumman pelastatte palavasta talosta, yhden syntyneen vauvan vai kymmenen pakastettua alkiota? 

Nää tällaiset on kauhean väsyneitä kysymyksiä. 

Ei abortissakaan ole kukaan toisen vauvan vieressä liipaisimella ja kysy että tää vai toi sikiö. 

Ok, kävisikö, että mitä mielestäsi pitäisi tehdä nykyisin pakastetuille alkioille, joita ei koskaan istuteta kohtuun? Eikö nämä ole ihan yhtä tärkeitä elämänsä alussa olevia ihmistaimenia, kuin kohdussa oleva alkio? 

En osaa vastata tuohon. Mutta tuo on nyt ihan eri keskustelu kuin tämä aborttikeskustelu. En ihan ymmärrä miksi tuot sen tähän. 

Tuo on eettisesti hyvin monimutkainen aihe, olen siitä muualla ihan aiheellisestikin  keskustellut ja siihen perehtynyt. Helppoa ja nopeaa vastausta minulla ei kuitenkaan ole sinulle nyt tähän antaa. Miksi edes välität mitä mieltä olen. 

Kyllä tuo liittyy aiheeseen, jos elämä alkaa hedelmöityksestä, kuten aborttia vastustavat usein sanovat. Mutta eivät silti sytytä hedelmöityshoidoissa kuolleille lapsille edes yhtä kynttilää eduskuntatalon portaille. 

Sytytetäänkö abortoimattomasti kesken raskauden kuolleille..

Ehkä jotkut  kenties monetkin, sytyytävätkin. 

Vierailija
599/993 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää kiltit käyttäkö noita solumöykky, räkäklimppi yms sanoja. Meitä on täällä lukemassa sekä raskaanaolevia että keskenmenon kokeneita. Meille se on vauva

Aihe näkyy jo otsikossa, joten tätä ketjua ei ole pakko lukea.

Aiheesta voi keskustella myös käyttämättä halventavia sanoja. Mikä patologinen tarve abortin kannattajilla on käyttää niitä? 

Olisikohan tarve käyttää halventavia sanoja eräänlainen patologinen ilmentymä abortin kannattajilla. 

Vierailija
600/993 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aborttikeskusteluissa tuodaan kovasti esiin ratkaisuna että "vauvanhan voi antaa adoptioon". Mutta mitä se oikeasti tarkoittaa naiselle?

Miettikääpä mikä HALOO nousisi naisen sukulaisten, ystäväpiirin, työyhteisön ym. keskuudessa kun he saavat naisen tietää olevan raskaana - VAHINGOSSA! Ja että kaiken kukkuraksi vauvaa ei edes aiota pitää!

Varmasti useat sukulaiset ja ystävät katkaisevat naiseen välit, tai yrittävät ehkä puhua naista ympäri adoptiojutuista, juoruillaan siitä, miten vastuuttomasti nainen on päästänyt itsensä raskautumaan. Joudut myös kertomaan esimiehelle tilanteen, jäämään töistä pois.

Ja tämä kaikki sosiaalinen, henkisesti raskas myllytys samalla, kun kärsit yksin raskausvaivoista ja kivuista.

Eli voitte vaan miettiä, miksi tuntuu 100 kertaa helpommalta mennä abortoimaan ei-toivottu raskaus, jolloin kukaan ei edes saa asiasta koskaan tietää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan