Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut saatte motivaatiota käydä töissä?

Vierailija
23.03.2026 |

Olen itse reilu 30 vuotias henkilö, olen koko ikäni käynyt töissä kun olen ollut aikuinen. Olen ollut ahkera töissä ja ollut firmaan kallellaan, palkkani ei ole suuri. Töissä ei ole kivaa vaan työnteko tuntuu joka päivä pakkopullalta ja ajattelen että me työläiset olemme orjia jotta rikkaat rikastuu.

Asun yksin ja pärjäisin myös tukien varassa koska osaan elää nuukasti. 

Mistä te muut saatte motivaatiota käydä töissä? Etenkin te joiden palkka on surkea.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä paskakin työpaikka aina kotiolot voittaa, erityisesti jos on parisuhteessa miehen kanssa.

Huomaatko edes kuinka sairas olet?

Vierailija
62/66 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut myös pitkäaikaistyöttömyyden, ja se näköalattomuus oli hirveää.

Mieluummin mukana yhteiskunnan pyöritämisessä, jos se on mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnteko tekee ihmisen onnelliseksi, ei se palkka tai bonukset.

Onko tuo joku kokoomuksen motto tälle keväälle?

Niillehän se kansanedustajien sopeutumisraha näyttää parhaiten kelpaavan,ei sopeuduta 12 vuodessakaan.

Vierailija
64/66 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnteko tekee ihmisen onnelliseksi, ei se palkka tai bonukset.

Vaikka työstäni tykkäänkin, niin teen tätä tasan palkan ja vuosibonusten takia. :D Jos voittaisin lotossa niin lopettaisin työt heti. Saadaan vuodessa kaksi kertaa bonukset ja ne on parhaimmat kuukaudet vuodessa, kun rahaa jää pakollisten laskujen jälkeen elämästä nauttimiseenkin. Suomessa on joku ihme käsitys, että elämästä ei saa nauttia, vaan se pitää olla sellaista kituuttamista. Töitä pitäisi tehdä minimipalkalla ja jos sitä palkkaa saa, sitäkään ei saisi käyttää mihinkään. En käy töissä sen takia, että söisin nuudeleita joka päivä. Minua motivoi käymään töissä raha ja se, mitä sillä saa - kesälomamatkat (rakastan matkailua), itsensä hemmottelu (kasvohoidot, hieronta yms.) ei ainakaan itselläni onnistuisi pelkkien tukien avulla. En tosin halua ajatella sitä tosiasiaa, että töissä pitäisi jaksaa vielä 7-kymppiseksi.. N34 

Vierailija
65/66 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni oli aikanaan mielenkiintoista koska se oli itsenäistä. Pomo laiminlöli työnstä täysin, eteänkin kauniina päivinä oli vesillä tai golfaamassa "asiaskastapaamisessa". sai bonarit koska suhdanne kannatteli.  Minä porukan vanhimpana ja koulutetuinpana kannoin käytännössä ratkaisuvastuun, mutta en tietenkään puuttunut henkilöstön tekemisiin.  Tykkäsini siitä. Meillä oli hyvä henki ja työ oli kiinnostavaa. 

Nykyinen pomo on puolestaan taustoiltaan käytännön ihminen joka häärää siellä ja täällä ja keksii uusia sääntöjä ja ratkaisumalleja. Asiat ovat kunnossa mutta työstä on tullut hyvin yksitoikkoista suorittamista. 

Palkka ja työllisyystilanne motivoi - olen onnellinen saadessani käydä töissä, menisin muualle jos pääsisin mutta kaikki tiet ovat tukossa. Mielekäs vapaa-ajan harrastaminen ja perhe on se elämänilo, töissä käydään vain palkkaa saamassa. Mutta onneksi  mininmieläkkeeseen enää 11 kuukautta. Saatan olla suosituseläkkeeseen asti, ihan vain sen voimalla että tiedän ettei tarvitse jos ei halua. 

Vierailija
66/66 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45v ja 15-vuotiaasta asti on ollut kesätöitä, amiksessa viikonloppu- ja iltatöitä, sitten duunia parilla äitiyslomalla keskeytettynä. Tykkään kyllä työstäni mutta raskasta on ja kun ikää tulee niin työstä johtuvat vaivat lisääntyy.

Motivoin itseäni säästämällä/sijoittamalla vähintään 10.000€ vuodessa jotta voin jäädä omakustanteiselle eläkkeelle aiemmin tai vähentää työntekoa jo ennen kuin työkyky menee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme