Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut saatte motivaatiota käydä töissä?

Vierailija
23.03.2026 |

Olen itse reilu 30 vuotias henkilö, olen koko ikäni käynyt töissä kun olen ollut aikuinen. Olen ollut ahkera töissä ja ollut firmaan kallellaan, palkkani ei ole suuri. Töissä ei ole kivaa vaan työnteko tuntuu joka päivä pakkopullalta ja ajattelen että me työläiset olemme orjia jotta rikkaat rikastuu.

Asun yksin ja pärjäisin myös tukien varassa koska osaan elää nuukasti. 

Mistä te muut saatte motivaatiota käydä töissä? Etenkin te joiden palkka on surkea.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan ihan hyvin että sinänsä ei valitettavaa, mutta työn mukana tulee kovat tulostavoitteet, vastuu ja venyvät työpäivät. Terveys kärsii tästä aika paljon ja en kuitenkaan tienaa niin paljoa että voisin jäädä merkittävästi aikaisemmin eläkkeelle enkä kuulu optio-ohjelmiin, mistä voisi saada lisämotivaatiota. Downshiftaaminen käy mielessä aika usein.

Vierailija
42/66 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt kesätöitä yläasteikäisestä aina siihen saakka kun valmistuin ammattiini jolloin pääsin ekaan kokoaikaiseen työpaikkaani. Tein muutaman vuoden tuon alan töitä ja sitten opiskelin lisää. Nyt olen tehnyt näitä hommia ja tykännyt työstäni todella paljon. Kannatti opiskella lisää. Eläkkeelle pääsisin kymmenisen vuoden päästä, mutta en aio työntekoa kokonaan lopettaa, vähentää kyllä. Nuorempana työmotivaatiota toi raha ja kotoa saatu oppi työnteon tärkeydestä, mutta nyt suurin motivaatio on tämä ammatti. 

Ei ole varaa opiskella uutta ammattia vaan täytyy tehdä näitä hanttihommia 😥

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välttyy työkkärin kuulusteluilta.

Eipä ole kuulusteluja olleet. Viimeksi meni tunti. Puhuttiin n. 5 min. Työasioita ja sitte loppu jauhettiin niitä näitä. Aika piti saada kulumaan ja vaikka oli 45 min aika, niin meni tunti. Oli niin mukavaa!

Vierailija
44/66 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 52 ja ollut koko aikuisiän töissä. Kyllä se joka aamu vituttaa. Tienaan 70 000 vuodessa, ei ole varaa matkustella.  Nytkin pitää maksaa taloyhtiön remonttia ja sijoitukset sulaa Trumpin takia. 

Täällä täsmälleen sama vuosituloja myöten. Mietin joka päivä kuinka pääsen tästä oravanpyörästä eroon.

Jotain muuttui kun täytin 50v. Ymmärrys, että urakehitys oli tässä, oman työnsä osaa hyvin ja nyt vain "käydään töissä" eläkeikään asti. On kyllä kaukana ja lannistaa. Säästän jokaisen sentin, että pääsisin 60v. eläkkeelle. Tienaan vuodessa saman kuin te.

Vierailija
45/66 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä ei noilla tuloilla ole reilusti säästössä?

Mä oon suunnilleen sinun ikäinen, tienaan puolet vähemmän ja talo on ajat sitten maksettu ja hyvin säöstöjä.

Teen vain puolet vuodesta paljon töitä ns. Sesonkihommia ja puolivuotta on vapaata.

Tämä sopii täydellisesti ainakin minulle.

Mä oon töissä maaliskuun alusta elokuun loppuun eli sesongin ajan. Syyspuolella kerään marjoja ja sieniä, sekä teen satunnaisia töitä juurestiloilla. Talviajan pidän lomaa ja pärjään ihan hyvin. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. 

Vierailija
46/66 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt kesätöitä yläasteikäisestä aina siihen saakka kun valmistuin ammattiini jolloin pääsin ekaan kokoaikaiseen työpaikkaani. Tein muutaman vuoden tuon alan töitä ja sitten opiskelin lisää. Nyt olen tehnyt näitä hommia ja tykännyt työstäni todella paljon. Kannatti opiskella lisää. Eläkkeelle pääsisin kymmenisen vuoden päästä, mutta en aio työntekoa kokonaan lopettaa, vähentää kyllä. Nuorempana työmotivaatiota toi raha ja kotoa saatu oppi työnteon tärkeydestä, mutta nyt suurin motivaatio on tämä ammatti. 

Ei ole varaa opiskella uutta ammattia vaan täytyy tehdä näitä hanttihommia 😥

Opintolainojen turvin sitä minunkin piti opiskella. 

Vierailija
47/66 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan siivosin työkseni toimistoja. Siihen ei motivoinnut mikään muu kuin se kohde. Siivosin eri ministeriöitä muutaman vuoden. Mielenkiintoisia paikkoja ja sai nähdä läheltä, miten asioita hoidetaan.

Sitten hakeuduin koulutustani liippaaviin hommiin eli keittiöön. 28 vuotta erilaisissa keittiöissä. Osassa viihdyin, osassa en.

Nyt on työaika, työn sijainti, työkaverit, palkka kohdillaan.. viihdyn ja nautin. On kiva käydä töissä. Joskus kaipaan lyhyempää viikkoa, niin sitten keskustellaan ja sumplitaan. Toisinaan olen tehnyt muutaman kuukauden nelipäivästä viikkoa, sitten taas jaksaa. Työparin kanssa saadaan nuo sujumaan, kun sekin innostu systeemistä. Mietitty, että pitäskö tehdä vakiosysteemi.

N54

Vierailija
48/66 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Työläiset on orjia, jotta rikkaat rikastuu".

Jos teet oikeasti arvokasta työtä, tuotat vaikka miljoonan vuodessa työnantajalle ja itse saat 50 tuhatta,niin miksi et ala itse yrittäjäksi?

Yleensä tuon avaussitaatin sanojat tienaa 30 tuhatta ja kustantaa 50 tuhatta mutta sekin kannattaa, kun on joku yleinen palvelusopimus, joka kääntää tilanteen plussalle.

Sitten iun sopimukset loppuu, niin seuraa nämä orjien irtisanomiset, vaikka heidän oman logiikkansa mukaan yhtään ei kannattaisi irtisanoa koskaan.

Taisi peruskoulukin jäädä käymättä. Vielä ehdit. Ehkä.

Vierailija
49/66 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos en kävisi töissä, sekoaisin yksinäisyydestä.

Käyn töissä päivittäin (voisin olla etänä melkein koko ajan, mutta silti raahaudun toimistolle). Olen jo seonnut yksinäisyydestä. Siksi varmaankin olen töissä. Koska olen seonnut

Vierailija
50/66 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 52 ja ollut koko aikuisiän töissä. Kyllä se joka aamu vituttaa. Tienaan 70 000 vuodessa, ei ole varaa matkustella.  Nytkin pitää maksaa taloyhtiön remonttia ja sijoitukset sulaa Trumpin takia. 

Täällä täsmälleen sama vuosituloja myöten. Mietin joka päivä kuinka pääsen tästä oravanpyörästä eroon.

Jotain muuttui kun täytin 50v. Ymmärrys, että urakehitys oli tässä, oman työnsä osaa hyvin ja nyt vain "käydään töissä" eläkeikään asti. On kyllä kaukana ja lannistaa. Säästän jokaisen sentin, että pääsisin 60v. eläkkeelle. Tienaan vuodessa saman kuin te.

Ei ole niillä todellakaan aikaa puhua niitänäitä 45 minuuttia, joteten puhut skeidaa.

Vierailija
51/66 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään käydä ulkomailla, 3-5 reissua vuodessa. Tuilla ei niihin pysty. Jos pystyisi en minäkään töissä kävisi. Lopetan heti kun mahdollista. 

Täysin hyödytön ihminen Suomelle. Rahat viedään heti ulkomaille, tämä on maan ongelma.

No Suomessa ei sinänsä ole mitään muuta vikaa kuin ne suomalaiset. Ja itänaapuri. Eli katso peiliin. Sama kummalla puolella tuota rajaa olet.

Vierailija
52/66 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välttyy työkkärin kuulusteluilta.

Eipä ole kuulusteluja olleet. Viimeksi meni tunti. Puhuttiin n. 5 min. Työasioita ja sitte loppu jauhettiin niitä näitä. Aika piti saada kulumaan ja vaikka oli 45 min aika, niin meni tunti. Oli niin mukavaa!

Tykkäät käydä Te-toimistossa? Kaikkea sitä kuulee...

Vierailija
53/66 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle työ on niin tärkeä että en haluaisi jäädä eläkkeelle vaikka jo 65v. Asiakaspalvelua asiantuntemusta tarjoan, sen enempää en voi kertoa. Ihanat asiakkaani joita tulee ikävä lomallakin! Toki se palkka on tärkeä motivoiva tekijä, miellyttävä työympäristö, mahdollisuus vaikuttaa työaikaan ja lupa luoda paikasta 'omannäköinen' lisäävät mielekkyyttä.

Vierailija
54/66 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä tekisin ellen kävisi töissä? Istuisin sohvassa perzeelläni? Ei kiitos. Tietysti voisi harrastaa ja tehdä vapaaehtoistyötä, mutta valitettavasti raha on tärkeää. 

Vierailija
55/66 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on teille kaikille vinkki. Valitkaa sellainen työ, jonne on aamulla kiva mennä. Palkka ei välttämättä ole yhtä suuri kuin ikävässä työssä, mutta omalle elämänlaadulle pitää antaa jokin hinta myös.

Liian harva antaa omalle elämälleen mitään arvoa. Kaikki "arvotus" tapahtuu sen palkan tai tulojen mukaan. Tai sen, kuinka paljon lisäarvoa tuo jollekin yritykselle. Kohta toi palkka ja tulo jää tosta kokonaan pois. Kun se yritys haluaa ilmaista työvoimaa sekä huipputulosta.

Vierailija
56/66 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään käydä ulkomailla, 3-5 reissua vuodessa. Tuilla ei niihin pysty. Jos pystyisi en minäkään töissä kävisi. Lopetan heti kun mahdollista. 

Täysin hyödytön ihminen Suomelle. Rahat viedään heti ulkomaille, tämä on maan ongelma.

Nii, en tietenkään maksa veroja? Käytän myös Finnairia jos on kilpailukykyiset hinnat. Matkatoimistot työllistää Suomalaisia. Vähäb on negative-thinking siellä... 

Vierailija
57/66 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

näillä sitten Suomi nousuun... ei työelämä todellakaan aina sitä kivaa, mukavaa ja palkitsevaa, herää todellisuuteen. vuorotyöläinen

Ei ole. Toisaalta ei sen tarvitse olla jatkuvaa tuskaa. Silti siitä halutaan tehdä mahdollisimman tuskallista. Miksi?

Vierailija
58/66 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnteko tekee ihmisen onnelliseksi, ei se palkka tai bonukset.

Onko tuo joku kokoomuksen motto tälle keväälle?

"Työnteko vapauttaa"

Jep. Elämästä.

Vierailija
59/66 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan matkustaa ja tehdä mukavia asioita. Ennen kaikkea haluan näyttää esimerkkiä omille lapsille, että yhteiskunnan elätiksi ei kannata ruveta jos ei ole pakko.

Vierailija
60/66 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos en kävisi töissä, sekoaisin yksinäisyydestä.

Eli ainoat ihmiskontaktisi tulevat töissä? 

Onhan tuokin parempi kuin lorvailla koko ajan netissä kokonaan ilman niitä kontakteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan