Miten te muut saatte motivaatiota käydä töissä?
Olen itse reilu 30 vuotias henkilö, olen koko ikäni käynyt töissä kun olen ollut aikuinen. Olen ollut ahkera töissä ja ollut firmaan kallellaan, palkkani ei ole suuri. Töissä ei ole kivaa vaan työnteko tuntuu joka päivä pakkopullalta ja ajattelen että me työläiset olemme orjia jotta rikkaat rikastuu.
Asun yksin ja pärjäisin myös tukien varassa koska osaan elää nuukasti.
Mistä te muut saatte motivaatiota käydä töissä? Etenkin te joiden palkka on surkea.
Kommentit (84)
Kyllähän se palkka motivoi eniten (ilman olisi turhan ankeaa), mutta asiaa auttavat mieleinen toimenkuva ja hyvä työyhteisö. Takana on vähän yli 30 vuotta työelämää ja useampi alan- tai ammatinvaihto, joten en myöskään ole jäänyt odottamaan sitä leipääntymisen tasoa, jolla työnteko muuttuu aivan sietämättömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on teille kaikille vinkki. Valitkaa sellainen työ, jonne on aamulla kiva mennä. Palkka ei välttämättä ole yhtä suuri kuin ikävässä työssä, mutta omalle elämänlaadulle pitää antaa jokin hinta myös.
"Mulla on teille kaikille vinkki. Valitkaa sellainen työ, jonne on aamulla kiva mennä. Palkka ei välttämättä ole yhtä suuri kuin ikävässä työssä, mutta omalle elämänlaadulle pitää antaa jokin hinta myös."
Mulla on sulle uutinen: varsinkaan tällä hetkellä työpaikkaa ei noin vain voi valita.
Kun nuorena aloittaa jonkun alan opinnot, niin usein ei ole mitään oikeaa käsitystä siitä, mitä se työ tulee aikanaan olemaan. Alanvaihto taas on pitkä ja kallis prosessi, eikä välttämättä edelleenkään ole kovin helppoa saada ensin oikeaa kokemusta siitä, millaista tuleva työ on.
Kaikki eivät myöskään ole innostuneita työllistävistä jutuista. Se on yksi asia, että ei valitse alaa pelkän palkan perusteella, mutta esim. omat jutut, joita mieluiten tekisin ovat sellaisia, että ei kukaan täysijärkinen maksa niiden tekemisestä yhtään mitään.
Tällä hetkellä en saakaan. Oon tehnyt töitä kuin hullu ja nyt opiskelen (vaan oppari puuttuu siis). En tosin tiedä saanko edes mitään tukia mistään mutta onneksi on säästöt niistä miljoonista työtunneista mitä oon tehnyt. N30+
Ootte vielä niin nuoria, että ette oo tottuneet töissäkäyntiin. Minäkään 56 v en tykkää käydä töissä, mutta yli 30 v olen jo käynyt ja vielä melkein 10 v jäljellä. Eläkettä ja säästöjä vielä kerrytän, kun kämppä vasta maksettu enkä sitä halua ruveta syömään.