*** TAMMIMAMMAT vko 21 ***
Aloitin uuden pinon kun en nähnyt vielä uutta.
Hyvää alkavaa viikkoa ja plussaonnea!! =)
Kommentit (84)
Christina: testaan varmaankin torstai-aamuna seuraavan kerran. Nyt en sitten tiedä, testaanko uudestaan Aconilla, vai näyttäsköhän apteekin oma jo plussaa, jos oon raskaana?
Mulla alkaa aamuvuorot huomenna, mietin, että voikohan sitä testata aamuyöllä neljältä! Meikäläinen kun joutuu repimään itteni hereille sillon. Tai sitten tietenki jos odottas siihen, kun tulee töistä. Hankalaa :P
Jänskättää ihan hirmuisesti :D
Kitteni
Sain tänään kilpirauhaskokeen tulokset: minulla on kilpirauhasen liikatoiminta. No, se selittäisi sen miksi ei ole tärpännyt. TSH mulla oli 0,04, kun ois pitänyt olla 0,4 ja toinen luku oli 24 kun ois pitänyt olla 23. Lisätutkimuksiin pitää mennä pian. Antoi kuitenkin "luvan" vielä yrittää. Jollain tapaa helpotti nuo tiedot, että jos tärppäämättömyys johtuu tuosta.
Kitteni81: toivotaan, että saat plussan! =) Ja muillekin kovasti tsemppiä! =)
Ilmottaudun taas mukaan pienen tauon jälkeen ja mukana tuon PLUSSAN!!! Sain siin jo sunnuntaina plussan (kp25/28) ja tänään uuden testin todella vahvalla plussalla. Meillä on siis jo ennestään -03 tyttö ja -05 tyttö ja poika. Nyt pahoinvointi on jo hirveetä ja väsyttää aivan sikana... Nyt "pelkään" jo uusia tuplia, sillä oireet ovat tismalleen yhtä kauheet kun edellisessä raskaudessa. Neuvolaan soitin tänään ja sielläkin täti sanoi ettei toiset tuplat olisi ihme..... Mutta pää on onnesta pyörällä, sillä meille tulee tammivau´va, laskurin mukaan la29.1.2009.
Ei täältä pois voi pysyä piinaviikolla ;-) Ajatukset ei pysy yhtään kurissa.
2poj@näidille pahoittelut tädin tulosta, jospa nuo koetulokset selittää. Aika pitkään tekin ootte tosiaan yrittäny, toivotaan parasta!
samoin Hopealle toivotaan pikaista tärppiä!!
Christina: Ymmärrän sun ajatukset. Mullakin siis meni kesken maaliskuun lopussa, viikon ehdin iloita plussasta... nyt sitä jo etukäteen huolehtii, että miten seuraavaksi käy!!! Mutta ei auta kun vaan toivoa ja uskoa parasta!
Emmuli; Sullekin vielä onnellista odotusta luottavaisin mielin, eihän sitä muuta voi eikä kannata murehtia. Pääsen kyllä yhteisöön, mutta en muista tänne niitä salasanoja...
Huomisaamuna vissiin moni meinaa testata ja onhan meitä piinailijoita vielä; pötkö, kitteni, admin, sofi, tinttana... oliko muita?
Mulla vaan menkkamaiset kivut edelleen jatkuu ja turvottaa. Pitäis varmaan tilata kotitestejä, sunnuntaina testaan jos testattavaa on. Yksi ovistesti olis kaapissa, pitäiskö käyttää se ;-) eikös se ovistestikin siis näytä raskauden? niin ainakin oon lukenu että ne reagoi kumpaankin hormooniin.
Yes, mutta jatketaan piinailua,
Jaffa kp 25/26, dpo 11
Meille kävi kurjasti ja raskaus päättyi ennenkuin ehti kunnolla alkaakaan. Sunnuntaina alkoi vuoto joka hiljalleen yltyi. Lyhyt oli ilo tulevasta vauvasta. En tiedä vielä jaksanko pinoutua seuraavalle kuukaudelle, nyt ei ainakaan huvita, katsotaan sitte kierron loppupuolella. Neuvolasta sanoivat, ettei tarvi jättää yritystä väliin ens kierrossa, koska oli noin tosi varhainen km.
Onnea plussanneille!
Rhanna kp 3/25-?
Basilikalle kysymys tuosta kaksosten odottamisesta tai jos joku muu osaa kommentoida ja rauhoitella mua mun järkyttävissä oireissani..
Eli kun mulla on ollut jo noin viikon huonoa oloa, öisinkin ja nyt tää vaan pahenee.. siis ihan järkky olo, tänään aattelin, et oksennanko.. mut ei vie tullu ja syöminen auttoi, kunnon ruoka siis.. mut tää on ihan uutta mulle, ekasta ei ollut yhtään mitään! Ja nyt on näin karsee olo JO näillä viikoilla.. et jos oiskin kaksoset tulossa, kun nyt jo näin kauhee olo tai sitten tyttö ;) Koska esikoisppojasta ei ollut siis mitään.. Kun sanotaan et vko 6 ois semmonen kun pahoinvointi alkaa, mut mulla alko jo ennen plussaa tää!
Sitten tosi kovia menkkakipuja on välillä, nekin alko myöhemmin ed. raskaudessa.. Nyt on onneks ihan hyvä olo.. päivään verrattuna ja pitäis hakea kaupasta jotain piimää ja gefilus mustikkakeittoa, jos ne helpottais oloa..
Tulipas pitkä selostus, mut huolettaa nyt jo tää kamala olo, et jos onkin jotain vikaa..
Emmuli kp 28/30 tai sitten vkot 3+6 VASTA SIIS ja tämmönen olo...
*Emmuli*: kuin myös, mulla alkoi siis jo hyvin varhaisessa vaiheessa, noin viikko oviksen jälkeen, olla mitä ihmeellisimpiä tuntemuksia ja oireita. Kai sekin on vain aika yksilöllistä, miten ja missä vaiheessa niitä kullekin ilmaantuu.
*Rhanna*: halauksia ja osanotto suruusi. Olen todella pahoillani ja tiedän tasan tarkkaan, miltä sinusta nyt tuntuu (samalla tavalla varhainen km huhtikuun lopussa). Vaikka raskaus olikin aivan olussa, ainakin mulle vauva oli olemassa siitä hetkestä saakka, kun testiin tuli plussa. Tämä tuskin yhtään lohduttaa enkä halua mitätöidä suruasi, mutta varhaisen km jäljeen pitäisi tulla suht helposti uudelleen raskaaksi.
Juuri tuosta syystä (jo koettu varhainen km) johtuen jännityksen, ilon, huolen, onnen ja pelon sekaiset tunteet ovat hyvin pinnassa, mm. sunnuntai-iltana sain itkukohtauksen -olin aika tavalla sekaisin peloistani; siitä, koska tämäkin vauvanalku otetaan minulta ja meiltä pois.. Lisäksi tähän raskauteen on välillä vaikea uskoa, vaikka plussia on tullot jo vino pino (to, pe, la, su, ma ja tuorein tänään, nolottaa, miten niin mopo karannut käsistä testaamisen kanssa ;D) ja oireet kertovat omaa kieltään. Uusimpana kummallinen himo ruokaan, joka siis vuorottelee huonon olon/oksetuksen kanssa. Vaikka miten hyvin tietäisi ja jokin järjen ääni käskisi olemaan stressaamatta, ei se olekaan niin helppoa. Onneksi rakas siippani on ymmärtäväinen (ja varmaan myös vähän huolissaan, löysi mut noin kuukausi sitten vessanlattialta itkiessäni lohduttomasti jo alkanutta keskenmenoa). Mulle on valjennut vähän liiankin konkreettisella tavalla, miten vaikeaa lapsen saaminen voikaan olla silloin, kun sitä todella toivotaan ja miten pitkä matka plussasta on odotuspuolelle.
Christina kp31/28-33
*Emmuli*: kuin myös, mulla alkoi siis jo hyvin varhaisessa vaiheessa, noin viikko oviksen jälkeen, olla mitä ihmeellisimpiä tuntemuksia ja oireita. Kai sekin on vain aika yksilöllistä, miten ja missä vaiheessa niitä kullekin ilmaantuu.
*Rhanna*: halauksia ja osanotto suruusi. Olen todella pahoillani ja tiedän tasan tarkkaan, miltä sinusta nyt tuntuu (samalla tavalla varhainen km huhtikuun lopussa). Vaikka raskaus olikin aivan olussa, ainakin mulle vauva oli olemassa siitä hetkestä saakka, kun testiin tuli plussa. Tämä tuskin yhtään lohduttaa enkä halua mitätöidä suruasi, mutta varhaisen km jäljeen pitäisi tulla suht helposti uudelleen raskaaksi.
Juuri tuosta syystä (jo koettu varhainen km) johtuen jännityksen, ilon, huolen, onnen ja pelon sekaiset tunteet ovat hyvin pinnassa, mm. sunnuntai-iltana sain itkukohtauksen -olin aika tavalla sekaisin peloistani; siitä, koska tämäkin vauvanalku otetaan minulta ja meiltä pois.. Lisäksi tähän raskauteen on välillä vaikea uskoa, vaikka plussia on tullot jo vino pino (to, pe, la, su, ma ja tuorein tänään, nolottaa, miten niin mopo karannut käsistä testaamisen kanssa ;D) ja oireet kertovat omaa kieltään. Uusimpana kummallinen himo ruokaan, joka siis vuorottelee huonon olon/oksetuksen kanssa. Vaikka miten hyvin tietäisi ja jokin järjen ääni käskisi olemaan stressaamatta, ei se olekaan niin helppoa. Onneksi rakas siippani on ymmärtäväinen (ja varmaan myös vähän huolissaan, löysi mut noin kuukausi sitten vessanlattialta itkiessäni lohduttomasti jo alkanutta keskenmenoa). Mulle on valjennut vähän liiankin konkreettisella tavalla, miten vaikeaa lapsen saaminen voikaan olla silloin, kun sitä todella toivotaan ja miten pitkä matka plussasta on odotuspuolelle.
Christina kp31/28-33
Christina kp31/28-33
Christina kp31/28-33
Christina kp31/28-33
ja samalla pyyntö, voisiko joku siihen kykenevä siivota nuo ylimääräiset viestini pois? Olisi niin mahtavaa, jos tämä saataisiin taas toimimaan. Ensin herjasi, että "keskustelut ovat hetkellisesti pois käytöstä", sitten sama viesti onkin tullut miljoonaan kertaa perille. Tekniikka on merkillitä tai sitten tietokoneet ovat pirullisia otuksia :D
jos tämä palsta alkaisi toimia ja joku siihen kykenevä siivoaisi nuo palstaterrorismini jäljet. Äsken herjasi, että "keskustelut on hetkellisesti pois käytöstä", sitten jotain error %#@&. Pahoittelut!!
Paljon onnea plussasta. Onnea matkaan!
Ja Rhannalle voimia, tosi kurjaa. Tiedän tunteen, kun ihan saman koin. Raskaus päättyy ennen kuin kunnolla alkaakaan.. kuitenkin sitä ehtii jo miettiä kaikki asiat heti plussattuaan. Menetys se on varhainenkin menetys. Tsemppiä tästä eteenpäin ja halit.
Mulle iski ihan hirveä etominen päälle, kuvottaa tosi kovasti...
T. Jaffa
jos tämä palsta alkaisi pikkuhiljaa toimia ja joku siihen kykenevä siivoaisi nuo palstaterrorismini jäljet. Äsken herjasi, että "keskustelut on hetkellisesti pois käytöstä", sitten jotain error %#@&...ja todellisuudessa viesti olikin tallentunut n kertaa. Pahoittelut!!
Pahoittelut Rhannalle keskenmenosta ja oikein paljon voimia kevääseen! Vaikka vauvanalku olisi ollut olemassa vain vähän aikaa, on se silti niin todellista sitä odottaville ja raskauden päättyminen satuttaa niiiiiin kovasti!
Pahoittelut myös 2poj@näidille, olisin niin toivonut että ennustus olisi käynyt toteen!!! Onnea seuraavaan kiertoon!
Kitteni taisi kysellä Aconeista. Minulla on huonoja kokemuksia niistä (kasettimallisista), pari kertaa ovat turhia haamuja antaneet ja vieläpä testiajan sisään. Ja myös roskishaamun sain siinä samassa kierrossa. Mutta olen niillä "oikean" plussankin saanut, kierrossa jolloin olin raskaana siis ja aika aikaisilla kiertopäivillä. Tuossa kierrossa, jossa haamut niillä sain, testasin myös muilla merkeillä eikä näyttäneet haamuja. Ei siis kyse ollut kemiallisestakaan. Mutta toivottavasti sinulla on kyse ihan oikeasta haamusta/plussasta!
Minä en malttanut tänään aamulla olla testaamatta, kun noita testejä tuolla kaapissa on, ja samanlainen palkki siihen tuli kuin eilenkin, mutta himpun verran tummempi. Toivottavasti on kyse haamusta! Katsotaan, miten tilanne kehittyy.. :)
Tsemppiä kaikille jänskääjille!
tosi kurja juttu :(
Jaffalle taas tsempitykset, et toi pahoinvointihan kuullostaa hyvältä (vaikka nyt siitä kärsineenä niin ei se oo niin kovin kivaa :0)
Ja Basilikaa piti vielä onnitella plussasta!!!! Omaa napaa vaan viimeks höpisin, mut tää on tätä.. Oon niin sekasin ja onnessani, sori :)
Nyt on ollut taas ihan ok olo illan, väsyttää ja ehkä sen takia viluttaa. Pitäis mennä nukkuun, mut täytyy vissiin viisuja kattoo. Mä aattelin viikonloppuna testata uudestaan, kunhan ei mitään vuotoja oo tullut.. kun sieltä apteekista eilen tarttu pari testiä mukaan ;)
Mul on ihan uskomaton olo edelleen, pelottaa, mut oon onnellinen ja sit nää oireet tuo todellisemmaks tän homman.. mut sit taas tää on outoa verrattuna esikoisen raskauteen, niin tuntuu et onko ees normaalia tämmönen paha olo jo tässä vaiheessa.. hih, oon ihan sekasin, sorke.
Emmuli again
PAHOITTELUT RHANNALLE!!! :( tosi kamalaa.
Onnittelut plussanneille!!! :)
(.) lämmöt laskee edelleen. eilen jo oli laskenut reilusti ja taas tänään jatkui. kohta ollaan jo keskiarvon alapuolella. eli tänään illalla tai huomenna aamulla täti-pahainen saapuu.
rinnatkaan ei oo enää kipeät, ja alavatsalla on vain sellainen tasainen menkkakipu.
siis mä en testaa enää lainkaan. turha toivo. ilmoitan sit ku mut saa poistaa tuolta listalta.
admini78
*Eppuli*: ONNEA ja tarrasukkia!
*Kitteni*: mulla ainakin tähän saakka Aconilla testatut negat ovat pysyneet sellaisina. Haamut ja plussat ovat tulleet testiajan puitteissa näkyviin, eikä niissä ole tapahtunut ajan umpeuduttuakaan muutoksia. Kuinka olet ajatellut testailla uudelleen?
Omaa napaa: jännittävät päivät käsillä, miten tässä käy. Sinällään se, että menin testaamaan ei harmita. Oireilua oli kuitenkin jatkunut viikonpäivät. Viimeksi varhaisen keskenmenon kivut ja vuodon määrä paljasti selkeästi, mitä oli käynnissä -ei olisi vahingossakaan luullut normimenkoiksi. Vaikka väsymys, oksettava olo, päänsärky ja alavatsanvihlaisut kertovat edelleen omaa kieltään, on raskauteen, ja siihen, että kaikki menisi hyvin, välillä vaikea uskoa -siis siitäkin huolimatta, että toivon sitä niin kovasti.
Christina kp31/28-33