*** TAMMIMAMMAT vko 21 ***
Aloitin uuden pinon kun en nähnyt vielä uutta.
Hyvää alkavaa viikkoa ja plussaonnea!! =)
Kommentit (84)
Tulin poikkeamaan kuulumisia katsomassa, jos plussia ois lisää tullut. Viimeisiä viedään.. ei montaa tammikuista oo!
Sofille täältä tsemppaukset!
Pahoittelut tädin yllättämille :(
Aino-Mariialle Onnittelut isolla oolla!!
Ja Kittenille ja Emmalle plussaonnea, kyllä te kummatkin sen saatte :)
Nyt tehiksen pariin rentoutuun ja sitten nukkumaan, väsyttää kovasti!! Pahaolo on vähän jo kaikonnut, toiv kaikki ois kuitenkin ok.
Emmuli (vkot 4+1 :) )
Moi!
En ole aiemmin kirjoittanut tänne, mutta olen käynyt muutaman kerran lukemassa teidän kuumeiluja ja piinailuja.
Minulla siis tänään kiertopäivä 29/26-27 ja tein aamulla Predictorin testin, joka näytti puhtaan negan testiajan puitteissa. Mutta, mutta, kun tulin iltapäivällä kotiin oli pinkki haamu ilmesynyt testiruutuun minua kiusaamaan. Kipitin siis apteekkiin ja testasin Clear blue testillä selkeän ++! Eli laskettu aika on 29.1.2009, jos kaikki menee hyvin.
Tämä ei ole ehkä paras mahdollinen aika tulla raskaaksi, koska olen aloittamassa uudessa työssä ensi viikolla, joka on aika haastava sekä henkisesti että fyysisesti...Toki uusi vauva on meillä toivelistalla ollut jo useamman kuukauden.
Onnea myös kaikille muille plussanneille ja samalla onnenkantamoisia, että pikkuiset pysyvät mukaamme tuonne odotuspuolelle saakka. Itse ajattelin piilotella tällä puolella vielä muutaman viikon..
Ja pahoittelut kaikille tädin yllättämille.
Pumpuli 29/26-27 yk 2
Tänään kp 33/28 ja menkkoja ei ole. Mutta taas kotitestin herkkä testi näyttää negaa!! Pitääkö tässä vaihtaa testiä apteekin omaan, tämä epätietoisuus on sitten surkeaa...=/ Tämä on ensi kierto pilsujen lopettamisen jälkeen, mutta ei koskaan ole mennyt kierto näin sekaisin...
Sofi
Sofi121: Siellä menossa aika omituinen tilanne kanssa. Voihan silti hyvinkin olla mahdollista, että olet raskaana, koska toisilla raskaushormooni nousee hitaammin ja testit eivät sitä vielä havaitse. Sinuna kokeilisin jollain toisella testillä tai sitten odotat vielä muutaman päivän. Toinen vaihtoehto taas on, että oma kiertosi ei ole vielä tasoittunut pilleireiden lopettamisen jälkeen, voi mennä useampi kuukausi... Toivotaan kovasti plussaa ja sitä ensimmäistä vaihtoehtoa =)
Tein aamulla Clear Bluen digitaalisen testin (ostin sen, kun ajattelin, että sitten ei tarvii arpoa onko viivaa vai ei...) No nega tuli, mutta siellähän on kanssa sen tikku sisällä jossa on se kontrolli viiva ja siihen viereen oli tullut haamu vaikka näyttö näyttää negaa... Sain taas vaas pääni enemmän pyörälle, voisiko se haamu olla se mitä toivon, ei ole oikein se tekniikka tiedossa miten toi digitaalinen testi toimii! No tänään, kun mies tulee kotiin niin lähdetään kauppaa ja ostan ihan perus tikkutestin ja sitten taas tulkitaan/etsitään olemattomia viivan paikkoja =)
Eli tätiä ei näy ei kuulu ja menkka kivutkin on oikeastaan loppuneet. Vihkaisuja on oikeastaan silloin kun nousee ylös ja yöllä, kun kääntyi niin heräsin vihlaisuihin... Ei siis vieläkään varmuutta asiaan... Palaan illemmalla, kun ollaan ostettu kasa uusia testejä!
Sofille aluksi: mulla oli ensimmäinen kierto pillereiden jälkeen yli 50pv, muistaakseni 59pv. Tein kyllä plussatestin, mutta menkat alko samantien, eli oli kemiallinen. Onko sulla jo ollu ovulaatio-oireita? Mulla tuli oireet, mutta en ovuloinu silloin kun luulin, vaan myöhemmin.
Voihan olla, että ovulaatio on ollu myöhemmin sulla ja siksi testit näyttää negaa, toivotaan että saat testiin plussan :)
Emma: kannattaa tosiaan testata uudella testillä, vaikka vasta huomenna, jos maltat odottaa :)
ON: Mua ärsyttää NIIN paljon, apteekin oman tein aamulla ja en tiedä oliko puhdas nega vai olisko ihan haalea viivanpaikka >:(
Nyt aloin miettimään, että olenkohan ovuloinut ollenkaan tässä kierrossa, vaikka oireita olikin..en jaksa tehdä uutta testiä heti, kun kuitenkaan siinä ei näy mitään
Mahaa juilii välillä, tiedä sitten onko täti tulossa :(
Teen uuden testin, jos ei sunnuntaihin mennessä ole alkanut.
Masentaa, vaikka vasta yk2 menossa, pelottaa, etten ikinä tule raskaaksi. Taidan ottaa ovistestit ensi kiertoon käyttöön.
Kitteni 30/? yk2
Laitoinkin jo tuonne esittelypinoon kommentin, että plussa tuli. Reilu viikko sitten tulos oli selvästi negatiivinen ja nyt positiivinen tulos yllätti. Olin viikon reissussa enkä edes ajatellut asiaa, tuli syötyäkin epäterveellisesti. Kaikki on ihan uutta. Yleensä ihmiset sanoo, että alkuaikana väsyttää, mutta itse olen nyt kaksi viikkoa selvinnyt puolella siitä määrästä unta, mitä yleensä tarvitsen. Vieläkin kipristelee vatsaa niin, että välillä olen ihan varma, että nyt alko vuoto. Saas nähdä mitä tulevat päivät tuovat tullessaan, tuovatko iloa vai surua.
Oltiin miehen kanssa kaupoilla, mutta en edes ostanut testiä, koska mulla joskus ollut kierto sen 30pv... Jos on tärpännyt niin ehdin kyllä sen plussan saada huomennakin tai su aamuna. Odotan tod.näk sinne sunnuntaille!
Kitteni: Mun mielestä apteekin omassa ei ole viivan paikkaa... Olisiko se nyt sitten se plussa! Tutulta tuntuu sun tuntemukset! Hirveä epäusko ja pessimismi jyrää, vaikka kuinka toivoo niin ei silti oikein edes uskalla ajatella mahdollisuutta. Tippuu taas sitten turhan korkeelta ja kovaa jos alkaa uskoa mahdollisuuteen vauvasta. Voi mä kanssa niin toivon meille molemmille plussaa ja yhteistä matkaa odotuspuolelle...
Asiasta kolmanteen, meillä grillataan tänään, vaikka taivas onkin vähän pilvessä (mutta eikös se niin mennyt, että aina on hyvä sää grillata!), huomenna pitäis mennä anopille testaamaan sen uutta kaasugrilliä =D Nyt se kesä siis alkoi, kyllä on odotettu!
Emma kp29/28-30
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Kylläpä täällä on jännät paikat vielä muutamalla! Tsemppiä Sofille ja Emmalle loppuun saakka! Toivotaan kovasti sitä plussaa!
Christinalle pahoittelut keskenmenosta!
Ja onnittelut plussanneille!
Kiitokset kaikille onnitteluista. Plussaa on vaikea uskoa todeksi, mutta eilen Predictoriinkin ilmaantui nopeasti vahva viiva, joten kai se on uskottava. (Olen kuullut että Predictorit ei niin herkkiä olisi?) Väsymys on ollut melkoista, muuten suht normaali olo. Pikkaisen vatsaa välillä nippailee ja tissit on kipeät. Tuonne odotuspuolelle hirvittää kuitenkin siirtyä, viimeksi kun en ehtinyt siellä kovin kauaa olemaan.. Jos odottaisi vielä ainakin viikon.. Toivottavasti tämä vauvan alku pysyisi matkassa tällä kertaa.
Aurinkoista viikonloppua!
Tinttana rv4+2 (hieno luku..)
Niin en sitten malttanu huomiseen, kun niin selvät oireet on ollu jo monta päivää. Ja kaksi viivaa tuli testiin ihan heti ja ihan selvä viiva. Ei tarvinnu ihmetellä, että onkohan tää haamu vai joku...
Nyt sitten vaan toivotaan parasta. Ei uskalla vielä iloita, kun viimeksi meni heti kesken. Päivä kerrallaan siis mennään. Mahassa on kokoajan tuntemuksia ja etoo, nivusia vihloo jne. Mutta pelko on kova!
Onnea paljon myös muille viime päivinä plussanneille; Marie1981, Tinttana, Pumpulipoika, Aino-Mariia. Toivottavasti saadaan jatkaa onnellisesti tätä matkaa tammimammoissa!
Ja Christinalle tosi paljon voimia ja hali!! Surullista, että jo toisen kerran käy samoin :(
T. Jaffa
uskaltaakohan vielä laittaa että rv 4+0!
Ja oli tullut muitakin plussaneita, Marie ja Pumpulipoika ONNEA!
Meitä onkin nyt monia tammikuisia viikoilla 4, että alkutekijöissä, mut toivotaan kaikille onnea, että pikkuiset pysyy kyydissä!!!!!!!!!!!! En uskalla myöskään tonne odotuspuolelle, lukemassa oon käyny.. alkukuiset on jo kivan pitkällä, toiv mekin sit kohta!
Mulla on aivan järkyttävät menkkakivut, varsinkin jos jotain tekee ja sit meittii vie niitä, niin tuntuu. Mut välillä ei tunnu miltään ja miettii, voiko tää ees olla totta. Haluisin vie testata täs, mut kait mä luotan niihin viime viikon aconeihin ja kun ei tätiäkään näy, ONNEKS. Nyt kyllä valkovuoto lisääntynyt roimasti, aluksi oli tosi kuivaa, mutta nyt lorahtaa usein ja pelkään, et verta :/
Emmuli rv 4+3 (32/30) Kun nyt kaikki sujuis hyvin, nytkin menkkakipuja.. ei kait ennusta jotain vuotoja tai jotain, kun nyt jo kovat kivut..? Pelottaa olla onnellinen, jos jotain sattuu..
Ihanaa, että teillä onnisti km:n jälkeen näin pian!! Tarrasukkia masuun mukaan...
Kitteni: Oon kanssa ajatellu, että kierto voi hiukan heittää pilsujen lopetuksen jälkeen, mutta ajattelin vaan ihan paria päivää, koska oon ennenkin pitäny taukoa pillereistä ja aina on pysynyt kierto säännöllisenä... Mutta oot oikeassa tuo pitkän kierron mahdollisuus pitää ottaa huomioon!
Mutta... Vaihdoin aamulla apteekin omaan testiin ja siitä tuli haamu. Selvä viiva, mutta tosi haalea! Miehen kanssa sitä yhdessä pällistelty, eikä oikein osata päättää mitä siitä olisi mieltä... Uusi testi on pakko tehdä piakkoin!!
Sofi kp34/28
Pöh! En sitten malttanut huomisaamuun ja menin testaamaan apteekin omalla ja nega sieltä pärähti ruutuun! Tulis nyt sitten se täti jos ei muuta! Ei kyllä mitään oireita siihen suuntaan ole, mutta eikös nyt olisi jo pitänyt plussan näkyä, kun on kp30! Tää on tosi turhautunut, ihana mieheni yrittää lohduttaa ja kyseli kovasti ettei noi testitkään varmaan ihan 100% ole, ikävä kyllä melkein ne taitaa olla, no katsellaan nyt!
Iloinen silti teidän muiden plussista! Eli ONNEA tosi paljon Jaffa ja muut (en muista nimimerkkejä...) Vauvaliimaa matkaan roppakaupalla kaikille!
Sofi121: Varovaiset onnittelut! Toivottavasti plussa vahvistuu!
Emma kp30/28-30 yk5
ONNITTELUT KAIKILLE PLUSSANNEILLE!
erityisesti muistan Jaffan aikaisemmasta pinosta - oliko joulukuisista vai jo marraskuisista? aika menee niin kummallisesti ettei pysy perässä, eikä oo perillä että missä kuussa nyt mennään... ;)
Toivottelen myös tsemppiä uuteen kiertoon kaikille tädin ahdistamille! :(
admini78 kp4/32
Taas on tullut uusia plussia, ihanaa :D Jaffalle ja Tinttanalle onnea! Jaffalle etenkin kilokaupalla vauvaliimaa, toivotaan, että pikkuinen pysyy kyydissä!
Elä Emma luovuta vielä! Voisko olla, että sulla ois ollu ovis myöhemmin? Ja voihan se olla, että sitä raskaushormonia erittyy vaan niin hitaasti ettei testit heti reagoi :) Testaa maanantaina uudestaan, jos se plussa sitten tulis :)
ON: Ostin tänään testin, mutta testaan vasta aamulla. Olen kyllä jo melkein luovuttanut, jotenkin tuntuu, ettei ole tärpännyt :( kyllä kai sen olisi jo pitänyt näkyä testissä...mulla kp31 menossa.
Noh, ens kiertoon sitten ovistestit mukaan, niin tietää että ovuloiko edes.
Nyt täytyypi lähteä ruuan tekoon! Meillä syödään vapaapäivinä monesti aikas myöhään heh.
Kitteni kp31/ei mitään hajua... yk2
No niin, en tiedä ostinko jonku maanantai-kappaleen, mutta tuohon mun testiin tuli heti aluksi sellanen valkonen vino viiva, joka menee vasemmasta alakulmasta, oikeaan yläkulmaan. Laitoin tuohon kuvan tuosta, se vino viiva näkyy kun katsoo tarkasti, siis tuossa testissä se näkyy tietenki vahvemmin. Sotkee vähän tuota kuvan tulkintaa, että näkyykö niitä toivottuja viivoja, musta kyllä tuntuu ettei tullu muutak u viivanpaikka :(
Mutta analysoikaa :)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=e83c7750-2a2b-11dd-9536-…!
kyllä mä ehkä jonkun sinertävän nään siinä vähän oikealle / - noin??? kummallista... näinkö samoin?
kumma testi. en kyllä luottais vaan tekisin uuden.
Heti kun pissa alkoi imeytymään tuohon testialueelle, näin sinisen viivan ja just tuossa oikealla, mutta kun ohjeen mukaan sen testiviivan pitäisi olla *punainen*!
Ja siis tuo sininen viiva, mikä näkyy selvästi on se kontrolliviiva. Tuo testi on Prisman Pregent, joka ainaki aikasemmin on toiminut ihan moitteettomasti. Täytynee testata uusiksi huomenna tai tiistaina, paitsi että mulla alkaa taas aamuvuorot, eli neljältä aamuyöllä ylös. No, pitää katsoa, miten sen testauksen ajoittais.
Kiitokset onnitteluista, ootte ihania!!
En vielä minäkään uskalla tuonne odotuspuolelle edes katsoa, ajattelin pysytellä täällä vauvakuumepuolella vielä :-)
Sofilla jännät paikat, toivotaan että viiva vahvistuu!!
Kitteni; en osaa tuosta testistä kyllä sanoa mitään, ei ainakaan mitään selvää. Kannattaa testata uudelleen toisella testillä. Mutta niin kauan on toivoa, kun ei menkat ole alkaneet! Toivotaan, että plussa sieltä tulee.
Ja sama Emmalle, toivottavasti testit vaan sulla näyttää vielä negaa!!
T.Jaffa
...niin nyt alkoi vuoto sellaisena ettei siitä voi erehtyä...='( Pettymyksen kyyneliä nieleskellyt miehen olkapäähän... Tällä kierron pituudella en pääse edes helmikuisiin, joten poistun hetkeksi taka-alalle... Olihan tämä tiedossa, että ekalla yk:lla ei ehkä onnistu, mutta eilen nousi niin toivo, että pettymys tuntuu karvaalta...
Antakaa anteeksi, mutta en jaksa edes kommentoida...
Sofi kp1/28-34
Ihanaa kun tulee uusia plussia!
Emma_80: Mulla kp29 menossa ja sama homma, etten oikein osaa tulkita tuntemuksia. Välillä on täti-juilimista mahalla, välillä ei mitään. Maha on vähän turvonnu ja olo on huono, varsinkin syömisen jälkeen. Koko ajan on myös nälkä.
Mutta, äsken kun mittasin lämmön, se oli vaan 36.5 että en oikein usko, että olisin raskaana. Minäkin ostin tänään apteekin oman raskaustestin ja ajattelin, että joko huomenaamulla tai sitten lauantai-aamuna tekisin sen.
Menen vaan aamu viideksi töihin, mietin, että onkohan järkeä tehdä se neljältä aamulla! En oikein kyllä malttais odottaa, vaikka toisaalta pelottaa, ettei siihen testiin tule mitään :(
Rfsun.n testin tein tosiaan nyt tänä aamuna/aamuyöllä ja siihen tuli viivanpaikka, mutta ihan niin kuin siinä olisi ihan pikku hippunen väriä, tosin olen kuullut, että rfsu.n testeihin tulee noita haamujen haamuja, eikä välttämättä tarkota mitään.
Tulehan Emma kertomaan, kun olet testannut, että tuliko plussa, kovasti pidän peukkuja sulle bd bd!
Muillekkin jännäilijöille peukkuja, jos niitä enää on, heh taidetaan olla Emman kans viimesiä tammimammaksi toivovia :)
Nyt saunaan!
Kitteni 29/30 yk2