*~*~*~ 3-KUUMEILIJAT, viikko 21 *¨~
Kommentit (48)
tuo aloitus. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! =)
Mitä uuteen viikkoon kuuluu?
Itse nukuin TOSI huonosti viime yönä ja oli hiki ja kuuma. Olisinko nukkunut pari tuntia ja silloinkin näin painajaista. Hyvin menee. :)
Yölläkin jomotti alavatsaa ja ajattlein, että kohta alkaa. Mutta ei ole ainakaan vielä täti tullut. Rinnat on kipeät ja turvoksissa. :/ Ihan tuolta kainaloista asti. Niitä jomottaa. Ja olen itkuherkkä ja pinna on todella kireällä. X-( Mutta voihan nuo PMS-oireitakin olla. Katsoin eilistä Fertestin testiä ja siinä oli roskishaamu! Ihan selvä, mutta himmeä viiva. Ei mikään viivanpaikka. Ei ole ennen tullut tuollaista. Miten tuohon pitäisi suhtautua? Ei kai Fertestit hirveän herkästi roskishaamua näytä?? no, pitää vaan taas odotella, vaikka ajattelenkin jo seuraavaa kiertoa. Tänä aamuna tuli taas viivanpaikka vain. ÄÄks... Eilen oli siis dpo10 tai 11.
mp73: kysyit papa-kokeesta. Minulla otettiin viime vuoden puolella se kierron lopussa ja aiheutti tiputtelua. Sinun kannattaa varmaan kysyä paikan päältä tuota ja voiko sitä ottaa jos epäilee olevansa raskaana. Mutta en tuosta tiedä.
Mitäs muille alkuviikkoon kuuluu?
kp 27/26-30, yk 9
Mutta ei kai haittaa. Lievästi väsyttää.... Zzzzz. :)
Aloitin tänään taas työt sairasloman jälkeen. Kovasti jännitti, miten jaksan täällä olla itkemättä, mutta hyvin on menny. Netissä oon seikkaillu aika paljon, mut mulle on ihan lupa annettu, et teen sen, mitä jaksan. asiakkaat otan vastaan ja muut ajat hyvällä omalla tunnolla oon omissa ajatuksissani pari päivää. Sit taas teen enemmän, ku vielä pari päivää toivun.
Kirjottelin tonne elämäntaparemppapinoon pitkästä aikaa. Sinne ehdin ilmoittautua silloin ennen raskautta ja nyt päätin alottaa remppaa taas. Raskausajan elelinkin melko terveellisesti, mut viime viikon lohdutin itteäni herkuilla. Rankkaa liikuntaa kaipaan!
Tänään on ekaa kertaa km jälkeen tullu niitä kunnon vauvakuumeoireita. Miten sitä malttaa odottaa yritystä.. Sit voi taas mennä vaikka kuinka kauan ennenku tärppää. Mut sitähän se elämä on. Mut ihanaa, et on tää palsta! Täällä on kohtalotovereita ja ymmärrystä! ja on ihanaa uppoutua haavemaailmaan, kun lukee teidän muiden juttuja.
Nyt kahville ja haaveilemaan kotiin pääsystä.. pihahommat kutsuu.
t. iiiik
Joku muukin oli ihan samassa tilanteessa kuin minä. On kurja tunne.
Eli mulla nyt 34/29-30 apteekin oma testi näytti perjantaina negaa eli en sit vissiin ole raskaana. Menkat siis armotta myöhässä. Tällaista ei ole tapahtunut minulle ikinä, vaan kellon tarkkaa on ollut. Mikähän häiriö muhun on iskenyt?
Menkkamaiset kivut on vähän laantuneet, tosin masu on vieläkin vähän kipeä välillä. Rintoja ei pahemmin enää arista, väsyttää kyllä ihan sairaasti. En tiedä mitä tehdä, auttakaa??!! Pitäs varmaan loppuviikolla hakea uusi testi, jos ei ala tätiä kuulumaan. Tää on ihan peestä.
Onnea sinulle kahden pojan äiti, toivottavasti edes sinulla olisi tärpännyt! ja muilla piinailijoilla kanssa.
Itseä rupeaa ihan tää touhu masennuttamaan, varsinkin jos tässä vielä joku häiriö iskee.
t.äiti04ja07, yk3, kp 34/29-30
Voihan olla, että olet raskaana, mutta kiinnittyminen on tapahtunu oletettua myöhemmin tai oviskin voi olla ollu tavallista myöhemmin, niin vielä ei näy testissä. Eikö apteekin oman herkkyys ole 25IU, ettei ihan herkimmästä päästä...
Vastasin jollekin muullekin aiemmin, että tuollaista muutaman päivän pituista heittoja kierroissa ei edes lasketa minkäänlaisiksi häiriöiksi, varsinki jos ne on ihan satunnaisia. Joskus joku vaikka flunssa tai mahatauti saattaa siirtää ovista jopa yli viikonkin eteenpäin. Myös stressi, matkustelu ym. voi vaikuttaa, että elimistö kokee ettei nyt ole hyvä aika hedelmöittymiselle. (Siksi joillakin voi olla pientä paniikkia etelän loman lomaromanssin jäljiltä... ;))
Itselläni joskus oli säännöllisimmillään kierto 32-38 päivää, mutta nyt viimeisen vuoden aikana on lyhimmillään ollu 35 ja pisimmillään 65... Siinä alkaa olla jo piinaamista, varsinkin kun raskautta oikeasti toivoo! Voit uskoa, että raskaustestejä on meidän taloudessa kulutettu!
Toivotaan nyt, että sulla tämä tarkoittaisi pientä kolmosta! bd bd bd
On ollut sellaiset menkkakivut tänään, että luulenpa, että menkat alkaa pian ja vaaleanpunaista tulee nyt illalla. Ja pyörryttänytkin on. Ottaa pattiin... Sen takia, onnistuttiin juuri oviksen aikaan olemaan puuhissa ja kun se ei aina onnistu. . Voi himpura... No, ei auta kun vaan jatkaa yritystä. yk 10 alkakoon.
Mimmi: kiitos tsempistä, toivon tosiaan että asia olisi kuten kirjoitit ja hedelmöitys vaan olisi tapahtunut vähän myöhemmin...
Tuntemukset on vaan lähes tipotiessään, kellertävää ja vihertävää limaa tulee vieläkin. Osaako joku sanoa onko ne merkkejä esim. tulehduksesta?
Ajattelinkin, että ei tässä vielä mihinkään lääkärille kannata mennä viivästymisen takia. Sanoisivat vaan, että katsellaan, kuten aina....;)
Loppuviikosta haen uuden testin, jos täti ei ole tullut. Mies naureskelee mun "vainoharhaisuudelle" ja sille että haluaisin testailla vähän useamminkin. Tosin on oikeassa siinä, että kyllä se selviää jos raskaana olen ja nyt tuntuu siltä että en ole.
Aiemmissa raskauksissa oireita on ollut vaikka millä mitatalla jo tässä vaiheessa. Nyt vaan hirveä väsymys.
2poj@näiti: mullakin menkat alkaa aina vaalenpunaisella, pidän sulle silti vielä peukkuja, josko olis kumminkin joku muu oire!
terveisin
äiti04ja07
täti tuli tänään. :- / Blaah... taas uuteen kiertoon. Yk 10 alkaa. Taidan pitää vähän taukoa tässä alkukierrossa kun ei oikein ole mitään asiaa.
Plussaonnea kaikille! =)
kp 1/26-30, yk 10
Kylläpä se on nyt uskottava, että plussaa näyttää! Menkkoja ei ole kuulunut, vaikka tuhruvuotoa meinas vähän olla viime viikolla. Eilen testasin ja selkeitä viivoja näytti. Mutta vähän tuo jännittää keskenmenon jälkeen olla uudelleen raskaana.
Mimmille kovasti ovistärppiä! Ja pahoittelut 2poj@näidille tädistä.
Jaksuja äiti0407 ja mp73 venähtäneeseen piinailuun, toivottavasti kummallakin tilanne ratkeaisi pian, mieluummin tietysti plussan suuntaan++++
Ja nimballe jaksamisia, onnea uuteen yritykseen!
Plussatuulia kaikille!! +++
Mä jään kellumaan tänne kahden palstan välimaastoon, kun en tiedä uskallanko vielä odotuspuolellekaan kirjautua.
vuma rv 4+2
Toivotaan, että kaikki menee nyt hyvin. bd bdbdbd!
Sain tänään kilpirauhaskokeen tulokset: TSH oli 0,04 kun mininarvo on 0,4. Eli huimasti alakantissa. :/ Ja sitten se toinen kilpirauhasarvo oli 24 ja yläraja on 23. Eli se ei ollut paljon ylhäällä. Mutta noista voi sitten jotenkin päätellä, että mniulla on kilpirauhas liikatuotantoa. En muista miten lääkäri sen selitti. Mutta lisätutkimuksiin pitää mennä kunhan saan ensin tulokset paperilla kotiin.
Kuukauden kuluttua pitää ottaa uudet verikokeet. Sanoipa lääkri tuosta kohonneesta arvosta senkin, etä voi joskus aiheuttaa kaksosraskauden... huih! :) Mutta on kuulemma harvinaista.
Mutta tuo selittäisi sen ettei ole tärpännyt. Oviksen olen lähes aina bongannut, mutta jostain syytä ei vaan tärppää. Lääkäri sanoi, että voi jaktaa yrittämistä (vaikka jo tympii koko homma!).
No, pitää varata uusi aika lääkärille ja katsotaan sitten mitä tehdään.
Täällä hihkutaan! Piti tulla tänne tuulettamaan kun kukaan muu ei varmaan ymmärrä oikein mitä mä riemuitsen x-)
No ei se viiva ihan yhtä vahva ollut, olisko huomenna vahvempi? Tiedä häntä. No, toissailtana alkoi kivut jotka jatkuivat eilisiltaan saakka. Mutta eilen ei kyllä tullut mitään viivaa ja tänään siis kp 14. Mutta ei sen niin väliä, mulle riittää, että jotain sentään tapahtuu =))) Olenko mä vähän hölmö tai jotain... Ja rinnat on myös olleet jo useamman päivän todella arat.
Julistan siis 3 clomifenin tällä kertaa auttaneen asiaan.
Vumalle nyt virallisesti paljon onnea matkaan, toivotaan parasta että asukki on mieltynyt yksiöönsä ja pysyy siellä eikä "koskaan " pois haluaisikaan.
Pari tätiäkin oli tullut jo,ei muuta kuin pitkämielisyyttä, kyllä se vielä joskus.
Nyt töihin
Rilla-ma-rilla kp 14
Vumalle onnea plussasta ja Rilla-ma-rillalle oviksesta! Ymmärrän oikein hyvin riemun syyn, plussa se on sekin! :)
Tädin yllättämille pahoittelut! :(
Itseä ketuttaa tällä hetkellä, kun heräsin noin vuosisadan liian myöhään siihen, että olisi ollut kiva mennä kesällä Bon Jovin konserttiin. En ole mikään fani, mutta biisit on nuoruudesta tuttuja, niin olisi ollut mukavaa... Höh, miehelle juuri valitin, että me ei ikinä havahduta mihinkään ajoissa, mietiskellään vaan ja yritetään reagoida vasta sitten, kun on liian myöhäistä. - Onko joku onnekas menossa tuohon konserttiin?
).( Täällä ei oviksesta tietoakaan. Tikutellut en ole enkä aiokaan, tai niin ainakin nyt sanon, mutta ei ole tuttuja tuntemuksia ollut. Riemuitsen nyt lähinnä siitä, että aamulla oli hyvä salitreeni! Olen varovasti alkanut juoksumatolla juoksun ja tänään sain uuden hyvän tuloksen ja se piristi mieltä. Muutenkin on ollut hyvä päivä, ei ole vauva-asiat niin pyörineet mielessä. Yritystä on ollut säännöllisesti joka toinen pv, joten jos jotain on tapahtuakseen, niin mahdollista on. En vain usko siihen tässä kierrossa.
Kuopus on kunnon flunssassa eli huomenna sairastellaan sen kanssa sitten kotosalla. Toivottavasti ei tule ihan hepulipäivä, kun poika on kuitenkin pirteä, vaikka onkin ihan tukkoinen ja yskäinen... Muuten on ihan mukava olla yksi päivä kotosalla, alkaa olla jo vähän loman tarpeessa tämä kuumeilija.
Hilpsu
Yk 1, kp 19/27-30
Iiik: voimia kovasti, hyvä kun olet saanut itkettyä ja otettua vähän rennommin. Anna vaan itsellesi lupa surra rauhassa. Mutta samalla tietysti toiveikkaalla mielellä eteenpäin, eikös vaan! Kyllä se siitä ja jospa tärppää nopeestikin!
Rilla-marilla; hyvä että ovis löytyi, muistattehan hyödyntää sen ;-)
Vuma: paljon Onnea plussasta ja onnea matkaan odotukseen.
Itse tässä piinaviikkoa viedään, kp 25/26 ja menkkamaisia kipuja ollut kovina jo pitkään, painon tunnetta alavatsalla, etomista, turvotusta.... vähän on tunne että olis voinu vaikka tärpätä. Sunnuntaina ehkä testaan jos aihetta.
T.Jaffa
Jaffa76: Piinailua sinullakin =) bd plussalle!!!
Iiik: Jaksuja sinulle! Mutta kiva kuulla että vauvakuumeilu nostaa päätään!!! Kyllä se siitä taas lähtee, niinkuin minullakin =)
2poj@anäiti: Voi rähmä tuota tätiä =( Sinullakin yk:ja on jo kertynyt... Mutta kuitenkin onnea uuteen kiertoon!!!
Vuma: Ihanaaaa!!! Onnea sylin kaupalta!!!! Tarrasukkia ja suojelusenkeli matkaan!
Rilla-ma-rilla: Ovis-onnittelut! Joo muistakaa hyödyntää hyvin =)
on: En mennyt papa-kokeeseen, rasittaa liikaa kohdunnipukkaa. Joten varaan ajan jos ja kun täti tulee.... Eipä ole tätiä näkyny, mutta ei plussaakaan =( Tein taaaaas aamulla testin, nega taas. Nyt tein Be sure- testillä. On tää rasittavaa kun ei tiedä millon se täti tulee jos on tullakseen.....! Raskautumisesta on kyllä jo toivo mennyt totaalisesti.
Valmistautumaan töihin.
mp73, yk 18, kp 46/30
vumalle onnittelut plussasta!
Pahoittelu kaikille tädin runtelemille ja samoin jaksamista muiden ongelmien kanssa painiville!
Piinailijoitakin oli, peukut on pystyssä teille kaikille tasapuolisesti.
Hilpsu: Me ollaan menossa kesällä Bon Jovin konserttiin.Minä kerrankin heräsin ajoissa siihen lähtemiseen, yleensä näin ei käy. Mulla on kaksi artisti jotka haluaisin nähdä livenä ja toinen on just Bon Jovi ja toinen Celine Dion. Vähänkö otti aivoon, että niiden keikat on noin lähekkäin täällä Suomessa. Että nyt sitten mennään Bon Jovia kuunteleen... Molempiin ei tuhlata "kesälomabudjettia".
Ja sitten ON: nyt on vihdoinkin mieskin lämminnyt kolmoselle 100 prosenttisesti ja yritys alkaa heti kun saan tämän kuparikierukan poistettua! Olen täällä ihan täpinöissäni. Tänään tietty ei pysty varaamaan aikaa perhesuunnitteluun, että tarttee kärvistellä huomiseen sen kanssa...
Aurinkoista päivää kaikille
Piqu
Ihmeellinen olo, kun tuntuu, että olisin näin äkkiä päässyt pahimman yli keskenmenon suhteen. Pahaltahan se tietty tuntuu, mut ei oo itkettäny enää pariin päivään ja muut asiat on enemmän pinnalla. Se vauvakuume tietty mieleen hiipii taas.. Taitaa olla raskaushormonit poistuneet elimistöstä, kun on jotenkin niin normaali olo. Ja oikeella puolella pikkuhiljaa jomottelee, joten oviskaan ei varmaan oo kaukana. En tiedä, jaksanko tosiaan odottaa kahdet menkat ennenku aletaan taas yrittämään.. Niin se lääkäri suositteli, mut sanoi, että mielellään.. Yleensähän ne suosittelee odottamaan ne ekat.. Mulla on sellanen hassu juttu, kun oon sen saman lääkärin kanssa työn puitteissa tekemisissä enkä kehtais tehdä vastoin sen ohjeita..
Hilpsukohan kirjotteli et haluis konserttiin.. Kannattaa katella esim. Suomi24-sivuja. Sinne tulee yleensä paljonkin myyntiin noita lippuja ennen konserttia, kun ihmiset ostaneet eivätkä pääsekään. Uskon, et pääset vielä sinne! Tsemppiä lippujenmetsästykseen!
2poj@näiti: Mua niin harmittaa sun puolesta, kun ei oo tullu tärppiä. Tuolta odotuspuoleltakin kävin sun kuulumiset kurkkimassa.. Ja täällä ollaan molemmat edelleen.. Me aloteltiin yritystä suunnilleen samoihin aikoihin, joten ollaan tallattu tätä tietä pitkä tovi. Toivon todella et tässä kierrossa sulla olis parempi onni!!!
Töissä tosi hiljaista, joten on aikaa katella näitä sivuja ja kuumetta kasvatella.. Ensi viikon jälkeen menenkin sitten taas uuteen paikkaan töihin. Siellä tahti on vähän toinen, joten saa ajatukset kauemmas näistä jutuista välillä..
Eilen saatiin nurtsi kylvettyä ja pensasaita istutettua! Ihanaa! Nyt vaan kastelua ja kasvun odotusta. Päätin pitää sit taukoa pihahommissa,mut heti on mielessä uudet projektit.. On se vaan ihanaa hommaa!
Plussatuulia teille jokaiselle!
t. iiiik
Katsotaan nyt mikä on lopullinen "tuomio" kun pääsen sinne jatkotutkimuksiin. Että onko tuo kilpirauhasjuttu aiheuttanut sen että ei niin helposti tärppää. Vai mikä tässä oikein mättää. Mutta jos osaisi ottaa tämä kierron vähän rennommin kun ainakin nuo tulokset tuli tietoon. Mies on kyllä työ-ym. asioista niin stressaantunut, että pitäisiköhän jättää vauvayritystä vähän myöhemmäksi..? No, täytyy katsoa sitten kun ovis lähestyy mikä on tilanne.
Itsellä on tajuttoman kipeä kurkku. :( No, pitää sairastaa nyt ennen ovista. :)
Plussaonnea kaikille! =)
Kotosalla pojan kanssa täällä oleillaan ja täytyypä sanoa, että on mukavaa..! Poika ei ole niin kipeä, että vaatisi jatkuvaa hoitoa, tällä hetkellä videot hoitaa, että äiti pääsee palstailemaan! :)
Jaffalle peukutuksia, hyviltä kuulostaa oireet! Ja Mp73:lle jaksamista pitkän kierron ja negojen kanssa. Tosi raivostuttavaa, toivottavasti lopputulokseksi tulee kuitenkin positiivinen syy! :)
Piqu: Äh, olen kade konsertistanne! :( Ja ihanaa, että miehesi on suostunut kuumeiluun!
Kiitos Iiik vinkistä, että Suomi 24:stä voisi löytää lipunmyyjiä. En taida kuitenkaan lipunmetsästykseen ryhtyä, kun meillä on varatttu risteilykin tuoksi konsertti-illaksi. Risteilyä voisi siirtää, mutta... Menee ehkä liian monimutkaiseksi. Ja kai niitä tulee muita konsertteja. Joskus. Eniten olen ehkä ärsyyntynyt omaan saamattomuuteeni eli yritän nyt terästäytyä, jos tulee jotain tapahtumia johon haluaisin mennä.
).( Nyt on sitten rauhallinen menkkojen odottelu mennyttä aikaa, olen alkanut kyttäämään oireita..! Voi minnuu. Eilen illalla oli olevinaan vähän paha olo, tänään oli vähän rinnat olevinaan kipeät sekä viluttaa. En nyt näihin oikein usko, mutta kun haluaisi uskoa, niin kuvittelee sitten vaikka mitä. Että kohti piinaa tässä ollaan menossa. Käytiin pojan kanssa neuvolaan palauttamassa pari kirjaa, niin siellä oli niin suloisia nyyttejä paikat täynnä, että en meinannut näppejäni osata pitää niistä irti..!
Plussatuulia! +++++
Hilpsu
yk 1, kp 20/27-30
Ja taas uuteen yritykseen... Tylsää! Me ollaankin oltu täällä suunnilleen yhtä kauan (minä viime elokuusta). Kummallakohan tärppää ennen?! Sulla nyt sentään silleen positiivista, että jotain mahdollista syytä on löytyny ettei raskautta kuulu! Mulla taas huomenna verikokeisiin meno ja perjantaina gynelle.
Minä olin viikonloppuna yksikseni reissussa. Oli kyllä kiva vaihteeksi olla ilman lapsia, vaikka oli kyllä ihana tulla eilen illalla kotiin ja halia sekä suukotella noita muruja... :) Nyt mulla on vapaata, ja ollaan vaan täällä kotosalla. Ulkona on kyllä ihan hirmu kylmä, ettei kovin kauaa siellä jaksa leikkiä!
).( Eilen meni viimeinen clomi-annos. Perjantaina taas gynelle... Vähän jännittää, auttaako tämä tupla-annoskaan ovuloimaan!
Mimmi75, kp.8/??