Apua, en osaa hoitaa lapsia?
En ole koskaan halunnut lapsia, ja olen päälle 30v. Sukulaisillani ja esim siskollani on kuitenkin lapsia joita välillä hoidan. Minä en tiedä mitä niiden kanssa pitää tehdä ja yleensä ne lapset alkaakin "pomottaa" minua kun olen aika ujo ja sellainen joka ei osaa sanoa ei. Onko tuo normaalia vai onko lapsi saanut huonon kasvatuksen? Minä en muista,että itse olisin pomottanut ketään lapsena. Minusta tuntuu myös kiusalliselta lukea esim kirjaa lapselle kun en keksi mitään. Ja sitten lapsi suuttuu ja mököttää. Miehen sukulaisilla myös pieniä lapsia ja olin ihan paniikissa kun kerran mut jätettiin vähäksi aikaa kahdestaan 8kk.vauvan kanssa.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komentaminen ei tarkoita huutamista. Lapset ei oo tyhmiä. He tajuavat, ettet uskalla komentaa ja sen vuoksi pomottavat sinua.
Tosin pelkkä komentaminen ei yleensä riitä vaan tarvitaan myös uhkailua, kiristämistä ja lahjontaa. Kannattaa kysyä lapsen vanhemmilta, että mitä menetelmiä heillä käytetään tuossa, eli laitetaanko lapsi esim. jäähylle jos on tottelematon.
Ei ap:n tehtävä ole opetella kasvattamaan kurittomia lapsia. Kurittomuus johtuu vanhempien luistamisesta kasvatuksessa. Harva antaa tai ottaa ongelmakoiraa hoitoon ihmiselle, jolla ei ole mitään kokemusta koirista. Jos ap:n sukulaisten lapset osaisivat käyttäytyä, niitä olisi helppo hoitaa ihan vain olemalla läsnä. Hyvin käyttäytyville lapsille voi antaa vaikka Legot tai palapelin tai värityskirjan, tai vaikka leipoa pullaa yhdessä.
Pyrkimys kurittomuuteen on lasten normaali ominaisuus. Lapsi ei ole tyhmä vaan ymmärtää, että vaikka vanhempia ei voisi hirveästi uhmata niin lapsenvahtia saattaa pystyä uhmaamaan. Lapsi joka on oman perheen piirissä kullannuppu saattaa hoidossa olla hirviö. Tai päinvastoin.
Eli taas päästään tulokseen, että ap ei ole velvollinen suostumaan tähän tehtävään, johon ei sovellu.
Kurinpito on yksi osa lastenhoitoa ja se on aivan opittavissa oleva asia.
Ap ei halua omia lapsia ja ei luonteeltaan ole kurinpitäjä. Lapsenvahdin saa muualta yhtä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin työtön, mulle ehdotettiin että hakisin kouluavustajan työtä. Minä, joka en ymmärrä lapsista yhtään mitään! Siitä olis tullut katastrofi.
Ilmeisesti jotkut olettavat, että jokaisen aikuisen on osattava jollain tapaa olla lasten kanssa.
Normaalisti voi olettaa, että elävä olento osaa huolehtia oman lajinsa poikasista. Se on ikäänkuin sisäsyntyistä.
ap. sorry. En jättäisi lastani enkä edes lemmikkiämme hetkeksikään lähellekään sinua.
Jos pohjatyö on pielessä, niin turha se on luulla että joku ulkopuolinen muuttaa tilanteen.
Lapsen kunnioitus ja onnellisuus on avainasemassa siinä miten lapsi käyttäytyy.
Jos lapselle on liian tiukka kuri eikä tunneyhteyttä niin ei auta, lapsi käyttäytyy huonosti. Lempeys on kiltteys on tärkein, ei todellakaan kurinpito. Toki lapsia ei kannata pelätä vaan kohdata avoimesti. :) mutta ei kaikki pidä lapsista ja lapsi aistii jos heistä ei pidä.
Vierailija kirjoitti:
ap. sorry. En jättäisi lastani enkä edes lemmikkiämme hetkeksikään lähellekään sinua.
Turhaan pyytelet häneltä anteeksi, tuohan on just sitä, mitä hän toivoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komentaminen ei tarkoita huutamista. Lapset ei oo tyhmiä. He tajuavat, ettet uskalla komentaa ja sen vuoksi pomottavat sinua.
Tosin pelkkä komentaminen ei yleensä riitä vaan tarvitaan myös uhkailua, kiristämistä ja lahjontaa. Kannattaa kysyä lapsen vanhemmilta, että mitä menetelmiä heillä käytetään tuossa, eli laitetaanko lapsi esim. jäähylle jos on tottelematon.
8 kk vauvan hoidossakin? Älä naurata.
En jaksanut lukea kaikkea, mutta viim.5v. alkaa hyppiä nenillesi jos et ns. laita paikkaan. Katso vaikka Piia Penttalan menetelmiä. Olen ollut itsekin liian lepsu.
Vierailija kirjoitti:
Pelottaisi ajatus jonkun 8kk vauvan hoitamisesta. Olisin varmaan ihan paniikissa.
Toisaalta 8 kk lapsi ei kyllä vielä pomota tai testaile hoitajaansa mitenkään kummemmin.
No muuten joo lapset testaa. Mutta mitä pitää keksiä kun lukee kirjaa ? Eikö siinä kirjassa ole sanoja vain onko kuva kirjoja ? Jos on sanoja niin on valmiiksi keksitty ja kuvakirjoja katsellaan ja kerrotaan mitä kuvassa on
Tarpeeksi tekemistä ja vastuualueita lapsille niin ei ole aikaa kinaan, tappeluun ja testaamiseen.
Kun olin työtön, mulle ehdotettiin että hakisin kouluavustajan työtä. Minä, joka en ymmärrä lapsista yhtään mitään! Siitä olis tullut katastrofi.
Ilmeisesti jotkut olettavat, että jokaisen aikuisen on osattava jollain tapaa olla lasten kanssa.