Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimoni ei pysty keskustelemaan rakentavasti. Mikään ei auta

Vierailija
06.01.2025 |

Hän ei pysty kohtaamaan yhtä asiaa kerralaan, vaan vetää muita asioita mukaan juuri ajankohtaisen asian käsittelyyn.

En tahdo jaksa enää. Pistin kulokkeet korville ja käännyin tietokoneeni puoleen, kun siitä rakentavasta keskustelusta ei kerta mitään tule.

Kommentit (187)

Vierailija
1/187 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kysymys jäi uupumaan, että onko muilla samanlaisia kokemuksia

ap

Vierailija
2/187 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus samanlainen vaimo. Ei ole enää, ja tuo on yksi syistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/187 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etkö älynnyt ongelmaa jo ennen avioitumista? Vai onnistuiko keskustelu ennen?

Vierailija
4/187 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten keskustelut sujui ENNEN avioliittoa? 

Vierailija
5/187 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut samaa vikaa, mutta ei ole samaa vikaa kaikissa naisissa.

En valitettavasti osaa vinkata miten, ja onko yleensäkään mahdollista, saada tuollainen lapsellinen poukkoilija oppimaan sivistynyt keskustelutapa.

Vierailija
6/187 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlainen mies. Heittäytyy defensiiviseksi pienimmästäkin, alkaa kaivella vanhoja juttuja ja minun vikojani. Aina syy on minussa. 

Vierailija
7/187 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai rakentava keskustelu sun peliaddiktiosta? Heh heh

Vierailija
8/187 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No etkö älynnyt ongelmaa jo ennen avioitumista? Vai onnistuiko keskustelu ennen?

Ei ole keskustelu koskaan onnistunut. Oli semmoinen välivaihe, että ei kommunikoitu ollenkaan. Loppujen lopuksi se olisikin hyvä vaihtoehto edelleen, jos siihen voisi pakittaa.

ap

Vierailija
9/187 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et huomannut asiaa jo seurustelun aikana?

Vierailija
10/187 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää terapiaan. Jos keskusteluyhteys katkeaa, on suhteen loppulaskenta alkanut.

Vierailija
11/187 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen vierestä seurannut, niin ei tuohon tilanteeseen auta muu kuin erota. Jotkin ihmiset ei vain osaa eikä edes halua opetella rakentavaa keskustelua. Eivät näe itsessään vikaa. Syyttelevät vain muita, mutta eivät osaa itse katsoa peiliin.

Älä hyvä mies tuhlaa elämääsi. Sulla on selkeästi paha olla. Monesti sanotaan, että ei se ruoho ole vihreämpää aidan toisella puolella. Mä olen eri mieltä. Arki voi olla kevyempää jonkun muun kanssa. Ja mieluummin yksin kuin hankalan puolison kanssa. 

Vierailija
12/187 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole keskustelu koskaan onnistunut. Oli semmoinen välivaihe, että ei kommunikoitu ollenkaan. Loppujen lopuksi se olisikin hyvä vaihtoehto edelleen, jos siihen voisi pakittaa.

ap

No avioliittoonne ei tolla pelillä tule olemaan kovin pitkä.

Vierailija
13/187 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai rakentava keskustelu sun peliaddiktiosta? Heh heh

Tokkopa. Heh heh

Ehkä se oli vauvapalstailusta. Heh heh

Tai luoja suokoon, seksistä. Heh heh

Vierailija
14/187 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää terapiaan. Jos keskusteluyhteys katkeaa, on suhteen loppulaskenta alkanut.

Ollaan jo aikaa sitten oltu terapiassa.

Vaimo aina ensitöikseen istunnon alussa heitti keksimänsä ongelman ilmaan ja sitä sitten käsiteltiin. Minä sitten aina terapian jälkeen (myös terapeutin kuullen) ihmettelin vaimolle että miksi otti kulloisenkin asian esiin, kun ei kuitenkaan terapian ulkopuolella asiasta halunnut keskustella?  Hän sanoi että pitäähän siellä terapiasta jostain aiheesta keskustella. Tietysti tuo keskusteluaihe koski aina minun jotain keksittyä vikaa.

ap

Vierailija
15/187 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"keksittyä vikaa"?

Puhut aika halventavasti vaimostasi. Ikään sinä olisit itse täydellinen.

Vierailija
16/187 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ja tuntui hyvältä idealta avioitua ihmisen kanssa, jonka kanssa keskustelu ei ole koskaan onnistunut? 🤔

Vierailija
17/187 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaimo tietää itsekin, että olette liian erilaiset ja hän haluaa kevyttä yläpilveä, kunnes löytää mielestään toisen yhtä tasokkaan, eikä halua luopua eduistanne nyt. Haluaa kuvitella että kaikki on ok, vaikka ei ole.

Toinen vaihtoehto on se, että teillä on valtataistelu? Kolmas, että olet mokannut jo ajat sitten ja vaimosi vihaa sinua edelleen ja siksi keksii uusia riidan aiheita. Neljäs on, että haluaa yksinkertaisesti tuhota mielenterveytesi.

Pallotteletteko erosta puhumista syyttelemällä toisianne, vai?

Vierailija
18/187 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"keksittyä vikaa"?

Puhut aika halventavasti vaimostasi. Ikään sinä olisit itse täydellinen.

Eikö se ole "keksitty vika", jos ei normaalissa arjessa nosta asiaa esille? Jos on valittamista ja jotain hankausta omasta mielestään niin eikö siitä silloin pitäisi keskustella. 

Että kyllä ne keksittyjä vikoja oli täysin. Luultavasti teki noin että sai pitää langat omissa hyppysissään myös terapiassa.

ap

Vierailija
19/187 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ap:lle myöhäistä, mutta muille vinkiksi että kenenkään kanssa ei ole pakko mennä naimisiin ja se seurusteluaika on hyvä käyttää sen pohtimiseen, kuinka sujuu elämä tämän tyypin kanssa. Jos ei kyetä keskustelemaan, kannattaa papin aamenen unohtaa.

Vierailija
20/187 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaimo tietää itsekin, että olette liian erilaiset ja hän haluaa kevyttä yläpilveä, kunnes löytää mielestään toisen yhtä tasokkaan, eikä halua luopua eduistanne nyt. Haluaa kuvitella että kaikki on ok, vaikka ei ole.

Toinen vaihtoehto on se, että teillä on valtataistelu? Kolmas, että olet mokannut jo ajat sitten ja vaimosi vihaa sinua edelleen ja siksi keksii uusia riidan aiheita. Neljäs on, että haluaa yksinkertaisesti tuhota mielenterveytesi.

Pallotteletteko erosta puhumista syyttelemällä toisianne, vai?

Hyvä pointti tuo valtataistelu. Vaimo varmaan näkee asian niin. Hän esim. väittää että minä päätän kaikki asiat. Ei pidä paikkaansa. Hänestä voi tuntua siltä, mutta ei pidä paikkaansa. Hän voi tulla ja mennä ihan vapaasti. Voi tehdä sitä ruokaa mitä haluaa. Voi katsoa niitä ohjelmia mitä haluaa jne. Ihan kuin hänelle ei mikään riittäisi.

Minua hän ei kylläkään voi määrätä. Siitä olen tarkka. Ehkä kipuilee tätä.

ap