Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suhdemysteeri ratkaistavaksi!!! Yksipuoliset teot parisuhteessa??

Vierailija
21.03.2026 |

Aloimme seurustella muutama vuosi sitten. Kuten usein, alku oli helppo: rakkaus kantoi ja arki jäi taka-alalle. Molemmilla oli omat kodit, mökit, aikuiset lapset ja vaativat työt.

Ajan myötä huomasin, että suhteemme alkoi rakentua pitkälti minun joustamiseni varaan. Vietimme aikaa lähes aina hänen luonaan tai hänen mökillään. Tein mielelläni niin sanottuja miesten töitä korjasin, kannoin, huolsin. Hänen kotonaan hoidin arjen pieniä asioita: tiskejä, kahvit, pieniä fiksauksia. Elin kuin yhteisessä kodissa. Keittelin meille usein kahvit, tein molemmille aamiaiset, tein pääosin meidän yhteiset ruoat, suunnittelin ja toteutin yhteiset reissut, ajelin autolla hänen luokseen, jne jne. 

Hiljalleen aloin toivoa vastavuoroisuutta. En suuria asioita pieniä eleitä. Että joskus hänkin tekisi jotain minun luonani vaikka keittiössä. Tekisi vaikka joskus minullekin aamiaisleivät.

Keskusteluja käytiin monta. Vastauksia tuli laidasta laitaan: en osaa, en pysty, koen sen pakottamisena. Tai ei vastausta lainkaan. Samaan aikaan sain viesteissä paljon rakkautta ja kauniita sanoja.

Minulle aamiaisleivistä tuli symboli koko keskustelulle. Ei siksi, että se itsessään olisi maailman tärkein asia vaan siksi, että kaipaan tunnetta, että toinen haluaa tehdä minulle jotain pientä, ilman pyyntöä. Aamupalan tekeminen oli keskustelussa helppo esimerkki, koska kukaan ei voi sanoa että se on liian raskas asia pyydetty. Halusin että rakkaus näkyy myös teoissa, ei vain sanoissa.

Olen alkanut miettiä: voiko suhde toimia, jos arki ei ole vastavuoroista? Jos toinen rakastaa sanoilla, mutta ei teoilla? En siis ole saanut vastausta kysymykseen "Miksi et tee tai halua tehdä minulle aamiaista joskus" ja se häiritsee todella paljon. 

Kommentit (145)

Vierailija
41/145 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet tuollaisessa suhteessa?

siksi että käytännön asioiden ulkopuolella olemme hyvä pari. Keskustelu on hyvää, seksi on hyvää, kun mä järjestän jotain niin meillä on kivaa..

Olisiko hänellä silti kivaa,vaikket järjestäisikään mitään...?

Eli tuedätkö vai luuletko, että teillä on kivaa?

Vierailija
42/145 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun olisikin joskus elämässään tavannut ap:n kaltaisen miehen. 

Samaa mietin. Täällä olisi nainen, joka osaisi arvostaa noita tekoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/145 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette sovi toisillenne. Parempaakin on tarjolla. Tuu tänne. T: N42

(Ap) .. no tää vauvapalsta on nyt viimeinen keino yrittää ymmärtää kun puhuminen ei auta.

Saattaa olla niin että tän päivän päätteeksi olen vapaa tulemaan ihan minne vaan. 

(Jos keität aamulla kaffet 😅) 

mä voin tehdä leivät. 😎! 

Vierailija
44/145 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä nää vastakohdat vaan aina vetää puoleensa.  

Vierailija
45/145 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkunaiset haluaa sellaisia prinssejä jotka tulee ja pelastaa eikä niiden tarvii muuta kun olla vaan. Näin se on.

No miksi kukaan parisuhteeseen orjaksi haluaisi? Kyllä sen pitää olla mukavaa tai sitten tehdään jotain muuta. Jos olet eri mieltä niin deittaile kaltaisiasi ja ota esim. spermaa suuhusi ja perseeseesi, kerro sitten kuinka mukavaa se oli ja miten paljon sen jälkeen haluat keittää tuolle hirviölle vielä kahvit päälle.

Pennut pois kun aikuiset keskustelevat.

Vierailija
46/145 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(Ap) .. no tää vauvapalsta on nyt viimeinen keino yrittää ymmärtää kun puhuminen ei auta.

Saattaa olla niin että tän päivän päätteeksi olen vapaa tulemaan ihan minne vaan. 

mä voin tehdä leivät. 😎! 

Ei vaan tulet tänne! Ei olisi lapsiakaan sotkemassa suunnitelmiamme. Pyöräytän sulle mustikkapiirakan.

Toinen n42

Vierailija
47/145 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tottunut siihen että teet paljon. Ihmiset on mukavuudenhaluisia. Mitä jos teette yhdessä aluksi, pyydä hänet mukaan, teette yhdessä ne leivät ja muut. Myöhemmin hän voi tehdä itsenäisestikin.

Tai sitten ei luota enää itseensä, että osaa.

Mitä ylivoimaista osaamista aamupalaleipien tekeminen vaatii? Vai puhutko jostain henkisestä osaamisesta? 

Kertomus elävästä elämästä. Toiselle ei kelpaa kuin tietynlainen leipä tietynlaisten päällisten kanssa tietyllä lailla aseteltuna. Toinen ei vaan osaa tehdä sellaista leipää joka kelpaisi. 

(AP) .. mulle kelpaisi ihan normi leipä. Päällisten järjestyksellä ei ole väliä - sillä ajatuksella että toinen tekee sen - sillä on väliä.  

Tässä sun tapauksessa niin saa tollanen tyyppintehdä ihan itse leipänsä. 😒. 

Niin hän tekeekin. Ei siitä tehdä ongelmaa. Hän tekee kyllä muille leipiä jos pyytää. Täydellisiä ja juuri oikein laitettuna. 😂

Vierailija
48/145 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä nää vastakohdat vaan aina vetää puoleensa.  

Harva haluaa kopiota itsestään.

Vierailija
49/145 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet tuollaisessa suhteessa?

siksi että käytännön asioiden ulkopuolella olemme hyvä pari. Keskustelu on hyvää, seksi on hyvää, kun mä järjestän jotain niin meillä on kivaa..

Olisiko hänellä silti kivaa,vaikket järjestäisikään mitään...?

Eli tuedätkö vai luuletko, että teillä on kivaa?

AP: tiedän että on kivaa. Kun ollaan kimpassa, kaikki sujuu. Siksi tämä on niin surkeaa että tämä touhu päättyy sellaiseen mikä mun mielestä ei ole paljoa vaadittu. Mut sitten kuitenkin mulle tosi tärkeä 

Olen toki avoin sille että vika on mussa. 

Vierailija
50/145 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tottunut siihen että teet paljon. Ihmiset on mukavuudenhaluisia. Mitä jos teette yhdessä aluksi, pyydä hänet mukaan, teette yhdessä ne leivät ja muut. Myöhemmin hän voi tehdä itsenäisestikin.

Mitä ylivoimaista osaamista aamupalaleipien tekeminen vaatii? Vai puhutko jostain henkisestä osaamisesta? 

Eihän aamupalaleipien tekeminen vaadikaan mitään. Mutta jos toisen rakkauden kieli ei ole aamupalaleivät, niin se ei ole. Sitä ei voi pakottaa. Sinä selkeästi haluat rakkaudenosoituksia aamupalaleivillä ja toinen ei ole aamupalaleipätyyppiä.

Siinä punnitaankin sitten se rakkaus, kelpaako toinen puutteineen vai ei. 

Vierailija
51/145 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia menit aina hänen luokseen ruoat mukana? Olisin lopettanut suhteen tuohon.

Vierailija
52/145 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän aamupalaleipien tekeminen vaadikaan mitään. Mutta jos toisen rakkauden kieli ei ole aamupalaleivät, niin se ei ole. Sitä ei voi pakottaa. Sinä selkeästi haluat rakkaudenosoituksia aamupalaleivillä ja toinen ei ole aamupalaleipätyyppiä.

Minä en tykkäisi ollenkaan siitä, että toinen tekisi minulle aamupalaleivät. Haluan tehdä ne itse. Sama esimerkiksi hotelliaamiaisella. Mies halusi huomioida minua tuomalla, minulle syötävää. Onneksi mies ymmärsi heti, kun sanoin, että haluan valita ja ottaa itse syömiseni. Meillä on yhteiset aikuiset lapset, joten mistään tuoreesta suhteesta ei ole kyse. 

Tärkeintä on kuunnella toista, jotta voi huomioida toista paremmin. Tärkeää on myös kertoa omat toiveet, koska muuten toinen voi kuvitella olevansa todella hyvä huomioija,,vaikka toimii juuri päinvastoin kuin pitäisi.

Vierailija
53/145 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opin varhain elämässä, että sanat eivät merkitse mitään, jos teot kertovat päinvastaista. Itse katson tekoja ja teen niiden pohjaltaan arvioni, uskonko siihen sanahelinään vai en. Valitettavan monet ihmiset kuitenkin kertovat teoillaan hyvin erilaista tarinaa, kuin sanoillaan.

Vierailija
54/145 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mä voin tehdä leivät. 😎! 

Voidaan vuorotella, pus

Vierailija
55/145 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tykkäisi ollenkaan siitä, että toinen tekisi minulle aamupalaleivät. Haluan tehdä ne itse. Sama esimerkiksi hotelliaamiaisella. Mies halusi huomioida minua tuomalla, minulle syötävää. Onneksi mies ymmärsi heti, kun sanoin, että haluan valita ja ottaa itse syömiseni. Meillä on yhteiset aikuiset lapset, joten mistään tuoreesta suhteesta ei ole kyse. 

Tärkeintä on kuunnella toista, jotta voi huomioida toista paremmin. Tärkeää on myös kertoa omat toiveet, koska muuten toinen voi kuvitella olevansa todella hyvä huomioija,,vaikka toimii juuri päinvastoin kuin pitäisi.

AP:

Tärkeintä on kuunnella toista tarkoittaako tämä sitä että:

- hän voisi vaikka kerran kolmessa kuukaudessa tehdä mulle aamupalan VAI

- mun pitäisi vaan kuunnella ja ymmärtää että se myt vaan ei jostain tuntemattomasta syystä onnistu?

Haluan sanoa vielä että pelkät aamupalaleivät ei ole tässä se ainoa asia. Se vaan jotenkin symboloi koko tilannetta.

Vierailija
56/145 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP toivoo että nainen oma-aloitteisesti olisi vastavuoroinen. Ei ole liikaa pyydetty. Tuo nainen on ottaja.

Vierailija
57/145 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertomus elävästä elämästä. Toiselle ei kelpaa kuin tietynlainen leipä tietynlaisten päällisten kanssa tietyllä lailla aseteltuna. Toinen ei vaan osaa tehdä sellaista leipää joka kelpaisi. 

(AP) .. mulle kelpaisi ihan normi leipä. Päällisten järjestyksellä ei ole väliä - sillä ajatuksella että toinen tekee sen - sillä on väliä.  

Tässä sun tapauksessa niin saa tollanen tyyppintehdä ihan itse leipänsä. 😒. 

Niin hän tekeekin. Ei siitä tehdä ongelmaa. Hän tekee kyllä muille leipiä jos pyytää. Täydellisiä ja juuri oikein laitettuna. 😂

Näin se pitäisi mennä!

Vierailija
58/145 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää

Terapiaan

Se

Pelastaa

Se

On

Ihmehoito

Ihan

Kaikkiin

Ongelmiin

Maapallolla

Vierailija
59/145 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun olisikin joskus elämässään tavannut ap:n kaltaisen miehen. 

Samaa mietin. Täällä olisi nainen, joka osaisi arvostaa noita tekoja.

AP: 

Just nyt tälläiset kommentit tuntuu kivalta. Kiitos. 

Vierailija
60/145 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näetkös, sulla olisi viestiä. Jono jo on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi