Iäkäs nainen kotiututettiin Tyksistä Kela-taksilla rinnat paljaina, pelkkä vaippa housuina
"Hän kökötti pyörätuolissa invataksin takaosassa pelkkään housuvaippaan ja avonaiseen paitaan puettuna rinnat paljaana. Edes peittoa ei ollut. Näky oli aivan kauhea, eläimiäkin kohdellaan paremmin, tytär kertoo ääni särkyen."
Kommentit (1069)
Vierailija kirjoitti:
Miksei tytär vienyt osastolle vaatteita jo hyvissä ajoin ennen kotiuttamista ? Vai pitikö päästä viiden minuutin julkisuuteen? Minut vietiin kalsareissa ja teepaidassa lanssilla sairaalaan ja myöhemmin vaimo toi alusvaatteet, farkut, fleecen ja kengät sekä lompakon ja läppärin. Potilashuoneessa oli komero siviilivaatteille, siellä ne odotteli kotiuttamista sen neljä kuukautta mitä osastolla vietin, tämä viime vuonna yliopistosairaalassa. Maksoi muuten peräti jotain 670,-, kyllä OrpoPurra sitten ryöstävät.
Sinun vaimosi tiesi, missä sijaitsit. Tieto ei aina kulje, oman isäni kohdalla tuli aika pitkällä viiveellä tieto, mille sydänosastolle oli siirretty milloinkin. Hyvä tuuri siinä saa olla, että vaatteet ehtivät samassa kyydissä. Miksi on niin tärkeä puolustaa vaippa-asuisen ikähimisen taksikuskin hoteisiin työntäneitä sadisteja?
Venäläinen ylilääkäri. Ihan normiahan tuo on Venäjällä, mutta ei meillä:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla on pää kuvattu päivystyksessä, kun kaaduin ja löin pääni katukiveykseen. Hyvä, että kuvasivat. Löytyi vähäinen aivoverenvuoto ja olin valvontaosastolla yö yli.
Ei kuvattu vaan päivystysosastolla. Päivystys on se paikka, josta sut ohjataan eteenpäin tarvittaessa. Olet siellä korvatulehduksesta kärsivien lasten ja tikattavan haavan saaneiden kanssa.
Tai sairaalan ensiavussa. Taitaa aika monella menevän sekaisin nyt päivystys, osasto, ensiapu, sairaala, terveyskeskus ja poliklinikat.
Eikä ihme. Harva maallikko tietää, mitä eroa on päivystyspoliklinikalla ja päivystysosastolla. Ta yhteispäivystyksisdä, milloin on missäkin. Joissain paikoissa on esimerkiksi CT-laite päivystyksen yhteydessä, vaikka sellainen on myös röntgenissä. Ja jos sua kärrätään sängyllä tutkimukseen, niin kattoon tuijottamalla et kyllä välttämättä tiedä, missä yksikössä milloinkin olet. Varsinkin, jos olet ensimmäistä kertaa .
Mä olin joulukuussa 2012 Peijaksessa. Ensin
terveyskeskuspäivystyksessä ja sitten mut siirrettiin sieltä toiseen huoneeseen ja olinkin jo HUS:issa eli erikoissairaanhoidossa. Pitäisikö tavallisen kansalaisen tietää, missä hallintohimmelin osassa milloinkin on tai missä omaisensa on?
No ei tyietenkään, mutta jos väittää jotakin ja/tai ottaa kantaa tasolla kyllä tuossa nyt toimittiin väärin, ajattelisin että tietäisi mistä puhuu.
Eli sun mielestä vain sote-alan ammattilaiset tai muuten hallintohimmelin tuntevat saavat keskustella aiheesta? Mä taas pidän tärkeänä sitä, että maallikotkin voivat esittää kysymyksiä ja mielipiteitään. Koska jos vähättelyn ja nälvimisen sijasta vastataan asiallisesti, niin heilläkin on sitten enemmän tietoa asiasta.
Moni vanhuksen omainen on ihan oikeasti täysin pihalla siitä, miten sote tänä päivänä toimii. Kukaan ei kerro, itse pitäisi osata selvittää. Mun sisko toivoo, että hoitaisin isänkin asiat kuten hoidin äidinkin asiat, koska mä kuitenkin aika hyvin tunnen sote-alan ja jopa siihen liittyvän lainsäädännönkin. Kaikki eivät alaa tunne ja moni ei edes tiedä, miten alkaisi asioita selvittämään. AI ehkä tulee auttamaan tässäkin asiassa. Ainakin toivottavasti.
Joo onhan se aikamoinen loikkaus tuntemattomaan jos aiemmin nuorempana pysynyt suht.terveenä ja tarvinnut käyttää vain työterveyttä saikkulappujen hakuun.
Venäjällä tuo ylilääkäri olisi tilannut taksin suoraa. hautausmaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisissa vaatteissa hän oli hoitoon mennyt ?
Onko sillä merkitystä?
Jos arvailemaan alkaa niin todennäköisesti jossain mukavissa arki vaatteissa tai yöpaidassa/-vaattrissa.
Olennaista on se, ettei mennyt pelkissä vaipoissa. Ja vaikka olisi mennytkin, niin jokainen normi-ihminen olisi huolehtinut jotain peittoa.
Tiedetäänkö me varmasti että mitään peittoa ei ollut esim. matkanaikana?
En luota suomalaiseen terveydenhuoltoon yhtään, liian paljon olen läheisten ja omien sairauksien takia nähnyt välinpitämättömyyttä, huolimattomuutta ja silkkaa ilkeyttä terveydenhuollossa ja saman olen todennut harjoittelujaksoilla terveyden- ja sosiaalihuollon eri yksiköissä. Onneksi ei tarvitse leipäänsä tienata tuolla alalla enää, mutta säälin kyllä potilaita ja ihan syystä pelkään tulevaisuutta vanhana. Niin ja ei mitään eroa yksityisellä tai kunnallisella puolella, mätämunia työntekijöiksi riittää kummallekin puolelle. Isommat rangaistukset vain selkeistä hoitovirheistä, mutta sitähän saa odotella, koska terveydenhuollossa ei kukaan oikeasti ota vastuuta mistään, asioita pyöritellään taholta toiselle ja lopuksi tehdään joku vahinkokirjaus mappi Ö:hön ja sinne se sitten unohtuukin saman sirkuksen jatkuessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä merkitystä?
Jos arvailemaan alkaa niin todennäköisesti jossain mukavissa arki vaatteissa tai yöpaidassa/-vaattrissa.
Olennaista on se, ettei mennyt pelkissä vaipoissa. Ja vaikka olisi mennytkin, niin jokainen normi-ihminen olisi huolehtinut jotain peittoa.
Eipä tiedetä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomesta viedään tonneittain vaatteita joka vuosi afrikkaan, mutta terveydenhoidon työntekijät eivät ole välittäneet aloittaa neuvotteluja minkään tahon kanssa tästä heidän tarpeestaan! Ai niin, ei ole heiltä housut/takit lähteneet, kuten keneltä tahansa sairaalaan joutuneelta sairastuneelta voi lähteä.
Jos jotain tuolta porukalta puuttuu, niin ymmärryskyky saati empatia. Mitä se muuten on?? Sitä osoittaa se asennoituminen potilaisiin koko yhteisössä! Erityisesti lääkäreissä.
Onhan tää vitsi?
Meidän pitäis vielä sivutyönä järjestellä potilaille vaatteita.
Riittää, ettette pane ihmisiä heitteille, se on lainvastaista.
Vierailija kirjoitti:
En luota suomalaiseen terveydenhuoltoon yhtään, liian paljon olen läheisten ja omien sairauksien takia nähnyt välinpitämättömyyttä, huolimattomuutta ja silkkaa ilkeyttä terveydenhuollossa ja saman olen todennut harjoittelujaksoilla terveyden- ja sosiaalihuollon eri yksiköissä. Onneksi ei tarvitse leipäänsä tienata tuolla alalla enää, mutta säälin kyllä potilaita ja ihan syystä pelkään tulevaisuutta vanhana. Niin ja ei mitään eroa yksityisellä tai kunnallisella puolella, mätämunia työntekijöiksi riittää kummallekin puolelle. Isommat rangaistukset vain selkeistä hoitovirheistä, mutta sitähän saa odotella, koska terveydenhuollossa ei kukaan oikeasti ota vastuuta mistään, asioita pyöritellään taholta toiselle ja lopuksi tehdään joku vahinkokirjaus mappi Ö:hön ja sinne se sitten unohtuukin saman sirkuksen jatkuessa.
Ikävää. Minulla taas vain hyviä kokemuksia, lähinnä toki yksityiseltä, mutta myös julkiselta.
Riittää, ettette pane ihmisiä heitteille, se on lainvastaista.
Oliko tämä mummo heitteillä? Ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Miksei tytär vienyt osastolle vaatteita jo hyvissä ajoin ennen kotiuttamista ? Vai pitikö päästä viiden minuutin julkisuuteen? Minut vietiin kalsareissa ja teepaidassa lanssilla sairaalaan ja myöhemmin vaimo toi alusvaatteet, farkut, fleecen ja kengät sekä lompakon ja läppärin. Potilashuoneessa oli komero siviilivaatteille, siellä ne odotteli kotiuttamista sen neljä kuukautta mitä osastolla vietin, tämä viime vuonna yliopistosairaalassa. Maksoi muuten peräti jotain 670,-, kyllä OrpoPurra sitten ryöstävät.
Neljä kuukautta täyshoidossa ja vielä hoidot ja hinta vain 670euroa. Halpaa minusta.
Vierailija kirjoitti:
Mukava maksaa veroja kun tietää että niillä saa sitten hyvää palvelua kun joskus vanhaksi tulee.
Tätä on demarisyöpäinen kommarisuomi 2026.
Verotetaan NETTOveronmaksajat henkihieveriin, että saadaan maa täyteen keharikeenereitä ja loput rahat hassattua tsuvakointiin ulkomaille, jotta vihervasentuneet ä m m ä t saa moraaliposeerata veronmaksajien piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Hänellä oli vaatteet mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensiapu ja päivystys on nykyisin useinkin ihan sama asia. Perusterveydenhuollon osalta puhutaa yleensä kiirevastaanotosta ei päivystyksestä.
No ei ole. Ei vaikka olisivat fyysisesti samassa paikassakin.No tämä! Miettikää, jos ensiapuun jonottaisit päivystyksessä flunssaoireisten kanssa. Mitäs ensiapua se on?
No kyllä se asiakkaan näkökulmasta on sama paikka. Siellä, missä olen itse ollut, on nimenomaan kaikki kiireelliset menneet jonon ohi. Samat hoitajat ja lääkärit hoitavat kaikki.
Kiireelliset menee joo, se siitä ensiapua tee. Ja olet oikeassa, yksilölle sillä ole väliäkään, mutta kun tämän mummon kohtelua ruotii, on sillä aika suuri merkitys.
Ai olennaista, kun lähetetään kotiin vaatteita? No just.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukava maksaa veroja kun tietää että niillä saa sitten hyvää palvelua kun joskus vanhaksi tulee.
Tätä on demarisyöpäinen kommarisuomi 2026.
Verotetaan NETTOveronmaksajat henkihieveriin, että saadaan maa täyteen keharikeenereitä ja loput rahat hassattua tsuvakointiin ulkomaille, jotta vihervasentuneet ä m m ä t saa moraaliposeerata veronmaksajien piikkiin.
Kertaisitko minulle vielä, mitkä tämän hetken hallituspuolueet ovat demareita, ja mitkä taas kommareita? Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Venäläinen ylilääkäri. Ihan normiahan tuo on Venäjällä, mutta ei meillä:
Tämä ylilääkärikö lähetti naisen pelkissä vaipoissa kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljä kuukautta täyshoidossa ja vielä hoidot ja hinta vain 670euroa. Halpaa minusta.
Halpa ei ole hyvän synonyymi.
Jaha oleellista kirjoittajien mielestä onkin se oliko vanhus päivytyksessä, ensiavussa, päivystysosastolla, terveyskeskuksessa, yhteispäivystyksessä vai kenties lähimmän Esson baarin tuulikaapisssa. Se , että vanhus oli lähes alasti kammettu Kelataksiin sairaanhoitohenkilökunnan toimesta , on normaalia ja hyväksyttävää kunhan lähtöpisteen nimike on oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä merkitystä?
Eipä tiedetä ei.
Juu, saattoihan siellä olla vaikka avaruuspuku.
Ei kuitenkaan potilaan päällä.
Juuri näin. Olen elänyt ajan, jolloin terveyskeskuksissa oli vielä päivystykset. Niihin mentiin ei-henkeä-uhkaavien vaivojen vuoksi. Ei niihin päivystyksiin viety sydäninfarktin saaneita.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/