LÄÄKÄRI täräytti minulle. " Olet aivan sairaalloisen lihava, tee jotain ja pian, muuten kuolema korjaa"
Syö vähemmän ja oikeaa ruokaa ja liiku enemmän. Ei pilllereitä. Olin hämmästynyt ja poissa toltani pitkään.
Kommentit (35)
Sellaista se on suomalaismiehillä.
Ryhdyitkö noudattamaan hänen ohjettaan? Minä olisin ryhtynyt. Se on hyvä, että elämäntapojen vaikutuksesta terveyteen puhutaan ja peräänkuulutetaan omaa vastuuta. Herätetään huomaamaan omat vaikutusmahdollisuudet. Mukavampi se on hoikkana ja terveenä elellä.
Sitä ärsytti kun vastaanottohuoneen vaaka hajosi allasi, niin ei ollut paukkuja kaunistella asiaa.
Taitaa koskea tuo sama suurinta osaa palstamammoja ja -setiä🤭🤭
Toki lääkäri olisi voinut muotoilla asian nätimmin, mutta ilmeisesti henkesi on jo kyseessä niin päätti olla täysin suora. Jännä ettei ehdottanut Ozempicia, jos tilanne on noin vakava.
Olisit sanonut, että on riskit arkunkantajat, joten ei tarvitse sitä varten laihduttaa.
Luuleeko lääkäri ettei potilaat itse ymmärrä olevansa lihavia? Toisten ulkonäköä ei kommentoida ilman lupaa. Lääkäristä kannattaa tehdä valitus.
Vierailija kirjoitti:
Luuleeko lääkäri ettei potilaat itse ymmärrä olevansa lihavia? Toisten ulkonäköä ei kommentoida ilman lupaa. Lääkäristä kannattaa tehdä valitus.
Sairaalloinen lihavuus ei ole enää ulkonäköasia vaan lääketieteellinen tila, joka uhkaa jo henkeä. Tietysti pitäisi osata puhua kuitenkin hienotunteisemmin asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärille se ei ole ulkonäkö- vaan terveysasia.
Hieman tökerösti sanottu, mutta ehkäpä lääkäri halusi sanoman menevän varmasti perille ja ilmoitti asian suoraan niin kuin se on. Kyse ei ole lääkärin näkökulmasta niinkään ulkonäöstä, vaan siitä mitä lihavuus tekee terveydelle. Ottaisin sanoman vakavasti, vaikka toki kommentti olisi varmasti itseänikin kirpaissut.
Ihan hyvä asia, että lääkäreitä, jotka uskaltavat ilmaista asiat suoraan ilman sokerikuorrutuksia, vielä löytyy.
Jonkun kun näille mielensä joka vatun asiasta pahoittaville lumihiutaleille olla se, joka sanoo, niinkuin asiat ovat ja niin suoraan, ettei mikään jää epäselväksi, lähipiirissään kun heillä ei sellaisia ole.
Olisitko halunnut lääkärin sanovan, että olet upea ja kannat kilosi upeasti?
Aloittaja pystytkö näkemään peniksesi suoraan katsomalla vai käytätkö peiliä apuna?
Huomaan itsekkin kun painoa tullut pikkasen lisää että hankala olla , vähän mahan kohdalle .
Totuutta ei kannata piilotella, suoraan sanotaan, jos on totta. Hyvä kun sanoi, Hyvä lääkäri!
Lääkäri oli oikeassa muusta, mutta ei pillereistä.
Itse sain työterveydestä reseptin laihdutuspillereihin, ja niiden avulla laihdutin sairaalloisesta ylipainosta normaalipainoon. 2 vuotta siihen meni, ja paino on pysynyt normaalissa pillereiden lopetuksen jälkeen.
Olen todella tyytyväinen. Vointini on monella tavalla parempi. Moni vaiva on helpottunut ja jaksaminen on paljon parempi.
Laihtuminen on niin suuri ja vaikea urakka, että kannattaa käyttää kaikki apu mitä on saatavilla. Lääkkeet ovat nykyään toimiva apukeino.
Painosi? Pituutesi?