Komean ja varakkaan keski-ikäisen miehen mietteitä siitä, miksei saa Suomessa omantasoista naisseuraa - rehellinen purkaus 48-vuotiaalta
Olen 48-vuotias, eronnut (lapset jo aikuisia), 186 cm pitkä, hyväkuntoinen (sali + lenkkeily 5 kertaa viikossa), komea mies - sanovat niin sekä naiset että miehet. Yritykseni tuottaa yli 300 000 € vuodessa verojen jälkeen, omistan asunnon Helsingin keskustassa, mökkitontin Saimaalla ja uuden Audin. En ole mikään öykkäri, osaan käyttäytyä, avata oven, maksaa laskun ja keskustella kaikesta maailman tilasta filosofiaan. Silti täällä Suomessa en saa omantasoista naisseuraa. Ei edes läheltä. Ja kyllä, olen yrittänyt. Tinder, Suomi24, Facebook-ryhmät, kavereiden vinkkaamat sinkkutapahtumat, jopa speed dating. Tuloksena nolla pyöreät nolla tasokasta naista. Haluan nyt purkaa tämän rehellisesti, koska jossain vaiheessa pitää kysyä: onko vika minussa vai teissä suomalaisissa naisissa?
Aloitetaan ulkonäöstä, koska se on se ensimmäinen asia mihin törmään. Käyn treffeillä 4552-vuotiaiden naisten kanssa (en halua 20-vuotiasta, haluan aikuista). Melkein joka kerta sama juttu: nainen on 1525 kg ylipainoinen, hiukset harmaantuneet ja jättämättä värjättyä, meikki puuttuu tai on tehty 2000-luvun alun tyylillä, ja asu on se sama musta stretch-farkku + löysä paita joka peittää kaiken. Sitten treffeillä valitetaan, että "miehet ovat pinnallisia". No hei, minä treenaan, pidän itsestäni huolta ja pukeudun siististi miksi te ette? Tiedän, että elämä on rankkaa, työ, lapset, hormonit mutta kun itse laitan 15 000 € vuodessa ulkonäköön (sali, parturi, vaatteet, hammaslääkäri, ennaltaehkäisevä terveydenhoito), niin odotan että vastapuoli tekee edes puolet siitä. Ulkonäkö on kunnioituksen osoitus itselle ja toiselle. Miksi se on Suomessa naisilla "pinnallista" mutta miehillä vaatimus?
Sitten se persoonallisuus ja arvot. Suomalainen keski-ikäinen nainen on usein katkera, itsenäinen ja vaativa. "En tarvitse miestä" -asenne on ok, mutta samalla vaaditaan että mies on taloudellisesti vakaa, 180+ cm, hyväkuntoinen, huumorintajuinen, emotionaalisesti saatavilla, jakaa kotityöt 50/50 ja vielä romanttinen kuin elokuvassa. Ja seksissäkin pitää olla "yhteys" - eli kuukausien chattausta ennen kuin uskalletaan koskea. Minä olen valmis antamaan kaiken sen. Mutta kun minä kerron että haluan feminiinisen naisen joka arvostaa maskuliinisuutta, hymyilee ja välillä antaa johtaa, niin vastaus on "oletko sä joku patriarkka vai?". Feminismillä on Suomessa mennyt överiksi. Te haluatte tasa-arvon palkassa mutta ette tasa-arvoa treffeillä. Haluatte että mies on "korkea-arvoinen" mutta ette halua käyttäytyä kuin nainen joka ansaitsee sellaisen.
Ja sitten se ikuisuusongelma: exät ja lapset. Jokaisella 45+ naisella tuntuu olevan traumaattinen ero takana, ja lapset (joille usein 20+ vuotta) ovat edelleen "tärkeimmät". Ok, ymmärrän. Mutta kun ensimmäisillä treffeillä puhutaan kolme tuntia exästä ja siitä miten "kaikki miehet pettää", niin kiitos ei. Minullakin on exä, mutta en vie sitä treffeille. Ja kun lopulta päästään siihen pisteeseen että jutellaan tulevaisuudesta, niin tulee vaatimus: "En muuta sun luokse, en luovu omasta asunnostani, enkä halua että tuet mun lapsia". Eli halutaan kaikki edut ilman että annetaan mitään tilaa. Minä haluan kumppanin, ei vuokralaista joka maksaa oman osuutensa ja pitää seinät välissä.
Vertailun vuoksi: olen matkustellut paljon (Thaimaa, Kolumbia, Ukraina, Espanja). Siellä samanikäiset naiset ovat erilaisia. He pitävät huolta itsestään, hymyilevät, arvostavat että mies on mies, ja ovat kiitollisia hyvästä elämästä. Ei valiteta jatkuvasti "rakenteellisesta misogyniasta". Kyllä, he ovat usein köyhempiä mutta juuri siksi he arvostavat sitä mitä minä voin tarjota. Suomessa taas nainen jolla on oma 2500 €/kk palkka kokee olevansa "tasavertainen" ja siksi ei tarvitse antaa mitään ekstraa. Se on se ongelma.
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään yhteistä aloittajan kanssa, joten hän ei kiinnosta. Ulkomaita suosittelen minäkin.
En myöskään usko, että sivistynyt yritysjohtaja kirjoittaisi edes tänne noin huonoa suomea. Sattuu silmiin, kun joku kirjoittaa mä eikä minä.
Joo huh huh, "mä" on tosi paha synti.
Parempaa suomea tuo on kuin mitä 99% mammoista kirjoittaa.
Muutenkin olette täysi pellejä. Joku kirjoitustaidoton ma mu kun kuitenkin kelpaa teille.
Ja ap haluaa itse ulkomaalaisen naisen, jolle kelpaa ma mu....
😂😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota joku nainen Thaimaasta, Kolumbiasta, Ukrainasta, Espanjasta, tms
Problem solved
Näin se tulee tiesti käymään. Sääli vaan suomalaisia naisia.
Älä näihin tuhlaa aikaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritysjohtaja vaikertaa vauvapalstalla. Nyt on sekin nähty.
Paskaa suoltava trolli se on.
Voi se silti olla yritysjohtaja. Sieltähän niitä friikkejä ja sekopäitä vastaa löytyykin.
Seurustelin aikoinaan ns. komean , varakkaan miehen kanssa joka oli täysi k-pää, nykytiedoilla alistava narsisti. Kun pääsin hänestä eroon, vannoin etten yhtäkään miestä enää elämääni ota. Onneksi kohtalo päätti toisen ja tapasin ihanan, lempeän, kultaisen, ja älykkään miehen. Joka ei todellakaan käyttänyt päiväänsä kuntosaleilla , parturissa tai plastikkakirurgeilla. Kuten en itsekään. Tämä kultainen mies osasi käydä metsällä, korjata mitä vaan, laittaa ruokaa ja ennenkaikkea oli empaattinen , rakastava, läheisensä huomioon ottava, työtä tekevä ja kaikin tavoin kunnollinen ihminen. Sellaisiin naiset rakastuvat ihan oikeasti eikä minnekään pinnallisiin audi-kiitäjiin. Tottakai rahalla voi ostaa naisia, sehän on maailman vanhin ammatti, naisille joilla ei ole valitettavasti muuta vaihtoehtoa. Mutta rakkautta et sillä saa. Tervemenoa markkinoille.
Haluan että mies tekee mut onnelliseksi. En ottaisi miestä joka vain haukkuu. Komeudella ja tuloilla ei ole mitään väliä.
Sä sitten päätit purkautua vauvapalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja oliko ap sinulla kehitysmaankin naiselle vaatimus, että vähintään 7500 euroa pistää vuodessa ulkonäköönsä, vai oliko vaade vain suomalaisnaisille :D
Kehitysmaassa on kehitysmaan hinnat.
Ja joo, noissa maissa naiset usein näyttävät niin kuin menestyvä ja kaunis nainen pitäisi näyttää.
Suomessa taas kassialmat on valttia
Niin, nimenomaan näyttää.
Täs keskustelussa on jo tullut hyviä pointteja, mutta itse arvostaisin näin nelikymppisenä ennen kaikkea sellaista miestä, joka on sinut itsensä ja elämänsä kanssa. Tasapainoinen mieli, avoin, puhuu ja pussaa. Uskaltaa olla auki. En nyt missään nimessä väitä, etteikö ihminen voisi olla tällainen plus pitää itsestään huolta, mutta jos treffeille tulisi mies, joka kertoisi käyttävänsä ulkonäköön 15000 euroa vuodessa ja latelisi omaisuuden plus haukkuisi siinä sivussa vielä suomalaiset naiset niin ei vaan resonoisi. Ei edes se Audi :)
Keskusteluketjun tarkoituksena oli naisten haukkuminen ja apn vastausten perusteella päättelen kyseessä olevan ilkeän kiusaajan joka ei edes pidä naisista.
Btw liian moni mies on kaapissa, vaikka enää ei edes tarvitsisi piileksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään yhteistä aloittajan kanssa, joten hän ei kiinnosta. Ulkomaita suosittelen minäkin.
En myöskään usko, että sivistynyt yritysjohtaja kirjoittaisi edes tänne noin huonoa suomea. Sattuu silmiin, kun joku kirjoittaa mä eikä minä.
Joo huh huh, "mä" on tosi paha synti.
Parempaa suomea tuo on kuin mitä 99% mammoista kirjoittaa.
Muutenkin olette täysi pellejä. Joku kirjoitustaidoton ma mu kun kuitenkin kelpaa teille.
Siinä alkaa johtajan pintakiilto rapista. Tämä on aivan parasta viihdettä!
Kummallisesti alkoikin kuulostaa kiukkuiselta teinipojalta.
Jotenkin herttainen aloitus silti. "Miksi te olette niin huonoja?" on aina yhtä söpö lähtökohta keskustelulle.
Vierailija kirjoitti:
Ketäänhän ei kiinnosta.🤣👍
Näin se menee 👴🏻👍😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi se silti olla yritysjohtaja. Sieltähän niitä friikkejä ja sekopäitä vastaa löytyykin.
Ap on oman elämänsä toimitusjohtaja.
Me naiset halutaan empaattisia miehiä, jotka kohtelee muita ihmisiä hyvin! Ei tarvitse omistaa Audia, mutta pitää tuoda läheisilleen hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Sä sitten päätit purkautua vauvapalstalla.
Joo, kyllä helpotti 🍆💦 🤤
t. Johtaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota joku nainen Thaimaasta, Kolumbiasta, Ukrainasta, Espanjasta, tms
Problem solved
Näin se tulee tiesti käymään. Sääli vaan suomalaisia naisia.
Miksi koet suomalaisten naisten tarvitsevan sääliäsi,
että he tarvitsevat sinut, pelastajansa?
Audit taitaa vetää puoleensa enemmän miehiä kuin naisia.
Et vain ole kohdannut vastapariasi. Muilla ei ole väliä, eivätkä he voi sielunkumppaniksesi ryhtyä jumppaamalla ja meikkaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on oman elämänsä toimitusjohtaja.
Eikä alaista löydy.
En jaksanut lukea otsikkoa pitemmälle. Taas joku tasopelle.
Okei, vastaan nyt yhteen kysymykseesi.
Onko feminismi pilannut mut, vienyt halun olla feminiininen? Ei, olen ollut lapsesta saakka eli 80-luvulta tällainen. En koe itseäni kovin feminiiniseksi, en ulkoa enkä sisältä. Ruumiinrakenteenikin on vähän romiluinen ja tasapaksu ja mieli vapaa kategorioista. Niin että musta ei saa ihanaa feminiinistä naista. Näen sen pelistä oikein selvästi. En usko että kelpaisin sulle vaikka tekisin mitä. Mutta mulle tää on ihan okei. Miehenkään ei tarvitse olla minua miellyttääkseen ubermaskuliininen. Me varmasti kalastellaan eri vesissä. Peace!