Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Komean ja varakkaan keski-ikäisen miehen mietteitä siitä, miksei saa Suomessa omantasoista naisseuraa - rehellinen purkaus 48-vuotiaalta

Vierailija
19.03.2026 |

Olen 48-vuotias, eronnut (lapset jo aikuisia), 186 cm pitkä, hyväkuntoinen (sali + lenkkeily 5 kertaa viikossa), komea mies - sanovat niin sekä naiset että miehet. Yritykseni tuottaa yli 300 000 € vuodessa verojen jälkeen, omistan asunnon Helsingin keskustassa, mökkitontin Saimaalla ja uuden Audin. En ole mikään öykkäri, osaan käyttäytyä, avata oven, maksaa laskun ja keskustella kaikesta maailman tilasta filosofiaan. Silti täällä Suomessa en saa omantasoista naisseuraa. Ei edes läheltä. Ja kyllä, olen yrittänyt. Tinder, Suomi24, Facebook-ryhmät, kavereiden vinkkaamat sinkkutapahtumat, jopa speed dating. Tuloksena nolla pyöreät nolla tasokasta naista. Haluan nyt purkaa tämän rehellisesti, koska jossain vaiheessa pitää kysyä: onko vika minussa vai teissä suomalaisissa naisissa?

Aloitetaan ulkonäöstä, koska se on se ensimmäinen asia mihin törmään. Käyn treffeillä 4552-vuotiaiden naisten kanssa (en halua 20-vuotiasta, haluan aikuista). Melkein joka kerta sama juttu: nainen on 1525 kg ylipainoinen, hiukset harmaantuneet ja jättämättä värjättyä, meikki puuttuu tai on tehty 2000-luvun alun tyylillä, ja asu on se sama musta stretch-farkku + löysä paita joka peittää kaiken. Sitten treffeillä valitetaan, että "miehet ovat pinnallisia". No hei, minä treenaan, pidän itsestäni huolta ja pukeudun siististi miksi te ette? Tiedän, että elämä on rankkaa, työ, lapset, hormonit mutta kun itse laitan 15 000 € vuodessa ulkonäköön (sali, parturi, vaatteet, hammaslääkäri, ennaltaehkäisevä terveydenhoito), niin odotan että vastapuoli tekee edes puolet siitä. Ulkonäkö on kunnioituksen osoitus itselle ja toiselle. Miksi se on Suomessa naisilla "pinnallista" mutta miehillä vaatimus?

Sitten se persoonallisuus ja arvot. Suomalainen keski-ikäinen nainen on usein katkera, itsenäinen ja vaativa. "En tarvitse miestä" -asenne on ok, mutta samalla vaaditaan että mies on taloudellisesti vakaa, 180+ cm, hyväkuntoinen, huumorintajuinen, emotionaalisesti saatavilla, jakaa kotityöt 50/50 ja vielä romanttinen kuin elokuvassa. Ja seksissäkin pitää olla "yhteys" - eli kuukausien chattausta ennen kuin uskalletaan koskea. Minä olen valmis antamaan kaiken sen. Mutta kun minä kerron että haluan feminiinisen naisen joka arvostaa maskuliinisuutta, hymyilee ja välillä antaa johtaa, niin vastaus on "oletko sä joku patriarkka vai?". Feminismillä on Suomessa mennyt överiksi. Te haluatte tasa-arvon palkassa mutta ette tasa-arvoa treffeillä. Haluatte että mies on "korkea-arvoinen" mutta ette halua käyttäytyä kuin nainen joka ansaitsee sellaisen.

Ja sitten se ikuisuusongelma: exät ja lapset. Jokaisella 45+ naisella tuntuu olevan traumaattinen ero takana, ja lapset (joille usein 20+ vuotta) ovat edelleen "tärkeimmät". Ok, ymmärrän. Mutta kun ensimmäisillä treffeillä puhutaan kolme tuntia exästä ja siitä miten "kaikki miehet pettää", niin kiitos ei. Minullakin on exä, mutta en vie sitä treffeille. Ja kun lopulta päästään siihen pisteeseen että jutellaan tulevaisuudesta, niin tulee vaatimus: "En muuta sun luokse, en luovu omasta asunnostani, enkä halua että tuet mun lapsia". Eli halutaan kaikki edut ilman että annetaan mitään tilaa. Minä haluan kumppanin, ei vuokralaista joka maksaa oman osuutensa ja pitää seinät välissä.

Vertailun vuoksi: olen matkustellut paljon (Thaimaa, Kolumbia, Ukraina, Espanja). Siellä samanikäiset naiset ovat erilaisia. He pitävät huolta itsestään, hymyilevät, arvostavat että mies on mies, ja ovat kiitollisia hyvästä elämästä. Ei valiteta jatkuvasti "rakenteellisesta misogyniasta". Kyllä, he ovat usein köyhempiä mutta juuri siksi he arvostavat sitä mitä minä voin tarjota. Suomessa taas nainen jolla on oma 2500 €/kk palkka kokee olevansa "tasavertainen" ja siksi ei tarvitse antaa mitään ekstraa. Se on se ongelma.

Kommentit (187)

Vierailija
161/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota joku nainen Thaimaasta, Kolumbiasta, Ukrainasta,  Espanjasta, tms

Problem solved

Näin se tulee tiesti käymään. Sääli vaan suomalaisia naisia.

Miksi koet suomalaisten naisten tarvitsevan sääliäsi, 

että he tarvitsevat sinut, pelastajansa?

On syytä sääliä kaikkia suomalaisia naisia, jotka joutuvat lukemaan tuon tason kirjoitusta.

Vierailija
162/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole mitään yhteistä aloittajan kanssa, joten hän ei kiinnosta. Ulkomaita suosittelen minäkin.

En myöskään usko, että sivistynyt yritysjohtaja kirjoittaisi edes tänne noin huonoa suomea. Sattuu silmiin, kun joku kirjoittaa mä eikä minä.

Joo huh huh, "mä" on tosi paha synti.

Parempaa suomea tuo on kuin mitä 99% mammoista kirjoittaa.

Muutenkin olette täysi pellejä. Joku kirjoitustaidoton ma mu kun kuitenkin kelpaa teille.

Ja ap haluaa itse ulkomaalaisen naisen, jolle kelpaa ma mu....

😂😅

Aasialainen nainen jolle kelpaa vain valkoinen mies on ihan eri juttu kuin suomalainen nainen jonka sakset avautuu jokaiselle irakilaiselle ja afrikkalaiselle.

Sattumoisin, nuo tuollaiset miehet (ja intialaiset) ovat alinta kastia kauko aasiassa. Kylläpä noilla aasian naisilla olisi ihmettelemistä miksi suomalaisilla naisilla on niin rumat miehet jos näkisivät suomimenoa.

Lattareissa on myös "mejorar la raza"-käsite.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jäit kiinni tekstin kopioimisesta. Väliviivat ovat hepreaa tälle palstalle. Tai sitten olet tavannut todella vanhoja akkoja ("4552-vuotiaiden..."). Ja valaita "1525 kg ylipainoinen..." Loppuja en edes viitsinyt lukea.

Vierailija
164/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saman ikäinen itsestäni huolta pitävä, korkeasti koulutettu ja elämääni täysin tyytyväinen ja onnellinen nainen. Naimisissa hyvän miehen kanssa, lapset aikuisia, viimeinen lähtemässä kotoa. Liikunta on intohimoni, liikun/treenaan usein kaksi päivässä, timmissä kunnossa olen. 

Oikeasti jäin pohtimaan aloitustasi. Jokin siinä mättää ja tuntuu vieraalta lähtökohtaisesti. Ehkä se että ylipäätään puhut tasoista ja näet ihmiset eri tasoisina. Se tuntuu tosi vieraalle.  Välittyyköhän  tuollainen asenne myös kohtaamisissa? Ylipäätään asioita,  joita luettelet tasokkainta ei ole minulle oikein mitään merkitystä (asema, varallisuus tms). 

Itselleni se mikä ihmisissä ja miehissä vetoaa on joku mutkaton yhteys. Katse, heittäytyvät jutut, nauru, hyväksyntä ja luonnollinen, pulppuava keskustelu. Kokemusta on nuorena myös miehistä, joiden läsnäolo oli jotenkin arvioivaa. Se on kyllä ehdoton floppi suhteelle, jos sellaista aistin. 

Heittäydy! Uskalla avoimin mielin löytää persoona, jonka kanssa viihdyt, juttu luistaa ja yhdessäolo on luontevaa. Totta kai toisen pitää jollain lailla miellyttää myös ulkoisesti, mutta aivan mahtava on sekin kokemus että kertakaikkiaan alkaa nähdä kauniina/komeana ja rakastaa jotain ihmistä, joka alunperin ei ulkoisesti vastannut omia ihanteita. Ihan vaan persoonan takia. Kehottaisin siis ihan uudenlaista asennetta treffailuun. 

Vierailija
165/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi ap tietää, miten suhtaudut puolisoosi sitten jos joku sairaus iskee, joka vie voimat, terveyden ja rapistaa ulkomuotoa. Ehkä se hymykin hyytyy, ja näet sen sijaan kyyneliä. 

Miten osoitat silloin miehuuttasi?

Vierailija
166/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kuulostaa kauhealta.

Jo pelkkä tasokkaasta naisesta puhuminen on järkkyä. Mutta se ei riittänyt, piti vielä oikein kuvailla hiukset ja vaatteet ja kaikki. Selvästi ei etsi ihmistä, vaan näyttelyesinettä. Yökötys. Ei kukaan itseään arvostava nainen lähde sellaiseen suhteeseen.

Köyhistä maista lähtee epätoivoisia naisia rahan perään, ja ovat valmiita tekemään mitä tahansa sen eteen. Se on molemminpuolista hyväksikäyttöä.

Vierailija
167/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi ap tietää, miten suhtaudut puolisoosi sitten jos joku sairaus iskee, joka vie voimat, terveyden ja rapistaa ulkomuotoa. Ehkä se hymykin hyytyy, ja näet sen sijaan kyyneliä. 

Miten osoitat silloin miehuuttasi?

AP ei ole sellainen mies, joka jäisi katselemaan sairasta vaimoa. Eihän sellainen sairas jaksa huolehtia ulkonäöstään, eikä ole ollenkaan tasokas.

Vierailija
168/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä katellu erään tubettajan Thaimaata missä asuu niin kyllä on siellä'kin harvassa ne oikeasti luonolliset ja hyvän näköiset naiset,ikää ku nalkaa tulla pullahtaa perse kyllä samoin kuin meikäläisillä.Ja se kävely voe tziisus! Sellasta ankka kävelyä,että ei kiitos ei mitään ulkolaista!

SWe on vaan yritettävä etsiä se oikea mutta...ei väkisin,minulle kävi tuuri aivan yhtäkkiä ja omaa kriteeriäni olin vaan kiristäny,silti se oikea löytyi.

Kyllä minun mielestäni Suomessa on naiset kauniita sekä nuoret että vanhat kunhan asian vaan niin ottaa ja kohdalle tulee,itse PITÄÄ olla rehellinen ja myöskään ketä tahansa EI kannata ottaa,sen jo tiesitkin.

Toivon suuresti että löydät sen oman,ihan koko sydämestäni.

Vierailija
169/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn treffeillä 4552-vuotiaiden naisten kanssa (en halua 20-vuotiasta, haluan aikuista). Melkein joka kerta sama juttu: nainen on 1525 kg ylipainoinen, hiukset harmaantuneet ja jättämättä värjättyä, meikki puuttuu

Kunnioitettavaan ikään on daamit kerenneet, ilmankos ovatkin harmaantuneet ja massaakin kertynyt. 

Ap on siis copypastella vetänyt jostain tämän vuodatuksensa tänne, koska palstalla lainauksista lähtee aina välimerkit. 

😅 Makunsa kullakin, joku tykkää vähän vanhemmasta. 

Vierailija
170/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan oikeassa. Tasa-arvoon pyrkiminen on kääntänyt asiat jo ihan nurinpäin. Ja totta myös tuo ulkonäköön liittyvä. Olen ollut yksinhuoltaja, ja minun piti tehdä kahta työtä että pärjäsimme. Työ ja lapset vei ajan ja voimat, eikä ollut sitä rahaakaan käyttää omaan hyvinvointiin. Sen se itsenäisyys maksaa, ei ole enää paukkuja laittaa siihen naiseuteen. 

Nyt olen jo kohta kuusikymppinen, menestynyt yrittäjä, eli en katkeroitunut, vaan tein töitä paremman tulevaisuuden eteen. 

Omalla kohdallani puoliso löytyi kun lakkasin etsimästä. Jos jollakin on haku päällä niin se varmaankin välittyy jonkinlaisena epätoivona, vaikka se ei sitä ole. Kun lakkaa etsimästä ja opettelee olemaan onnellinen yksin, niin vetää puoleensa ihmisiä ja se itselle sopiva voi tulla helpommin vastaan. Kannattaa ainakin kokeilla. 

Vierailija
171/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa hyvä kirjoitus

Jaksaa, jaksaa kehua itseään.

Vierailija
172/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko siis liian vaativa? Ehkä. Mutta miksi minun pitäisi alentaa standardejani kun itse olen tehnyt töitä elämäni eteen? Miksi minun pitäisi tyytyä johonkuhun joka ei edes yritä näyttää hyvältä tai käyttäytyä naisellisesti? Haluan kumppanin, ei "itsenäistä naista joka sattuu olemaan nainen".

Naiset, vastatkaa rehellisesti (vaikka tiedän että moni suuttuu):

- Miksi te ette pidä itsestänne huolta samalla tavalla kuin vaaditte miehiltä?

- Onko feminismi vienyt teiltä halun olla feminiininen?

- Miksi "komea ja varakas" mies on Suomessa sudenkuoppa eikä unelma?

- Ja ennen kuin syytätte "myrkyllistä maskuliinisuutta" kertokaa miksi ulkomailla tällaiset miehet saavat seuraa helposti?

Toivon aidosti keskustelua, ei vain vihapostauksia. Ehkä joku teistä uskaltaa katsoa peiliin.

En kaipaa, että miehelle ulkonäkö on se merkittävin, kunhan hygienia ja peruskunto on ok

En kaipaa mitään feministihömppää, vaan normaalia kahden henkilön realististä tapaa jakaa hommia

En todellakaan halua mitään komeaa ja varakasta vaan keskituloista ja normaalinäköistä

Ulkomailla varmaan raha puhuu enemmän...

Ongelmasi on, että normaali suomalainen nainen ei selkeästi sinulle riitä. 

Vierailija
173/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, että laitat oikein 15 tonnia vuodessa ihan perusasioihin? Mitaliako odotat? Muista myös tehdäkin siellä salilla jotain. Ei riitä, että laitat siihen rahaa.

Vierailija
174/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä todellisuudessa jengi oikein elää? 

Suurin osa miehistä on ihan yhtä elähtäneitä kuin naisetkin. Se, ettei nsinen halua olla jonkun kanssa, liittyy yleensä johonkin muuhun kuin kaljuuntumiseen tai lyhyisiin jalkoihin, kuten nuuskaamiseen, kiroiluun käytöstapojen puutteeseen ja itsekeskeisyyteen. Ns. rumakin mies pärjää rumalla naamalla, jos on muuten asiat kunnossa. Kun ymmärtää ja hyväksyy sen, elämä helpottuu. 

Vierailija
175/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa suomalaisista naisista menee varmaan ap:n kuvaukseen, mutta on meitä poikkeuksiakin. Minä esim. olen kaunis ja hoikka, pukeudun klassisen naisellisesti ja pidän muutenkin huolta itsestäni. Harrastan kulttuuria monessa muodossa, arvostan sivistystä ja hyviä käytöstapoja. Ainoa miinus olisi ehkä se, että olen kunnianhimoinen ja uraorientoitunut, ja johtavassa asemassa olen tottunut tekemään asiat oman mieleni mukaan (vaikka ehkä ap ei kuitenkaan tarkoittanut, että mies päättäisi kaikesta?). Mutta olen jo naimisissa, enkä ole kiinnostunut eroamaan. Ja näin veikkaisin olevan muidenkin kaltaisteni kohdalla. En jaksa ihmissuhdedraamoja, joten jos ja kun parisuhteeseen on tullut vuosien varrella pieniä kupruja, ne on hoidettu keskustelemalla eikä lähdetty heti ensimmäisenä ovet paukkuen eri osoitteeseen. 

Jos jäisin sinkuksi, niin periaatteessa kelpuuttaisin ap:n mielihyvin, mutta tuskin olisin tinderissä tai vastaavissa deittisovelluksissa etsimässä seuraa, koska viihdyn varsin hyvin myös itsekseni. Minulla ei ole siis mitään miehiä vastaan enkä ole muodikkaasti miehiä vihaava feministi, mutta todennäköisesti vain keskittyisin ennen kaikkea työhön ja harrastuksiini. Niiden kautta saattaisin törmätä uuteen kumppaniin, mutta voisin viettää loppuelämäni aivan tyytyväisenä yksinkin. 

Vierailija
176/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, eikö tiellesi ole osunut siis ketään urheilullista, hoikkaa, kivan näköistä, tasokasta naista? Vai etkö ole saanut heitä tai eivätkö he ole lopulta olleet sinusta kiinnostuneista? Kyllä sellaisiakin varmasti on! (Vaikka oikeasti pitää kyllä paikkansa, että moni sellainen nainen ainakin omassa lähipiirissäni on naimisissa.)

Viestissäsi paistaa katkeruus, itseriittoisuus ja itsetietoisuus, se ei monesti oikein vetoa. 

Vierailija
177/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nainen jaksaa katsella tollasta neitiä?

Vierailija
178/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksi en treenaa, värjää hiuksia ja meikkaa (nykyaikaisella tavalla, toki), että saisin ap:n kaltaisen tasokkaan miehen? No koska ap kuulostaa kammottavalta. Mulla on tämä yksi elämä ja vaikka ap olisi maailman ainoa mies, niin en halua viettää hetkeäkään hänen seurassaan. Se olisi ajan tuhlausta. Oikeastaan se olisi kidutusta. Siksi.

Vierailija
179/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla on liian suuret luulot ja liian pieni muna. Siinä selitys.

Vierailija
180/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi selkeä syy, miksi ap et löydä helposti suomalaista naista, joka olisi miehen vietävissä ja kyydittävissä uutuuttaan hohtavalla Audilla, sisustaisi kotia ja panostaisi vain ulkonäköönsä, on se, että Suomessa ei kertakaikkiaan ole sellaista kulttuuria. Sä etsit tyypillistä macho mies-kodin suloinen hengetär -asetelmaa, jota Suomessa ei vain ole.

Suomalaiset naiset on aina olleet itsenäisiä, toimeliaita, riuskoja maatiaisnaisia, jotka ovat kantaneet vedet, uurastaneet pelloilla siinä missä miehetkin ja tauolla pyöräyttäneet lapsen saunassa. Ei täällä kylmässä pohjolassa olisi mikään hiirtä säikkyvä katkennutta kynttään itkevä prinsessa pärjännyt. Suomessa mies ja nainen ovat aina olleet tasavertainen työpari. Ei se luonteenlaatu hetkessä muutu, vaikka maatilat katoavatkin. Aikoinaan kun miehet lähtivät sotaan, naiset hoitivat sillävälin kaiken, miesten työtkin.

Sun markkinat on varmasti noissa Aasian maissa, tai Etelä-Amerikassa.