Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Komean ja varakkaan keski-ikäisen miehen mietteitä siitä, miksei saa Suomessa omantasoista naisseuraa - rehellinen purkaus 48-vuotiaalta

Vierailija
19.03.2026 |

Olen 48-vuotias, eronnut (lapset jo aikuisia), 186 cm pitkä, hyväkuntoinen (sali + lenkkeily 5 kertaa viikossa), komea mies - sanovat niin sekä naiset että miehet. Yritykseni tuottaa yli 300 000 € vuodessa verojen jälkeen, omistan asunnon Helsingin keskustassa, mökkitontin Saimaalla ja uuden Audin. En ole mikään öykkäri, osaan käyttäytyä, avata oven, maksaa laskun ja keskustella kaikesta maailman tilasta filosofiaan. Silti täällä Suomessa en saa omantasoista naisseuraa. Ei edes läheltä. Ja kyllä, olen yrittänyt. Tinder, Suomi24, Facebook-ryhmät, kavereiden vinkkaamat sinkkutapahtumat, jopa speed dating. Tuloksena nolla pyöreät nolla tasokasta naista. Haluan nyt purkaa tämän rehellisesti, koska jossain vaiheessa pitää kysyä: onko vika minussa vai teissä suomalaisissa naisissa?

Aloitetaan ulkonäöstä, koska se on se ensimmäinen asia mihin törmään. Käyn treffeillä 4552-vuotiaiden naisten kanssa (en halua 20-vuotiasta, haluan aikuista). Melkein joka kerta sama juttu: nainen on 1525 kg ylipainoinen, hiukset harmaantuneet ja jättämättä värjättyä, meikki puuttuu tai on tehty 2000-luvun alun tyylillä, ja asu on se sama musta stretch-farkku + löysä paita joka peittää kaiken. Sitten treffeillä valitetaan, että "miehet ovat pinnallisia". No hei, minä treenaan, pidän itsestäni huolta ja pukeudun siististi miksi te ette? Tiedän, että elämä on rankkaa, työ, lapset, hormonit mutta kun itse laitan 15 000 € vuodessa ulkonäköön (sali, parturi, vaatteet, hammaslääkäri, ennaltaehkäisevä terveydenhoito), niin odotan että vastapuoli tekee edes puolet siitä. Ulkonäkö on kunnioituksen osoitus itselle ja toiselle. Miksi se on Suomessa naisilla "pinnallista" mutta miehillä vaatimus?

Sitten se persoonallisuus ja arvot. Suomalainen keski-ikäinen nainen on usein katkera, itsenäinen ja vaativa. "En tarvitse miestä" -asenne on ok, mutta samalla vaaditaan että mies on taloudellisesti vakaa, 180+ cm, hyväkuntoinen, huumorintajuinen, emotionaalisesti saatavilla, jakaa kotityöt 50/50 ja vielä romanttinen kuin elokuvassa. Ja seksissäkin pitää olla "yhteys" - eli kuukausien chattausta ennen kuin uskalletaan koskea. Minä olen valmis antamaan kaiken sen. Mutta kun minä kerron että haluan feminiinisen naisen joka arvostaa maskuliinisuutta, hymyilee ja välillä antaa johtaa, niin vastaus on "oletko sä joku patriarkka vai?". Feminismillä on Suomessa mennyt överiksi. Te haluatte tasa-arvon palkassa mutta ette tasa-arvoa treffeillä. Haluatte että mies on "korkea-arvoinen" mutta ette halua käyttäytyä kuin nainen joka ansaitsee sellaisen.

Ja sitten se ikuisuusongelma: exät ja lapset. Jokaisella 45+ naisella tuntuu olevan traumaattinen ero takana, ja lapset (joille usein 20+ vuotta) ovat edelleen "tärkeimmät". Ok, ymmärrän. Mutta kun ensimmäisillä treffeillä puhutaan kolme tuntia exästä ja siitä miten "kaikki miehet pettää", niin kiitos ei. Minullakin on exä, mutta en vie sitä treffeille. Ja kun lopulta päästään siihen pisteeseen että jutellaan tulevaisuudesta, niin tulee vaatimus: "En muuta sun luokse, en luovu omasta asunnostani, enkä halua että tuet mun lapsia". Eli halutaan kaikki edut ilman että annetaan mitään tilaa. Minä haluan kumppanin, ei vuokralaista joka maksaa oman osuutensa ja pitää seinät välissä.

Vertailun vuoksi: olen matkustellut paljon (Thaimaa, Kolumbia, Ukraina, Espanja). Siellä samanikäiset naiset ovat erilaisia. He pitävät huolta itsestään, hymyilevät, arvostavat että mies on mies, ja ovat kiitollisia hyvästä elämästä. Ei valiteta jatkuvasti "rakenteellisesta misogyniasta". Kyllä, he ovat usein köyhempiä mutta juuri siksi he arvostavat sitä mitä minä voin tarjota. Suomessa taas nainen jolla on oma 2500 €/kk palkka kokee olevansa "tasavertainen" ja siksi ei tarvitse antaa mitään ekstraa. Se on se ongelma.

Kommentit (967)

Vierailija
841/967 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käyttää väliviivoja eikä miinusmerkkiä niin kaikki palstaetsivät luulee että tekoäly se siellä on kirjoittamassa.

Mitä tarkoitat väliviivalla? On olemassa yhdysmerkki eli tavuviiva. Ja sitten on ajatusviiva, joka on sitä pidempi. Miinuksen merkkinä on suositettu käyttämään tuota ajatusviivaa. Joskus sekoillaan myös pitkän ja lyhyen ajatusviivan kanssa, mutta se kannattaa unohtaa, koska Suomessa suositellaan käytettäväksi vain lyhyempää ajatusviivaa eli n-ajatusviivaa, joka on siis kuitenkin pidempi kuin yhdysmerkki. 

Vierailija
842/967 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, jos haluu laadukasta naisseuraa niin ei kannata suomesta etsiä.

Niin. Mene Sinäkin muualle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/967 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee vähän Jarmo Björkqvist -vibat tästä aloituksesta.

Vierailija
844/967 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

- tavuviiva

_ alaviiva

Mun näppäimistössä tässä läppärillä ei muita viivoja olekaan.

Vierailija
845/967 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäsi seikkailu odottaa!

Olen 47-vuotias nainen, joka on hionut elämästään timantin. Olen rakentanut oman menestykseni, kasvattanut upeat lapset maailmalle ja huolehtinut siitä, että peilikuvani vastaa sisäistä kunnianhimoani. Olen 175 cm puhdasta energiaa, estetiikkaa ja älyä. Elän Helsingin sydämessä, mutta sieluni on vapaa löydät minut yhtä todennäköisesti oopperan ensi-illasta kuin aamulenkiltä merenrannasta ennen kuin kaupunki herää.

Tarjoan kumppanuuden, jossa mikään ei ole keskinkertaista. Olen nainen, joka ymmärtää sijoitusten päälle, mutta osaa myös arvostaa hetken hiljaisuutta Saimaan rannalla. Olen se nainen, joka kääntää päät huoneeseen astuessaan ei siksi, että yrittäisin liikaa, vaan siksi, että tiedän arvoni. Olen feminiininen voimanpesä: osaan keskustella geopolitiikasta, johtaa yritystä ja silti arvostaa sitä, kun rinnallani on mies, joka osaa olla mies.

En etsi elättäjää, vaan vertaistani.  Odotan, että olet sinut itsesi ja saavutustesi kanssa. Jos viet minut illalliselle, olet jo valinnut paikan ja viinin arvostan miestä, joka tekee päätöksiä.

Käytän tunteja viikossa hyvinvointiini, odotan sinun tekevän samoin. Ryhti, puku ja pilke silmäkulmassa ovat minimivaatimuksia. Emotionaalinen äly on välttämätöntä. Osaat käsitellä menneisyyttäsi traumoitta ja ymmärrät, että nainen kuten minä on palkinto, ei itsestäänselvyys.

Pieni varoitus: Olen tottunut saamaan haluamani, enkä pyydä anteeksi standardejani. Jos koet sanan "vaativa" imartelevaksi, saatat olla etsimäni herrasmies. Jos taas tasa-arvo tarkoittaa sinulle laskun puolittamista ensimmäisillä treffeillä, olemme todennäköisesti eri maailmoista.

P.S. Jos viestisi alkaa sanalla "Moi", olet jo hävinnyt pelin. Tee vaikutus.

P.S. Eronneita ei huomoida.

Vierailija
846/967 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee vähän Jarmo Björkqvist -vibat tästä aloituksesta.

Jep. Vaikka aloitus ei olisi totta, vaan jonkun häiriintyneen ihmisen tai AI:n tuotos, niin tämä on opettavainen ketju. Tuommoiset miehet kannattaa kiertää kaukaa ja puhaltaa peli heti poikki - jo ekojen treffien jälkeen.

Ei kannata jatkaa miehen kanssa tapailua yhtään pitempään, sen jälkeen kun selviää, että hänellä on aivan tietyt yksilöidyt ennakko-odotukset sinulle. Eli sanoittaa suoraan, mitä odottaa sinulta ulkonäöllisesti ja luonteeltasi. Eli muuten et kelpaa, jos et tee juuri niinkuin hän haluaa. Ja hän kertoo, kuka on se johtaja ja määrääjä suhteessa. Ap on kaikkea tätä, oli trolli tahi ei. Jos on todellinen ihminen, en yhtään ihmettele, että naiset eivät kelpuuta häntä. Hänen vikansa on korvien välissä.

Vierailija
847/967 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 47-vuotias nainen, joka on hionut elämästään timantin. Olen rakentanut oman menestykseni, kasvattanut upeat lapset maailmalle ja huolehtinut siitä, että peilikuvani vastaa sisäistä kunnianhimoani. Olen 175 cm puhdasta energiaa, estetiikkaa ja älyä. Elän Helsingin sydämessä, mutta sieluni on vapaa löydät minut yhtä todennäköisesti oopperan ensi-illasta kuin aamulenkiltä merenrannasta ennen kuin kaupunki herää.

Tarjoan kumppanuuden, jossa mikään ei ole keskinkertaista. Olen nainen, joka ymmärtää sijoitusten päälle, mutta osaa myös arvostaa hetken hiljaisuutta Saimaan rannalla. Olen se nainen, joka kääntää päät huoneeseen astuessaan ei siksi, että yrittäisin liikaa, vaan siksi, että tiedän arvoni. Olen feminiininen voimanpesä: osaan keskustella geopolitiikasta, johtaa yritystä ja silti arvostaa sitä, kun rinnallani on mies, joka osaa olla mies.

En etsi elättäjää, vaan vertaistani.  Odotan, että olet sinut itsesi ja saavutustesi kanssa. Jos viet minut illalliselle, olet jo valinnut paikan ja viinin arvostan miestä, joka tekee päätöksiä.

Käytän tunteja viikossa hyvinvointiini, odotan sinun tekevän samoin. Ryhti, puku ja pilke silmäkulmassa ovat minimivaatimuksia. Emotionaalinen äly on välttämätöntä. Osaat käsitellä menneisyyttäsi traumoitta ja ymmärrät, että nainen kuten minä on palkinto, ei itsestäänselvyys.

Pieni varoitus: Olen tottunut saamaan haluamani, enkä pyydä anteeksi standardejani. Jos koet sanan "vaativa" imartelevaksi, saatat olla etsimäni herrasmies. Jos taas tasa-arvo tarkoittaa sinulle laskun puolittamista ensimmäisillä treffeillä, olemme todennäköisesti eri maailmoista.

:D

Tältä ap siis kuulostaisi, jos olisi nainen.

Vierailija
848/967 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

4552-vuotiaita naisia?

Vierailija
849/967 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosot

Vierailija
850/967 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, olet ihan oikeassa ja kuten olet huomannut, etsit naisia väärästä kansallisuudesta. Mutta ei hätää. Suomessa asuu myös paljon itsestään huolta pitäviä naisia Thaimaasta, Iranista ja Nigeriasta. Mitäpä jos pyytäisit heitä treffeille? Suomalaisia naisia kiinnostavat aivan muut arvot kuin mitä sinä pidät tärkeänä. 

Ei todellakaan ole paljon ulkkarinaisia täällä. "Herrasmiehiä" kyllä riittää.

Mmuuttaja naisia on vähän vähemmän, kuin miehiä. Ero ei ole suuri.

Vierailija
851/967 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, jos haluu laadukasta naisseuraa niin ei kannata suomesta etsiä.

Miksi "keskustelet" täällä meidän tasottomien kanssa?

Vierailija
852/967 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vitsi mikä nainen. Goals. Keep going lady. Mä näen itseni pitkälti samoin. Mun ura on vaatimattomampi (uskoisin) ja olen erehtynyt valitsemaan lasikattoalan. Mutta fiilaan tätä. 

Vierailija
853/967 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- tavuviiva

_ alaviiva

Mun näppäimistössä tässä läppärillä ei muita viivoja olekaan.

Tekstinkäsittelyohjelmistot muuttavat yhdysmerkin usein automaattisesti ajatusviivaksi, kun näppäilee välilyönnin, yhdysmerkin ja välilyönnin sen jälkeen. Jos näppäimistössä on sivussa erillinen laskintyyppinen numeronäppäimistö, siitä saa tietyllä näppäinyhdistelmällä ajatusviivan. Ajatusviivan saa myös tekstinkäsittelyohjelmien merkistöstä erikseen hakemalla tai kopioimalla jostain, jossa ajatusviivaa on käytetty.

Tällä vauvapalstalla ajatusviiva putoaa pois, koska sivusto on toteutettu todella kökösti. Täällä pidempää viivaa on siis turha yrittääkään tuottaa. Ajatusviivan voi korvata tällaisissa tilanteissa yhdysmerkillä, jonka molemmin puolin on välilyönti.

Vierailija
854/967 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus kertoo kyllä enemmän kirjoittajasta kuin suomalaisista naisista,  eikä valitettavasti kovin mairittelevaa.

Onpa ylimielinen asenne. Listataan tulot, varallisuus, auto ja oma komeus ikään kuin ne automaattisesti oikeuttaisivat ns. samantasoiseen seuraan. Jo tuo ajatus ihmisistä jonkinlaisina tasoluokkina on monelle aika iso turn-off. 

Toinen juttu on ulkoistaminen eli  vaikka hän kysyy retorisesti onko vika hänessä vai naisissa, sävy on selvä eli hänen mukaansa vika on naisissa. Jos kaikista kanavista tulee nolla tulosta, niin on aika epätodennäköistä että ongelma on pelkästään muissa.

Lisäksi hän korostaa kohteliaisuutta (avaa oven, maksaa laskun jne.) vähän kuin se olisi joku erityinen meriitti. Monelle tuo kuulostaa enemmän perustasolta kuin valttikortilta ja jos sitä pitää erikseen painottaa, siitä tulee päälleliimattu fiilis.

Kaikenkaikkiaan  koko teksti huokuu sellaista minä olen palkinto-asennetta, mutta samaan aikaan hän ei kerro juuri mitään tunnepuolen jutuista: empatia, huumori, kyky kohdata toinen ihminen. Pelkkä cv ja tällainen moukkamainen asenne ei kanna deittailussa kovin pitkälle.

Lyhyesti: ei kuulosta siltä, että ongelma olisi naisissa, kannattaisi katsoa peiliin. 

Ja lisää vaan typeriä naisia vastailemassa trollille :D

Mitä sinä saat siitä että haukut täällä naisia typeriksi? Itse täällä olet suoltamassa naisvihaa, tietysti siihen vastataan. Siihen vastaaminen ei tarkoita sitä, että pitäisi kirjoittajaa oikeana ihmisenä, tai mitään sanottua totuudenmukaisena. Typeriin kirjoituksiin nyt vain tulee vastattua, ja suurin osahan täällä on nimenomaan ollut ampumassa alas naisvihaa. Ei mitenkään "validioimassa" sitä. 

Vierailija
855/967 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omantasoista naisseuraa. Naisena en halua mitään besserwisseriä, joka on tietävinään kaikesta kaiken.

Vierailija
856/967 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on päinvastaisia komemuksia, vaikka olen normaalin näköinen ja normaalituloinen mies. Mä tosin ajan Toyotalla ja asun pohjois-Helsingissä. En ole ollut koskaan Tinderissä yms. Välillä olen kyllä olen sinkkuna, mutta seurustellut mukavan näköisten ja muutenkin mukavien naisten kanssa. Johtuiskohan se tuosta Toyotasta ;)

Vierailija
857/967 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Minulla on päinvastaisia komemuksia, vaikka olen normaalin näköinen ja normaalituloinen mies. Mä tosin ajan Toyotalla ja asun pohjois-Helsingissä. "

:D

Vierailija
858/967 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arttu Iivarilla ei mene hyvin.

Vierailija
859/967 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL!!

Vierailija
860/967 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä luin tämän, ihan käsittämätöntä shittiä kuplasta. Tällaisen ihmisen mielenmaisema on niin tunkkainen, että se jo olenassaolollaan tyrmää kiinnostuksen. Ilmeisesti hän ei jotenkin itse havaitse kapeakatseisuuttaan, tai muutenkaan mitään omituista ajattelussaan ja olemassaolossaan. Saa toki olla, ei siinä mitään, mutta aika hämärää on, jos ei tuohon ikään mennessä ole havainnut, että tuollainen elitistisyys ja lokerointi sekä ylemmyydentunto ei oikein iske Suomessa. Ne ovat jo itseisarvoisesti iso red flag, eikä ainakaan minussa herättäisi mitään kiinnostusta jatkoon, tai edes tapaamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi