Komean ja varakkaan keski-ikäisen miehen mietteitä siitä, miksei saa Suomessa omantasoista naisseuraa - rehellinen purkaus 48-vuotiaalta
Olen 48-vuotias, eronnut (lapset jo aikuisia), 186 cm pitkä, hyväkuntoinen (sali + lenkkeily 5 kertaa viikossa), komea mies - sanovat niin sekä naiset että miehet. Yritykseni tuottaa yli 300 000 € vuodessa verojen jälkeen, omistan asunnon Helsingin keskustassa, mökkitontin Saimaalla ja uuden Audin. En ole mikään öykkäri, osaan käyttäytyä, avata oven, maksaa laskun ja keskustella kaikesta maailman tilasta filosofiaan. Silti täällä Suomessa en saa omantasoista naisseuraa. Ei edes läheltä. Ja kyllä, olen yrittänyt. Tinder, Suomi24, Facebook-ryhmät, kavereiden vinkkaamat sinkkutapahtumat, jopa speed dating. Tuloksena nolla pyöreät nolla tasokasta naista. Haluan nyt purkaa tämän rehellisesti, koska jossain vaiheessa pitää kysyä: onko vika minussa vai teissä suomalaisissa naisissa?
Aloitetaan ulkonäöstä, koska se on se ensimmäinen asia mihin törmään. Käyn treffeillä 4552-vuotiaiden naisten kanssa (en halua 20-vuotiasta, haluan aikuista). Melkein joka kerta sama juttu: nainen on 1525 kg ylipainoinen, hiukset harmaantuneet ja jättämättä värjättyä, meikki puuttuu tai on tehty 2000-luvun alun tyylillä, ja asu on se sama musta stretch-farkku + löysä paita joka peittää kaiken. Sitten treffeillä valitetaan, että "miehet ovat pinnallisia". No hei, minä treenaan, pidän itsestäni huolta ja pukeudun siististi miksi te ette? Tiedän, että elämä on rankkaa, työ, lapset, hormonit mutta kun itse laitan 15 000 € vuodessa ulkonäköön (sali, parturi, vaatteet, hammaslääkäri, ennaltaehkäisevä terveydenhoito), niin odotan että vastapuoli tekee edes puolet siitä. Ulkonäkö on kunnioituksen osoitus itselle ja toiselle. Miksi se on Suomessa naisilla "pinnallista" mutta miehillä vaatimus?
Sitten se persoonallisuus ja arvot. Suomalainen keski-ikäinen nainen on usein katkera, itsenäinen ja vaativa. "En tarvitse miestä" -asenne on ok, mutta samalla vaaditaan että mies on taloudellisesti vakaa, 180+ cm, hyväkuntoinen, huumorintajuinen, emotionaalisesti saatavilla, jakaa kotityöt 50/50 ja vielä romanttinen kuin elokuvassa. Ja seksissäkin pitää olla "yhteys" - eli kuukausien chattausta ennen kuin uskalletaan koskea. Minä olen valmis antamaan kaiken sen. Mutta kun minä kerron että haluan feminiinisen naisen joka arvostaa maskuliinisuutta, hymyilee ja välillä antaa johtaa, niin vastaus on "oletko sä joku patriarkka vai?". Feminismillä on Suomessa mennyt överiksi. Te haluatte tasa-arvon palkassa mutta ette tasa-arvoa treffeillä. Haluatte että mies on "korkea-arvoinen" mutta ette halua käyttäytyä kuin nainen joka ansaitsee sellaisen.
Ja sitten se ikuisuusongelma: exät ja lapset. Jokaisella 45+ naisella tuntuu olevan traumaattinen ero takana, ja lapset (joille usein 20+ vuotta) ovat edelleen "tärkeimmät". Ok, ymmärrän. Mutta kun ensimmäisillä treffeillä puhutaan kolme tuntia exästä ja siitä miten "kaikki miehet pettää", niin kiitos ei. Minullakin on exä, mutta en vie sitä treffeille. Ja kun lopulta päästään siihen pisteeseen että jutellaan tulevaisuudesta, niin tulee vaatimus: "En muuta sun luokse, en luovu omasta asunnostani, enkä halua että tuet mun lapsia". Eli halutaan kaikki edut ilman että annetaan mitään tilaa. Minä haluan kumppanin, ei vuokralaista joka maksaa oman osuutensa ja pitää seinät välissä.
Vertailun vuoksi: olen matkustellut paljon (Thaimaa, Kolumbia, Ukraina, Espanja). Siellä samanikäiset naiset ovat erilaisia. He pitävät huolta itsestään, hymyilevät, arvostavat että mies on mies, ja ovat kiitollisia hyvästä elämästä. Ei valiteta jatkuvasti "rakenteellisesta misogyniasta". Kyllä, he ovat usein köyhempiä mutta juuri siksi he arvostavat sitä mitä minä voin tarjota. Suomessa taas nainen jolla on oma 2500 €/kk palkka kokee olevansa "tasavertainen" ja siksi ei tarvitse antaa mitään ekstraa. Se on se ongelma.
Kommentit (967)
Vierailija kirjoitti:
Miksi minä luin tämän, ihan käsittämätöntä shittiä kuplasta. Tällaisen ihmisen mielenmaisema on niin tunkkainen, että se jo olenassaolollaan tyrmää kiinnostuksen. Ilmeisesti hän ei jotenkin itse havaitse kapeakatseisuuttaan, tai muutenkaan mitään omituista ajattelussaan ja olemassaolossaan. Saa toki olla, ei siinä mitään, mutta aika hämärää on, jos ei tuohon ikään mennessä ole havainnut, että tuollainen elitistisyys ja lokerointi sekä ylemmyydentunto ei oikein iske Suomessa. Ne ovat jo itseisarvoisesti iso red flag, eikä ainakaan minussa herättäisi mitään kiinnostusta jatkoon, tai edes tapaamiseen.
Tämä!
Ratkaisu on ulkomaalainen nainen, ei kannata itseään kiusata ja lyödä päätä seinään. Suomalaiset naiset ei vaan 40+ jälkeen kauheasti enää nappaa. Voit AP saada aivan uskomattoman ihanan ja feminiinisen naisen joka pitää itsestään huolta, on korkeasti koulutettu, elämäniloinen, hauska, keskustelutaitoinen ja vieläpä arvostaa suomalaista miestä, joka on aivan käsittämättömän tasa-arvoinen ja osallistuva ihminen parisuhteessa näin maailman mittakaavassa.
Jotain perää voi aloittajan tarinassa olla. Näin naisnäkökulmasta: olen keski-ikäinen nainen, tienaan kohtalaisen hyvin, treenaan, olen hoikka, käyn säännöllisesti pedikyyrissä, manikyyrissä, kampaajalla ja hoidatan ulkonäköäni kaikin tavoin. Olen poikkeus esim työpaikallani: kukaan nainen ei juuri meikkaa, ylipaino on yleistä, vaatteet telttoja, hiukset luomuja.Itse tykkään panostaa ulkonäkööni, akateeminen koulutukseni ei ole este pienelle fiksaukselle. Saan miesten huomiota iästäni huolimatta, vaikka en ole mikään kovan luokan kaunotar vaan lähinnä naapurin tyttö -tasoa.
Mutta kukin taapkaa tyylillään..😊
Suomalaiset naiset ovat kaikkea tuota mainitsemaasi, koska heillä ei ole energiaa olla muuta. Se johtuu juuri siitä, kun ei anneta miesten olla miehiä suhteessa.
Lopeta haikailu ja mariseminen!
On se kova pala suominaisille kun top 1% mies lähtee ulkomaille. Oikein satojen viestien verran pitää vakuutella ettei tämä mies kelpaa. Todellakin happamia sanoi kettu.
Vierailija kirjoitti:
On se kova pala suominaisille kun top 1% mies lähtee ulkomaille. Oikein satojen viestien verran pitää vakuutella ettei tämä mies kelpaa. Todellakin happamia sanoi kettu.
Menes nyt taas välillä leikkimään niillä animeleluillasi 🥱🥱🥱
Tuohan on hienoa, tiedät mitä haluat, ainut kysymys on että miksi et ota sitä thai/itäblokki/e-euro naista? Minua ei ainakaan haittaisi, enkä olisi katkera, kirjoituksesi perusteella en ole kiinnostunut!
On kyllä niin kusipäisen oloinen äijä ettei ihme, jos ei naista löydä.
Ap:n kirjoitustyyliä haukutaan mutta sitten näitten haukkujien kotisohvalta löytyy joku kirjoitustaidoton irakilainen tai afrikkalainen joka on kehitysvammaisen tasolla. Ihan takuulla.
Eihän tuossa ollut ongelmana ettei naista löydy vaan se ettei tasokasta naista löydy.
Eipä taida olla mitään ruudin keksijöitä nää palstamammat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota joku nainen Thaimaasta, Kolumbiasta, Ukrainasta, Espanjasta, tms
Problem solved
Näin se tulee tiesti käymään. Sääli vaan suomalaisia naisia.
Sääli???? Ystäväiseni, ei meitä tarvitse sääliä, emme koe menettäneemme sinussa mitään. Olet toki tosi fiksun oloinen kirjoitellessasi vauva-sivustolle. Hyvää loppuelämää sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Tervemenoa. Jos sinäkin lopulta saat kehitysmaasta vaimon elämään kelatuillasi. Ja mitä tulee happamuuteen; ekat viestisi ovat katkeran suomimiehen ininää kuinka irakilaisille kyllä kelpaa ylipainoiset yyhoot. No jos pitää valita 'joperuonansuu', joka näyttää naiselta, kun lisää vain mekon ja peruukin tai vaikka fiksu iranilais insinööri, niin hävisit.
Sehän on hyvä ettei naiset halua sun tukevan heidän lapsiaan.
Hei ap,
Olen 44-vuotias lapseton nainen, joka tykkää laittautua eikä jauha entisistä miehistä.
Minä kun en käytä deittisivustoja ollenkaan, vaan luotan tapaavani kiinnostavan miehen ihan arkielämässä. Näin se on aiemminkin mennyt ja hyviä yllätyksiä tullut vastaan. Kyllä sinäkin vielä törmäät kiinnostavaan naiseen kun vähiten sitä odotat.
Kuulostaa ettei ap ole kysynyt naisten stantardeista naisilta itseltään vaan muilta miehiltä. Naiset on pinnallisia mutta oma vuodatus on täynnä pelkkiä ulkoisia meriittejä. Ja miksi "itsenäinen" on samassa kategoriassa "katkeran ja vaativan" kanssa? Jos jo 2500e kuukausitulot tekee parisuhteesta kanssasi kannattamattoman niin kyllä, sinä olet tässä se todellinen gold digger. Haluat saada naiselta ilmaiseksi asioita, joista muuten joutuisit maksamaan tai tekemään itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota joku nainen Thaimaasta, Kolumbiasta, Ukrainasta, Espanjasta, tms
Problem solved
Näin se tulee tiesti käymään. Sääli vaan suomalaisia naisia.
Sääli???? Ystäväiseni, ei meitä tarvitse sääliä, emme koe menettäneemme sinussa mitään. Olet toki tosi fiksun oloinen kirjoitellessasi vauva-sivustolle. Hyvää loppuelämää sinulle!
Haukutte miestä koska se kirjoittaa tälle palstalle. Mitä te sitten itse teette täällä joka ikinen päivä? Katkerat vanhat haahkat haukutte miehiä ja kauniita julkkisnaisia täällä päivät pitkät. Sekö ei sitten ole luuserin leima?
Miksi en pidä itsestäni huolta? Ei ole varaa hoitoihin, jos olis, kävisin joskus. Pahat nivelongelmat vaikeuttavat liikkumista.
Feminismi on mulle tasa-arvoa. Ei ole vienyt halua olla feminiininen, koska sellaista halua ei ole ikinä ollutkaan.
Komea ja varakas mies ei ole unelma koska olen köyhä enkä voisi elää samaa elintasoa. Loisia en tahdo. Ja olen ruma.
Ulkomailla saavat seuraa helposti koska naiset on kasvatettu miellyttämään miehiä.
Jatkahan vain sitä katselua sinne peiliin haiseva persväli. Sieltä se vika löytyy, miksi kukaan ei jaksa kanssasi olla. Ainoastaan jostain kaukomailta raahatut rutiköyhät jaksavat kaltaisestasi sontaa katsella.