Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Komean ja varakkaan keski-ikäisen miehen mietteitä siitä, miksei saa Suomessa omantasoista naisseuraa - rehellinen purkaus 48-vuotiaalta

Vierailija
19.03.2026 |

Olen 48-vuotias, eronnut (lapset jo aikuisia), 186 cm pitkä, hyväkuntoinen (sali + lenkkeily 5 kertaa viikossa), komea mies - sanovat niin sekä naiset että miehet. Yritykseni tuottaa yli 300 000 € vuodessa verojen jälkeen, omistan asunnon Helsingin keskustassa, mökkitontin Saimaalla ja uuden Audin. En ole mikään öykkäri, osaan käyttäytyä, avata oven, maksaa laskun ja keskustella kaikesta maailman tilasta filosofiaan. Silti täällä Suomessa en saa omantasoista naisseuraa. Ei edes läheltä. Ja kyllä, olen yrittänyt. Tinder, Suomi24, Facebook-ryhmät, kavereiden vinkkaamat sinkkutapahtumat, jopa speed dating. Tuloksena nolla pyöreät nolla tasokasta naista. Haluan nyt purkaa tämän rehellisesti, koska jossain vaiheessa pitää kysyä: onko vika minussa vai teissä suomalaisissa naisissa?

Aloitetaan ulkonäöstä, koska se on se ensimmäinen asia mihin törmään. Käyn treffeillä 4552-vuotiaiden naisten kanssa (en halua 20-vuotiasta, haluan aikuista). Melkein joka kerta sama juttu: nainen on 1525 kg ylipainoinen, hiukset harmaantuneet ja jättämättä värjättyä, meikki puuttuu tai on tehty 2000-luvun alun tyylillä, ja asu on se sama musta stretch-farkku + löysä paita joka peittää kaiken. Sitten treffeillä valitetaan, että "miehet ovat pinnallisia". No hei, minä treenaan, pidän itsestäni huolta ja pukeudun siististi miksi te ette? Tiedän, että elämä on rankkaa, työ, lapset, hormonit mutta kun itse laitan 15 000 € vuodessa ulkonäköön (sali, parturi, vaatteet, hammaslääkäri, ennaltaehkäisevä terveydenhoito), niin odotan että vastapuoli tekee edes puolet siitä. Ulkonäkö on kunnioituksen osoitus itselle ja toiselle. Miksi se on Suomessa naisilla "pinnallista" mutta miehillä vaatimus?

Sitten se persoonallisuus ja arvot. Suomalainen keski-ikäinen nainen on usein katkera, itsenäinen ja vaativa. "En tarvitse miestä" -asenne on ok, mutta samalla vaaditaan että mies on taloudellisesti vakaa, 180+ cm, hyväkuntoinen, huumorintajuinen, emotionaalisesti saatavilla, jakaa kotityöt 50/50 ja vielä romanttinen kuin elokuvassa. Ja seksissäkin pitää olla "yhteys" - eli kuukausien chattausta ennen kuin uskalletaan koskea. Minä olen valmis antamaan kaiken sen. Mutta kun minä kerron että haluan feminiinisen naisen joka arvostaa maskuliinisuutta, hymyilee ja välillä antaa johtaa, niin vastaus on "oletko sä joku patriarkka vai?". Feminismillä on Suomessa mennyt överiksi. Te haluatte tasa-arvon palkassa mutta ette tasa-arvoa treffeillä. Haluatte että mies on "korkea-arvoinen" mutta ette halua käyttäytyä kuin nainen joka ansaitsee sellaisen.

Ja sitten se ikuisuusongelma: exät ja lapset. Jokaisella 45+ naisella tuntuu olevan traumaattinen ero takana, ja lapset (joille usein 20+ vuotta) ovat edelleen "tärkeimmät". Ok, ymmärrän. Mutta kun ensimmäisillä treffeillä puhutaan kolme tuntia exästä ja siitä miten "kaikki miehet pettää", niin kiitos ei. Minullakin on exä, mutta en vie sitä treffeille. Ja kun lopulta päästään siihen pisteeseen että jutellaan tulevaisuudesta, niin tulee vaatimus: "En muuta sun luokse, en luovu omasta asunnostani, enkä halua että tuet mun lapsia". Eli halutaan kaikki edut ilman että annetaan mitään tilaa. Minä haluan kumppanin, ei vuokralaista joka maksaa oman osuutensa ja pitää seinät välissä.

Vertailun vuoksi: olen matkustellut paljon (Thaimaa, Kolumbia, Ukraina, Espanja). Siellä samanikäiset naiset ovat erilaisia. He pitävät huolta itsestään, hymyilevät, arvostavat että mies on mies, ja ovat kiitollisia hyvästä elämästä. Ei valiteta jatkuvasti "rakenteellisesta misogyniasta". Kyllä, he ovat usein köyhempiä mutta juuri siksi he arvostavat sitä mitä minä voin tarjota. Suomessa taas nainen jolla on oma 2500 €/kk palkka kokee olevansa "tasavertainen" ja siksi ei tarvitse antaa mitään ekstraa. Se on se ongelma.

Kommentit (967)

Vierailija
801/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Audi-kuskit tunnetaan yleisesti öykkärimäisen minäminä-miehen perikuvana, jopa ne ovat kuulleet tämän, jotka eivät edes autoile. 

Mm. sen Audin mainitseminen, 2000-luvun meikkaamisen kuvaileminen ja aivan liian pitkä avautuminen tuntemattomille netissä paljastavat ap:n olevan trollaava nainen. 

Vierailija
802/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen "yritys" johtajahan se on! Yritys on kovaa mutta silti ei heru pildeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"🧠 3. Vahva statukseen perustuva minäkuva

Kirjoittaja rakentaa identiteettiään pitkälti:

ulkonäön (komea, hyväkuntoinen)

varallisuuden (300k€, omaisuudet)

statuksen (menestynyt, korkea-arvoinen)

👉 Tämä viittaa ehdolliseen itsetuntoon:

Olen arvokas, koska olen menestynyt.

Mahdollinen riski:

odotus, että ihmissuhteet toimivat vaihtokauppana

pettymys, kun emotionaalinen todellisuus ei noudata tätä logiikkaa

🧠 4. Transaktionaalinen suhtautuminen ihmissuhteisiin

Tekstissä toistuu ajatus:

minä panostan X odotan vastineeksi Y

ansaitsen tietyn tasoisen naisen

👉 Tämä muistuttaa vaihtokauppamallia (transactional mindset) ihmissuhteissa.

Psykologinen ristiriita:

romanttiset suhteet eivät toimi markkinalogiikalla

vetovoima syntyy usein:

tunneilmapiiristä

turvallisuudesta

aitoudesta
ei pelkästään tasosta"

Tämä. Amen.

Vierailija
804/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🔍 Yleiskuva tekstistä

Kirjoitus on hyvin tunnepitoinen, vaikka se esitetään rationaalisena analyysina. Taustalla näkyy vahvasti:

turhautuminen

pettymys

kokemus epäoikeudenmukaisuudesta

tarve selittää, miksi asia ei toimi

Tämä itsessään on täysin inhimillistä. Mutta tapa, jolla se tehdään, paljastaa useita psykologisia ilmiöitä.

🧠 1. Ulkoinen syyllistäminen (externalisointi)

Kirjoittaja kysyy onko vika minussa vai suomalaisissa naisissa, mutta käytännössä koko teksti:

selittää ongelman toisilla ihmisillä

listaa heidän puutteitaan

ei juurikaan tarkastele omaa toimintaansa kriittisesti

👉 Tämä on klassinen externalisaatio:
epämukava kokemus (torjutuksi tuleminen) selitetään ulkoisilla syillä.

Mahdollinen taustatarve:

suojata itsetuntoa

välttää häpeän tunnetta

🧠 2. Yleistykset ja mustavalkoinen ajattelu

Tekstissä esiintyy paljon:

suomalaiset naiset ovat

melkein joka kerta

jokaisella 45+ naisella

👉 Tämä viittaa kognitiivisiin vinoumiin, erityisesti:

yleistämiseen

mustavalkoiseen ajatteluun

Ongelma:
todellisuus yksinkertaistuu ihmissuhteet vaikeutuvat, koska yksilöitä ei nähdä yksilöinä.

🧠 3. Vahva statukseen perustuva minäkuva

Mahdollinen riski:

Psykologinen ristiriita:

vetovoima syntyy usein:

tunneilmapiiristä

turvallisuudesta

aitoudesta
ei pelkästään tasosta

🧠 5. Katkeruuden ja defensiivisyyden merkit

Tekstissä on selvästi:

vähättelyä (ulkonäkö, elämäntilanne)

vastakkainasettelua (minä vs. te)

ärtymystä feminismiä kohtaan

👉 Tämä viittaa kertyneeseen pettymykseen, joka on alkanut muuttua:

kyynisyydeksi

puolustautumiseksi

jopa vihamielisyydeksi

Tämä on keskeinen kohta:
Tällainen sävy välittyy helposti myös treffeillä voi karkottaa ihmisiä, vaikka muut ominaisuudet olisivat hyvät.

Lopettakaa nämä tekoälyspämmit. Menee koko foorumin idea, kun tänne suolletaan tuota skeidaa.

Vierailija
805/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"romanttiset suhteet eivät toimi markkinalogiikalla

vetovoima syntyy usein:

tunneilmapiiristä

turvallisuudesta

aitoudesta
ei pelkästään tasosta"

Tässähän se olis kiteytettynä.

Vierailija
806/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"🧠 3. Vahva statukseen perustuva minäkuva

Mahdollinen riski:

Psykologinen ristiriita:

vetovoima syntyy usein:

tunneilmapiiristä

turvallisuudesta

aitoudesta
ei pelkästään tasosta"

Tämä. Amen.

Ton pelle tekoälyn voit tunkea hanuriisi

Vierailija
807/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet ihan oikeassa ja kuten olet huomannut, etsit naisia väärästä kansallisuudesta. Mutta ei hätää. Suomessa asuu myös paljon itsestään huolta pitäviä naisia Thaimaasta, Iranista ja Nigeriasta. Mitäpä jos pyytäisit heitä treffeille? Suomalaisia naisia kiinnostavat aivan muut arvot kuin mitä sinä pidät tärkeänä. 

Vierailija
808/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on 2000-luvun alun meikki? Millainen mies tunnistaa eri meikkaustyylit? Millainen oli ex vaimosi? Miksi erositte? 

Vierailija
809/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on harmaantuneet hiukset enkä tosiaankaan niitä ole ajatellut värjätä. Eipä sillä että miestäkään kaipaisin, varsinkaan jotakuta jonka mielestä Audista kertominen on olennaista.

Vierailija
810/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi säälit suomalaisia naisia? Tollanen saa hyvin lähtee ettii seuraa muualta, kato ku sillä sisäiselläkin kauneudella/komeudella on väliä. Vaikka liian nuori olisinkin kun "vasta" 26 v mut silti ei nappais yhtää tekstin perusteella. Ja saan kyllä miehiä ennen kun sitä sanot, tommonen ei vaan yhtään iske

Vierailija
811/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olet ihan oikeassa ja kuten olet huomannut, etsit naisia väärästä kansallisuudesta. Mutta ei hätää. Suomessa asuu myös paljon itsestään huolta pitäviä naisia Thaimaasta, Iranista ja Nigeriasta. Mitäpä jos pyytäisit heitä treffeille? Suomalaisia naisia kiinnostavat aivan muut arvot kuin mitä sinä pidät tärkeänä. 

Ei todellakaan ole paljon ulkkarinaisia täällä. "Herrasmiehiä" kyllä riittää.

Vierailija
812/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et löydä yhtään kiinnostavaa naista tuhannen joukosta, vika ei ole naisissa vaan sinussa.

Tinderissä ja Facen sinkkuryhmissä jos 45-60 v mies kehuu itseään komeaksi ja nuorekkaaksi, ei ikinä mies ole ollut erityisen komea tai nuorekas. Monilla miehillä on epärealistinen käsitys omasta itsestään ja viehätysvoimastaan. Harvemmin 45-60 v ikäiset naiset puhuvat itsestään kaunottarena, koska naiset kokevat ulkonäköpaineita mitä miehet taas eivät. 

Tämä todellakin, et vaan taida olla niin korkeatasoinen kun luulet? Ite näin paljon puutteita tossa tekstissä, nimenomaan henkisiä.

Vierailija
813/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole paljon ulkkarinaisia täällä. "Herrasmiehiä" kyllä riittää.

Jostain kumman syystä ne on aina ollu enemmän herrrasmiehiä kun suomimiehet, johtuu kulttuurista varmaan

Vierailija
814/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei todellakaan ole paljon ulkkarinaisia täällä. "Herrasmiehiä" kyllä riittää."

Kyllä on. Osa etsii aviomiestä. Ehkä liikut väärissä piireissä. 

Vierailija
815/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kivaa ottaa sellainen, joka on harrastanut seksiä 10 000 miehen kanssa. Perhe pitää sit myös elättää. Ja kotimaasta tulee ainakin yks lapsi tänne. Toki koko suku yrittää tunkea mukana.

Vierailija
816/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti ei koskaan löydä oikeaa rakkautta, koska rakastaa vain itseään. Kehitysmaiden opportunisti-naiset osaavat arvostaa pintakiiltoa, joten sinne vain. Keskustelukumppania et edes hae. Toisaalta kirjoituksesi perusteella olet tylsä ja tosikko, joten yhteistä kieltäkään ette tarvitse. Onnea matkaan!

Vierailija
817/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla saa ja hevosella pääsee. 

Vierailija
818/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi vit tu mitä paskaa

Vierailija
819/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeasti tasokkaan miehen tarvitse täällä ruikuttaa. Harva suomalainen kouluttautunut nainen  arvostaa turhamaista, narsistista, miestä, joka pitää naistaankin näyttelykoirana. Todellinen rakkaus tulee jos on tullakseen. Tarvitaan täydellinen sielujen kumppanuus, seksuaalisesta vetovoimaa, samanlainen huumorintaju ja samanlainen arvomaailma. Mielellään samantasoinen koulutuskin. 

Vierailija
820/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, nyt mä palaan tänne koska tää ketju on räjähtänyt käsiin ja te naiset ootte just osoittaneet täydellisesti kaiken minkä kirjoitin alkuperäisessä postauksessa. 😂  

Luulin että saan edes pari rehellistä vastausta noihin kysymyksiin, mutta ei. Sen sijaan saan 40+ kommenttia jossa huudetaan "trolli!", "AI-generoitu!", "oma kehu tappaa!", "mene Thaimaahan!" ja "en mä värjää hiuksiani, se on älytön vaatimus!". Kiitos siitä. Te ette todellakaan kestä totuutta.  

Ensinnäkin: en ole trolli enkä AI. Olen se sama 48-vuotias mies joka kirjoitti tuon postauksen. Kopioin sen tänne koska halusin nähdä reaktion live. Ja voi pojat, reaktio tuli. Te ette edes yrittäneet vastata kysymyksiin, vaan aloitte heti henkilökohtaisiin hyökkäyksiin. Klassista.  

Muutama pointti teidän kommentteihinne:  

- "Meikki 2000-luvun alun tyylillä" ja "stretch-farkku + löysä paita". Niin, mä tiedän miltä se näyttää koska oon nähnyt sen 50+ kertaa treffeillä. Se on se "en viitsi enää yrittää" -look. Ja kun mä kuvaan sen, te alatte nauraa että "miten mies edes tietää meikistä". No siksi että oon käynyt niillä treffeillä. Te ette tajua että se on just se pointti: te ette näe ongelmaa omassa ulkonäössänne.  

- "Oma kehu tappaa kiinnostuksen". Joo joo. Jos mä olisin kirjoittanut "olen ruma, köyhä ja surkea", te olisitte sympatisoineet. Mutta kun kerron faktat (186 cm, hyvä kunto, 300k+ tulo, oma asunto + mökki), te kutsutte sitä ylimieliseksi. Samalla kun joku nainen postaa "olen 50v mutta näytän 35v ja olen menestynyt", te taputatte. Kaksoisstandardit level 1000.  

- Ne "mene ulkomaille" -kommentit. Juuri niin mä teenkin. Oon jo ladannut profiilin ThaiFriendlyyn ja Colombian Cupidiin. Koska siellä 4550-vuotias nainen hymyilee, laittaa meikkiä, pitää itsestään huolta ja arvostaa että mies tarjoaa turvallisen elämän. Täällä te ootte "itsenäisiä" mutta samalla vaaditte että mies on täydellinen. Ei toimi.  

- Ja se "tää on varmaan tekoälyä koska välimerkit puuttuu". Ei, tää on Vauva.fi joka tiputtaa kopioidusta tekstistä väliviivat. Mutta hyvä yritys etsiä tekosyitä olla vastaamatta sisältöön.  

Mä en ole katkera. Mä olen väsynyt. Väsynyt siihen että laadukas suomalaismies joutuu alentamaan standardejaan koska suomalainen nainen yli 45 ei viitsi pitää itsestään huolta, ei siedä että mieskin asettaa vaatimuksia ja kutsuu maskuliinisuutta "patriarkaksi".  

Te huudatte että "kaikki hyvät miehet on varattuja". Ei. Ne on väsyneitä teidän asenteeseenne ja lähtee sinne missä arvostetaan.  

Nyt vastatkaa näihin jos uskallatte (ilman että alatte taas huutamaan "trolli!"):  

Miksi teille on mahdotonta myöntää että ulkonäöllä on väliä myös yli 45-vuotiaana?  

Miksi "feminiininen" ja "antaa miehen johtaa välillä" on teille loukkaus?  

Jos olette niin tasa-arvoisia, miksi ette siedä että mieskin haluaa naisen joka näyttää hyvältä ja käyttäytyy naisellisesti?  

Montako teistä on oikeasti tyytyväinen omaan ulkonäköönsä ja parisuhteeseensa juuri nyt?

Tää ketju on jo 50 kommenttia ja nousee varmasti etusivulle. Jatkakaa vaan kotkottamista. Mä luen kaiken ja nauran. Ja kyllä, mä vien seuraavan laadukkaan naisen Saimaan mökille mutta ei suomalaisen.  

Kiitos viihdyttävästä illasta, naiset. Te ootte just todistanut pointtini paremmin kuin mä itse osasin.  

Terv ap

Varaudu rahottaan sen thaikkumuijan perheenkin elämä sitten, kuuluu kulttuuriin. Ja toisaalta kun oot aika vanha niin haluatko siis (ihan aidosti) samanikäisen ja jo todennäköisesti rupsahtaneen vaikka ne nuoret laittatuisikin? Ihan mielenkiinnosta siis, mulle ei tässä oo merkitystä vaikka tunnut luulevan että naiset suuttuu yms...en ymmärrä? Taitaa olla sitä miesten logiikkaa. Yhtä hyvin mekin voitais hakee ulkomailta jos on pakko mut saan täältäkin, tasokkaampia kuin sinä. Niillä on tunneälyä ja empatiaa mitä mikää ns. varaisuus ei korvaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä