Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Komean ja varakkaan keski-ikäisen miehen mietteitä siitä, miksei saa Suomessa omantasoista naisseuraa - rehellinen purkaus 48-vuotiaalta

Vierailija
19.03.2026 |

Olen 48-vuotias, eronnut (lapset jo aikuisia), 186 cm pitkä, hyväkuntoinen (sali + lenkkeily 5 kertaa viikossa), komea mies - sanovat niin sekä naiset että miehet. Yritykseni tuottaa yli 300 000 € vuodessa verojen jälkeen, omistan asunnon Helsingin keskustassa, mökkitontin Saimaalla ja uuden Audin. En ole mikään öykkäri, osaan käyttäytyä, avata oven, maksaa laskun ja keskustella kaikesta maailman tilasta filosofiaan. Silti täällä Suomessa en saa omantasoista naisseuraa. Ei edes läheltä. Ja kyllä, olen yrittänyt. Tinder, Suomi24, Facebook-ryhmät, kavereiden vinkkaamat sinkkutapahtumat, jopa speed dating. Tuloksena nolla pyöreät nolla tasokasta naista. Haluan nyt purkaa tämän rehellisesti, koska jossain vaiheessa pitää kysyä: onko vika minussa vai teissä suomalaisissa naisissa?

Aloitetaan ulkonäöstä, koska se on se ensimmäinen asia mihin törmään. Käyn treffeillä 4552-vuotiaiden naisten kanssa (en halua 20-vuotiasta, haluan aikuista). Melkein joka kerta sama juttu: nainen on 1525 kg ylipainoinen, hiukset harmaantuneet ja jättämättä värjättyä, meikki puuttuu tai on tehty 2000-luvun alun tyylillä, ja asu on se sama musta stretch-farkku + löysä paita joka peittää kaiken. Sitten treffeillä valitetaan, että "miehet ovat pinnallisia". No hei, minä treenaan, pidän itsestäni huolta ja pukeudun siististi miksi te ette? Tiedän, että elämä on rankkaa, työ, lapset, hormonit mutta kun itse laitan 15 000 € vuodessa ulkonäköön (sali, parturi, vaatteet, hammaslääkäri, ennaltaehkäisevä terveydenhoito), niin odotan että vastapuoli tekee edes puolet siitä. Ulkonäkö on kunnioituksen osoitus itselle ja toiselle. Miksi se on Suomessa naisilla "pinnallista" mutta miehillä vaatimus?

Sitten se persoonallisuus ja arvot. Suomalainen keski-ikäinen nainen on usein katkera, itsenäinen ja vaativa. "En tarvitse miestä" -asenne on ok, mutta samalla vaaditaan että mies on taloudellisesti vakaa, 180+ cm, hyväkuntoinen, huumorintajuinen, emotionaalisesti saatavilla, jakaa kotityöt 50/50 ja vielä romanttinen kuin elokuvassa. Ja seksissäkin pitää olla "yhteys" - eli kuukausien chattausta ennen kuin uskalletaan koskea. Minä olen valmis antamaan kaiken sen. Mutta kun minä kerron että haluan feminiinisen naisen joka arvostaa maskuliinisuutta, hymyilee ja välillä antaa johtaa, niin vastaus on "oletko sä joku patriarkka vai?". Feminismillä on Suomessa mennyt överiksi. Te haluatte tasa-arvon palkassa mutta ette tasa-arvoa treffeillä. Haluatte että mies on "korkea-arvoinen" mutta ette halua käyttäytyä kuin nainen joka ansaitsee sellaisen.

Ja sitten se ikuisuusongelma: exät ja lapset. Jokaisella 45+ naisella tuntuu olevan traumaattinen ero takana, ja lapset (joille usein 20+ vuotta) ovat edelleen "tärkeimmät". Ok, ymmärrän. Mutta kun ensimmäisillä treffeillä puhutaan kolme tuntia exästä ja siitä miten "kaikki miehet pettää", niin kiitos ei. Minullakin on exä, mutta en vie sitä treffeille. Ja kun lopulta päästään siihen pisteeseen että jutellaan tulevaisuudesta, niin tulee vaatimus: "En muuta sun luokse, en luovu omasta asunnostani, enkä halua että tuet mun lapsia". Eli halutaan kaikki edut ilman että annetaan mitään tilaa. Minä haluan kumppanin, ei vuokralaista joka maksaa oman osuutensa ja pitää seinät välissä.

Vertailun vuoksi: olen matkustellut paljon (Thaimaa, Kolumbia, Ukraina, Espanja). Siellä samanikäiset naiset ovat erilaisia. He pitävät huolta itsestään, hymyilevät, arvostavat että mies on mies, ja ovat kiitollisia hyvästä elämästä. Ei valiteta jatkuvasti "rakenteellisesta misogyniasta". Kyllä, he ovat usein köyhempiä mutta juuri siksi he arvostavat sitä mitä minä voin tarjota. Suomessa taas nainen jolla on oma 2500 €/kk palkka kokee olevansa "tasavertainen" ja siksi ei tarvitse antaa mitään ekstraa. Se on se ongelma.

Kommentit (187)

Vierailija
81/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi teille on fyysisesti mahdotonta myöntää että ulkonäöllä (meikki, hiukset, kunto) on väliä myös yli 45-vuotiaana?"

Fyysisesti mahdotonta? Mitä ihmettä? Onko sulla joku semanttinen häiriö?

Vierailija
82/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö siis ihan tosissasi, miksi sinulla on chatissa parempi menestys kolumbialaisten ja ukrainalaisten kuin suomalaisten naisten kanssa? Toisessa maassa käydään oikeaa sotaa, toisessa huumesotaa. Miksiköhän ihmeessä naiset siellä kiinnostuvat varakkaasta ulkomaalaisesta miehestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä liian vaativa ole, sen sijaan vaikutat olevan kuspää.

Päätä alkaa särkeä ennen ensimmäisen kappaleen puoliväliä. Tämä ei ole naisten käsitys tasokkaasta miehestä. Halutaan joku mukava ja huumorintajuinen mies, ei sellaista, joka aiheuttaa migreenin.

Ulosanti ainakin on melkoista ugalabugalaa. Migreeni tulisi jos livenä joutuisi tuollaista älämölöä kuuntelemaan.

Ottas nyt vaan tasoisensa naisen sieltä kehitysmaasta ja antaisi suomalaisten naisten olla rauhassa. Niin me naisetkin tehdään, keskitytään niihin miehiin jotka kiinnostaa, emmekä niiden sättimiseen jotka ei kiinnosta. 

Olisi ulkomaalaisessa naisessa sekin hyvä puoli, ettei hän ymmärtäisi ap:n ölinää. Kauniisti vaan hymyilisi ja nyökkäilisi, jotta daa-daa, ja jatkaisi omia hommiaan. Win-win -tilanne kummallekin.

Vierailija
84/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun ketju on jo 64 kommenttia pitkä (kiitos teille), mä heitän vielä muutaman faktan pöydälle:

Mä oon jo chatissa kolmen 4649-vuotiaan naisen kanssa Kolumbiasta ja Ukrainasta. He ovat kauniita, hoitavat itseään, hymyilevät ja arvostavat että mies tarjoaa hyvää elämää. Yksi on jo ehdottanut että tulen käymään maaliskuussa. Te voitte jatkaa täällä nauramista ja "minä en värjää hiuksiani"-julistuksia.

Tilasto: Suomessa yli 45-vuotiaista naisista 62 % on ylipainoisia (THL). Ulkomailla (esim. Kolumbia, Thaimaa) samanikäisistä alle 30 %. Se ei ole sattumaa. Te ootte "itsenäisiä" mutta ette viitsi liikkua tai syödä hyvin. Sitten syytätte "patriarkkaa" kun mies haluaa naisen joka näyttää naiselta.

Te huudatte että "kaikki hyvät miehet on varattuja tai ulkomailla". Ei. Ne laadukkaat miehet on täällä, mutta ne on väsyneitä teidän "en tarvitse miestä mutta vaadin kaikkea"-asenteeseenne. Ja kyllä, ne lähtee sinne missä arvostetaan.

Naiset, nyt on teidän vuoro. Vastatkaa näihin KOLMEEN kysymykseen ilman että alatte taas huutamaan "trolli" tai "AI":

Miksi teille on fyysisesti mahdotonta myöntää että ulkonäöllä (meikki, hiukset, kunto) on väliä myös yli 45-vuotiaana?

Miksi te kutsutte "pinnalliseksi" miestä joka haluaa feminiinisen naisen, mutta itse vaaditte mieheltä kaikkea (raha, pituus, kunto, tunneäly)?

Montako teistä on oikeasti tyytyväinen omaan ulkonäköönsä, painoonsa ja parisuhteeseensa juuri tänä iltana? Rehellisesti. (Ja älkää valehtelko, mä luen vastaukset.)

Miehistä Suomessa suurempi osuus on ylipainoisia kuin naisista, joten miehenä asiasta valittaminen on typerää.

Tarjoat köyhempien maiden naisille rahaa elättämisen muodossa ja ihmettelet, miksei itsenäinen suomalainen nainen kiinnostu ja muuta elämäänsä sinun toiveiden mukaiseksi :D

Vierailija
85/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meitäkin, 40+ lapsettomia naisia,

Jotka pitävät itsestään huolta, pitkät huolletut hiukset, liikunnallisuus ja taiteet harrastuksena.  Hoikka, on koulutus ja työ. Osaan pitää itsestäni huolta mutta valehtelisin jos sanoisin etten halua miestä joka on mies ja pitää minusta huolta. Jostain ihmeen syystä me ei vaan sun kanssa kohdata. Ei mene elämässä nallekarkit tasan.

Vierailija
86/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on Suomessa naisilla "pinnallista" mutta miehillä vaatimus?

Suomalaiset (viisikymppiset) miehet panostavat ulkonäköönsä enemmän kuin suomalaiset (viisikymppiset) naiset? Kerro toki lisää. 

Vierailija
87/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te ette pidä itsestänne huolta samalla tavalla kuin vaaditte miehiltä?

- Onko feminismi vienyt teiltä halun olla feminiininen?

- Miksi "komea ja varakas" mies on Suomessa sudenkuoppa eikä unelma?

- Ja ennen kuin syytätte "myrkyllistä maskuliinisuutta" kertokaa miksi ulkomailla tällaiset miehet saavat seuraa helposti?

Olen 52 -vuotias ja ylipainoinen, suorastaan lihava. Kuntoilen kyllä päivittäin, lenkkiä, punttitreeniä, uintia. Minulla on vaativa työ ja mihinkään itseni puunaamiseen en koe erityistä tarvetta. 

Olen feminiininen nainen. Tarvitsen ja haluan miehen rinnalleni, mutta en käskemään itseäni vaan kumppaniksi. Olen suht dominoiva itse. Teen mielelläni naisten hommia, käsitöitä, ruuanlaittoa jne. Komea ja varakas mies on unelmani ja itse asiassa nyt minulla sellainen onkin, joten en ole markkinoilla. 

En itsekään ymmärrä miksi kukaan lähtee parisuhteeseen, joka ei tähtää avioliittoon, yhdessä asumiseen ja yhteiseen hautapaikkaan. 

Vierailija
88/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullehan sopisi joku Martina Aitolehti.

Vierailija
89/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun luonne taitaa olla ongelma. Ei kukaan nainen jaksa arvostelua ja vaatimista pidemmän päälle. Mahdoton yhtälö on nainen, joka on feminiininen, omillaan toimeen tuleva ja antaa miehen johtaa. Niin se vain on. Tarvitset perijän, joka ei käy töissä ja jolla on aina aikaa miehelle ja aikaa hoitaa ulkonäköään. Suomessa ei oikein ole montaa kappaletta sopivan ikäisiä ja näköisiä perijöitä, jotka ei käy töissä.

Vierailija
90/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap munan koko? 

Tämän tärkeän asian ap jätti käsittelemättä. Kaiken muun ison muisti mainita.

Vierailija
91/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuon ikäinen mies itkee vauva-palstalla miten ala-arvoisia ihan kaikki Suominaiset ovat, on miehessä jotain perustavanlaatuista vikaa, Suomessa on satoja tuhansia keski-ikäisiä sinkkunaisia/leskiä/eronneita eikä AP löydä yhtäkään oman tasoista naista. 

Jo se, että ulisee vauvafoorumilla, kertoo ettei nyt mikään lottovoitto siellä löydy naisille AP:sta.

Vierailija
92/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sullehan sopisi joku Martina Aitolehti.

Martinalla on kovemmat vaatimukset. Ap ei ole tarpeeksi hyvännäköinen.

Vierailija
93/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään voi puhua kuin omasta puolestani, mutta pidän kyllä itsestäni huolta terveys edellä. Mutta oikeasti en halua laittaa rahojani mihinkään ulkonäköjuttuihin kuin ihan vähän vaan. Ei kertakaikkiaan kiinnosta. Sen sijaan kiinnostaa kyllä harrastaa ja joskus vähän matkustaa ja sisustaa , kun on kiva asua kauniissa kodissa. Näihin ylimääräiset rahat menevät ja minulle on täydellisen yhdentekevää se , että ap ei löydä " tasoistaan" naista, enkä sen eteen aio tehdä yhtään mitään. En millään keksi että miksi tuhlaisin siihen resursseja. Haluan nauttia elämästä enkä mennä millekään rusetille kenenkään miehen takia. 

Vierailija
94/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysytkö siis ihan tosissasi, miksi sinulla on chatissa parempi menestys kolumbialaisten ja ukrainalaisten kuin suomalaisten naisten kanssa? Toisessa maassa käydään oikeaa sotaa, toisessa huumesotaa. Miksiköhän ihmeessä naiset siellä kiinnostuvat varakkaasta ulkomaalaisesta miehestä?

Noinkohan siellä tsätissä kukaan tatjana edes kirjoittelee... 

https://yle.fi/a/3-11724446

Vierailija
95/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi yllättyä (eikä niin positiivisesti) jos menisi treffeille omantasoisensa naisen kanssa :D

Vierailija
96/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaunis, hoikka ja varakas nainen 48v. En välitä miehen statuksesta, tuloista tai pituudesta. Sydämen sivistys on se mikä merkitsee! Ihana mies minulla jo on. 

Vierailija
97/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota joku nainen Thaimaasta, Kolumbiasta, Ukrainasta,  Espanjasta, tms

Problem solved

Näin se tulee tiesti käymään. Sääli vaan suomalaisia naisia.

Ei sun tarvi sääliä suomalaisia naisia. Kyllä me kestetään se ,ettei kelvata sulle.

Vierailija
98/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn treffeillä 4552-vuotiaiden naisten kanssa (en halua 20-vuotiasta, haluan aikuista). Melkein joka kerta sama juttu: nainen on 1525 kg ylipainoinen, hiukset harmaantuneet ja jättämättä värjättyä, meikki puuttuu

Kunnioitettavaan ikään on daamit kerenneet, ilmankos ovatkin harmaantuneet ja massaakin kertynyt. 

Ap on siis copypastella vetänyt jostain tämän vuodatuksensa tänne, koska palstalla lainauksista lähtee aina välimerkit. 

Muistutetaan eli olette "keskustelemassa" tekoälytrollin kanssa.

Vierailija
99/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kysyn sulta ihan ensin miksi mätsäät ja menet deitille naisen kanssa jonka ulkonäkö ei miellytä? 

Koska naisella on näytillä 10 vuotta ja 25 kiloa vanha kuva täydessä tällissä parhaasta mahdollisesta kulmasta.

Vierailija
100/187 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei vaan vit-tu kiinnosta enää! Mikään! En jaksa saa-ta-na värjätä hiuksia. Harmaat ovat ja saavat olla. Meikkiä, miksi? Naama roikkuu kuin buldogilla, sitä ei mikään määrä pakkelia pelasta, paperipussi päässä auttaa vähän, treffikumppanin vahva humalatila auttaa paljon! Läskiä on väärissä paikoissa mm. selässä, olkoot. Perse katosi ja se siirtyi ilmeisesti sinne, missä ennen oli vyötäröni. Ei tätä taistelua kuule voi voittaa. 

En tiedä miksi et saa tasoistasi seuraa. Oot varmaan jotenkin liian tietoinen itsestäsi ja siitä tasosta. 

Parisuhdemarkkinoilla toimii muuten se vanha totuus, että olet just sen tasoisen kumppanin arvoinen, kuin saat. Sama pätee aika moneen asiaan, tavara on just sen arvoinen, kuin joku siitä suostuu maksamaan ja niin edelleen.