Ihmiset netissä ovat nykyään tosi törkeitä
Olen lukuisia kertoja lukenut jotain vanhaa keskustelua (esim vuodelta 2005 tai jopa 2015) täällä tai jossain toisella palstalla. Sävy näissä vanhoissa keskuteluissa on tosi kunniottava ja ymmärtäväinen. Vaikka ihmiset ovat eri mieltä aloittajan kanssa, he eivät pilkkaa tätä, vaan ymmärtävät että ihmisillä on eri mielipiteet ja vastaavat kunnioittavaan ja avuliaaseen sävyyn.
Nykyään, jos joku on erimieltä, hänet haukutaan alimpaan maan rakoon. Tai ei tarvitse olla edes erimieltä, kun ihmisten asenne on jo valmiiksi negatiivinen. Keskustelun sävy on karkeaa. Minulle tulee nykyään ihan hirveä olo kun vietän aikaa keskutelupalstoilla. Ihmiset ovat niin törkeitä muita kohtaan netissä, etten aina edes viitsi vastata johonkin keslusteluun tai aloittaa uutta keskutelua, tai vaikka pyytää apua, sillä en halua asettaa itseäni siihen tilanteeseen, että minuakin aletaan mollata.
Tämä ongelma on nykyään kaikkialla netissä. Keskustelupalstoilla, uutisten kommenttikentissä, sosiaalisen median kommennttikentissä Oletteko ikinä lukeneet vaikka jonkun vaikuttajan Instagramkuvan kommenttiosiota? En suosittelekaan. Ihmisten huono-olo on niin voimakasta, että se melkein masentaa kun sitä lukee.
Kommentit (34)
Oliskin vaan netissä... Mene vuodeksi kokeilemaan asiakaspalvelua etkä halua enää elää tällä planeetalla.
Kun tarkastellaan ihmisten käytöstä, niin millaista oli elämä vaikka 20 vuotta sitten irl, verrattuna nykyaikaan? Olin silloin lapsi, niin kokemukseni ovat rajoittuneet. Synnyin 96.
täällä on käyttäjäpohja muuttunut. Palstaa alettiin mainostamaan iltalehden sivuilla muistaakseni vuoden 2015 paikkeilla. Täällä on nykyään enemmän miehiä. Ylilautajonneja ja sitten kaikkia kotiinsa juuttuneita. Silloin joskus 2010 paikkeilla oli vielä tosi erilainen, kun suurin osa käyttäjistä oli naisia.
Vierailija kirjoitti:
täällä on käyttäjäpohja muuttunut. Palstaa alettiin mainostamaan iltalehden sivuilla muistaakseni vuoden 2015 paikkeilla. Täällä on nykyään enemmän miehiä. Ylilautajonneja ja sitten kaikkia kotiinsa juuttuneita. Silloin joskus 2010 paikkeilla oli vielä tosi erilainen, kun suurin osa käyttäjistä oli naisia.
Aivan, hyvä pointti!
Ei ois pitänyt päästää perssuja nettiin.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa meikkausketjussa on suurin osa naisia ja on kyllä törkeää kommentointia. Kirjoitustapa pistää miettimään, että ovatko edes peruskoulua käyneet loppuun.
Onko nykyään enää vain naisille suunnattuja keskutelupalstoja? Itse käysin tytöille sunnattua Demi.fin keskutelupalstaa aikanaan, mutta se on jo suljettu. Sitten taisi olla Cosopolitanin keskustelufoorumi myös joskus, mutta sitä en koskaan käyttänyt.
Minä pysyn aina asiassa, varsinkin facessa, jossa kirjoitetaan omalla nimellään. Mutta se ei poista sitä tosiseikkaa, että ihmisestä riippuen, heille pitää puhua sillä kielellä jota he kykenevät ymmärtämään. Ja se voi joskus näyttää karulta ulospäin.
Saman olen huomannut.
Paljon mukavampi ilmapiiri vanhemmissa keskusteluissa, ja vanhemmat provotkin olivat aika sympaattisia.
Vierailija kirjoitti:
Noita persujahan täällä enimmäkseen haukutaan, joka päivä ja melkein joka ketjussa.
Hullummaksi vaan menee netin takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita persujahan täällä enimmäkseen haukutaan, joka päivä ja melkein joka ketjussa.
Ei haukuttaisi, jos ei olisi haukuttavaa, eikä olisi haukuttavaa, jos netissä ei olisi perssuja.
Kaikki lähti käsistä Trumpin ekan kauden vaaleista lähtien. Sitä ennen some kehittyi sopivaksi kasvualustaksi polarisoinnille ja tälle mätäkaudelle joka on jatkunut näihin päiviin asti. Normalisoitu sellainen taaperoikäinen kiukkuilu ja lumihiutale -tunteet.
Minä en mihinkään vastaile juurikaan.
Tai jos vastaan, en mene katsomaan, mitä kommenttia on tullut.
En jaksa väitellä asioista. Keskustelu muutenkaan on harvoin avointa. Saman olen huomannut oikeassa elämässä, lähipiirissäni. Kaikki, mitä ajattelet, josta et ole samaa mieltä muiden kanssa, on "tyhmää", "en voi ymmärtää".
Enpä kenellekään juuri puhu mitään syvällisempää.
Ihminen on sosiaalinen eläin. Internet ei korvaa fyysistä yhdessäoloa. Kun jälkimmäinen vähenee niin kärttyisyys nousee ja se puretaan internetissä. Toisin sanoen yhteisöllisyyden puute aiheuttaa tämän.
Maksetun tutkimuksen mukaan Suomi on maailman onnellisin maa!!!
Eipä näytä auttavan yhtään mitään, turhaan maksettiin tästäkin.
Vierailija kirjoitti:
Oliskin vaan netissä... Mene vuodeksi kokeilemaan asiakaspalvelua etkä halua enää elää tällä planeetalla.
Jep ja ihan jokapaikassa muuallakin...
Johtusko siitä, että tuolloin vielä oli modeja tällä palstalla siivoamassa keskusteluita???
Narsistinen itsekkyys.