Komean ja varakkaan keski-ikäisen miehen mietteitä siitä, miksei saa Suomessa omantasoista naisseuraa - rehellinen purkaus 48-vuotiaalta
Olen 48-vuotias, eronnut (lapset jo aikuisia), 186 cm pitkä, hyväkuntoinen (sali + lenkkeily 5 kertaa viikossa), komea mies - sanovat niin sekä naiset että miehet. Yritykseni tuottaa yli 300 000 € vuodessa verojen jälkeen, omistan asunnon Helsingin keskustassa, mökkitontin Saimaalla ja uuden Audin. En ole mikään öykkäri, osaan käyttäytyä, avata oven, maksaa laskun ja keskustella kaikesta maailman tilasta filosofiaan. Silti täällä Suomessa en saa omantasoista naisseuraa. Ei edes läheltä. Ja kyllä, olen yrittänyt. Tinder, Suomi24, Facebook-ryhmät, kavereiden vinkkaamat sinkkutapahtumat, jopa speed dating. Tuloksena nolla pyöreät nolla tasokasta naista. Haluan nyt purkaa tämän rehellisesti, koska jossain vaiheessa pitää kysyä: onko vika minussa vai teissä suomalaisissa naisissa?
Aloitetaan ulkonäöstä, koska se on se ensimmäinen asia mihin törmään. Käyn treffeillä 4552-vuotiaiden naisten kanssa (en halua 20-vuotiasta, haluan aikuista). Melkein joka kerta sama juttu: nainen on 1525 kg ylipainoinen, hiukset harmaantuneet ja jättämättä värjättyä, meikki puuttuu tai on tehty 2000-luvun alun tyylillä, ja asu on se sama musta stretch-farkku + löysä paita joka peittää kaiken. Sitten treffeillä valitetaan, että "miehet ovat pinnallisia". No hei, minä treenaan, pidän itsestäni huolta ja pukeudun siististi miksi te ette? Tiedän, että elämä on rankkaa, työ, lapset, hormonit mutta kun itse laitan 15 000 € vuodessa ulkonäköön (sali, parturi, vaatteet, hammaslääkäri, ennaltaehkäisevä terveydenhoito), niin odotan että vastapuoli tekee edes puolet siitä. Ulkonäkö on kunnioituksen osoitus itselle ja toiselle. Miksi se on Suomessa naisilla "pinnallista" mutta miehillä vaatimus?
Sitten se persoonallisuus ja arvot. Suomalainen keski-ikäinen nainen on usein katkera, itsenäinen ja vaativa. "En tarvitse miestä" -asenne on ok, mutta samalla vaaditaan että mies on taloudellisesti vakaa, 180+ cm, hyväkuntoinen, huumorintajuinen, emotionaalisesti saatavilla, jakaa kotityöt 50/50 ja vielä romanttinen kuin elokuvassa. Ja seksissäkin pitää olla "yhteys" - eli kuukausien chattausta ennen kuin uskalletaan koskea. Minä olen valmis antamaan kaiken sen. Mutta kun minä kerron että haluan feminiinisen naisen joka arvostaa maskuliinisuutta, hymyilee ja välillä antaa johtaa, niin vastaus on "oletko sä joku patriarkka vai?". Feminismillä on Suomessa mennyt överiksi. Te haluatte tasa-arvon palkassa mutta ette tasa-arvoa treffeillä. Haluatte että mies on "korkea-arvoinen" mutta ette halua käyttäytyä kuin nainen joka ansaitsee sellaisen.
Ja sitten se ikuisuusongelma: exät ja lapset. Jokaisella 45+ naisella tuntuu olevan traumaattinen ero takana, ja lapset (joille usein 20+ vuotta) ovat edelleen "tärkeimmät". Ok, ymmärrän. Mutta kun ensimmäisillä treffeillä puhutaan kolme tuntia exästä ja siitä miten "kaikki miehet pettää", niin kiitos ei. Minullakin on exä, mutta en vie sitä treffeille. Ja kun lopulta päästään siihen pisteeseen että jutellaan tulevaisuudesta, niin tulee vaatimus: "En muuta sun luokse, en luovu omasta asunnostani, enkä halua että tuet mun lapsia". Eli halutaan kaikki edut ilman että annetaan mitään tilaa. Minä haluan kumppanin, ei vuokralaista joka maksaa oman osuutensa ja pitää seinät välissä.
Vertailun vuoksi: olen matkustellut paljon (Thaimaa, Kolumbia, Ukraina, Espanja). Siellä samanikäiset naiset ovat erilaisia. He pitävät huolta itsestään, hymyilevät, arvostavat että mies on mies, ja ovat kiitollisia hyvästä elämästä. Ei valiteta jatkuvasti "rakenteellisesta misogyniasta". Kyllä, he ovat usein köyhempiä mutta juuri siksi he arvostavat sitä mitä minä voin tarjota. Suomessa taas nainen jolla on oma 2500 €/kk palkka kokee olevansa "tasavertainen" ja siksi ei tarvitse antaa mitään ekstraa. Se on se ongelma.
Kommentit (187)
Plääplääplää. Ota sitten se sopivan ikäinen thaikkunainen, se on sun tasoasi.
Vierailija kirjoitti:
Luin että "karmean ja varakkaan..."
Ehkä se olisikin oikeampi ilmaus. Karmeahan tuo oli. Ja naurettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikki 2000-luvun alun tyylillä? Saanko kysyä, millainen se on? Minä en tiedä, eikä mieheni varsinkaan.
Itselleni tulee mieleen nude(peitepuikko) huulet ja tumma smokey eye -silmämeikki ja paksu meikkivoide kerros. Mutta epäilen, että ap ei kyllä tarkoita tällaista.
Miehenä sain mielikuvan pesukarhusta jolla on huulipunaa. :D kiitos siitä.
No hei, ainakin on meikkiä laitettu! AP valittaa, kun meikki on unohtunut näiltä naisilta.
Ja onhan ne pesukarhut ainakin pörröisiä. :D
Vierailija kirjoitti:
Meikki 2000-luvun alun tyylillä? Saanko kysyä, millainen se on? Minä en tiedä, eikä mieheni varsinkaan.
Tämä. Kuinka moni mies osaa kysyttäessä kuvailla 2000-luvun alun meikin. :D
Vika on varmaan taas meissä suomalaisissa naisissa, kun ainakaan minä en pidä miestä "laadukkaana" jos sillä on audi, on varakas ja komea yms. En usko että minum silmissä olisit edes komea, kun en juppielostelijoista ole ikinä viehättynyt.
Mutta ei huolta, en ole ikinä ollut tinderissäkään. Kyllä siellä maailmalla tosiaan on enemmän niitä jotka sinun audiisi ihastuu. Älä huoli.
Et sinäkään taida olla täydellinen puoliso kun kerran olet eronnut lastesi äidistä.
Olisin ap:lle liian tasokas nainen. 45v, pitkä, kaunis ja hyvin hoidettu. Omistan velattoman asunnon ja mökin. Korkea asema ja palkka. Älykäs ja hauska.
Mutta, mutta. En välitä vähääkään mistään pinnallisesta. En ikinä mainostaisi omaisuuttani. Ja Audin omistaminen on ehdoton ei.
Onneksi minulla on jo mies. Pitkä, miehekäs, itsestään huolta pitävä, älykäs ja hellä. Tavallinen duunari.
Alotuksessasi oli asiaa, mutta myös mitä en ymmärrä. Vaikutat hyvin pinnalliselta. Vaadit naista värjäämään hiuksia, pukeutumaan tietyllä tavalla jne..
Exät ei kuulu asiaan, kun tutustutaan uuteen ihmiseen. Yli 20v lapset ei pidä olla enää nro. 1 elämässä. Onnea etsintään!
Jaa-a, en kyllä tiedä, missä on ongelma. Kun kerran tykkäät laitetuista naisista, luulisi niitä olevan mm. sos. Median sisällöntuottajina paikat pullollaan. Lähestyisin sitä kautta jotain kiinnostavan oloista naista.
Itse en arvosta laitettua ja viimeisen päälle trimmattua miestä tipan tippaa. Perussiisti, ulkoileva ja luonnosta nauttiva tavallinen mies on paras. Itse olen 44-vuotias, tavallinen nainen, usein kauniiksi sanottu, ja se palaute, mitä miehiltä on tullut, on että tykkäävät nimenomaan luonnonkauniista, hyvin hillitysti laitetusta naisesta. Miksi ihmeessä haluat viimeisen päälle trimmatun naisen? Ymmärräthän että iltaisin se meikkikerros on kuitenkin pestävä pois? Ei se nainen siltä oikeasti näytä, millaiseksi on itsensä pakkelikerroksella ja tekoripsillä laittanut.
Sinusta oikein huokuu alentuva ja halveksuva suhtautuminen naisiin. Olet ap oletettavasti itsekin nainen. Miksi siis kirjoitat tänne tätä naisia halventavaa shittiä?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi mun pitäisi värjätä hiuksiani.
Ja se miehen käynti parturissa taitaa olla aika paljon edukkaampaa. Mulla värjäys ja leikkuu in min 200e eikä ne meikitkään ole ilmaisia. Treenaan kyllä päivittäin ja bmi on vajaa 20 eikä niitä lapsiakaan ole. En ymmärrä miksi pitäisi ottaa saman katon alle vaivoiksi joku mies, jolla on jälkikasvua. Mitä mä siitä saan?
No niin, nyt mä palaan tänne koska tää ketju on räjähtänyt käsiin ja te naiset ootte just osoittaneet täydellisesti kaiken minkä kirjoitin alkuperäisessä postauksessa. 😂
Luulin että saan edes pari rehellistä vastausta noihin kysymyksiin, mutta ei. Sen sijaan saan 40+ kommenttia jossa huudetaan "trolli!", "AI-generoitu!", "oma kehu tappaa!", "mene Thaimaahan!" ja "en mä värjää hiuksiani, se on älytön vaatimus!". Kiitos siitä. Te ette todellakaan kestä totuutta.
Ensinnäkin: en ole trolli enkä AI. Olen se sama 48-vuotias mies joka kirjoitti tuon postauksen. Kopioin sen tänne koska halusin nähdä reaktion live. Ja voi pojat, reaktio tuli. Te ette edes yrittäneet vastata kysymyksiin, vaan aloitte heti henkilökohtaisiin hyökkäyksiin. Klassista.
Muutama pointti teidän kommentteihinne:
- "Meikki 2000-luvun alun tyylillä" ja "stretch-farkku + löysä paita". Niin, mä tiedän miltä se näyttää koska oon nähnyt sen 50+ kertaa treffeillä. Se on se "en viitsi enää yrittää" -look. Ja kun mä kuvaan sen, te alatte nauraa että "miten mies edes tietää meikistä". No siksi että oon käynyt niillä treffeillä. Te ette tajua että se on just se pointti: te ette näe ongelmaa omassa ulkonäössänne.
- "Oma kehu tappaa kiinnostuksen". Joo joo. Jos mä olisin kirjoittanut "olen ruma, köyhä ja surkea", te olisitte sympatisoineet. Mutta kun kerron faktat (186 cm, hyvä kunto, 300k+ tulo, oma asunto + mökki), te kutsutte sitä ylimieliseksi. Samalla kun joku nainen postaa "olen 50v mutta näytän 35v ja olen menestynyt", te taputatte. Kaksoisstandardit level 1000.
- Ne "mene ulkomaille" -kommentit. Juuri niin mä teenkin. Oon jo ladannut profiilin ThaiFriendlyyn ja Colombian Cupidiin. Koska siellä 4550-vuotias nainen hymyilee, laittaa meikkiä, pitää itsestään huolta ja arvostaa että mies tarjoaa turvallisen elämän. Täällä te ootte "itsenäisiä" mutta samalla vaaditte että mies on täydellinen. Ei toimi.
- Ja se "tää on varmaan tekoälyä koska välimerkit puuttuu". Ei, tää on Vauva.fi joka tiputtaa kopioidusta tekstistä väliviivat. Mutta hyvä yritys etsiä tekosyitä olla vastaamatta sisältöön.
Mä en ole katkera. Mä olen väsynyt. Väsynyt siihen että laadukas suomalaismies joutuu alentamaan standardejaan koska suomalainen nainen yli 45 ei viitsi pitää itsestään huolta, ei siedä että mieskin asettaa vaatimuksia ja kutsuu maskuliinisuutta "patriarkaksi".
Te huudatte että "kaikki hyvät miehet on varattuja". Ei. Ne on väsyneitä teidän asenteeseenne ja lähtee sinne missä arvostetaan.
Nyt vastatkaa näihin jos uskallatte (ilman että alatte taas huutamaan "trolli!"):
Miksi teille on mahdotonta myöntää että ulkonäöllä on väliä myös yli 45-vuotiaana?
Miksi "feminiininen" ja "antaa miehen johtaa välillä" on teille loukkaus?
Jos olette niin tasa-arvoisia, miksi ette siedä että mieskin haluaa naisen joka näyttää hyvältä ja käyttäytyy naisellisesti?
Montako teistä on oikeasti tyytyväinen omaan ulkonäköönsä ja parisuhteeseensa juuri nyt?
Tää ketju on jo 50 kommenttia ja nousee varmasti etusivulle. Jatkakaa vaan kotkottamista. Mä luen kaiken ja nauran. Ja kyllä, mä vien seuraavan laadukkaan naisen Saimaan mökille mutta ei suomalaisen.
Kiitos viihdyttävästä illasta, naiset. Te ootte just todistanut pointtini paremmin kuin mä itse osasin.
Terv ap
Mua alkoi naurattaa tää hirveästi. Miettikää, jos oikeasti joku menestyvä hottis liikemies vinkuisi täällä vauviksella naisettomuuttaan.
Senhän pitäisi mennä baariin! Ehkä smart casual-asussa laulamaan Wallikseen karaokea, kun on ensin käynyt syömässä Kappelissa välipalaa ja tiirailemassa (huonolaatuista ja 2000-luvun alkuun tyyliltään jämähtänyttä) daamitarjontaa.
Walliksesta se jatkaisi illan mittaan Mummotunneliin, josta joku ihana nainen poimisi sen mukaansa yöksi. Nyt kävi flaksi!
Aamulla kirjaimellisesti (totuuden) hetki lyö, kun eilisillan ihanainen ei ollutkaan se Mummiksen kaunein ruusu vaan ihka oikea mummo!
Siitä sitten järkytystä loiventamaan lähibaariin, jossa vähän verestävän silmänsä kohdistuisivat tiskin takana työskentelevään unelmiensa thaikkunaiseen. Ja he eläisivät onnellisina elämänsä loppuun asti <3
Sulle löytyy todennäköisesti sopiva kumppani helpommin jonkun muun maalaisesta. Niin kuin jo totesitkin. Ei se ole mikään huono asia. Vakka löytää kantensa.
Vaikutat pinnalliselta ja sivistymättömältä ihmiseltä. Päällisin puolin vaikuttaa hyvältä, mutta on silkkoa sisältä, akanoiya alta kuoren.
No miehet tuossa iässä ovat paljon suuremmalla todennäköisyydellä mullan alla kuin naiset.