Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Komean ja varakkaan keski-ikäisen miehen mietteitä siitä, miksei saa Suomessa omantasoista naisseuraa - rehellinen purkaus 48-vuotiaalta

Vierailija
19.03.2026 |

Olen 48-vuotias, eronnut (lapset jo aikuisia), 186 cm pitkä, hyväkuntoinen (sali + lenkkeily 5 kertaa viikossa), komea mies - sanovat niin sekä naiset että miehet. Yritykseni tuottaa yli 300 000 € vuodessa verojen jälkeen, omistan asunnon Helsingin keskustassa, mökkitontin Saimaalla ja uuden Audin. En ole mikään öykkäri, osaan käyttäytyä, avata oven, maksaa laskun ja keskustella kaikesta maailman tilasta filosofiaan. Silti täällä Suomessa en saa omantasoista naisseuraa. Ei edes läheltä. Ja kyllä, olen yrittänyt. Tinder, Suomi24, Facebook-ryhmät, kavereiden vinkkaamat sinkkutapahtumat, jopa speed dating. Tuloksena nolla pyöreät nolla tasokasta naista. Haluan nyt purkaa tämän rehellisesti, koska jossain vaiheessa pitää kysyä: onko vika minussa vai teissä suomalaisissa naisissa?

Aloitetaan ulkonäöstä, koska se on se ensimmäinen asia mihin törmään. Käyn treffeillä 4552-vuotiaiden naisten kanssa (en halua 20-vuotiasta, haluan aikuista). Melkein joka kerta sama juttu: nainen on 1525 kg ylipainoinen, hiukset harmaantuneet ja jättämättä värjättyä, meikki puuttuu tai on tehty 2000-luvun alun tyylillä, ja asu on se sama musta stretch-farkku + löysä paita joka peittää kaiken. Sitten treffeillä valitetaan, että "miehet ovat pinnallisia". No hei, minä treenaan, pidän itsestäni huolta ja pukeudun siististi miksi te ette? Tiedän, että elämä on rankkaa, työ, lapset, hormonit mutta kun itse laitan 15 000 € vuodessa ulkonäköön (sali, parturi, vaatteet, hammaslääkäri, ennaltaehkäisevä terveydenhoito), niin odotan että vastapuoli tekee edes puolet siitä. Ulkonäkö on kunnioituksen osoitus itselle ja toiselle. Miksi se on Suomessa naisilla "pinnallista" mutta miehillä vaatimus?

Sitten se persoonallisuus ja arvot. Suomalainen keski-ikäinen nainen on usein katkera, itsenäinen ja vaativa. "En tarvitse miestä" -asenne on ok, mutta samalla vaaditaan että mies on taloudellisesti vakaa, 180+ cm, hyväkuntoinen, huumorintajuinen, emotionaalisesti saatavilla, jakaa kotityöt 50/50 ja vielä romanttinen kuin elokuvassa. Ja seksissäkin pitää olla "yhteys" - eli kuukausien chattausta ennen kuin uskalletaan koskea. Minä olen valmis antamaan kaiken sen. Mutta kun minä kerron että haluan feminiinisen naisen joka arvostaa maskuliinisuutta, hymyilee ja välillä antaa johtaa, niin vastaus on "oletko sä joku patriarkka vai?". Feminismillä on Suomessa mennyt överiksi. Te haluatte tasa-arvon palkassa mutta ette tasa-arvoa treffeillä. Haluatte että mies on "korkea-arvoinen" mutta ette halua käyttäytyä kuin nainen joka ansaitsee sellaisen.

Ja sitten se ikuisuusongelma: exät ja lapset. Jokaisella 45+ naisella tuntuu olevan traumaattinen ero takana, ja lapset (joille usein 20+ vuotta) ovat edelleen "tärkeimmät". Ok, ymmärrän. Mutta kun ensimmäisillä treffeillä puhutaan kolme tuntia exästä ja siitä miten "kaikki miehet pettää", niin kiitos ei. Minullakin on exä, mutta en vie sitä treffeille. Ja kun lopulta päästään siihen pisteeseen että jutellaan tulevaisuudesta, niin tulee vaatimus: "En muuta sun luokse, en luovu omasta asunnostani, enkä halua että tuet mun lapsia". Eli halutaan kaikki edut ilman että annetaan mitään tilaa. Minä haluan kumppanin, ei vuokralaista joka maksaa oman osuutensa ja pitää seinät välissä.

Vertailun vuoksi: olen matkustellut paljon (Thaimaa, Kolumbia, Ukraina, Espanja). Siellä samanikäiset naiset ovat erilaisia. He pitävät huolta itsestään, hymyilevät, arvostavat että mies on mies, ja ovat kiitollisia hyvästä elämästä. Ei valiteta jatkuvasti "rakenteellisesta misogyniasta". Kyllä, he ovat usein köyhempiä mutta juuri siksi he arvostavat sitä mitä minä voin tarjota. Suomessa taas nainen jolla on oma 2500 €/kk palkka kokee olevansa "tasavertainen" ja siksi ei tarvitse antaa mitään ekstraa. Se on se ongelma.

Kommentit (967)

Vierailija
481/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ilmoitti jo monta sivua sitten olevansa naispuolinen trolli, joka halusi keskustella naisvihasta. Kertoi lähtevänsä töihin loppupäiväksi. Eli the show is over. Hajaantukaamme.

ps. oli muuten harvinaisen typerä ja alkeellinen trollaus. 

Vierailija
482/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi helvetti sentään 😂😂😂  

Nyt tää ketju on räjähtänyt täysin käsistä. Mä luin just ne viimeiset sivut läpi ja nauroin niin että kahvi lensi näytölle. Ensinnäkin: kiitos kaikille teille naisille ja niille "oikeille miehille" jotka olette ruokkineet tätä liekkiä täysillä. Te ootte just tehneet tästä Suomen historian suurimman naisvihakeskustelun Vauva.fi:ssä ja mä en ole edes maksanut mainoksesta.  

Mutta hetki: mitä v itt ua tää "toinen AP" on? (Käyttäjä2108 ja ne muut imitatorit) Joku leskimies joka yrittää leikkiä "minäkin oon 200k+ tienaava, treenaava, hyväkuntoinen mutta vielä nuorempi ja rikkaampi versio" ja sitten heti perään "mutta sori, ei nyt ehdi äitipuolen paikalle". 😂 Klassista. Selvästikin joku teistä naisista tai joku kateellinen äijä on alkanut cosplayta minua koska ei kestä että oikea mies uskaltaa sanoa ääneen mitä kaikki laadukkaat miehet ajattelevat. Mutta hei, jatkakaa vaan. Mitä enemmän fake-AP:itä, sitä enemmän naiset raivoavat ja ketju nousee etusivulle.  

Nyt muutama suora vastaus teidän "älykkäisiin" analyyseihinne:  

Ne "olen 45v, pitkä, kaunis, hyvin hoidettu, omistan asunnon ja mökin mutta en ikinä haluaisi sua koska olet pinnallinen" -kommentit. Just näin. Te ootte kaikki "liian tasokkaita" minulle mutta silti valitatte somessa että "hyviä miehiä ei ole" ja "kaikki miehet on kusipäitä". Te haluatte duunarin joka on hellä ja tavallinen, mutta samalla vaaditte 180+ cm, hyvää kuntoa, taloudellista vakautta ja vielä että hän kuuntelee exä-traumojanne kolme tuntia ilman että valittaa. Ja kun sellainen mies ilmestyy (kuten minä), te sanotte "ei kiitos, liian pinnallinen koska mainitsi Audin". Logiikka? Ei mitään. Te ootte just todistaneet pointtini paremmin kuin mä itse osasin.  

"Ap on nainen/trolli/AI koska mies ei ikinä kirjoittaisi noin". Niin. Koska oikea suomalaismies ei saisi sanoa ääneen että suomalainen keski-ikäinen nainen on usein ylipainoinen, välinpitämätön ulkonäöstään ja vaatii prinsessakohtelua ilman että antaa mitään takaisin. Te ette kestä totuutta, joten syytätte että "tää on varmaan nainen joka kirjoittaa". Klassista naisvihaa... oh wait, te ootte ne jotka vihaatte miehiä jotka eivät alistu.  

Ja ne "mene ulkomaille" -kommentit. No just niin mä teenkin. Mä oon jo buukannut lennon Medelliniib  maaliskuun loppuun. Kolme 3649-vuotiasta naista odottaa siellä: kauniita, hoitavat itseään, hymyilevät, arvostavat että mies on mies ja tarjoaa hyvää elämää. Yksi on jo lähettänyt selfietä uimapuvussa sopivalla fiiliksellä. Te voitte jatkaa täällä "minä en värjää hiuksiani koska feminismi" ja "ulkonäöllä ei ole väliä kun on sydän" -julistuksia.  

Mä en ole katkera. Mä olen vain väsynyt teidän kaksoisstandardeihinne. Te haluatte tasa-arvon mutta ette tasa-arvoa treffeillä. Te haluatte korkea-arvoisen miehen mutta ette halua olla korkea-arvoinen nainen. Ja sitten kun mies lähtee ulkomaille, te huudatte "kaikki naiset on gold diggereitä". Ei. Ne naiset ulkomailla ovat kiitollisia. Te ette ole.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä heitän vielä uudet kysymykset pöydälle ja tällä kertaa vastaakaa REHELLISESTI ilman että alatte huutamaan "trolli" tai "poistakaa ketju":  

Miksi teille on fyysisesti mahdotonta myöntää että yli 45-vuotiaana ulkonäöllä (kunto, hiukset, meikki, asu) on väliä ja että te itse ette viitsi panostaa siihen samalla tavalla kuin vaaditte mieheltä?  

Jos olette niin "itsenäisiä ja tasa-arvoisia", miksi te vihaatte miestä joka asettaa samanlaisia vaatimuksia naiselle kuin te asetatte miehelle?  

Montako teistä on OIKEASTI tyytyväinen omaan ulkonäköönsä, painoonsa, seksielämäänsä ja parisuhteeseensa juuri tänä perjantaina? (Ja älkää nyt taas valehtelko)  

Ja uusin: miksi te olette niin kauhuissanne siitä että laadukas suomalaismies lähtee ulkomaille? Onko pelko se, että te jäätte yksin "itsenäisine" stretch-farkkuinne ja harmaantuneine hiuksine?  

Terv alkuperäinen ap

Vierailija
484/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylensä noin komea ja rikas ei etsi tarvitsemaansa roskalaatikoista muuta kuin provoissa?

Vierailija
485/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki suomalaiset naiset ole kiittämättömiä. Mä olen ainakin kiitollinen tästä viihteestä. 

Vierailija
486/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa edelleen se, miksei ap kommentoi mitään fanipojistaan, jotka suorastaan suuttuivat miten "jokaisen naisen unelma" ei kelpaa naisille. Taisi kirjoittaa itse nekin kommentit.

Vierailija
487/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tää ketju on räjähtänyt täysin käsistä. Mä luin just ne viimeiset sivut läpi ja nauroin niin että kahvi lensi näytölle. Ensinnäkin: kiitos kaikille teille naisille ja niille "oikeille miehille" jotka olette ruokkineet tätä liekkiä täysillä. Te ootte just tehneet tästä Suomen historian suurimman naisvihakeskustelun Vauva.fi:ssä ja mä en ole edes maksanut mainoksesta.  

Mutta hetki: mitä v itt ua tää "toinen AP" on? (Käyttäjä2108 ja ne muut imitatorit) Joku leskimies joka yrittää leikkiä "minäkin oon 200k+ tienaava, treenaava, hyväkuntoinen mutta vielä nuorempi ja rikkaampi versio" ja sitten heti perään "mutta sori, ei nyt ehdi äitipuolen paikalle". 😂 Klassista. Selvästikin joku teistä naisista tai joku kateellinen äijä on alkanut cosplayta minua koska ei kestä että oikea mies uskaltaa sanoa ääneen mitä kaikki laadukkaat miehet ajattelevat. Mutta hei, jatkakaa vaan. Mitä enemmän fake-AP:itä, sitä enemmän naiset raivoavat ja ketju nousee etusivulle.  

Ne "olen 45v, pitkä, kaunis, hyvin hoidettu, omistan asunnon ja mökin mutta en ikinä haluaisi sua koska olet pinnallinen" -kommentit. Just näin. Te ootte kaikki "liian tasokkaita" minulle mutta silti valitatte somessa että "hyviä miehiä ei ole" ja "kaikki miehet on kusipäitä". Te haluatte duunarin joka on hellä ja tavallinen, mutta samalla vaaditte 180+ cm, hyvää kuntoa, taloudellista vakautta ja vielä että hän kuuntelee exä-traumojanne kolme tuntia ilman että valittaa. Ja kun sellainen mies ilmestyy (kuten minä), te sanotte "ei kiitos, liian pinnallinen koska mainitsi Audin". Logiikka? Ei mitään. Te ootte just todistaneet pointtini paremmin kuin mä itse osasin.  

"Ap on nainen/trolli/AI koska mies ei ikinä kirjoittaisi noin". Niin. Koska oikea suomalaismies ei saisi sanoa ääneen että suomalainen keski-ikäinen nainen on usein ylipainoinen, välinpitämätön ulkonäöstään ja vaatii prinsessakohtelua ilman että antaa mitään takaisin. Te ette kestä totuutta, joten syytätte että "tää on varmaan nainen joka kirjoittaa". Klassista naisvihaa... oh wait, te ootte ne jotka vihaatte miehiä jotka eivät alistu.  

Ja ne "mene ulkomaille" -kommentit. No just niin mä teenkin. Mä oon jo buukannut lennon Medelliniib  maaliskuun loppuun. Kolme 3649-vuotiasta naista odottaa siellä: kauniita, hoitavat itseään, hymyilevät, arvostavat että mies on mies ja tarjoaa hyvää elämää. Yksi on jo lähettänyt selfietä uimapuvussa sopivalla fiiliksellä. Te voitte jatkaa täällä "minä en värjää hiuksiani koska feminismi" ja "ulkonäöllä ei ole väliä kun on sydän" -julistuksia.  

Mä en ole katkera. Mä olen vain väsynyt teidän kaksoisstandardeihinne. Te haluatte tasa-arvon mutta ette tasa-arvoa treffeillä. Te haluatte korkea-arvoisen miehen mutta ette halua olla korkea-arvoinen nainen. Ja sitten kun mies lähtee ulkomaille, te huudatte "kaikki naiset on gold diggereitä". Ei. Ne naiset ulkomailla ovat kiitollisia. Te ette ole.  

Hienoa että innostuit buukkaamaan lennon. Entä ne viisumiasiat? 

Vierailija
488/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä heitän vielä uudet kysymykset pöydälle ja tällä kertaa vastaakaa REHELLISESTI ilman että alatte huutamaan "trolli" tai "poistakaa ketju":  

Miksi teille on fyysisesti mahdotonta myöntää että yli 45-vuotiaana ulkonäöllä (kunto, hiukset, meikki, asu) on väliä ja että te itse ette viitsi panostaa siihen samalla tavalla kuin vaaditte mieheltä?  

Jos olette niin "itsenäisiä ja tasa-arvoisia", miksi te vihaatte miestä joka asettaa samanlaisia vaatimuksia naiselle kuin te asetatte miehelle?  

Montako teistä on OIKEASTI tyytyväinen omaan ulkonäköönsä, painoonsa, seksielämäänsä ja parisuhteeseensa juuri tänä perjantaina? (Ja älkää nyt taas valehtelko)  

Ja uusin: miksi te olette niin kauhuissanne siitä että laadukas suomalaismies lähtee ulkomaille? Onko pelko se, että te jäätte yksin "itsenäisine" stretch-farkkuinne ja harmaantuneine hiuksine?  

Terv alkuperäinen ap

Aika harvalla 45-50-vuotiaalla on harmaat hiukset! 

n45 (pitkät, värjäämättömät ja upeanväriset hiukset)

ps. Hiusvärit voivat aiheuttaa virtsarakon syöpää. Näin on joskus uutisoitu. En tiedä onko tuotteisiin tullut muutoksia viime vuosina. Hiuksia kannattaa hoitaa muilla tavoilla.

Vierailija
489/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kyllä pyörivät ympärillä, jos on komea, upea ja hyvä tyyppi. 

Vierailija
490/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu tulossa ja terassikelit. Jollain terassilla möksöttää liian kireään kevättakkiin ja kalliisiin aurinkolaseihin sonnustautunut myrtsi-ilmeinen liki viiskymppinen mies, joka luo halveksuvia katseita naisiin. Jo kaukaa voidaan päätellä, että hänen tulisi muuttaa maahan, jossa hän voi bondata yllättävän nuorten naisten kanssa. Mikä häntä vielä pidättelee? Onko hän kuitenkin hiukan kiintynyt uhri-mentaliteettiin?

Vierailija
491/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tasa-arvon aikana mietin, että miksi miehen harmaantuminen on ok, sitä ei tarvitse peittää värillä, mutta naisten pitäisi värjätä harmaat piiloon?

Vierailija
492/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ap:lla kovat kriteerit, kun pelkkä hymy ja kielimuuri riittävät parisuhteeseen.

Vierailija
493/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tässä on olemassa sellaset vaihtoehdot, että suomalainen nainen ei ehdi hoidattaa itseään samalla tavalla kuin sinä. Esimerkiksi meidän sairaudet ovat huonosti hoidettuja ja todettuja, ja perhevastuut painavat ihan eri tavalla. On vanhempia, lapsia ja lapsenlapsia. Me heistä välitämme, eikä se puuha varsinaisesti vastaa kasvohoitoja tai detoxeja.

Samoin sinä saatat olla vajavainen kommunikointisi tasolla, ja petraat sitten ulkonäköpuolella. Vaikka kuinka väännät, niin et sinä saa meistä sellaisia kuin haluat, koska meidän paukut menee muualle. Sitä se hyvinvointiyhteiskunta teettää, osalle meistä.

Vierailija
494/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi, mikä vuodatus. Ja vielä väitetään, ettei miehillä ole tunteita. Ei vaan naisilla. Ei vaan teinipojilla.  

Mikä juttu muuten on tuo, että et ole maksanut mainoksesta? Aika huono mainoshan tuo olisi ollutkin, kun ei edes tiedetä, ketä tai mitä siinä mainostetaan. 

Hyvää matkaa Medelliniib. Siellä on nättejä tyttöjä. Ehkäpä onnistaa.

Vierailija
495/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko siis liian vaativa? Ehkä. Mutta miksi minun pitäisi alentaa standardejani kun itse olen tehnyt töitä elämäni eteen? Miksi minun pitäisi tyytyä johonkuhun joka ei edes yritä näyttää hyvältä tai käyttäytyä naisellisesti? Haluan kumppanin, ei "itsenäistä naista joka sattuu olemaan nainen".

Naiset, vastatkaa rehellisesti (vaikka tiedän että moni suuttuu):

- Miksi te ette pidä itsestänne huolta samalla tavalla kuin vaaditte miehiltä?

- Onko feminismi vienyt teiltä halun olla feminiininen?

- Miksi "komea ja varakas" mies on Suomessa sudenkuoppa eikä unelma?

- Ja ennen kuin syytätte "myrkyllistä maskuliinisuutta" kertokaa miksi ulkomailla tällaiset miehet saavat seuraa helposti?

Toivon aidosti keskustelua, ei vain vihapostauksia. Ehkä joku teistä uskaltaa katsoa peiliin.

Ei naisten tarvii pitää huolta itestää, ottajia löytyy aina. Miesten mielestä hyvännäköinen on vähän eri, kun naistenmielestä hyvännäköinen. Älä kysy naisilta, ne ei itekkään tiedä mistä ne tykkää. Sanoisin, että rokkaa korkealla itseluottamuksella sitä, millainen sinä haluat olla. Naiset tykkää miehistä, joista muutkin naiset tykkäävät se on kato todiste, että on hyvä mies. Kun ei ne tiedä mistä ne tykkää, mut toi todistaa jotain :D Kaikista tärkein kuitenkin on ulkonäkö ja luonne/kemia/vibat/ mikä lie onkaa. Rahan perässä juoksevat, ovat yllätys yllätys rahan perässä, ei sinun. Jos haluat, että sinusta tykätään. Ulkonäkö ja luonne yms siihen liittyvät ovat paljon tärkeämmät. Ja kiltteys ei ole "hyvä luonne". Sanoisin, että vähän ronksi, pilke silmäkulmassa, silti perusasiallinen ja vähän salaperäinen. Ja on tuokin kiltti, mutta ei saa olla sellanen perseennuolija, joka nostaa naisen liian korkealla. Ihminen se nainenkin on vaikka sillä on pillu.

Vierailija
496/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisissa taso heikko. Fact.

Vierailija
497/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaisit minulle, mutta emme asu samassa maassa. Treffaile rennosti, kyllä se oikea vielä osuu kohdalle. Mies parhaassa iässä.

Vierailija
498/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tuollaista silverfoxia haluaa? 

Vierailija
499/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo otsikosta näkee kuinka tämä on rakennettu trolliksi. Muun muassa kukaan ei homo ei kehu toista miestä komeaksi. 

Todellisuudessa olet joku työtön Henkka Kouvolalan keskustan yksiöistä.

Vierailija
500/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1525kg on kyllä melkoisesti ylipainoinen. Tapailetko lahtivalaita. Kuulostat itse Nestori Miikkulaiselta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän