Komean ja varakkaan keski-ikäisen miehen mietteitä siitä, miksei saa Suomessa omantasoista naisseuraa - rehellinen purkaus 48-vuotiaalta
Olen 48-vuotias, eronnut (lapset jo aikuisia), 186 cm pitkä, hyväkuntoinen (sali + lenkkeily 5 kertaa viikossa), komea mies - sanovat niin sekä naiset että miehet. Yritykseni tuottaa yli 300 000 € vuodessa verojen jälkeen, omistan asunnon Helsingin keskustassa, mökkitontin Saimaalla ja uuden Audin. En ole mikään öykkäri, osaan käyttäytyä, avata oven, maksaa laskun ja keskustella kaikesta maailman tilasta filosofiaan. Silti täällä Suomessa en saa omantasoista naisseuraa. Ei edes läheltä. Ja kyllä, olen yrittänyt. Tinder, Suomi24, Facebook-ryhmät, kavereiden vinkkaamat sinkkutapahtumat, jopa speed dating. Tuloksena nolla pyöreät nolla tasokasta naista. Haluan nyt purkaa tämän rehellisesti, koska jossain vaiheessa pitää kysyä: onko vika minussa vai teissä suomalaisissa naisissa?
Aloitetaan ulkonäöstä, koska se on se ensimmäinen asia mihin törmään. Käyn treffeillä 4552-vuotiaiden naisten kanssa (en halua 20-vuotiasta, haluan aikuista). Melkein joka kerta sama juttu: nainen on 1525 kg ylipainoinen, hiukset harmaantuneet ja jättämättä värjättyä, meikki puuttuu tai on tehty 2000-luvun alun tyylillä, ja asu on se sama musta stretch-farkku + löysä paita joka peittää kaiken. Sitten treffeillä valitetaan, että "miehet ovat pinnallisia". No hei, minä treenaan, pidän itsestäni huolta ja pukeudun siististi miksi te ette? Tiedän, että elämä on rankkaa, työ, lapset, hormonit mutta kun itse laitan 15 000 € vuodessa ulkonäköön (sali, parturi, vaatteet, hammaslääkäri, ennaltaehkäisevä terveydenhoito), niin odotan että vastapuoli tekee edes puolet siitä. Ulkonäkö on kunnioituksen osoitus itselle ja toiselle. Miksi se on Suomessa naisilla "pinnallista" mutta miehillä vaatimus?
Sitten se persoonallisuus ja arvot. Suomalainen keski-ikäinen nainen on usein katkera, itsenäinen ja vaativa. "En tarvitse miestä" -asenne on ok, mutta samalla vaaditaan että mies on taloudellisesti vakaa, 180+ cm, hyväkuntoinen, huumorintajuinen, emotionaalisesti saatavilla, jakaa kotityöt 50/50 ja vielä romanttinen kuin elokuvassa. Ja seksissäkin pitää olla "yhteys" - eli kuukausien chattausta ennen kuin uskalletaan koskea. Minä olen valmis antamaan kaiken sen. Mutta kun minä kerron että haluan feminiinisen naisen joka arvostaa maskuliinisuutta, hymyilee ja välillä antaa johtaa, niin vastaus on "oletko sä joku patriarkka vai?". Feminismillä on Suomessa mennyt överiksi. Te haluatte tasa-arvon palkassa mutta ette tasa-arvoa treffeillä. Haluatte että mies on "korkea-arvoinen" mutta ette halua käyttäytyä kuin nainen joka ansaitsee sellaisen.
Ja sitten se ikuisuusongelma: exät ja lapset. Jokaisella 45+ naisella tuntuu olevan traumaattinen ero takana, ja lapset (joille usein 20+ vuotta) ovat edelleen "tärkeimmät". Ok, ymmärrän. Mutta kun ensimmäisillä treffeillä puhutaan kolme tuntia exästä ja siitä miten "kaikki miehet pettää", niin kiitos ei. Minullakin on exä, mutta en vie sitä treffeille. Ja kun lopulta päästään siihen pisteeseen että jutellaan tulevaisuudesta, niin tulee vaatimus: "En muuta sun luokse, en luovu omasta asunnostani, enkä halua että tuet mun lapsia". Eli halutaan kaikki edut ilman että annetaan mitään tilaa. Minä haluan kumppanin, ei vuokralaista joka maksaa oman osuutensa ja pitää seinät välissä.
Vertailun vuoksi: olen matkustellut paljon (Thaimaa, Kolumbia, Ukraina, Espanja). Siellä samanikäiset naiset ovat erilaisia. He pitävät huolta itsestään, hymyilevät, arvostavat että mies on mies, ja ovat kiitollisia hyvästä elämästä. Ei valiteta jatkuvasti "rakenteellisesta misogyniasta". Kyllä, he ovat usein köyhempiä mutta juuri siksi he arvostavat sitä mitä minä voin tarjota. Suomessa taas nainen jolla on oma 2500 €/kk palkka kokee olevansa "tasavertainen" ja siksi ei tarvitse antaa mitään ekstraa. Se on se ongelma.
Kommentit (967)
Ne sinun tasoiset naiset on jo naimisissa tai eivät halua parisuhdetta. Ja kyllä jokaisella saa olla vaatimuksia kumppania kohtaan. Jos ei sopivaa löydy niin sitten sitä on ilman. Täydellisen onnellista elämää voi elää sinkkunakin.
Vierailija kirjoitti:
Mä heitän vielä uudet kysymykset pöydälle ja tällä kertaa vastaakaa REHELLISESTI ilman että alatte huutamaan "trolli" tai "poistakaa ketju":
Miksi teille on fyysisesti mahdotonta myöntää että yli 45-vuotiaana ulkonäöllä (kunto, hiukset, meikki, asu) on väliä ja että te itse ette viitsi panostaa siihen samalla tavalla kuin vaaditte mieheltä?
Jos olette niin "itsenäisiä ja tasa-arvoisia", miksi te vihaatte miestä joka asettaa samanlaisia vaatimuksia naiselle kuin te asetatte miehelle?
Montako teistä on OIKEASTI tyytyväinen omaan ulkonäköönsä, painoonsa, seksielämäänsä ja parisuhteeseensa juuri tänä perjantaina? (Ja älkää nyt taas valehtelko)
Ja uusin: miksi te olette niin kauhuissanne siitä että laadukas suomalaismies lähtee ulkomaille? Onko pelko se, että te jäätte yksin "itsenäisine" stretch-farkkuinne ja harmaantuneine hiuksine?
Terv alkuperäinen ap
On Suomessa heitäkin jotka panostavat. Ovat yleensä panostaneet aina eikä se loppunut lasten saantiin tai nelikymppisiin. Mutta se ei keskimäärin ole osa meidän kulttuuria ja toisaalta rahan panemista ulkoisiin asioihin paheksutaan, kuten tässäkin ketjussa näkyy. Ja ne hyvin säilyneet ovat useammin avioliitossa nelikymppisenä.
Jaa, en nyt ihan usko aloituksen kuvausta ap:sta, mutta tässä vastaukseni:
Ainakin itse katson kaikkein eniten henkistä yhteenkuuluvuutta, ja on vaikeaa löytää miestä, jolla se toteutuisi ja joka olisi lisäksi vapaa. Ei se riitä, että on pitkä ja hyvin toimeentuleva, jos miehen seurassa ei viihdy.
Ehkä ap:ta lohduttaa tieto, että melko todennäköisesti hän ei olisi minun kanssani samalla aaltopituudella, mutta siinä ei ole. mitään henkilökohtaista. Moni nainen ajattelee samoin, eli ei halua parisuhteeseen vain parisuhteen takia. Miehet taas usein haluavat. Eivätkä ihmiset valitse kumppaniaan tuollaisen tsekkilistan kanssa, kemiat ratkaisevat. Olen ihan tyytyväinen itsellisenä naisena, ja niin on moni muukin nainen.
Vierailija kirjoitti:
Ap ilmoitti jo monta sivua sitten olevansa naispuolinen trolli, joka halusi keskustella naisvihasta. Kertoi lähtevänsä töihin loppupäiväksi. Eli the show is over. Hajaantukaamme.
ps. oli muuten harvinaisen typerä ja alkeellinen trollaus.
Miksi uskot että hän on naispuolinen? Taisi olla vain yksi tapa yrittää saada keskustelua käännettyä siihen että se on ihan naisten oma syy että on olemassa naisvihaa (aloittaja alkoi vastaileen myös itselleen ja sitten tämä ap siellä myötäilee että kyllä aivan näin juuri viesteille jotka itse kirjoitti :D ) Todella läpinäkyvää ja tarkoitushakuista "keskustelua" jonka tyyppi siis käy ihan itsensä kanssa.
Non huh. Teki tiukkaa lukea aloitus loppuun asti. Ei siksi, että se oli pitkä, vaan siksi, että tuli ihan paha olla tämän miehen ajatus - ja arvomaailmasta. En todella haluaisi suhteeseen tällaisen miehen kanssa. Raha ja ulkonäkö edellä mennään. Ja odottaa, että sen pitäisi "riittää", kunhan ei hakkaa tms. Mutta voin kertoa, että yhteiskunnassa, jossa ei tavitse parisuhdetta turvaamaan omaa toimeentuloaan, niin luonteella on iso merkitys, ja siksi noilla mainituilla asioilla (raha ja ulkonäkö) ei pelkiltään useinkaan pitkälle pötkitä ihmissuhderintamalla, varsinkaan jos tavoittelee aidosti hyvää parisuhdetta.
Ap paistattelee rahalla ja ulkonäöllä samastaan arvostuksesesta joidenkin köyhempien ulkomaalaisten naisten taholta. Aidon tasa-arvon suhteessa ajattelee korvaavansa rahalla. Naisten pitäisi osata olla hänelle "kiitollisempia" ja osata kunnioittaa häntä paremmin. Iso red flagg liian itsekkääseen ja joustamattomaan luonteeseen. Onko ap itse kiitollinen ja kunnioittaa naista? Tällaisesta tekstistä herää vahva epäilys.
Vinkki vielä ap:lle: Kannattaa panostaa enemmän maskuliinisuuden hyviin puoliin ja henkisiin ominaisuuksiin, jos kaipaa naisellista naista. Houkuttelevaa ja hyvää maskuliinisuutta on esimerkiki: luotettavuus, vakaana tukena oleminen, terve itseluottamus, rohkeus, oikeudenmukaisuuden ja heikompien sekä oman puolison puolustaminen, toisen aito huomioiminen ja toiveiden huomioon ottaminen. Myös voima ja vastuunkanto on maskuliinisuuden positiivista ilmenemistä. Hyväsydäminen ja aidosti vahva mies on kovaa valuuttaa.
Pelkkä salilla käynti ja hyvä työpaikka ei riitä, eikä monelle ole niitä kynnyskysymyksiä. Henkinen pääoma ja hyvä luonne usein ratkaisee. Ap:lla on tässä sokea piste.
terv. niin feminiinisyyttä kuin maskuliinisuuttakin arvostava nainen
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset naiset haluavat että laadukas mies poistuu maasta. Noh, 50 000 irakilaista "herrasmiestä" lisää tänne vaan. Niille kelpaa ne lihavat yhoomammat.
Ongelmana tässä vain se, että ap arvio tuossa aika puolueellisesti itseään. Tiedän yllättävän monta tuon tyyppistä miestä, joilla on omasta "laadukkuudestaan" aika yksipuolinen kuva. Eikä ap valitettavasti ole riittävä tuo, että muutkin ovat sanoneet komeaksi ja että rahaa on, vaan kyllä sitä tietynlaista luonnettakin ja persoonaa pitää olla. Ja valitettavasti tuo ap:n aloituksen teksti ei anna kovin laadukasta kuvaa persoonasta. On minuakin jotkut sanoneet kauniiksi, mutta en silti kuvittele, että se tarkoittaa sitä, että jos joku mies ei minuun ihastu, niin vika on yksinomaan miehessä. Enkä noista kehuista huolimatta ajattele siten, että olen ihan jokaisen miehen mielestä jotain aivan upeaa ja jos en ole, niin on miehessä vika - ei ole.
Kyllä ihastumisessa ja parisuhteessa on paljon muutakin mukana kuin vain pintaa. ja materiaa. Ja onneksi suomessa on se tilanne naisilla, että ei tarvitse ajatella noin, että materia on hyvää ihmissuhdetta tärkeämpää.
Vierailija kirjoitti:
1525kg on kyllä melkoisesti ylipainoinen. Tapailetko lahtivalaita. Kuulostat itse Nestori Miikkulaiselta
Toi on jännä että tällä palstalla tuo viiva hyppää tuolleen tyhmästi monesti, mullakin käynyt noin. Kokeilen tähän viestiin kirjoittaa että 20-25 vuotiaat. Tai 15-25 kiloiset. Meneekö viiva oikein vai hyppääkö?
Siis ap, mä luulen ihan tosissani, että jos me tänään vaikka tavattais yössä, niin tovin juteltuamme mä kohteliaasti jättäisin sut toisille. Vaikka me ollaan luultavasti ulkonäöllisesti ja materiaalisesti samalla tasolla, tai en ainakaan jää huonommaksi. Mitä mä siis ajattelisin susta kun en anna numeroa tai halua tavata? Mä varmaan kokisin että sä edustat sellasta mieskulttuuria ja keskenkasvuisuutta, joka itse asiassa on monen ongelman syy ja esimerkiksi tällasten trumppien nousun mahdollistaja. Siellä missä epsteinit pystyy vaikuttamaan ja kiristämään, on ympärillä suuri joukko sun kaltaisia miehiä, jotka haluaa parempia, nuorempia naisia ja lapsia. Se on kiristyvä kehä, joka alkaa ylemmyydentunnolla, ihmettelyllä, syyllistämisellä ja tollasilla kummallisilla päätelmillä. Eikä kukaan nyt sano, että sinä olisit alaikäisiin sekaantuja. Mutta maasto, jossa jotkut miehet liikkuvat on niin egokeskeinen ja tunteeton, että siinä oikeutetaan pikkuhiljaa vaikka millaisia tekoja. Kun miesten ja naisten eri polut nykyään ihmetyttävät, niin tällainen vaisto meissä vaikuttaa; pysy erossa miehestä, joka voisi valita myös tyttäresi. Tai tehdä tyttärillemme mitä sattuu. Nainen asettuu aina suojelemaan elämää, ja miestenkin pitäisi. Kun mies hakee ulkonäköä ja kitisee rumista naisista, se on hälytysmerkki muustakin, kuin että maan ovat valloittaneet sysirumat naiset.
Sä edustat just niitä miehiä.
Jotka tasokkaat kiertää kaukaa.
Oma napa sitä oma bapa tota.
Tutustu kunnolla niihin leideihin.
Kun kiva löytyy. Menkää yhdessä sinne salille. Ja se sun juttus saattaa ollakin se huumorintajuinen 136 kiloinen mimmi. Jonka kierrättää kaukaa. Ihan kuin minä sun tyyppiset jätkät.
Ymmärrän sinua, mutta tämä itsestä huolehtimisen puute koskee toki kumpaakin sukupuolta. Ei panosteta kuntoon, hampaisiin, hiuksiin tai pukeutumiseen. Huomattavan usein miehet välttelee just suuhygienistiä ja eivät esim. seuraa verenpainettaan. Itse olen hoikka, liikun lähes päivittäin ja pukeudun naisellisesti. Löysinkin sitten itsestään huolehtivan miehen, jonka kanssa ei vaan valitettavasti muodostu minkäänlaista emotionaalista suhdetta. Meillä on kuitenkin hauskaa yhdessä. Liikutaan paljon ja seksi on hyvää. Mutta on nyt sellainen tapailusuhde ennemminkin. Mutta ehdottomasti parempi kuin ei mitään tai sitten juurikin mies, joka ei pidä huolta itsestään.
Vierailija kirjoitti:
No niin, nyt mä palaan tänne koska tää ketju on räjähtänyt käsiin ja te naiset ootte just osoittaneet täydellisesti kaiken minkä kirjoitin alkuperäisessä postauksessa. 😂
Luulin että saan edes pari rehellistä vastausta noihin kysymyksiin, mutta ei. Sen sijaan saan 40+ kommenttia jossa huudetaan "trolli!", "AI-generoitu!", "oma kehu tappaa!", "mene Thaimaahan!" ja "en mä värjää hiuksiani, se on älytön vaatimus!". Kiitos siitä. Te ette todellakaan kestä totuutta.
Ensinnäkin: en ole trolli enkä AI. Olen se sama 48-vuotias mies joka kirjoitti tuon postauksen. Kopioin sen tänne koska halusin nähdä reaktion live. Ja voi pojat, reaktio tuli. Te ette edes yrittäneet vastata kysymyksiin, vaan aloitte heti henkilökohtaisiin hyökkäyksiin. Klassista.
Muutama pointti teidän kommentteihinne:
- "Meikki 2000-luvun alun tyylillä" ja "stretch-farkku + löysä paita". Niin, mä tiedän miltä se näyttää koska oon nähnyt sen 50+ kertaa treffeillä. Se on se "en viitsi enää yrittää" -look. Ja kun mä kuvaan sen, te alatte nauraa että "miten mies edes tietää meikistä". No siksi että oon käynyt niillä treffeillä. Te ette tajua että se on just se pointti: te ette näe ongelmaa omassa ulkonäössänne.
- "Oma kehu tappaa kiinnostuksen". Joo joo. Jos mä olisin kirjoittanut "olen ruma, köyhä ja surkea", te olisitte sympatisoineet. Mutta kun kerron faktat (186 cm, hyvä kunto, 300k+ tulo, oma asunto + mökki), te kutsutte sitä ylimieliseksi. Samalla kun joku nainen postaa "olen 50v mutta näytän 35v ja olen menestynyt", te taputatte. Kaksoisstandardit level 1000.
- Ne "mene ulkomaille" -kommentit. Juuri niin mä teenkin. Oon jo ladannut profiilin ThaiFriendlyyn ja Colombian Cupidiin. Koska siellä 4550-vuotias nainen hymyilee, laittaa meikkiä, pitää itsestään huolta ja arvostaa että mies tarjoaa turvallisen elämän. Täällä te ootte "itsenäisiä" mutta samalla vaaditte että mies on täydellinen. Ei toimi.
- Ja se "tää on varmaan tekoälyä koska välimerkit puuttuu". Ei, tää on Vauva.fi joka tiputtaa kopioidusta tekstistä väliviivat. Mutta hyvä yritys etsiä tekosyitä olla vastaamatta sisältöön.
Mä en ole katkera. Mä olen väsynyt. Väsynyt siihen että laadukas suomalaismies joutuu alentamaan standardejaan koska suomalainen nainen yli 45 ei viitsi pitää itsestään huolta, ei siedä että mieskin asettaa vaatimuksia ja kutsuu maskuliinisuutta "patriarkaksi".
Te huudatte että "kaikki hyvät miehet on varattuja". Ei. Ne on väsyneitä teidän asenteeseenne ja lähtee sinne missä arvostetaan.
Nyt vastatkaa näihin jos uskallatte (ilman että alatte taas huutamaan "trolli!"):
Miksi teille on mahdotonta myöntää että ulkonäöllä on väliä myös yli 45-vuotiaana?
Miksi "feminiininen" ja "antaa miehen johtaa välillä" on teille loukkaus?
Jos olette niin tasa-arvoisia, miksi ette siedä että mieskin haluaa naisen joka näyttää hyvältä ja käyttäytyy naisellisesti?
Montako teistä on oikeasti tyytyväinen omaan ulkonäköönsä ja parisuhteeseensa juuri nyt?
Tää ketju on jo 50 kommenttia ja nousee varmasti etusivulle. Jatkakaa vaan kotkottamista. Mä luen kaiken ja nauran. Ja kyllä, mä vien seuraavan laadukkaan naisen Saimaan mökille mutta ei suomalaisen.
Kiitos viihdyttävästä illasta, naiset. Te ootte just todistanut pointtini paremmin kuin mä itse osasin.
Terv ap
Miksi teille on mahdotonta myöntää että ulkonäöllä on väliä myös yli 45-vuotiaana?
Itselleni ei ole mahdotonta myöntää, mutta niille joille on veikkaisin olevan kyse ehkä siitä, että on ikänsä kuunnellut jotain sisäinen kauneus -löpinöitä ja niellyt ne täysin. Vanhemmiten ulkonäkö myös väkisinkin rupsahtaa, joten voi olla myös periksi antamista ja väsymistä takana.
Miksi "feminiininen" ja "antaa miehen johtaa välillä" on teille loukkaus?
Jos kokee feminiinisen loukkauksena, takana on sisäistetty (usein tiedostamaton) naisviha: naiselliset jutut nähdään kulttuurissamme turhempina, heikompina ja huonompina kuin miehekkäät jutut. Miehet usein ajattelevat näin ja tekevät sen myös selväksi, onko siis ihme, että asenne on tarttunut myös naisiin?
Miehen johtaminen: meillä on Suomessa vallalla niskavuorelainen "vahva naiseus", jossa naiset johtavat parisuhteessa. Ihanteellisempi olisi tietysti ihan reilu tasa-arvoisuus, mutta harvoissa suhteissa se täydellisesti onnistuu.
Jos olette niin tasa-arvoisia, miksi ette siedä että mieskin haluaa naisen joka näyttää hyvältä ja käyttäytyy naisellisesti?
Ks. edelliset. Mukana osalla varmasti myös silkkaa itsekkyyttä, jossa oma mukavuudenhalu nähdään tärkeimpänä arvona eikä siitä jousteta minkään eikö kenenkään (ainakaan miehen) takia.
Montako teistä on oikeasti tyytyväinen omaan ulkonäköönsä ja parisuhteeseensa juuri nyt?
Ulkonäköön en ole täysin tyytyväinen, koska ikä alkaa väkisinkin näkyä, eikö se mitenkään itseäni ainakaan kaunista (jollain voi olla toisinkin, osa vanhenee kauniisti). Yritän kuitenkin olla aina paras versio itsestäni ja teen ulkonäköni eteen sen mitä voin.
Parisuhteeseeni olen erittäin tyytyväinen.
N, yli 40, heterosuhteessa
Nyt ihan ensimmäiseksi kannattaisi poistua suomenkieliseltä vauvapalstalta ja siirtyä ruotsinkielisille golf- ja veneylyklubeille.
Mikään ei näköjään herätä raivoa niin kuin suomalainen mies jolla on jotain vaatimuksia naisten suhteen.
En jaksanut lukea edes loppuun. Et osaa kunnolla edes perusasioita kieliopista. Vaikutat hyvin ylimieliseltä sekä painostavan ahdistavalta tyypiltä.
Olen aika varma, että olet arvioinut tasosi huomattavasti yläkanttiin. Kaiken krumeluurin alla sinulla vaikuttaa olevan vastenmielinen luonne.
Ap, mulla on sulle yksi sana: kuumavesipullo. Sillä ne englantilaisetkin pärjää kun tilanne saarella käy mahdottomaksi.
Vierailija kirjoitti:
"Aloitetaan ulkonäöstä, koska se on se ensimmäinen asia mihin törmään. Käyn treffeillä 4552-vuotiaiden naisten kanssa (en halua 20-vuotiasta, haluan aikuista). Melkein joka kerta sama juttu: nainen on 1525 kg ylipainoinen"
Tämän haluan olla jo näkemässä.
Ap pitää kypsistä naisista. Todella kypsistä. Ja todella isoista.
Onko exäsi kaipaillut sinua kovasti takaisin? Ei vai?
"Aloitetaan ulkonäöstä, koska se on se ensimmäinen asia mihin törmään. Käyn treffeillä 4552-vuotiaiden naisten kanssa (en halua 20-vuotiasta, haluan aikuista). Melkein joka kerta sama juttu: nainen on 1525 kg ylipainoinen"
Tämän haluan olla jo näkemässä.