Oho - Ostohameeseen voi saada toimeentulotukea
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai mullekin maksetaan uudet merkkivaatteet, laukut ja kengät jotta voin osallistua sosiaalisen asemani mukaiseen sosiaaliseen kanssakäymiseen? Olen korkeakoulutettu työtön. Nyt ei ole rahaa sosiaaliseen elämään eikä myöskään rahaa uusiin vaatteisiin. Tämä rikkoo minun mahdollisuuttaan sosiaaliseen osallisuuteen.
Jos olet ollut töissä, sinulla on ensin mahdollisuus saada ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa. Se takaa sinulle suunnilleen samanlaisen elintason kuin työssä ollessa.
Jos et onnistu löytämään uutta työtä, kun ansiosidonnainen loppuu, putoat peruspäivärahalle. Silloin Riikka ja Petteri lähettävät sinulle sellaiset terveiset, että menepä töihin, me kannustamme sinua!
Tämä ei nyt vastannut kysymykseen, mutta kiitos tästä tietopaketista 😊
Se vastasi juuri kysymykseesi, koska kysyit, että maksetaanko sinulle merkkivaatteet. Jos saat ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa, sinulla on varaa ylläpitää aiempaa elintasoasi jonkin aikaa ja ostaa vaikka merkkivaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos luon oman ryhmän ja keksin, että pukeutumiseen kuuluu kultainen panssarikaulaketju tunnusmerkkinä niin voinko saada 10 000€ tukea tähän identiteettini ylläpitoon?
Ehkä tuossa ei olla sisäistetty romanien vaatetusta, sen tärkeyttä.
Perussuomalaiset syrjivät romaninaisia, vaikka he ovat samankaltaisessa asemassa kuin musliminaiset, joita perussuomalaiset väittävät puolustavansa. Molemmissa ryhmissä kulttuuriset tekijät edellyttävät, että naiset käyttävät tietynlaista vaatetusta.
Miksi he sitten itse korostavat haastatteluissa, että musliminainen saa itse valita pukeutumisensa? Kuka valehtelee?
Mietin että onko tt-tuen myöntäjä syyllinen avunantoon rikoksessa?
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaiset väittävät, että he välittävät musliminaisista, eikä musliminaisten pitäisi perussuomalaisten mielestä käyttää huntua. Romaninaisista perussuomalaiset eivät sen sijaan välitä, vaikka romaninaiset ovat pukeutumisen suhteen samankaltaisessa tilanteessa kuin musliminaiset.
Romaninaiset voivat nuorena valita, alkavatko he käyttää romanien perinneasua, mutta naiset eivät voi luopua asun käytöstä, jos he ovat kerran aloittaneet sitä pitämään. Siksi romanien perinneasu on monille romaninaisille pakollinen hankinta, eikä sellaista voi ostaa kaupasta, vaan se pitää teettää erikseen ompelijalla.
Koska perinneasu on välttämätön hankinta, on kohtuullista, että romaninaiset voivat saada siihen yhteiskunnan tukea, jos heille ei itsellään ole varaa hankkia perinneasua. Kaikki muutkin suomalaiset voivat saada yhteiskunnan tukea välttämättömiin hankintoihin, kuten vaatteiden ostamiseen, jos heille ei ole muuten varaa niihin.
Tämä kommentti harmittaa halpoja populisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos luon oman ryhmän ja keksin, että pukeutumiseen kuuluu kultainen panssarikaulaketju tunnusmerkkinä niin voinko saada 10 000€ tukea tähän identiteettini ylläpitoon?
Perussuomalaiset syrjivät romaninaisia, vaikka he ovat samankaltaisessa asemassa kuin musliminaiset, joita perussuomalaiset väittävät puolustavansa. Molemmissa ryhmissä kulttuuriset tekijät edellyttävät, että naiset käyttävät tietynlaista vaatetusta.
Miksi he sitten itse korostavat haastatteluissa, että musliminainen saa itse valita pukeutumisensa? Kuka valehtelee?
Ketkä korostavat haastatteluissa, että muslinainen saa valita pukeutumisensa? Perussuomalaiset?
Jos olet edelleen perussuomalainen islaminuskon asiantuntija, tiedät varmaan, että muslimeita on monenlaisia. Osa on vapaamielisempiä ja osa jyrkempiä. Silloin vapaamieliset voivat sanoa, että muslinainen saa itse valita pukeutumisensa, mutta jyrkemmät voivat sanoa, että uskonto määrää.
TÄMÄ!
Oikeuskansleri linjasi, että perustuslain yhdenvertaisuussäännös ei estä tosiasiallisen tasa-arvon turvaamiseksi tarpeellista tietyn ryhmän positiivista erityiskohtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankkikoot itse perinneasunsa!
Jokaisella suomalaisella on oikeus perustoimeentuloon, joka kattaa välttämättömät elinkustannukset. Romaninaisilla se sisältää hameen, koska romanikulttuuri edellyttää, että romaninaiset käyttävät tietynlaista hametta.
Mikä on perussuomalaisten ongelma? Alhainen kannatus mielipidemittauksissa, joten täytyy löytää joku syntipukki? Wille Rydman löysi syntipukiksi vähemmistöryhmän naiset.
Kyseessä ei ole perustoimeentulotuki tämän hameasian kohdalla. Kyseessä on perustoimeentulotuen päälle harkinnanvaraisesti myönnettävä max 500 e.
Muille se vaatetus sisältyy just perusttt:een. Ja todennäköisesti vain tilanteessa että olis vaikka ilkialastomana paennut tulipalosta, voi jotain ekstraa vaaterahaa saada, vaikka tod.näk. tuolloinkin vaate tulee jostain avustusjärjestöltä! Tuskin marssitaan kauppaan uutta hakemaan tai ompelijan luo.
Perinneasu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaiset väittävät, että he välittävät musliminaisista, eikä musliminaisten pitäisi perussuomalaisten mielestä käyttää huntua. Romaninaisista perussuomalaiset eivät sen sijaan välitä, vaikka romaninaiset ovat pukeutumisen suhteen samankaltaisessa tilanteessa kuin musliminaiset.
Romaninaiset voivat nuorena valita, alkavatko he käyttää romanien perinneasua, mutta naiset eivät voi luopua asun käytöstä, jos he ovat kerran aloittaneet sitä pitämään. Siksi romanien perinneasu on monille romaninaisille pakollinen hankinta, eikä sellaista voi ostaa kaupasta, vaan se pitää teettää erikseen ompelijalla.
Koska perinneasu on välttämätön hankinta, on kohtuullista, että romaninaiset voivat saada siihen yhteiskunnan tukea, jos heille ei itsellään ole varaa hankkia perinneasua. Kaikki muutkin suomalaiset voivat saada yhteiskunnan tukea välttämättömiin hankintoihin, kuten vaatteiden ostamiseen, jos heille ei ole muuten varaa niihin.
Jos minun kulttuuriini kuuluu Italiassa käsityönä mittatilauksesta valmistetut laadukkaat puvut. Kulttuuriini kuuluu myös ettei samaa pukua käytetä kahta kertaa viikossa, joten niitä tarvitaan monta. Maksaako yhteiskunta?
Miksi ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella suomalaisella on oikeus perustoimeentuloon, joka kattaa välttämättömät elinkustannukset. Romaninaisilla se sisältää hameen, koska romanikulttuuri edellyttää, että romaninaiset käyttävät tietynlaista hametta.
Mikä on perussuomalaisten ongelma? Alhainen kannatus mielipidemittauksissa, joten täytyy löytää joku syntipukki? Wille Rydman löysi syntipukiksi vähemmistöryhmän naiset.
Kyseessä ei ole perustoimeentulotuki tämän hameasian kohdalla. Kyseessä on perustoimeentulotuen päälle harkinnanvaraisesti myönnettävä max 500 e.
Muille se vaatetus sisältyy just perusttt:een. Ja todennäköisesti vain tilanteessa että olis vaikka ilkialastomana paennut tulipalosta, voi jotain ekstraa vaaterahaa saada, vaikka tod.näk. tuolloinkin vaate tulee jostain avustusjärjestöltä! Tuskin marssitaan kauppaan uutta hakemaan tai ompelijan luo.
Perinneasu!
Miten et tajua, että hame on romaninaiselle välttämätön hankinta, eikä hän voi itse valita, ostaako sitä vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinneasu!!! Jopa on kun yhden minoriteettiryhmän perinneasujen edessä pokkuroidaan!
Ja tuo että kaikki muutkin... Ykskään muu ei saa kerralla viittäsataa euroa mihinkään välttämättömyyteen.
Harkinnanvarainen!
Onhan olemassa sosiaalinen luotto. Pistäkööt lainarahana sen hamerahan. Ai niin mut jos on ttt-asiakas, niin sittehän sitä lainaa maksais ttt-tuista takas. Ellei tuu totovoittoa!
Häpeämättömiä julkeita röyhkeitä!
Mistä saat halvalla samettikankaasta tehdyn suuren hameen? Ei sellaista löydy kaupasta. Se pitää teettä ompelijalla ja se maksaa.
Et selvästikään ymmärrä niitä sosiaalisia tekijöitä, jotka tässä asiassa ovat taustalla. Ei auta yhtään, jos perussuomalaiset vievät hamerahat, jos romanien kulttuuri edellyttää, että naiset käyttävät tietynlaista hametta.
Meillä kaikilla on sosiaaliset tekijät mutra me muut joudumme alistumaan siihen että ne tekijöt on pakko sietää! Ei ole muun yhteiskunnan asia pokkuroida tuon yhden ruhmän edessä. Itse sanot,että se nainen valitsee itse... No,kannattais valita toisin, saattaisi moni asia olla sosiaalisessa laajassa ympäristössä helpompaa, esim työllistyminen.
Romaninainen voi valita itse 15-vuotiaana, mutta sen jälkeen hametta on pakko käyttää. Luuletko, että 15-vuotiaana ihminen tekee päätöksensä täysin itsenäisesti, ilman ryhmän sosiaalista painetta?
Te perussuomalaiset kun olette niin islaminuskon asiantuntijoita, miksi ette ymmärrä, että romanikulttuurissa on vähän samantapaiset säännöt? Teidän pitäisi olla romaninaisten puolelle, eikä heitä vastaan, koska väitätte olevanne myös musliminaisten puolella, vaikka ette oikeasti olekaan.
En ole perussuomalainen vassari kokoomuslainen tai mikään muu vastaavanlainen.
Kokemusta julkeista ja röyhkeistä romaneista kyllä on.
15-v valitsee, onko ihan oma valinta tuon ikäisenä....
Ja kun kerran valitsee poikkeavuuden massasta, maksakoot sitten itse valintansa kustannukset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minun kulttuuriini kuuluu Italiassa käsityönä mittatilauksesta valmistetut laadukkaat puvut. Kulttuuriini kuuluu myös ettei samaa pukua käytetä kahta kertaa viikossa, joten niitä tarvitaan monta. Maksaako yhteiskunta?
Miksi ei?
Yhteiskunta ei maksa, koska sellaista kulttuuria ei ole olemassa. Sinulla ei voi olla yksin omaa kulttuuriasi. Taidat olla vähän yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinneasu!!! Jopa on kun yhden minoriteettiryhmän perinneasujen edessä pokkuroidaan!
Ja tuo että kaikki muutkin... Ykskään muu ei saa kerralla viittäsataa euroa mihinkään välttämättömyyteen.
Harkinnanvarainen!
Onhan olemassa sosiaalinen luotto. Pistäkööt lainarahana sen hamerahan. Ai niin mut jos on ttt-asiakas, niin sittehän sitä lainaa maksais ttt-tuista takas. Ellei tuu totovoittoa!
Mistä saat halvalla samettikankaasta tehdyn suuren hameen? Ei sellaista löydy kaupasta. Se pitää teettä ompelijalla ja se maksaa.
Et selvästikään ymmärrä niitä sosiaalisia tekijöitä, jotka tässä asiassa ovat taustalla. Ei auta yhtään, jos perussuomalaiset vievät hamerahat, jos romanien kulttuuri edellyttää, että naiset käyttävät tietynlaista hametta.
Meillä kaikilla on sosiaaliset tekijät mutra me muut joudumme alistumaan siihen että ne tekijöt on pakko sietää! Ei ole muun yhteiskunnan asia pokkuroida tuon yhden ruhmän edessä. Itse sanot,että se nainen valitsee itse... No,kannattais valita toisin, saattaisi moni asia olla sosiaalisessa laajassa ympäristössä helpompaa, esim työllistyminen.
Romaninainen voi valita itse 15-vuotiaana, mutta sen jälkeen hametta on pakko käyttää. Luuletko, että 15-vuotiaana ihminen tekee päätöksensä täysin itsenäisesti, ilman ryhmän sosiaalista painetta?
Te perussuomalaiset kun olette niin islaminuskon asiantuntijoita, miksi ette ymmärrä, että romanikulttuurissa on vähän samantapaiset säännöt? Teidän pitäisi olla romaninaisten puolelle, eikä heitä vastaan, koska väitätte olevanne myös musliminaisten puolella, vaikka ette oikeasti olekaan.
En ole perussuomalainen vassari kokoomuslainen tai mikään muu vastaavanlainen.
Kokemusta julkeista ja röyhkeistä romaneista kyllä on.
15-v valitsee, onko ihan oma valinta tuon ikäisenä....
Ja kun kerran valitsee poikkeavuuden massasta, maksakoot sitten itse valintansa kustannukset!
Poikkeavuus massasta tarkoittaisi romaninaisen tapauksessa sitä, että hän ei käytä romanien perinneasua. Sellainen päätös on vaikea tehdä 15-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko tollasta tukea hakea ja sit käyttää sen rahan johonkin muuhun? Kelpais näin opiskelijana ylimääräset 500€.
Jos ilmottais vaan et on ruvennu romaniksi?
Kyllä vaan saat vaikka olisit mikä etniseltä taustaltasi. Eihän ihmisiä saa lokeroida etnisyyden perusteella. Sanot vaan, että hamerahaa pitää saada kun tarttet hameen/hameita.
Mä ajattelin just että voisin ottaa "hamerahat" ja ostaa saman määrän samettia ja vuorikangasta ja ommella hienot samettiverhot olkkariin.
Mä voisin ostaa sitä samettia, ommella näille ne hameet ja kääriä rahat 🤔
No ompelijoilla ne teettää hameensa, eli työllistit juuri itsesi, vinkkinä turkista hankkivat jalkaansa, ja pitää olla hyvä kone. Näiden hameet on painavia
Ei ne suomalaisilla ompelijoilla teetä vaan menevät Ruotsiin. Suomalainen työ ei kelpaa. Ruotsissa oman heimon hameväki näitä ompelee ja vievät suomen sossun rahat sinne. Tämä on fakta-tieto. Senverran olen läheltä näitten elämää seurannut.
Voisiko joku selittää, miksi perussuomalaisilla on eri säännöt musliminaisille ja romaninaisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko tollasta tukea hakea ja sit käyttää sen rahan johonkin muuhun? Kelpais näin opiskelijana ylimääräset 500€.
Jos ilmottais vaan et on ruvennu romaniksi?
Kyllä vaan saat vaikka olisit mikä etniseltä taustaltasi. Eihän ihmisiä saa lokeroida etnisyyden perusteella. Sanot vaan, että hamerahaa pitää saada kun tarttet hameen/hameita.
Mä ajattelin just että voisin ottaa "hamerahat" ja ostaa saman määrän samettia ja vuorikangasta ja ommella hienot samettiverhot olkkariin.
Mä voisin ostaa sitä samettia, ommella näille ne hameet ja kääriä rahat 🤔
No ompelijoilla ne teettää hameensa, eli työllistit juuri itsesi, vinkkinä turkista hankkivat jalkaansa, ja pitää olla hyvä kone. Näiden hameet on painavia
Ei ne suomalaisilla ompelijoilla teetä vaan menevät Ruotsiin. Suomalainen työ ei kelpaa. Ruotsissa oman heimon hameväki näitä ompelee ja vievät suomen sossun rahat sinne. Tämä on fakta-tieto. Senverran olen läheltä näitten elämää seurannut.
Sitä on vapaa markkinatalous. Kuluttaja saa viedä rahansa sinne, minne hän itse haluaa. Miksi se ei kelpaa oikeistopopulisteille?
Harmittaako Wille Rydmania, että lastenkokoisiin mittatilauspukuihin ei saa avustusta? Vai saako ministerit ja kansanedustajat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinneasu!
Miten et tajua, että hame on romaninaiselle välttämätön hankinta, eikä hän voi itse valita, ostaako sitä vai ei?
Kaikille meille vaatteet ovat välttämättömiä. Huono perustelu sulla tuolle oikeututusjankutuksellesi!
Ei voi itse valita.. no, mut justhan sinä jossain sanoit että valitsevat aljavatko käyttää perinne-hahah- asua vai ei.
Valitkoot tousin jos asun hankintaan ei ole rahaa itsellä!
Odotetaanko muiden minoriteettiryhmien sulautuvan massaan ja yhteiskunnan yleisiin säännönmukaisuuksiin? Kyllä, mutta tuo ruhmä on joku jota pokkuroidaan! Sallitaan ja kannustetaan niihin ryhmän - jossakin suhteessa ja joissakin tapauksissa - perinteiden mukaan elämistä vaikka niistä on yhteiskunnalle suuriakin kustannuksia.
Kuka maksoi ne viinit, jotka Rydman tarjosi alaikäisille tytöille? Ettei vaan ollut Suomen valtio?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harkinnanvarainen!
Voidaanhan tehdä niin että kaikki ne jotka haluavat näille ostaa sen hameen, maksavat enemmän veroa. Minä en. Kirpputorilta vaatteeni ostan. Olen pienipalkkaisessa, raskaassa työssä oleva.