Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Majaniemi sanoo, että romanihameen ostamisen tukemisessa on pohjimmiltaan kyse ihmisarvosta"

Vierailija
19.03.2026 |

"Että onko köyhillä ihmisarvoa ja perustuslain oikeutta elää kulttuurinsa mukaisesti."

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011890032.html

Miksi tämä oikeus koskee vain romaneja?

Kommentit (130)

Vierailija
121/130 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä se suomalaisten ihmisarvo? Voihan romanit huolehtia itse toisistaan.

Vierailija
122/130 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos mä oikein haluan sen Munsalan kansallispuvun, niin toimeentulotuellako semmoisen sitten voisin saada..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/130 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja, taas alkaa itku kun muut saa jotain, mitä me ei yhyyyyy.  Mä olen työni puolesta nähnyt, miten kantasuomalaisille annetaan harkinnavaraisena, ylimääräisenä tukena ties mitä vaatteista kodinkoneisiin ja kaikkea siltä väliltä. 

Poikani sai harkinnanvaraista kalsarirahaa 70 euroa viime vuonna.  Annoin hänelle joululahjaksi viidet pikkukalsarit ja hän tilasi sitten netistä pitkiä kalsareita itse.

Vierailija
124/130 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on taas yksi syy äänestää persuja. Jostain syystä he ovat ainoita jotka haluavat puuttua tähän rahojen väärinkäyttöön.

Yksi syy joo, kymmeniä syitä on olla äänestämättä persuja.

Vierailija
125/130 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella suomalaisella pitäisi olla oikeus rahtihameeseen, jos sellainen saa olon voimaantuneeksi. 

Vierailija
126/130 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sisäistänyt ylimmän luokan arvot ja kannan vaatteitani ylpeydellä. Chanelin jakkupuku joka toinen vuosi ei mielestäni ole lainkaan liikaa vaadittu!

Huono rinnastus, sillä ylimmän luokan arvoihin ei kuulu almujen vastaanotto. 

Vierailija
127/130 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten jokainen köyhä ansaitsee kunnon vaatteet, ei voi olla romanien etuoikeus.

pitsiä ja samettia

Lähtöhinta on 400€, mutta sillä ei kuulemma saa kunnollista. Mitäköhän kunnollinen maksaa?

400€ riittää kirpparilla aika pitkälle.

2 vuoden välein se hame saksitaan huiveiksi ja saadaan näppärästi sama raha kiertoon turuilta ja toreilla myymällä..

Vierailija
128/130 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan aikaa, kymmeniä vuosia on ollut jo tiedossa että romaninaisen hameeseen voi saada rahallista apua. Joskus ammoin oli systeemi en muista mikä nimeltään että kuka tahansa voi saada apua vaatehankintoihin ja romaneilla se oli enemmän juuri vaatteen kalleuden takia. Eikö tätä kaikki ole tienneet? Nyt on Kelan perustoimeentulotuki ja harkinnanvarainen lisä. Kuka tahansa toimeentulotukea voi hakea avustusta vaatteisiin, ihan kuka tahansa. Samoin voi romaninainen. Sitä toimeentulotuen lisäosaa ei saa automaattisesti. Jokainen hakemus käsitellään erikseen. Joko myönnetään tai ei myönnettä raha- apua. Sama koskee kaikkia.

Vierailija
129/130 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauan aikaa, kymmeniä vuosia on ollut jo tiedossa että romaninaisen hameeseen voi saada rahallista apua. Joskus ammoin oli systeemi en muista mikä nimeltään että kuka tahansa voi saada apua vaatehankintoihin ja romaneilla se oli enemmän juuri vaatteen kalleuden takia. Eikö tätä kaikki ole tienneet? Nyt on Kelan perustoimeentulotuki ja harkinnanvarainen lisä. Kuka tahansa toimeentulotukea voi hakea avustusta vaatteisiin, ihan kuka tahansa. Samoin voi romaninainen. Sitä toimeentulotuen lisäosaa ei saa automaattisesti. Jokainen hakemus käsitellään erikseen. Joko myönnetään tai ei myönnettä raha- apua. Sama koskee kaikkia.

Oletko koskaan edes hakenut toimeentulotukea? Voin sanoa ettei sieltä tipu ylimääräistä rahaa meille suomalaisille. Kokeiltu on..

Vierailija
130/130 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan edes hakenut toimeentulotukea? Voin sanoa ettei sieltä tipu ylimääräistä rahaa meille suomalaisille. Kokeiltu on..

No sehän kuuluukin somaleille ja romaneille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi