Lainasin miehen autoa ja tankkasin siihen vahingossa väärää bensaa
Tankkasin 98 vaikka olisi pitänyt tankata 95. En kehtaa soittaa miehelle vaan oon nyt täällä kahvilla ja yritän googlata, mutta ei oikeen löydy apua.
Tiedän, että bensa ja diesel väärinpäin on se yleinen mona. Mutta mitä tässä tapauksessa! Uskaltaako ajaa vai hinausauto paikalle?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Laita illalla viestiä tänne mikä on auton tilanne, jos lähdit tien päälle
Ei tässä tule mitään tilannetta, auto kulkee kuten ennenkin, ei edes hevosvoiman osaa ole enempää.
Vierailija kirjoitti:
Kai tämäkin on provo mutta voi näin tyhmiä oikeastikin olla.
Paljon tyhmempää on vastata turhaa jaaritusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneks en tankannut täyteen, mutta ok luin viestit ja ilmeisesti voi ajaa ellei kaikki huijaa.
Mietin sitäkin pitääkö mun nyt tänään ajaa tankki tyhjäksi ja käydä sit tankkaamassa 95 niin mies ei välttämättä edes tajua koko episodia :D
APMiehesi todennäköisesti haluaa tankata 95 kun se on halvempaa. 98 on parempaa ja kalliimpaa bensaa. Eli sen tankkaaminen ei aiheuta muuta kuin loven lompakkoon.
Laskennallisesti hieman pidemmän matkan pääsee 98:lla nykyaikaisella ruisku/turbolla !
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on parempaa bensaa kuin 95. Se toimii kyllä vallan mainiosti.
Jep, ja jos tankkiin jäi tilaa, niin osa sitä oikeaa 95 bensaa sekaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko nyt huoltoasemalla? Onks siinä mitään työntekijöitä, jotka ei nuoria tarjoilijoita, kysy niiltä!
Tankkasit parempaa laatua,vaadi ukoltasi hinnanero itsellesi.
Onkohan siinä lopulta eroa muuta kuin laatu. Laskin joskus että jos ajaisin vuoden 98 tulisi 70€ kalliimmaksi, mutta sanotaan että sitä kuluu vähemmän ja auto toimii paremmin, nämä huomioiden voi olla että eroa ei juuri ole hinnassa
98.ssa en enemmän energiaa, koska siinä pienempi määrä oikeasta polttoaineesta on korvattu energiaköyhällä alkoholilla. Eli sitä pitäisi kulua himppasen vähemmän.
..Tai pääsee hieman pidemmälle kuin 95 !
Tankkasit vaan kalliimpaa bensaa. Minä tankkasin ajatuksissani dieseliin vähän bensaa, kun aiemmin olin ajanut bensa-autolla. Onneksi tajusin siinä tankatessa. Auto vietiin huoltamoon tankin puhdistukseen. En muista paljon se maksoi, mutta opin kerrasta.
Ongelma on vain toiseen suuntaan, 98 bensan tilalle tankataan 95 oktaanista. Mutta näitä autoja on vähän, ovat enimmäkseen hyvin vanhoja autoja. Tällöin kuuluu "nakutus" kun vedättää raskaalla kaasujalalla. Sitten on jälkikäynti, moottori jää rynkyttämään ja pitää vaihteella nykäistä sammuksiin.
Parempi noinpäin. Uuteen premium-autoon ei kannata 95 tankata vaan aina 98 bensaa.
Sori nyt vaan, mutta jos ajaa autoa, pitäisi tuon verran olla perillä asioista, naisenkin.
N56
"Miehesi todennäköisesti haluaa tankata 95 kun se on halvempaa. 98 on parempaa ja kalliimpaa bensaa. Eli sen tankkaaminen ei aiheuta muuta kuin loven lompakkoon."
Oktaaniluku tarkoittaa bensan puristuskestävyyttä. Jos syttöä ei ole säädetty myöhäisemmälle niin tämä teho 98 bensasta jää lähes kokonaan saavuttamatta. Jos se säädetään myöhäisemmälle, niin silloin 95 syttyy liian aikaisin ja moottori nakuttaa.
1.5 tsi koneessa 98 tuottaa selvästi enemmän voimaa kuin 95 bensa, 2.0l vapari mondeossa en huomannut mitään eroa.
Ulkonäön ja värin puolesta 95 ja 98 näyttävät samoilta, että siksi erehdyksiä sattuu jos on kiire ja pistoolit ovat poikkeavassa järjestyksessä. Lisäksi se kerta kun tankkasin väärin minun piti opetella käyttämään St1 Äppiä, että saisin vähän halvemmalla bensaa, te tiedätte nuo Äpit ovat p-rseestä kun yhteys katkeaa ja pitä aloittaa alusta ja bensikselle allkaa kertyä jonoa.