Vanhemmat eivät päästäneet sisälle: 10-vuotias lapsi vietti yön ulkona 15 asteen pakkasessa
Isä on myös hakannut poikaa takapuolelle niin pahasti ettei poika ole pystynyt istumaan moneen päivään :( Vanhemmat eivät päästäneet kotiin yrittänyttä poikaa sisälle vaan hän joutui viettämään yön 15-asteen pakkasessa :( Miksi tällaisessa tapauksessa lasta oteta huostaan? Lapsihan olisi voinut menehtyä pakkaseen!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/fa766998-42d2-4eaf-97c5-79abe25b1510…
Kommentit (96)
Voi ei jo viisi vuotias osaa hakea apua itselleen, jos on normaali!
Vierailija kirjoitti:
Olis kiva tietää, osasitkohan itsekkään? Epäilen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän 15 astetta ole mitään monesti olen telttaillut noissa lämpötiloissa
Ei 15, vaan -15. Eikä muuten tainnut lapsella olla telttailuvarusteitakaan matkassa, kun hänet lukittiin kodin ulkopuolelle ja muut menivät nukkumaan.
Eräs tällainen lasun uhri joskus kertoi tapahtumasta äidilleen (väkivalta tapahtui isällä ja isän vaimo oli itse lasu), mutta lapsi sanoi äidille, että ei saa kertoa eteenpäin sillä he rankaisevat häntä vaan enemmän jos asiasta seuraa heille ongelmia. Ihan samalla tavalla kun nämä pedo- ja insestikeissit menevät, jos tehdään lapselle pahaa ja lapsi lörpöttelee niin lapsi siitä kärsii, ei tekijä. Ja kyllä, tämän tyyppistä pahuutta ON enemmän maaseudulla, missä on muitakin ongelmia ja jälkeenjääneisyyttä.
Ei meilläkään 80-luvulla uskaltanut kenellekään kertoa millaista kotona oli. Varmasti olisi käynyt todella huonosti. Pidin sitä myös normaalina siihen aikaan, eihän lapsille totuutta kerrottu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten jotkut väittävät tälläkin alustalla, että kaikki lapselliset ovat vastuuntuntoisia kypsiä aikuisia...
Joo just tuossa Kadutko lapsen hankkimista -ketjussa oli valtava määrä vanhempia, jotka itkivät sitä ettei oma lapsi vastannutkaan odotuksia ja unelmia. Oma lapsi ei tykkää samoista asioista kuin itse tai se lapsi on muuten vaan vääränlainen.
Pahin oli vanhempi. Joka märiksi että mistä häntä rangaistaan kun sai lievästi autistisen, normaalia teiniangstia kokevan teinin.
Joopa joo. Et sinä minua tunne.
T. Sen kommentin kirjoittanut
Toi oli ihan hirveetä, mut se lapsi olisi voinut ehkä mennä naapuriin tai jonkun kaverinsa luo......sääliksi käy lasta..... Tuollaiset narsistit eivät ole ansainneet olla vanhempia !!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei 15, vaan -15. Eikä muuten tainnut lapsella olla telttailuvarusteitakaan matkassa, kun hänet lukittiin kodin ulkopuolelle ja muut menivät nukkumaan.
Vähän epäilen tätä tarinaa. Sekin, että tuon ikäinen vaatii vanhemmiltaan rahaa henkisistä kärsimyksistä kuulostaa epäilyttävältä. Nykylapset voivat keksiä mitä vaan, mitään todisteita noista pojan syytöksistähän ei ole.
Nykytenavat osaa, puolitotuutta molemmilla.
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole osaamisesta, vaan siitä että alaikäinen lapsi on suhteessa aikuiseen aina altavastaaja. Jos aikuinen ei ole turvallinen, miten haet apua? Avun pyytäminen vierailta ihmisiltä tuossa on myös ongelmallista. Jos on tuuria - niin saa apua, jos on huono mäihä ... vain mielikuvitus on rajana, kuinka siinä voi käydä huonosti. Ei voi olettaa, että 10-vuotiaalla on selvitymistaitoja tuossa tilanteessa toimia järkevästi. Tähän päälle vielä se, kuinka hajalla tuon lapsen psyyke on jo kaikesta siitä, mitä on kokenyt kotioloissa. Ei varmasti ole perusturvallinen olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän epäilen tätä tarinaa. Sekin, että tuon ikäinen vaatii vanhemmiltaan rahaa henkisistä kärsimyksistä kuulostaa epäilyttävältä. Nykylapset voivat keksiä mitä vaan, mitään todisteita noista pojan syytöksistähän ei ole.
Voi hyvänen aika. Lapsella on tietysti edunvalvoja tms., ei se lapsi itse ole keksinyt mitään korvauksia hakea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs tällainen lasun uhri joskus kertoi tapahtumasta äidilleen (väkivalta tapahtui isällä ja isän vaimo oli itse lasu), mutta lapsi sanoi äidille, että ei saa kertoa eteenpäin sillä he rankaisevat häntä vaan enemmän jos asiasta seuraa heille ongelmia. Ihan samalla tavalla kun nämä pedo- ja insestikeissit menevät, jos tehdään lapselle pahaa ja lapsi lörpöttelee niin lapsi siitä kärsii, ei tekijä. Ja kyllä, tämän tyyppistä pahuutta ON enemmän maaseudulla, missä on muitakin ongelmia ja jälkeenjääneisyyttä.
Ei meilläkään 80-luvulla uskaltanut kenellekään kertoa millaista kotona oli. Varmasti olisi käynyt todella huonosti. Pidin sitä myös normaalina siihen aikaan, eihän lapsille totuutta kerrottu
Tässä on asian ydin. Lapsen vinkkelistä huonot kotiolot ovat "normaaliutta". Vasta iän myötä aukeaa totuus siitä, että kotiolot olivat kaikkea muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten jotkut väittävät tälläkin alustalla, että kaikki lapselliset ovat vastuuntuntoisia kypsiä aikuisia...
Joo just tuossa Kadutko lapsen hankkimista -ketjussa oli valtava määrä vanhempia, jotka itkivät sitä ettei oma lapsi vastannutkaan odotuksia ja unelmia. Oma lapsi ei tykkää samoista asioista kuin itse tai se lapsi on muuten vaan vääränlainen.
Pahin oli vanhempi. Joka märiksi että mistä häntä rangaistaan kun sai lievästi autistisen, normaalia teiniangstia kokevan teinin.
Lol, jos olisin täysin oma itseni, äitinikin voisi kirjoitella siellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-15, eikä telttaa eikä makuupussia.
Ja yöllä, lapsi 10-vuotias, peloissaan ja neuvottomana kun ei päästetä kotiin, oliko silloinkin takamus hakattuna niin ettei istumaan pystynyt. Ei taida olla ihan verrattavissa tämän sankarin telttailuun omaehtoisesti kaikkine varusteineen.
Vierailija kirjoitti:
Lapset on vanhempainuskollisia. Omia vanhempia suojellaan henkeen ja vereen ja tuollainen piekseminen nähdään normaalina, koska eivät ole kokeneet normaalia lapsuutta. Jos joku ulkopuolinen, lapsen elämässä ennen olematon (eli ei kukaan tuttu naapurin setä tai päikkytäti), kävisi käsiksi niin sitten osaisi siitä puhua.
Onko Mungo-Annan lapsi jo noin iso?