Vanhemmat eivät päästäneet sisälle: 10-vuotias lapsi vietti yön ulkona 15 asteen pakkasessa
Isä on myös hakannut poikaa takapuolelle niin pahasti ettei poika ole pystynyt istumaan moneen päivään :( Vanhemmat eivät päästäneet kotiin yrittänyttä poikaa sisälle vaan hän joutui viettämään yön 15-asteen pakkasessa :( Miksi tällaisessa tapauksessa lasta oteta huostaan? Lapsihan olisi voinut menehtyä pakkaseen!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/fa766998-42d2-4eaf-97c5-79abe25b1510…
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Eihän 15 astetta ole mitään monesti olen telttaillut noissa lämpötiloissa
hei mee kaivoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei 15, vaan -15. Eikä muuten tainnut lapsella olla telttailuvarusteitakaan matkassa, kun hänet lukittiin kodin ulkopuolelle ja muut menivät nukkumaan.
Niin, olen telttaillut -15 asteessa
Onneksi olkoon! Laitatko tähän osoitteesi, niin lähetä sinulle itse askartelemani mitalin.
Vierailija kirjoitti:
Julmuuksia tekevä tyly vanhempi pois pojan elämästä. Isä?
Molemmat
Vierailija kirjoitti:
-15, eikä telttaa eikä makuupussia.
Vierailija kirjoitti:
Suksi sen telttasi kanssa suohon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei 15, vaan -15. Eikä muuten tainnut lapsella olla telttailuvarusteitakaan matkassa, kun hänet lukittiin kodin ulkopuolelle ja muut menivät nukkumaan.
Meilläkin hiihdettiin kouluun ja kauppaan kesät talvet 50 km suuntaansa. Ruoka juostiin kiinni itse ja tapettiin omin käsin. Kakarat koki verkkoja jo alle kouluikäisenä ja töihin mentiin viimeistään kun lapsi täytti 10 v. Niin että mitä ne pullamössökarat siellä vikisee, perk*ele!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, no tuskin olet 10 vuotiaana viettänyt yötä ulkona -15 asteen pakkasessa, koska vanhempasi eivät päästäneet sinua sisään!? Ihan saatanan typerää tulla kommentoimaan tällaista asiaa vedoten siihen, että oikeanlaisilla varusteilla aikuinen voi telttailla tuossa lämpötilassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin hiihdettiin kouluun ja kauppaan kesät talvet 50 km suuntaansa. Ruoka juostiin kiinni itse ja tapettiin omin käsin. Kakarat koki verkkoja jo alle kouluikäisenä ja töihin mentiin viimeistään kun lapsi täytti 10 v. Niin että mitä ne pullamössökarat siellä vikisee, perk*ele!
Meilläpä oli koko matka ylämäkeä, molempiin suuntiin! Lisäksi olin jo synnyttänyt kolme omaa lasta.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin varmaan miesten mielestä normaalia kasvatusta.
Valitse miesseurasi paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Maaseudulla on nussittu ja lisäännytty oman perheen ja suvun kesken keskiajalta lähtien, jäljet ovat pysyviä.
Kaupungeista tulee Rukan asukit. Siistikää käytöstänne jos noin on.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko koulussa ja tarhassa opettaa lapsia mitä tehdä hätätilanteissa. Ettei ole jonkun julman vanhemman / muun aikuisen armoilla jos tapahtuu jotain.
Olen monesti miettinyt, että toivottavasti asti kouluissa on nykyään puhetta siitä, että väkivallasta pitää kertoa, vaikka väkivallantekijä olisi oma vanhempi.
Kokemuksesta tiedän, kuin väkivallan ohessa siitä vaikenemiseen kasvaa. Koti voi olla vaikka kuinka sairas kasvuympäristö, mutta sen salaa viimeiseen asti kaikilta ulkopuolisista, koska siihen sinut on kasvatettu.
Seuraava Vilja-Eerika tekeytymässä. Saakohan vanhemmat peräti kaksi minuuttia ehdollista vai tuleeko ihan yhteisvastuullisesti kaksi päiväsakkoa, josta maksettavaa 12 euroa?
Kehä 3 ulkopuolella ollaan jämähdetty johonkin 70-luvulle jolloin tuommoinen oli normaalia.
Ei taida pojan tarinat pitää yhtä totuuden kanssa. Jos ei osaa aukaista lukitsematonta ulko-ovea, niin se viittaa muuhun kuin vanhempien välinpitämättömyyteen. Ja näyttövelvollisuus on syyttäjällä.
Ei ihme että mt-ongelmat on niin yleisiä Suomessa. Ei osata edes lasta hoitaa.
Itsellä lähes 90-vuotias äiti joka on aina inhonnut ja ollut ilkeä meille lapsille. Isä myös oli aikoinaan väkivaltainen.
Ja kaikilla lapsilla jo diagnoosi. Kaksisuuntainen persoonallisuushäiriö, itsellä masennus, yms. Kaksi sisaruksista tehnyt im. Siinä vähän faktaa miten lapsia on kasvatettu 70-luvulla.
Miehen perheessä opetettiin lapset uimaan siten että heitettiin laiturilta järveen ja piti päästä rantaan. Jos hukkui niin se olisi ollut oma vika. Känniläiset vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Seuraava Vilja-Eerika tekeytymässä. Saakohan vanhemmat peräti kaksi minuuttia ehdollista vai tuleeko ihan yhteisvastuullisesti kaksi päiväsakkoa, josta maksettavaa 12 euroa?
Entäs se pikkupoika joka kuoli? Oli silitysraudan kuva poskessa yms.
Vierailija kirjoitti:
Kehä 3 ulkopuolella ollaan jämähdetty johonkin 70-luvulle jolloin tuommoinen oli normaalia.
Taidat olla vastaavasti jämähtänyt Kehä 3 sisäpuolelle. Avarra maailmankuvaasi ja käy vaikka Tampereella. Voit yllättyä, siellä on sähköt ja kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida pojan tarinat pitää yhtä totuuden kanssa. Jos ei osaa aukaista lukitsematonta ulko-ovea, niin se viittaa muuhun kuin vanhempien välinpitämättömyyteen. Ja näyttövelvollisuus on syyttäjällä.
Ei uskaltanut avata. Henkistä pahoinpitelyä.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tuollaisessa tapauksessa ei ole kyse osaamattomuudesta vaan siitä, ettei uskalla.
Höpö höpö